abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52026133
Beter is dus gewoon om in 2 dezelfde auto's tegen elkaar te racen. Weet je tenminste wie de beste chauffeur is en niet wie toevallig de duurste auto heeft.
pi_52031137
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 17:56 schreef Ridocar het volgende:
Schakelen moet je doen op het punt dat de volgende versnelling op het maximum koppel zit.
Tot zover de theorie.
Dat is ook niet helemaal waar Je wil zo schakelen dat je zo lang mogelijk bij het punt van max vermogen blijft hangen. Dat dat vaak in de volgende versnelling bij max koppel is ontkom je vaak niet aan..

Na het punt van max koppel begint het pas echt leuk te worden. Ook al neemt het koppel gestaag af de toeren klimmen nog lekker verder waardoor het netto vermogen toe blijft nemen
pi_52031192
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 20:19 schreef Repeat het volgende:
Beter is dus gewoon om in 2 dezelfde auto's tegen elkaar te racen. Weet je tenminste wie de beste chauffeur is en niet wie toevallig de duurste auto heeft.
Het is vaak ook leuk om 2 op papier vergelijkbare auto's naast elkaar te zetten. Maar ook al pak je 2 dezelfde type auto's dan nog is er onderin al snel een vershil in auto alleen al van zo'n 3%.. geen 1 auto presteert exact hetzelfde ook al komen ze net van de fabrieksband af zetten. Er zitten zoveel onderdelen op een auto die binnen bepaalde marges functioneren
pi_52031495
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 92% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 18:48:28 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_52031953
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 23:09 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Dat is inderdaad wel ideaal om je koppeling binnen no-time om zeep te helpen.
sowieso help je met sprinten zowat alles aan je auto om zeep, omdat je qua toerental gewoon achterlijke dingen gaat doen. De Hyundai waarmee ik nog gesprint heb heeft met het wijzertje van de toerenteller nog voorbij de streepjes gezeten... je weet wel dat zoiets niet gezond kan zijn, maar je bent toch maar lekker sneller dan die naast je (en daarna moest ie naar de garage)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  woensdag 1 augustus 2007 @ 23:26:53 #81
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_52032044
WTF?
Op max koppel schakelen?
Wat een BS

[ Bericht 84% gewijzigd door Supra_Turbo op 02-08-2007 07:07:35 ]
pi_52034621
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 92% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 18:48:28 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_52036406
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 23:26 schreef Supra_Turbo het volgende:
WTF?
Op max koppel schakelen?
Wat een BS
Wat een inhoudelijke toevoeging zeg.
pi_52036544
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 01:42 schreef Mikkie het volgende:
Mwoah, ligt eraan tot hoe idioot je je sprint doortrekt en hoe vaak je het doet. Een keertje kan geen kwaad, maar tien keer per dag gaat zich wreken
1 keertje voorbij het punt waar het rood van je toerenteller ophoudt is nochtans genoeg hoor . Een 8-klepper 1.3 van 15 jaar oud is dan ook niet geschikt om boven de 7000 toeren mee te gaan
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  donderdag 2 augustus 2007 @ 08:42:38 #85
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_52036630
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 08:19 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Wat een inhoudelijke toevoeging zeg.
Nee, die bs die jij hier zit te verkopen...
pi_52036694
Ik zit me af te vragen of mijn 1.6 sneller is dan jouw 3.0 Turbo.
( op de 402 meter dan he).
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  donderdag 2 augustus 2007 @ 08:54:51 #87
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_52036755
Wel als ik schakel bij het max koppel (3200rpm) zoals OxygeneFRL zegt.

Wat voor auto/1.6 heb je dan?
pi_52036764
LL-ZP-36
Ofwel een 205je.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_52036809
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 08:55 schreef GizartFRL het volgende:
LL-ZP-36
Ofwel een 205je.
Die heeft toch serieus last om zijn vermogen aan de grond te krijgen? Een vriend van mij heeft ook zo eentje, en dat is gewoon levensgevaarlijk om mee te rijden als het geregend heeft... (zou ook een 1.9 kunnen zijn bij hem, ben het niet zeker. Dacht dat het de zwaarste was die je kon krijgen in een 205)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_52037038
1.9 is inderdaad de zwaarte motor die standaard in een 205je zit. ( op de T16 na, en uiteraard de motorconversies ( 2.0 16V, 2.0 Turbo, 1.9 16V, 3.0 V6 24V buiten beschouwing latend)
Als hij daar last mee heeft om het vermogen op de weg te krijgen...
In de regen reed ik met mijn 1.9 er nog een Clio V6 uit omdat hij maar stond de slippen met zijn wielen
Zolang je het gaspedaal maar met een fluwelen voetje bedient is er niets aan de hand.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  donderdag 2 augustus 2007 @ 09:16:40 #91
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_52037101
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 08:55 schreef GizartFRL het volgende:
LL-ZP-36
Ofwel een 205je.
Bij lange na niet
pi_52037558
Dan moet je wel met dit 205'je aankomen

ook met een "gewoon" 1.6je

http://www.dp-engineering.nl/EN/projects/xsturbo.php
pi_52038040
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 09:12 schreef GizartFRL het volgende:
Zolang je het gaspedaal maar met een fluwelen voetje bedient is er niets aan de hand.
Daar zal het aan liggen. Wij zijn alletwee van het genre instappen, gas op de plank en daarna uitstappen. Veel fluweel komt er dus niet bij kijken
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_52038093
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 09:57 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Daar zal het aan liggen. Wij zijn alletwee van het genre instappen, gas op de plank en daarna uitstappen. Veel fluweel komt er dus niet bij kijken
Drive it like you stole it
pi_52038216
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 09:12 schreef GizartFRL het volgende:

In de regen reed ik met mijn 1.9 er nog een Clio V6 uit omdat hij maar stond de slippen met zijn wielen
Zolang je het gaspedaal maar met een fluwelen voetje bedient is er niets aan de hand.
Dit heb ik eens gehad met mijn Mitsubishi Colt c50 1.3 in de winter toen had ik mijn stalenvelgen met winterbanden eronder met de maten 155/65/14. Toen stond ik naast een Golf 3 GTI ofzo met weet ik hoeveel brede banden...stoplicht springt op groen...die vent geeft gas als een josti en kwam ook niet van zijn plek doordat die brede banden door de regen geen grip hadden..en ik tuf met die dunne bandjes vrolijk weg

@Supra_Turbo: het was een stukje onwetendheid van mijn kant..geen aanval naar de experts hier. Ik heb hier ook weer van geleerd.

[ Bericht 1% gewijzigd door OxygeneFRL op 02-08-2007 10:59:19 ]
pi_52038880
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 09:16 schreef Supra_Turbo het volgende:

[..]

Bij lange na niet
Vrees het ook niet, zag de 6.3 op autoweek.
Dan had ik mijn vorige 205je mee moeten nemen ( 1.9 Turbo).
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  donderdag 2 augustus 2007 @ 20:36:45 #97
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_52054972
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 19:08 schreef Pascal86 het volgende:

[..]

Gezins autootje van mijn pa trekt ook menigeen sjonnie eruit.

Helemaal niet moeilijk.
Is hij ook weer met de auto van zijn pa.

Ontopic; Als je auto een lange pook heeft (bv een 205) dan kan je hem lager beetje pakken en dus een iets kortere slag maken. Definitief inkorten kan ook maar dat is een aanpassing. Door hem laag beet te pakken win je iets op het moment dat je het meest verliest (tijdens het schakele).

Zowieso is een auto die je tot 100 kan doortrekken in zijn 2 een pre.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  donderdag 2 augustus 2007 @ 23:10:41 #98
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_52060016
Als je perse naar de 100 wil trekken wel idd.
Maar wil je de 1/4 mile rijden dan maakt het geen zak uit
pi_52060235
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 20:36 schreef Sjabba het volgende:
Zowieso is een auto die je tot 100 kan doortrekken in zijn 2 een pre.
Meestal trek je bij sprintjes toch direct door naar 140/150? Dan moet je eigenlijk met zowat elke auto in 3de liggen hoor, 4de is soms al aangewezen. Stoppen doe je pas als er iemand voor je zit / je duidelijk merkt dat je voor of achter blijft hangen / je voelt dat de auto het begeven heeft .
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 12:31:35 #100
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_52070463
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 23:17 schreef Athmozz het volgende:
Meestal trek je bij sprintjes toch direct door naar 140/150?
Idd, maar TS wou graag 0-100 sprintjes doen en dan is het idd fijn als de auto 100 in z'n 2 haalt.
Scheelt je weer een keer opschakelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')