abonnement Unibet Coolblue
pi_51931635
Denk toch weer een Spanjaard

Contador heeft een grote kans, maar Valverde zal ook zo maar eens kunnen winnen (dit is pas de eerste tour die hij uitrijdt hè). Daarnaast maken Evans en de gebroeders Schleck een kans.
  zondag 29 juli 2007 @ 15:01:03 #102
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_51934097
Contador, Popovitsj, Andy Schleck, Sastre, Evans, Leipheimer, Valverde, Kasjetsjkin, Gomez Marchante, Riccò, Cunego, Dekker, Piepoli, Karperts, Kirchen, Devolder of Rasmussen.
  zondag 29 juli 2007 @ 15:03:58 #103
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_51934175
quote:
Op zondag 29 juli 2007 15:01 schreef Martijn_fijn het volgende:
Contador, Popovitsj, Andy Schleck, Sastre, Evans, Leipheimer, Valverde, Kasjetsjkin, Gomez Marchante, Riccò, Cunego, Dekker, Piepoli, Karperts, Kirchen, Devolder of Rasmussen.
hier zit inderdaad de winnaar van de tdf tussen voor volgend jaar
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_51934225
quote:
Op zondag 29 juli 2007 12:12 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ricco is echt niet te beperkt om een tour te kunnen winnen. Ricco is een rasmussen op jonge leeftijd. Een contador die iets minder kan tijdrijden maar denk ik beter kan klimmen dan contador. Dekker zie ik komende jaren echt nog niet top5 fietsen. Never
met daarna bedoelde ikhet jaar erna he .

en ricco is echt niet beter dan contador bergop. ricco kon in de giro maar 1 bergetappe volgen (en toen was hij voorop met piepoli). De anderen moest hij direct lossen (terwijl hij niet hoefde te rijden voor zijn kopmannen en hij wou wel goet eindigen). ricco zie ik een rol spelen in de eendagskoersen. Maar het tourwerk is die te plat voor. (giro is natuurlijk een ander ding, maar dat is nog altijd een niveau of 3minder dan de tour.)
  zondag 29 juli 2007 @ 15:09:02 #105
175900 Lann555
Spider Jerusalem
pi_51934312
quote:
Op zondag 29 juli 2007 11:52 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

Laat me dan maar eens de overwinningen van Schleck zien. In de kleinere rondes heeft Dekker meer bewezen en de Giro is van de grootste rondes de zwakst bezette ronde. Toen Dekker de Giro reed was hij slechts 20 en liet hij het overal lopen. Dan lees ik over Gesink dat hij niet zou kunnen tijdrijden, gesink is van origine tijdrijder, zelfs nog Nederlands kampioen geweest bij de jeugd, dus hij kan het wel
Heb je de Giro gezien dit jaar?

En die kleinere rondes zijn leuk, maar zeggen verder niet zoveel. De grote jongens gebruiken die toch vooral als voorbereiding. Om 3 weken lang met de besten mee te kunnen is in mijn ogen een veel belangrijkere prestatie.Hij reed ook 5 keer top 5 in Giro-etappes, waaronder zeer zware bergetappes waar hij eindigde achter Simoni en Piepoli.
I hate it here
  zondag 29 juli 2007 @ 15:10:04 #106
175900 Lann555
Spider Jerusalem
pi_51934343
quote:
Op zondag 29 juli 2007 15:06 schreef flyck het volgende:

[..]

met daarna bedoelde ikhet jaar erna he .

en ricco is echt niet beter dan contador bergop. ricco kon in de giro maar 1 bergetappe volgen (en toen was hij voorop met piepoli). De anderen moest hij direct lossen (terwijl hij niet hoefde te rijden voor zijn kopmannen en hij wou wel goet eindigen). ricco zie ik een rol spelen in de eendagskoersen. Maar het tourwerk is die te plat voor. (giro is natuurlijk een ander ding, maar dat is nog altijd een niveau of 3minder dan de tour.)
Ik denk ook dat Ricco voor 3-weekse rondes tekort komt. Hij lijkt erg grillig te zijn. Maar kan zeker etappes pakken en eventueel top 10 rijden.
I hate it here
pi_51934393
quote:
Op zondag 29 juli 2007 15:06 schreef flyck het volgende:

[..]

ricco zie ik een rol spelen in de eendagskoersen. Maar het tourwerk is die te plat voor.
Te plat.
pi_51934450
rasmussen
  zondag 29 juli 2007 @ 15:15:37 #109
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_51934532
quote:
Op zondag 29 juli 2007 15:09 schreef Lann555 het volgende:
En die kleinere rondes zijn leuk, maar zeggen verder niet zoveel.
Hangt er vanaf welk rondje het is. Romandie betekent echt wel iets naar het grotere werk toe. De Tirreno niet, 2 jaar geleden werd die zelfs bijna door Petacchi gewonnen, dat is 2 keer niets.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 29 juli 2007 @ 15:21:09 #110
175900 Lann555
Spider Jerusalem
pi_51934687
quote:
Op zondag 29 juli 2007 15:15 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Hangt er vanaf welk rondje het is. Romandie betekent echt wel iets naar het grotere werk toe. De Tirreno niet, 2 jaar geleden werd die zelfs bijna door Petacchi gewonnen, dat is 2 keer niets.
Heb Romandie nooit gezien, dus ik zal je woord daarvoor wel aannemen. Maar het laat niet zien of een renner in staat is 3 weken lang goed te zijn. Dat kun je slechts testen in de grote rondes zelf.
I hate it here
pi_51934881
quote:
Op zondag 29 juli 2007 15:21 schreef Lann555 het volgende:

[..]

Heb Romandie nooit gezien, dus ik zal je woord daarvoor wel aannemen. Maar het laat niet zien of een renner in staat is 3 weken lang goed te zijn. Dat kun je slechts testen in de grote rondes zelf.
Romandie kent aardig wat klimwerk, over het algemeen.

Qua kleinere rondes plaats de Ronde van Zwitserland en de Dauphiné Libéré op het hoogste niveau, met iets daaronder Romandie, Catalonie en Baskenland.

De Tirreno en Parijs-Nice zijn van oudsher ook mooie en prestigieuze rondes, maar die vallen een beetje buiten de toon omdat ze al zo vroeg in het seizoen gereden worden.
  zondag 29 juli 2007 @ 15:29:23 #112
175900 Lann555
Spider Jerusalem
pi_51934952
quote:
Op zondag 29 juli 2007 15:27 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Romandie kent aardig wat klimwerk, over het algemeen.

Qua kleinere rondes plaats de Ronde van Zwitserland en de Dauphiné Libéré op het hoogste niveau, met iets daaronder Romandie, Catalonie en Baskenland.

De Tirreno en Parijs-Nice zijn van oudsher ook mooie en prestigieuze rondes, maar die vallen een beetje buiten de toon omdat ze al zo vroeg in het seizoen gereden worden.
Won Karpets niet in Zwitserland dit jaar? Dit was het eerste jaar dat ik die ronde keek en het viel me behoorlijk tegen. Dan zegt een 2de plek in de Giro in mijn ogen veel meer qua potentie als ronderenner
I hate it here
pi_51935092
quote:
Op zondag 29 juli 2007 15:29 schreef Lann555 het volgende:

[..]

Won Karpets niet in Zwitserland dit jaar? Dit was het eerste jaar dat ik die ronde keek en het viel me behoorlijk tegen. Dan zegt een 2de plek in de Giro in mijn ogen veel meer qua potentie als ronderenner
Het parcours is wel geweldig en de Ronde van Zwitserland heeft van oudsher de reputatie van de 'vierde ronde'.

Maar het deelnemersveld viel inderdaad dit jaar tegen. Komt omdat veel Tourfavorieten de laatste tijd de Dauphiné kiezen als voorbereidingskoers.

En ja, Karpets is een redelijk kleurloze renner die die ronde op een vrij kleurloze manier won.
  zondag 29 juli 2007 @ 15:39:58 #114
175900 Lann555
Spider Jerusalem
pi_51935195
quote:
Op zondag 29 juli 2007 15:35 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Het parcours is wel geweldig en de Ronde van Zwitserland heeft van oudsher de reputatie van de 'vierde ronde'.

Maar het deelnemersveld viel inderdaad dit jaar tegen. Komt omdat veel Tourfavorieten de laatste tijd de Dauphiné kiezen als voorbereidingskoers.

En ja, Karpets is een redelijk kleurloze renner die die ronde op een vrij kleurloze manier won.
En Gusev die een bergetappe won. De Dauphiné had wel een goed niveau dit jaar, maar ook die uitslag blijkt nu weinig relevant te zijn voor de Tour. Nu weten in de Giro en de Tour ook altijd compleet verschillende renners uit te blinken. Iedere wedstrijd staat toch wel een beetje op zichzelf volgens mij
I hate it here
pi_51935642
quote:
Op zondag 29 juli 2007 15:39 schreef Lann555 het volgende:

[..]

En Gusev die een bergetappe won. De Dauphiné had wel een goed niveau dit jaar, maar ook die uitslag blijkt nu weinig relevant te zijn voor de Tour. Nu weten in de Giro en de Tour ook altijd compleet verschillende renners uit te blinken. Iedere wedstrijd staat toch wel een beetje op zichzelf volgens mij
Gusev zat in een ontsnapping en daar reed hij aardige klimmers eraf, de favorieten hielden zich rustig, waar Dekker gewoon bijzat terijl hij niet in conditie was
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
  zondag 29 juli 2007 @ 16:00:29 #116
1585 itsme
Chaoot!
pi_51935646
quote:
Op zondag 29 juli 2007 12:17 schreef Barnet_Bee het volgende:

[..]

Hij zal alleen van ploeg moeten wisselen dan. Een ploeg waar geen sprinter inrijdt.
De Raboploeg bijvoorbeeld?
pi_51935694
quote:
Op zondag 29 juli 2007 15:09 schreef Lann555 het volgende:

[..]

Heb je de Giro gezien dit jaar?

En die kleinere rondes zijn leuk, maar zeggen verder niet zoveel. De grote jongens gebruiken die toch vooral als voorbereiding. Om 3 weken lang met de besten mee te kunnen is in mijn ogen een veel belangrijkere prestatie.Hij reed ook 5 keer top 5 in Giro-etappes, waaronder zeer zware bergetappes waar hij eindigde achter Simoni en Piepoli.
ja, wat toont dat aan? Dat de giro de zwakst bezette ronde is. Simoni en Piepoli waren aardig, maar zijn toch al vrij oud en een Cunego kon in de tour vorig jaar ook niet mee. Om nu meteen Schleck tot winnaar van volgend jaar uit te roepen en Dekker niet te noemen gaat me daarom te ver
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_51935905
quote:
Op zondag 29 juli 2007 16:02 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

ja, wat toont dat aan? Dat de giro de zwakst bezette ronde is. Simoni en Piepoli waren aardig, maar zijn toch al vrij oud en een Cunego kon in de tour vorig jaar ook niet mee. Om nu meteen Schleck tot winnaar van volgend jaar uit te roepen en Dekker niet te noemen gaat me daarom te ver
De Giro is helaas een ronde van de Italianen met af en toe een buitenlander die zich in de debatten mengt.

Het gebrek aan internationale toppers maakt het voor mij ook de minste van de grote drie, ondanks het zwaarste parcours.
  zondag 29 juli 2007 @ 16:14:33 #119
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_51936001
quote:
Op zondag 29 juli 2007 16:10 schreef Leatherface het volgende:
Het gebrek aan internationale toppers maakt het voor mij ook de minste van de grote drie, ondanks het zwaarste parcours.
Ik vind de Vuelta anders nog triester qua palmares. Casero, Gonzalez, Menchov. Nog een geluk dat we de gedopeerde Heras hadden, anders hadden Santi Perez en Nozal er ook nog bij gestaan.

Ullrich en Vino gingen er alleen vol omdat ze dat jaar de Tour niet konden/mochten rijden en omdat ze dus hun seizoen moesten redden.

Echt de ronde die de net-niet renners een kans geeft om toch eens een grote ronde te winnen: Olano, Zulle, Jalabert, Kelly (sterke renners, maar geen topklimmers)
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 29 juli 2007 @ 16:16:05 #120
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_51936047
quote:
Op zondag 29 juli 2007 16:02 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

ja, wat toont dat aan? Dat de giro de zwakst bezette ronde is. Simoni en Piepoli waren aardig, maar zijn toch al vrij oud en een Cunego kon in de tour vorig jaar ook niet mee. Om nu meteen Schleck tot winnaar van volgend jaar uit te roepen en Dekker niet te noemen gaat me daarom te ver
Piepoli vrij aardig ? Piepolie heerschte in elke bergetappe! En werd zelfs nog 2e in de klim tijdrit. En dan die bergetappes in de tour
Schleck is zelfs nog jonger dan dekker, schleck fietst T.Dekker vierkant naar huis als het er op aan komt.
Schleck kan volgend jaar top 5 fietsen. Ik zie dekker dat niet doen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_51936080
quote:
Op zondag 29 juli 2007 16:16 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Piepoli vrij aardig ? Piepolie heerschte in elke bergetappe! En werd zelfs nog 2e in de klim tijdrit. En dan die bergetappes in de tour
Schleck is zelfs nog jonger dan dekker, schleck fietst T.Dekker vierkant naar huis als het er op aan komt.
Schleck kan volgend jaar top 5 fietsen. Ik zie dekker dat niet doen.
wara kom jij mee, tuurlijk in de Giro, maar op het internationale niveau horen ze toch niet bij de allerbesten. Zie Dauphine en Zwitserland bv, Piepoli presteerde nou niet echt in de Dauphine en een Cunego zei dat ie in topvorm de Giro uitkwam en was nou niet de beste in Zwiterserland.
De Tour is gewoon een ander niveau
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
  zondag 29 juli 2007 @ 16:19:10 #122
175900 Lann555
Spider Jerusalem
pi_51936109
quote:
Op zondag 29 juli 2007 16:10 schreef Leatherface het volgende:

[..]

De Giro is helaas een ronde van de Italianen met af en toe een buitenlander die zich in de debatten mengt.

Het gebrek aan internationale toppers maakt het voor mij ook de minste van de grote drie, ondanks het zwaarste parcours.
Ik vraag me toch af wat er zou gebeuren als er zo'n "internationale topper" mee zou doen aan de Giro. Kijk, we defineren internationale toppers toch vaak aan de hand van hun prestaties in de Tour. Daar komt bij dat voor veel van die Italianen de Tour toch bijzaak is. Plus het parcour en koersverloop is toch verschillend, dus je kunt niet zomaar vergelijkingen trekken.
I hate it here
  zondag 29 juli 2007 @ 16:20:12 #123
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_51936142
quote:
Op zondag 29 juli 2007 16:14 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik vind de Vuelta anders nog triester qua palmares. Casero, Gonzalez, Menchov. Nog een geluk dat we de gedopeerde Heras hadden, anders hadden Santi Perez en Nozal er ook nog bij gestaan.

Ullrich en Vino gingen er alleen vol omdat ze dat jaar de Tour niet konden/mochten rijden en omdat ze dus hun seizoen moesten redden.
Ik vind zelf de giro toch echt beter dan vuelta. Meer spanning zeker afgelopen jaar, en die heerlijke berg etappes

laatste 10 winnaars van de Giro

90 2007 Danilo di Luca
89 2006 Ivan Basso
88 2005 Paolo Savoldelli
87 2004 Damiano Cunego
86 2003 Gilberto Simoni
85 2002 Paolo Savoldelli
84 2001 Gilberto Simoni
83 2000 Stefano Garzelli
82 1999 Ivan Gotti
81 1998 Marco Pantani
80 1997 Ivan Gotti

de laatste 10 van vuelta

61 2006 Alexandre Vinokourov
60 2005 Denis Menchov
59 2004 Roberto Heras (3)
58 2003 Roberto Heras (2)
57 2002 Aitor González
56 2001 Ángel Casero
55 2000 Roberto Heras
54 1999 Jan Ullrich
53 1998 Abraham Olano
52 1997 Alex Zülle (2)

dan vind ik de giro winnaars toch meer spreken dan diegene die de vuelta wonnen
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 29 juli 2007 @ 16:21:22 #124
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_51936158
quote:
Op zondag 29 juli 2007 16:19 schreef Lann555 het volgende:

[..]

Ik vraag me toch af wat er zou gebeuren als er zo'n "internationale topper" mee zou doen aan de Giro. Kijk, we defineren internationale toppers toch vaak aan de hand van hun prestaties in de Tour. Daar komt bij dat voor veel van die Italianen de Tour toch bijzaak is. Plus het parcour en koersverloop is toch verschillend, dus je kunt niet zomaar vergelijkingen trekken.
Di Luca, Schleck en Mazzoleni rijden geen podium in de Tour. Evans en Leipheimer rijden geen podium in de Giro, bij Contador wil ik dat nog in het midden laten.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_51936200
quote:
Op zondag 29 juli 2007 16:14 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik vind de Vuelta anders nog triester qua palmares. Casero, Gonzalez, Menchov. Nog een geluk dat we de gedopeerde Heras hadden, anders hadden Santi Perez en Nozal er ook nog bij gestaan.

Ullrich en Vino gingen er alleen vol omdat ze dat jaar de Tour niet konden/mochten rijden en omdat ze dus hun seizoen moesten redden.

Echt de ronde die de net-niet renners een kans geeft om toch eens een grote ronde te winnen (Olano, Zulle, Jalabert, Kelly)
Nou ja, ik vind dat je sommige namen die je hier noemt te kort doet.

Casero, Olano en Menchov (wanneer Landis gediskwalificeerd wordt dan) reden allen nog ooit top 5 in de Tour, Zülle zelfs tweemaal podium.

Met uitzondering van Pantani, Basso en Gotti hebben de laatste jaren weinig Giro-Italianen wat klaargemaakt in de Tour en dan waren die ook nog eens flink gedrogeerd. Okay, Cunego won verleden jaar het wit.

Maar goed, dat komt ook omdat de Giro en Tour zo kort na elkaar plaatsvinden en dat Italianen weinig om de Tour lijken te geven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')