Inderdaad. En ALMS, Formula Atlantic, MASCS, Trans-Am, plus nog twintigduizend merkenklasses.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 11:21 schreef Klonk het volgende:
vergeet corr niet: http://www.corracing.com/2007/
De precieze namen sinds 1979:quote:Op dinsdag 31 juli 2007 11:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Vroeger had je 1 serie: Indycar. Ergens in de jaren '90 ontstond er een conflict tussen de organisatie van de Indycarklasse en Tony George, de baas van de Indianapolis Motor Speedway, die de Indy 500 organiseert. De twee zijn uit elkaar gegaan. De Indycar is doorgegaan als CARt en later Champ Car, Tony George heeft de Indy Racing League gestart.
Niet mee eens! Doornbos is een coureur die gewend is om in Europa te rijden itt tot de anderen die je noemt.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 10:59 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Doornbos moet nu absoluut in Amerika blijven. Lekker kampioen worden, nog jaren meestrijden om de winst, en daarna de IRL uitproberen. Misschien is hij wel een betere ovalracer dan Luyendijk.
Hij is nu al geroutineerd in de Champ Cars, een terugkeer naar de F1 zou nooit goed gaan. Hij zou teveel gehyped worden en uiteindelijk met de staart tussen de benen als een Zanardi, Da Matta of Andretti weer afdruipen.
Nou ik kan je vertellen dat je niks mist hoor. Alle oval races waren 'snore' fests en een IRL wagen op een road-course is ook al niet om aan te zien.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 12:46 schreef Fir3fly het volgende:
Toch wel jammer, want de IRL is helemaal nergens op te zien.
En tussen 1956 en 1979 heette het de USAC Championship Car Series. Daarvoor werden de races georganiseerd door de American Automobile Association, onder de naam national driving championship, maar die trok zich terug uit de racesport vanwege het ongeluk op Le Mans in 1955.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 12:32 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
De precieze namen sinds 1979:
1979 SCCA/CART Indy Car Series
1980-1996 CART PPG Indy Car World Series
1997-2002 CART FedEx Championship Series
2003-nu Bridgestone Presents the Champ Car World Series Powered by Ford
1997-2002 Indy Racing League
2003-nu IndyCar Series
Milwaukee 97'quote:Op donderdag 2 augustus 2007 17:24 schreef dat_dan_weer_wel het volgende:
Als ik echter weer eens een dvdtje erin stop van 1997 of zo, dan kijk ik toch met weemoed terug naar wat toendertijd toch echt de beste raceklasse van de wereld was.
Ik hoop dat het toch ooit weer op dat niveau terug komt, de markt is er nu de wil nog.
Ja, maar die klap was niet daar hoor, was eerste race die die won toen.. Kan me nog redelijk goed herinneren raar genoeg. Goeie ouwe tijd, alle races live op eurosportquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 11:23 schreef vosss het volgende:
Dat was ook een ontiegelijk hard klap he
Die klap was op Fontana Speedway en die blijft mij ook nog goed bijstaan want dat was de eerste champcar /CART race die ik bekeekquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 11:26 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Ja, maar die klap was niet daar hoor, was eerste race die die won toen.. Kan me nog redelijk goed herinneren raar genoeg. Goeie ouwe tijd, alle races live op eurosport
Ja, Mercedes trok zich toen ook terug uit de F1, na twee jaar lang ('54 en '55) het beste team geweest te zijn.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 11:19 schreef vosss het volgende:
Dat met die 80 nogwat dooie? Met die mercedes geloof ik of niet?
Ik meen dat toen ook zwitserland autosport in de ban gedaan heeft
Op www.indycar.com is het hele raceweekend te volgen. Niets mooier dan een èchte Amerikaanse racewagen over een oval te zien jagen, de ChampCars zijn er niets bijquote:Op dinsdag 31 juli 2007 12:46 schreef Fir3fly het volgende:
Toch wel jammer, want de IRL is helemaal nergens op te zien.
Vind ik juist niet. Ik vind sneller een road course of vliegveld wedstrijd saai worden. Op ovals heb je altijd close races en de beste close finishesquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 21:12 schreef nicomart het volgende:
oval vind ik zelf totaal niet boeiend. Natuurlijk net als op een gewoon circuit elke keer dezelfde bochten, maar op een of andere manier vind ik het op een oval heel snel nogal saai worden.
quote]Op zaterdag 4 augustus 2007 17:39 schreef Migue het volgende:quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 17:39 schreef Migue het volgende:
[..]
Op www.indycar.com is het hele raceweekend te volgen. Niets mooier dan een èchte Amerikaanse racewagen over een oval te zien jagen, de ChampCars zijn er niets bij![]()
En natuurlijk de toppers uit de CART Series die de juiste keuze gemaakt hebben naar de IndyCars te gaan, het is weer bijna als eind jaren 90![]()
Ik viel er net in. Wat bedoelde Doornbos eigenlijk met zijn ironische opmerking: "we hebben geen traction control behalve Bourdais" toen hij de verschillen tussen F1 en Champ Car uit aan het leggen was?quote:Op zondag 5 augustus 2007 11:35 schreef ilona-scuderia het volgende:
Nu op SBS 6 Champ Car met 'onze' Robert Doornbos...
Het wordt echt tijd, dat je je roze bril eens afzet.quote:Op zondag 5 augustus 2007 11:18 schreef dat_dan_weer_wel het volgende:
[..]
quote]Op zaterdag 4 augustus 2007 17:39 schreef Migue het volgende:
[..]
Op www.indycar.com is het hele raceweekend te volgen. Niets mooier dan een èchte Amerikaanse racewagen over een oval te zien jagen, de ChampCars zijn er niets bij![]()
En natuurlijk de toppers uit de CART Series die de juiste keuze gemaakt hebben naar de IndyCars te gaan, het is weer bijna als eind jaren 90![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |