Een verslaving is gebrek aan wilskracht, zeker als deze niet lichamelijk verslavend is, maar alleen geestelijk.quote:
je kunt zeggen wat je wilt maar mensen met anorexia hebben wel wilskracht om af te vallenquote:Op maandag 30 juli 2007 12:29 schreef BubblegumBarbie het volgende:
[..]
Een verslaving is gebrek aan wilskracht, zeker als deze niet lichamelijk verslavend is, maar alleen geestelijk.
En als je merkt dat je je eetgedrag nier meer onder controle hebt, dan zoek je hulp. Dat gebeurt ook met Anorexia/Boulimia patienten. Het is niet zo dat je het zelf niet door hebt dat je fout zit. En als je dan merkt dat je fout zit, zoek je hulp. Doe je dat niet, heb je geen wilskracht en wil je niet beter worden.
Eigen schuld dus.
Dikke mensen![]()
Waar zeg ik dat dat niet zo is?quote:Op maandag 30 juli 2007 14:26 schreef roze-meisje het volgende:
[..]
je kunt zeggen wat je wilt maar mensen met anorexia hebben wel wilskracht om af te vallen![]()
in de laatste zinquote:Op maandag 30 juli 2007 14:32 schreef BubblegumBarbie het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat dat niet zo is?![]()
Wauw, zelfs met mijn eigen beroerde interpretatie skills kan ik dat er niet uithalen.. Maar goed. Dat bedoel ik dus niet.quote:Op maandag 30 juli 2007 15:38 schreef roze-meisje het volgende:
[..]
in de laatste zin
waarschijnlijk bedoel je 't niet zo maar 't staat er wel
haha geniaalquote:Op maandag 30 juli 2007 16:01 schreef Logician het volgende:
Nog leuker, dames die in de kleine pauze een blikje slimfast drinken en in de lunch een bord patat met kroket nemen![]()
![]()
![]()
![]()
1. Geen wilskracht en smerig OF genetisch defecte mensenquote:Op maandag 30 juli 2007 16:27 schreef RealZeus het volgende:
Het mooiste vind ik nog wel die generalisatie in dit topic:
Dikke mensen mogen niet snacken, ze hebben geen wilskracht en zijn vooral ontzettend smerig.
Misschien is het een idee om een politieke partij tegen dikke mensen op te richten, ze allemaal een symbool op de kleding te naaien, ze de toegang tot allerlei gelegenheden te verbieden en ze in kampen te stoppen.
Of is dat ouderwets?![]()
Nou, dan toch maar mijn idee. Kunnen we ze allemaal uitroeien.quote:Op maandag 30 juli 2007 16:31 schreef Ps2K het volgende:
[..]
1. Geen wilskracht en smerig OF genetisch defecte mensen
2. Symbool opnaaien? Jezus iedereen ziet dat ze vet zijn... maak je borst maar nat als de rokers niet meer bestaan zijn al die papzakken aan de beurt.
Ja we laten ze achter een worst aan rennen kunnen ze mooi een infarct krijgenquote:Op maandag 30 juli 2007 16:34 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nou, dan toch maar mijn idee. Kunnen we ze allemaal uitroeien.![]()
Het is ook wat anders om te zeggen dat je kanker krijgt dan dat je afstotelijk bent, zeg dan dat je er hartziektes van kan krijgen als je zo nodig wat wil zeggen.quote:Op maandag 30 juli 2007 15:55 schreef Ps2K het volgende:
Dikke mensen zijn smerig en het erge is dat je er niks van mag zeggen. Tegen een roker mag je gerust zeggen dat ie er kanker van krijgt maar tegen zo'n smerige vetzak in de Febo zeggen dat ik walg van zijn verschijning is blijkbaar not done.
Dikke mensen zijn walgelijk en afstotelijk.
Ik had vanaf mijn 6e jaar al hulp in de zin van diëtistes etc. Op mijn 17e heb ik een half jaar uit huis gewoont met 24 hr hulp (kinderarts, diétiste, psycholoog etc) en nog lukte het niet. De meeste dikke mensen zoeken hulp omdat types zoals jij geen enkel respect kunnen opbrengen. Achter die dikheid zit ook maar een mens hoor, mr perfect.quote:Op maandag 30 juli 2007 12:29 schreef BubblegumBarbie het volgende:
En als je merkt dat je je eetgedrag nier meer onder controle hebt, dan zoek je hulp.
Eigenlijk zou ik niet op je moeten reageren maar ik werk met kinderen en aan die kinderen kan jij nog een voorbeeld aan nemen. Die zeggen wel eens iets als er bijvoorbeeld een dik persoon langs loopt maar dat is om dat ze het vaststellen dat die persoon dik is en niet omdat ze die persoon finaal de grond in willen boren.quote:Op maandag 30 juli 2007 16:36 schreef beelz het volgende:
Kleine kinderen zijn bang voor vetzakken als TS.
Als je op een gegeven moment het dubbele weegt van wat je hoort te wegen kan het inderdaad zo zijn dat je veel sporten niet meer kan door je enkels. En veel mensen hebben door vele lijnpogingen inderdaad een trage stofwisseling gekregen. Daarbij lijkt het me nogal logisch dat je mensen moet nemen zoals ze zijn. En zo niet, kijk je lekker de andere kant op of je loopt er voorbij.quote:Op maandag 30 juli 2007 16:42 schreef Guncta het volgende:
Het probleem is niet dikke mensen, maar de stereotypering van dikke mensen.
"Ik heb zwakke enkels, dus ik kan niet sporten, maar wel eten."
"Ik heb een zeer trage stofwisseling."
Erg knap, serieus.quote:Op maandag 30 juli 2007 20:15 schreef Gozert het volgende:
-story-
Hoofdzakelijk gewoonte, en het is immers 'vermoeiend' om de trap te nemen. Niet doorhebbende dat je door dat soort dingen juist energie gaat krijgen en je er vanzelf ook behoefte aan krijgt om dingen als de trap nemen te doen.quote:Op maandag 30 juli 2007 16:01 schreef Logician het volgende:
Tuurlijk zijn overal altijd excuses voor, wat ik alleen niet snap is dat:
Dikke mensen die:
met de scooter/auto gaan
de lift ipv de trap nemen
een kroket of patat in de lunchpauze nemen ipv een broodje gezond
thee/koffie met suiker drinken
etc etc
Bij mij op het werk vbijv. erbaas ik me hier telkens weer over .....
En dan lopen ze te zeuren dat ik alles kan eten met zo'n geirriteerde blik,
en bij het terug naar boven gaan dan verbaasd aan mij vragen waarom ik in godsnaam de trap neem!
mensen met een eetverslaving als boulimia hebben ook wilskracht om te kotsen en zeer intensief te sportenquote:Op maandag 30 juli 2007 14:26 schreef roze-meisje het volgende:
[..]
je kunt zeggen wat je wilt maar mensen met anorexia hebben wel wilskracht om af te vallen![]()
Wat is er zo moeilijk aan:quote:Op maandag 30 juli 2007 20:00 schreef Trusten het volgende:
[..]
Ik had vanaf mijn 6e jaar al hulp in de zin van diëtistes etc. Op mijn 17e heb ik een half jaar uit huis gewoont met 24 hr hulp (kinderarts, diétiste, psycholoog etc) en nog lukte het niet. De meeste dikke mensen zoeken hulp omdat types zoals jij geen enkel respect kunnen opbrengen. Achter die dikheid zit ook maar een mens hoor, mr perfect.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |