Dames even een vraag...
Over een tijdje willen we voor nr 2 gaan en omdat het met Tobias allemaal zo snel ging wil ik een aantal dingen al geregeld hebben of op zijn minst overdacht voordat het zover is.
Mijn baas heeft me gevraagd om op donderdag en vrijdag te komen werken in plaats van de woensdag. In principe heb ik er geen problemen mee maar.....
Laten we er even vanuitgaan dat ik straks ook weer last van mijn bekken krijg, is 2 dagen achter elkaar dan niet erg belastend?
En belangrijker, hoe zit het daarná, met de borstvoeding? Er is GEEN mogelijkheid om op de zaak te kolven en die is ook niet te creeeren, er is géén toilet en we hebben geen koelkast
![]()
. Het wordt makkelijk 32 graden achter
![]()
en ik weet niet hoe lang een koelelement het daar uithoudt. De buren hebben wel een koelkastje en gekolfde melk zou ik daar misschien wel kunnen stallen maar dan hebben we nog het probleem van een kolfruimte.
Wie moet die voor me regelen? Of moet ik zelf aan de bedrijfsleiding van de V&D bijvoorbeeld gaan vragen of er daar een kolfruimte beschikbaar is. De meiden van de openbare toiletten zijn lief, er is ook een kleine apart af te sluiten (hygienische) ruimte maar toch staat het me tegen om daar naartoe te moeten (gehorig). Heen en weer reizen naar huis is denk ik qua tijd niet haalbaar (half uurtje heen, voeden, half uurtje terug). Moet je koopavonden werken (dagen van 12 uur werken zijn dat dan, om 8.00 uur weg en om 21.30 thuis) als je bv geeft? (En tot wanneer mag je die uren werken als je zwanger bent?)
Is het dan handig om in de tijd dat ik bv geef er wel een dag (of twee) tussen de werkdagen te hebben? Want dan kan ik misschien beter aangeven bij mijn baas dat ik best andere dagen wil werken maar gedurende zwangerschap/borstvoeding het wel heel erg prettig zou zijn om dat tijdelijk weer terug te draaien, wat zouden jullie doen? Ze weten dat ons gezin nog niet compleet is maar níet op welke termijn we er iets aan willen gaan doen....
Misschien zie ik beren, maar 'het komt allemaal wel goed en dat zien we dan wel weer' lukt me niet meer om te denken.
Kortom, wat zouden jullie doen en heeft iemand een link ofzo wat mijn rechten en plichten zijn omtrent bv? (Over bekkenklachten of andere dingen tijdens een zwangerschap kom ik wel uit met de baas, daar maak ik me niet zo druk om, maar wel over de bv dus.)
O, ja de baas 'stopt' er grotendeels mee per 1 januari kan nog lachen worden als ik dan een maand of 4 met verlof ben, maar daar maak ik me dus níet druk om
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana