Dat is ook niet helemaal waarquote:Op woensdag 1 augustus 2007 17:56 schreef Ridocar het volgende:
Schakelen moet je doen op het punt dat de volgende versnelling op het maximum koppel zit.
Tot zover de theorie.
Het is vaak ook leuk om 2 op papier vergelijkbare auto's naast elkaar te zetten. Maar ook al pak je 2 dezelfde type auto's dan nog is er onderin al snel een vershil in auto alleen al van zo'n 3%.. geen 1 auto presteert exact hetzelfde ook al komen ze net van de fabrieksband af zetten. Er zitten zoveel onderdelen op een auto die binnen bepaalde marges functionerenquote:Op woensdag 1 augustus 2007 20:19 schreef Repeat het volgende:
Beter is dus gewoon om in 2 dezelfde auto's tegen elkaar te racen. Weet je tenminste wie de beste chauffeur is en niet wie toevallig de duurste auto heeft.
sowieso help je met sprinten zowat alles aan je auto om zeep, omdat je qua toerental gewoon achterlijke dingen gaat doen. De Hyundai waarmee ik nog gesprint heb heeft met het wijzertje van de toerenteller nog voorbij de streepjes gezeten... je weet wel dat zoiets niet gezond kan zijn, maar je bent toch maar lekker sneller dan die naast jequote:Op woensdag 1 augustus 2007 23:09 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel ideaal om je koppeling binnen no-time om zeep te helpen.
Wat een inhoudelijke toevoeging zeg.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 23:26 schreef Supra_Turbo het volgende:
WTF?
Op max koppel schakelen?
Wat een BS
1 keertje voorbij het punt waar het rood van je toerenteller ophoudt is nochtans genoeg hoorquote:Op donderdag 2 augustus 2007 01:42 schreef Mikkie het volgende:
Mwoah, ligt eraan tot hoe idioot je je sprint doortrekt en hoe vaak je het doet. Een keertje kan geen kwaad, maar tien keer per dag gaat zich wreken
Nee, die bs die jij hier zit te verkopen...quote:Op donderdag 2 augustus 2007 08:19 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Wat een inhoudelijke toevoeging zeg.![]()
Die heeft toch serieus last om zijn vermogen aan de grond te krijgen? Een vriend van mij heeft ook zo eentje, en dat is gewoon levensgevaarlijk om mee te rijden als het geregend heeft... (zou ook een 1.9 kunnen zijn bij hem, ben het niet zeker. Dacht dat het de zwaarste was die je kon krijgen in een 205)quote:
Daar zal het aan liggen. Wij zijn alletwee van het genre instappen, gas op de plank en daarna uitstappen. Veel fluweel komt er dus niet bij kijkenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 09:12 schreef GizartFRL het volgende:
Zolang je het gaspedaal maar met een fluwelen voetje bedient is er niets aan de hand.
Drive it like you stole itquote:Op donderdag 2 augustus 2007 09:57 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Daar zal het aan liggen. Wij zijn alletwee van het genre instappen, gas op de plank en daarna uitstappen. Veel fluweel komt er dus niet bij kijken
Dit heb ik eens gehad met mijn Mitsubishi Colt c50 1.3 in de winter toen had ik mijn stalenvelgen met winterbanden eronder met de maten 155/65/14. Toen stond ik naast een Golf 3 GTI ofzo met weet ik hoeveel brede banden...stoplicht springt op groen...die vent geeft gas als een josti en kwam ook niet van zijn plek doordat die brede banden door de regen geen grip hadden..en ik tuf met die dunne bandjes vrolijk wegquote:Op donderdag 2 augustus 2007 09:12 schreef GizartFRL het volgende:
In de regen reed ik met mijn 1.9 er nog een Clio V6 uit omdat hij maar stond de slippen met zijn wielen
Zolang je het gaspedaal maar met een fluwelen voetje bedient is er niets aan de hand.
Vrees het ook niet, zag de 6.3 op autoweek.quote:
Is hij ook weer met de auto van zijn pa.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 19:08 schreef Pascal86 het volgende:
[..]
Gezins autootje van mijn pa trekt ook menigeen sjonnie eruit.
Helemaal niet moeilijk.
Meestal trek je bij sprintjes toch direct door naar 140/150? Dan moet je eigenlijk met zowat elke auto in 3de liggen hoor, 4de is soms al aangewezen. Stoppen doe je pas als er iemand voor je zit / je duidelijk merkt dat je voor of achter blijft hangen / je voelt dat de auto het begeven heeftquote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:36 schreef Sjabba het volgende:
Zowieso is een auto die je tot 100 kan doortrekken in zijn 2 een pre.
Idd, maar TS wou graag 0-100 sprintjes doen en dan is het idd fijn als de auto 100 in z'n 2 haalt.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 23:17 schreef Athmozz het volgende:
Meestal trek je bij sprintjes toch direct door naar 140/150?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |