Iemand al een ritoverzicht?quote:Tour de France 2008
De 95e editie van de Tour De France start op 5 juli in de regio van Bretagne en eindigt op 27 juli 2008 in Parijs. De start van deze Tour zal een merkwaardig begin zijn. Al meer dan veertig jaar start de Tour met een proloog. Daardoor zijn de kanshebbers voor de eerste gele trui erg beperkt, in 2008 zal het echter anders zijn. De eerste rit wordt een gewone, vlakke etappe. Iedere deelnemer kan dus de eerste etappe winnen en vooral de eerste gele trui van de Tour De France 2008 dragen. Ook de tweede en de derde rit passeren door de regio van Bretagne.
quote:
Meestal toch bekend in oktober?quote:
Anders bedenken we hier vast het routeschemaquote:
Het is een vuistregel dat dat elk jaar om en om gaat. Vorig jaar eerst Pyreneeën, dit jaar eerst Alpen, volgend jaar eerst Pyreneeën.quote:Op zondag 29 juli 2007 18:41 schreef Bruce117 het volgende:
Mag ik uit de richting van de rit van maandag concluderen dat ze volgend jaar eerst de Pyreneeen en dan de Alpen doen?
Inderdaadquote:Op zondag 29 juli 2007 18:48 schreef Cootz het volgende:
Enneh, geen proloog in 2008!
Er is niks te genieten.quote:Op zondag 29 juli 2007 18:26 schreef Eduard37 het volgende:
Tjezusss, jullie gaan wel heel snel. Wil eerst nog even nagenieten van de afgelopen TDF.......![]()
Zozo, ze gaan op de experimentele toer.quote:Op zondag 29 juli 2007 18:48 schreef Cootz het volgende:
Enneh, geen proloog in 2008!
Ventoux doen ze niet om het jaar, maar het wordt wel weer een keer tijd (2002 voor het laatst?). De Alpe zal er idd wel weer inzitten...quote:Op zondag 29 juli 2007 19:41 schreef Grumpey het volgende:
Ventoux, en alpe d'huez zal ook wel, aangezien ze die ook 1x per twee jaar aandoen.
Dat gerucht gaat al een aantal jaren bij elke tour.quote:Op zondag 29 juli 2007 19:02 schreef thettes het volgende:
En de Ventoux schijnt erin te zitten, mogelijk een klimtijdrit.
klopt, die regel geldt inderdaad alleen voor D'huez, maar mijn zinsconstructie was een beetje brak zie ik nu.quote:Op zondag 29 juli 2007 19:50 schreef Cootz het volgende:
[..]
Ventoux doen ze niet om het jaar, maar het wordt wel weer een keer tijd (2002 voor het laatst?). De Alpe zal er idd wel weer inzitten...
genoeg sport voor de boeg nogquote:
Ja precies. Eerst klimmen bevoordeelt de klimmers wel, omdat er dan een klimmer in het geel de tijdrit in gaat. En een klimmer die de tour wint is altijd wel toffer dan een tijdrijder die ook wel aardig kan klimmenquote:Op zondag 29 juli 2007 21:19 schreef MichelWuyts het volgende:
Vond het trouwens leuker met de 1ste tijdrit na de bergen. Zo staat iedereren nog met klassementsambities aan de start van de 1ste bergen want iedereen kan de gele trui pakken. Alleen mogen de tijdritten wel wat korter voor volgend jaar
Tour 2008...landenploegen?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 18:05 schreef Kluupkluup het volgende:
L'Equipe las ik dit weekend en ze willen misschien met landenteams gaan werken volgend jaar..
(Ik ben net terug uit Parijs dus weet niet of daar al topics over waren gemaakt)
Echt niet, dan is erquote:Op zondag 29 juli 2007 21:03 schreef WEST het volgende:
genoeg sport voor de boeg nog
de winter als zowat alles plat ligt dan wordt het afzien.
quote:Op donderdag 2 augustus 2007 16:46 schreef Gitanki het volgende:
Persoonlijk vind ik geen reet aan schaatsen, maar veldrijden is wel weer leuk
quote:Op donderdag 2 augustus 2007 16:46 schreef Gitanki het volgende:
Persoonlijk vind ik geen reet aan schaatsen, maar veldrijden is wel weer leuk.
En een tour zonder proloog is ook weer eens afwisselend.
Nu moet Cancellara gewoon hetzelfde trucje uithalen als in Compiègne om alsnog het geel te pakken![]()
En welke records worden er nu allemaal weer uit de boeken geschaatst.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 01:02 schreef Zwansen het volgende:
Ja goh, welke Nederlander wordt er nu weer EK of WK....
Jammer inderdaad, deels door de commercie (het circus is zo groot, past niet op elke berg) maar ook omdat Frankrijk gewoon een vlakker land is. In Italië is het bijna onmogelijk om 5 vlakke ritten achter elkaar te rijden, dan kom je altijd wel wat bergen of heuvels tegen of je nou in het zuiden, midden of noorden zit. In 75% van Frankrijk is geen berg te vinden.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 15:20 schreef sportfreak het volgende:
Ik hoop dat ze voor 2008 eens een keer een wat ander parcour doen, want daar zijn ze altijd heel conservatief in. Wat is er mis met een bergetappe in de eerste week? altijd maar weer een vlakke eerste week, een paar bergetappes, wat overgangsetappes, weer een paar bergetappes, en daarna zit je weer vlakbij Parijs.
Kijk naar de Giro waar ze de bergetappes over drie weken verdelen en het ook aandurven beruchte bergen als Plan de Corones of de Zoncolan in het parcours opnemen.
Sportfreak van sq zeker?quote:Misschien moeten ze in de Tour een keer een uitstapje maken naar Italie en de Scanuppia beklimmen. De zwaarste klim in Europa. 7,5 km lang en een gemiddeld stijgingspercentage van 17,5 %.
Wil ik ook weer terug, altijd prachtig om te zien en bovendien is het dan ook echt van belang een goede ploeg neer te zettenquote:Op zondag 29 juli 2007 18:37 schreef Jump het volgende:
Wij willen een ploegentijdrit!
Jij ook hier?quote:Op maandag 13 augustus 2007 09:41 schreef DutchSL het volgende:
Sportfreak van sq zeker?![]()
De Scanuppia is té steil om in een wielerkoers te stoppen, dan moet echt 90% zo niet 100% van het peloton te voet om te zwijgen over volgwagens en motoren, bovendien een slecht wegdek. Leuk voor avonturiers (mountainbikers), maar niet voor koers. Weet ook niet of er uberhaupt ruimte op de top is om een aankomst te plannen.
Nee, steiler dan de Zoncolan of Kitzbuhlerhorn (Oostenrijk) zul je ze niet snel zien, hoeft ook helemaal niet zo extreem.
Nee, ze doen het eens zonder bergritten.quote:Op zondag 29 juli 2007 19:55 schreef Gitanki het volgende:
Ben ook benieuwd of er weer een ploegentijdrit inzit en wat leuke bergritten (net als dit jaar met plateau de beille, Port de Bales en de Aubisque..)
Bij mij in ieder geval wel. Ondanks dat hij de tour niet heeft uitgereden in mijn ogen de beste renner.quote:Op maandag 27 augustus 2007 19:34 schreef TargaFlorio het volgende:
Rasmussen toch nog populair.
Alsof er een kans is dat Rasmussen mee mag doen. Dan is een tientje op Landis inzetten minstens zo luceratief, lijkt me.quote:Op maandag 27 augustus 2007 11:39 schreef Cootz het volgende:
Ook wel leuk om even in de gaten te houden: de betquotes. Deze zijn van bwin.com
Tour de France 2008
Alberto Contador (ESP) 4.00
Cadel Evans (AUS) 6.00
Andreas Kloeden (GER) 6.50
Michael Rasmussen (DEN) 13.00
Levi Leipheimer (USA) 15.00
Alejandro Valverde (ESP) 15.00
Danilo Di Luca (ITA) 17.00
Damiano Cunego (ITA) 21.00
Michael Rogers (AUS) 21.00
Frank Schleck (LUX) 21.00
Andy Schleck (LUX) 21.00