Ja precies. Eerst klimmen bevoordeelt de klimmers wel, omdat er dan een klimmer in het geel de tijdrit in gaat. En een klimmer die de tour wint is altijd wel toffer dan een tijdrijder die ook wel aardig kan klimmenquote:Op zondag 29 juli 2007 21:19 schreef MichelWuyts het volgende:
Vond het trouwens leuker met de 1ste tijdrit na de bergen. Zo staat iedereren nog met klassementsambities aan de start van de 1ste bergen want iedereen kan de gele trui pakken. Alleen mogen de tijdritten wel wat korter voor volgend jaar
Tour 2008...landenploegen?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 18:05 schreef Kluupkluup het volgende:
L'Equipe las ik dit weekend en ze willen misschien met landenteams gaan werken volgend jaar..
(Ik ben net terug uit Parijs dus weet niet of daar al topics over waren gemaakt)
Echt niet, dan is erquote:Op zondag 29 juli 2007 21:03 schreef WEST het volgende:
genoeg sport voor de boeg nog
de winter als zowat alles plat ligt dan wordt het afzien.
quote:Op donderdag 2 augustus 2007 16:46 schreef Gitanki het volgende:
Persoonlijk vind ik geen reet aan schaatsen, maar veldrijden is wel weer leuk
quote:Op donderdag 2 augustus 2007 16:46 schreef Gitanki het volgende:
Persoonlijk vind ik geen reet aan schaatsen, maar veldrijden is wel weer leuk.
En een tour zonder proloog is ook weer eens afwisselend.
Nu moet Cancellara gewoon hetzelfde trucje uithalen als in Compiègne om alsnog het geel te pakken![]()
En welke records worden er nu allemaal weer uit de boeken geschaatst.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 01:02 schreef Zwansen het volgende:
Ja goh, welke Nederlander wordt er nu weer EK of WK....
Jammer inderdaad, deels door de commercie (het circus is zo groot, past niet op elke berg) maar ook omdat Frankrijk gewoon een vlakker land is. In Italië is het bijna onmogelijk om 5 vlakke ritten achter elkaar te rijden, dan kom je altijd wel wat bergen of heuvels tegen of je nou in het zuiden, midden of noorden zit. In 75% van Frankrijk is geen berg te vinden.quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 15:20 schreef sportfreak het volgende:
Ik hoop dat ze voor 2008 eens een keer een wat ander parcour doen, want daar zijn ze altijd heel conservatief in. Wat is er mis met een bergetappe in de eerste week? altijd maar weer een vlakke eerste week, een paar bergetappes, wat overgangsetappes, weer een paar bergetappes, en daarna zit je weer vlakbij Parijs.
Kijk naar de Giro waar ze de bergetappes over drie weken verdelen en het ook aandurven beruchte bergen als Plan de Corones of de Zoncolan in het parcours opnemen.
Sportfreak van sq zeker?quote:Misschien moeten ze in de Tour een keer een uitstapje maken naar Italie en de Scanuppia beklimmen. De zwaarste klim in Europa. 7,5 km lang en een gemiddeld stijgingspercentage van 17,5 %.
Wil ik ook weer terug, altijd prachtig om te zien en bovendien is het dan ook echt van belang een goede ploeg neer te zettenquote:Op zondag 29 juli 2007 18:37 schreef Jump het volgende:
Wij willen een ploegentijdrit!
Jij ook hier?quote:Op maandag 13 augustus 2007 09:41 schreef DutchSL het volgende:
Sportfreak van sq zeker?![]()
De Scanuppia is té steil om in een wielerkoers te stoppen, dan moet echt 90% zo niet 100% van het peloton te voet om te zwijgen over volgwagens en motoren, bovendien een slecht wegdek. Leuk voor avonturiers (mountainbikers), maar niet voor koers. Weet ook niet of er uberhaupt ruimte op de top is om een aankomst te plannen.
Nee, steiler dan de Zoncolan of Kitzbuhlerhorn (Oostenrijk) zul je ze niet snel zien, hoeft ook helemaal niet zo extreem.
Nee, ze doen het eens zonder bergritten.quote:Op zondag 29 juli 2007 19:55 schreef Gitanki het volgende:
Ben ook benieuwd of er weer een ploegentijdrit inzit en wat leuke bergritten (net als dit jaar met plateau de beille, Port de Bales en de Aubisque..)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |