abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 28 juli 2007 @ 19:11:10 #26
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_51919135
Mercedes is gewoon een overschatte turken bak
en nu weer lekker opzouten met je gezeik!
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  zaterdag 28 juli 2007 @ 19:12:14 #27
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_51919162
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 19:05 schreef Hari-Bo het volgende:

[..]

Jammer is dat ik wel een auto in mijn bezit heb, en jij geen Porsche

En het is hoe dan ook een misdrijf, dat jij er geen problemen mee hebt maakt mij geen moer uit.
Ik hoop gewoon dat hij tijdens de volgende keer met driften (met 110pk?) tegen een mooie lantaarnpaal knalt en dan is die auto total-loss (geen dagwaarde), en is de mensheid weer een stuk veiliger!
sprinten is wat anders dan driften, maar misschien had je dat gemist.

Maar de veiligheid van de mensheid zal wel 0,0000008% veiliger zijn ja als hij zichzelf om een lantaarnpaal vouwt

Ik heb er geen problemen mee dat de ts ergens beetje gevaarlijk rondrijd, als je misschien had opgelet had je inmiddels geweten dat mensen zelf hun keuzes maken. We kunnen nu allemaal wel lekker gaan oordelen maar als je denkt dat dat nut heeft weet ik niet onder welke steen jij leeft. Het nut van jouw posts zie ik dan ook niet echt.
  zaterdag 28 juli 2007 @ 19:13:47 #28
84808 Hari-Bo
Onbegrijpelijk?
pi_51919202
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 19:12 schreef Fugie het volgende:

[..]

sprinten is wat anders dan driften, maar misschien had je dat gemist.

Maar de veiligheid van de mensheid zal wel 0,0000008% veiliger zijn ja als hij zichzelf om een lantaarnpaal vouwt

Ik heb er geen problemen mee dat de ts ergens beetje gevaarlijk rondrijd, als je misschien had opgelet had je inmiddels geweten dat mensen zelf hun keuzes maken. We kunnen nu allemaal wel lekker gaan oordelen maar als je denkt dat dat nut heeft weet ik niet onder welke steen jij leeft. Het nut van jouw posts zie ik dan ook niet echt.
Sinds wanneer is FOK! nuttig dan.
Let's get down to brass tacks. How much for the ape?
Oh, shit. I forgot about the beer. You want one? No, how 'bout some ether?
  zaterdag 28 juli 2007 @ 19:17:36 #29
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_51919302
sinds 1 oktober 1999
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  zaterdag 28 juli 2007 @ 19:18:03 #30
84808 Hari-Bo
Onbegrijpelijk?
pi_51919317
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 19:17 schreef mrSPLIFFY het volgende:
sinds 1 oktober 1999
Nee toen was ik nog niet lid...
Let's get down to brass tacks. How much for the ape?
Oh, shit. I forgot about the beer. You want one? No, how 'bout some ether?
  zaterdag 28 juli 2007 @ 19:19:35 #31
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_51919371
kun je nagaan hoe nuttig t hier ooit was
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  zaterdag 28 juli 2007 @ 19:20:06 #32
184553 Arthur.Spooner
mwopwopmwopwoopwoop
pi_51919388
Ontopic aub.
Dubstep FTW
-je avatar vroeg om een login, niet terugplaatsen-
  zaterdag 28 juli 2007 @ 19:21:05 #33
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_51919415
Fok zou nuttig zijn als mensen op de vragen zouden reageren ipv hun mening gaan ventileren of andere vormen van bagger. Helaas is de meerderheid op fok (en andere fora) te onvolwassen om een inhoudelijk antwoorden te geven.

Het nut van fok hangt dus van het niveau van de mensen die reageren op een topic.
  zaterdag 28 juli 2007 @ 19:22:16 #34
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_51919442
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 19:20 schreef Arthur.Spooner het volgende:
Ontopic aub.
je zou ook rijvaardigheidscursussen kunnen nemen, moet je vaak met je eigen auto doen dus daar kan je heel wat van leren. Samen met wat maatjes een dagje op zon stuk NIET OPENBARE weg onder begeleiding rondkachelen.
  zaterdag 28 juli 2007 @ 19:22:36 #35
84808 Hari-Bo
Onbegrijpelijk?
pi_51919456
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 19:21 schreef Fugie het volgende:
Fok zou nuttig zijn als mensen op de vragen zouden reageren ipv hun mening gaan ventileren of andere vormen van bagger. Helaas is de meerderheid op fok (en andere fora) te onvolwassen om een inhoudelijk antwoorden te geven.

Het nut van fok hangt dus van het niveau van de mensen die reageren op een topic.
Maar het maakt het wel leuker, lekker reacties uitlokken ed.
Let's get down to brass tacks. How much for the ape?
Oh, shit. I forgot about the beer. You want one? No, how 'bout some ether?
  zaterdag 28 juli 2007 @ 19:25:11 #36
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_51919515
rijvaardigheidscursussen LOL ik denk dat iemand die op een industrie terrein aan t racen is dat echt gaat doen...
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  zaterdag 28 juli 2007 @ 19:26:13 #37
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_51919543
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 18:53 schreef Hari-Bo het volgende:
http://www.watbenjedan.nl/
Echt kansloos dit op de openbare weg te doen, dit hanen gedrag moet alleen op circuit vertoond worden.
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 19:22 schreef Hari-Bo het volgende:

[..]

Maar het maakt het wel leuker, lekker reacties uitlokken ed.
Het is kansloos om haantjesgedrag te vertonen op de openbare weg. Ik neem dat je die mening deelt over haantjesgedrag op een openbaar forum. In dat opzicht noem je jezelf dus kansloos...
pi_51919666
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 18:58 schreef method21 het volgende:
alleen als je een hyunai pony ofzo hebt zal het vrij weinig helpen.
Meldt zich. Zélfs bij een pony helpt het. Als je hem normaal doortrekt tot 6500 toeren en dan naar 2de legt op de katholieke manier, dan krijg je de boel niet meer doorpatinerend in 2de. Als je hem tot 6500 toeren trekt en je gas gewoon in laat terwijl je de koppeling indrukt (motor gaat dan tot net geen 7000 toertjes), dan kan je hem in 2de zelfs nog even laten patineren, en ben je toch nog iets sneller weg dan met goed schakelen.

Zélfs met mijn hyundai pony 1.3 met 52pk kon ik een Mercedes W124 2.5D net achter me houden (tot rond de 120) bij het optrekken op een rechte baan, terwijl het effectief een sprintje was, dus die mercedes ging ook tot het einde. Het enige verschil is dat die mercedes dat makkelijk een paar keer kon doen, en dat ik zowat 5km verder met een benzine/olielek zat . MAAR IK WAS SNELLER
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_51919868
Ik weet niet exact wat je met "patineren" bedoeld, maar iets zegt me dat er maar weinig te patineren valt met een 1.3 Hyundai Pony met 52 pk
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 28 juli 2007 @ 19:41:27 #40
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_51919923
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 19:39 schreef vosss het volgende:
Ik weet niet exact wat je met "patineren" bedoeld, maar iets zegt me dat er maar weinig te patineren valt met een 1.3 Hyundai Pony met 52 pk
http://www.vandoorninterieur.nl/verf/patineren.php

"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_51920266
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 19:39 schreef vosss het volgende:
Ik weet niet exact wat je met "patineren" bedoeld, maar iets zegt me dat er maar weinig te patineren valt met een 1.3 Hyundai Pony met 52 pk
Banden laten doordraaien terwijl je stil staat. Naargelang het type asfalt lukt het wel (als het nat is gaat het trouwens ook een pak beter) nog hoor.
Als je vanuit toeren ineens de koppeling losliet dan draaide hij ff door, maar aan 10/u was dat al gedaan. het is niet dat hij daar met rokende banden vertrok, gewoon ff (1à2 toertjes) doordraaien. Als je tussen 1 en 2 je gas volledig eind liet en je koppeling liet schieten dan lukte het nog om dan even de banden te doen piepen, maar veel doordraaien zal er dan niet geweest zijn. Misschien nog een centimetertje of 2à3.

http://nl.youtube.com/watch?v=-gVUwDJ1QyY

zoiets dus, maar wel iets minder heftig en de achterkant sloeg niet uit (kan ook niet met voorwieltractie)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zondag 29 juli 2007 @ 19:26:47 #42
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_51940400
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 19:39 schreef vosss het volgende:
Ik weet niet exact wat je met "patineren" bedoeld, maar iets zegt me dat er maar weinig te patineren valt met een 1.3 Hyundai Pony met 52 pk
  zondag 29 juli 2007 @ 19:28:24 #43
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_51940448
Maar goed, iedereen al ingeschreven op www.dhra.nl ?
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_51940578
Gas blijven geven tijdens het koppel is niet zo bevordelijk voor je koppeling En je gaat er niet tot nauwelijks sneller door. Misschien handig als je niet op tijd gas kan geven bij het ontkoppelen maar anders ontgaat het nut mij er van?

Je koppeling kan de meeste kracht verplaatsen als hij gekoppeld is dus waarom met slippende koppeling rijden?
pi_51940623
quote:
Op zondag 29 juli 2007 19:34 schreef 1299 het volgende:
Gas blijven geven tijdens het koppel is niet zo bevordelijk voor je koppeling En je gaat er niet tot nauwelijks sneller door. Misschien handig als je niet op tijd gas kan geven bij het ontkoppelen maar anders ontgaat het nut mij er van?

Je koppeling kan de meeste kracht verplaatsen als hij gekoppeld is dus waarom met slippende koppeling rijden?
Omdat je bij het schakelen hem niet over wil trekken van de ene in de andere versnelling (als je het niet kunt toch niet)? Gas blijven stampen is dan het makkelijkste, anders verlies je sowieso wat tijd omdat je nooit je koppeling gelijktijdig zal lossen met het instampen van je gas. Als je dan zo snel mogelijk schakelt is het amper de moeite om je gas los te laten, tegen dat de motor 1000 toeren gezakt is zit je al weer te duwen in de volgene versnelling. Gewoon inhouden dus. Koppelingsproducenten moeten ook verdienen
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_51941066
quote:
Op zondag 29 juli 2007 19:36 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Omdat je bij het schakelen hem niet over wil trekken van de ene in de andere versnelling (als je het niet kunt toch niet)? Gas blijven stampen is dan het makkelijkste, anders verlies je sowieso wat tijd omdat je nooit je koppeling gelijktijdig zal lossen met het instampen van je gas. Als je dan zo snel mogelijk schakelt is het amper de moeite om je gas los te laten, tegen dat de motor 1000 toeren gezakt is zit je al weer te duwen in de volgene versnelling. Gewoon inhouden dus. Koppelingsproducenten moeten ook verdienen
Je trapt je gas pedaal in terwijl je motor juist minder toeren moet gaan draaien in een hogere versnelling. Dus toeren moeten weer overbrugt worden door je koppeling. Dus heb je een slippende koppeling. Zeker als je net als ik een lichter vliegwiel hebt wil je echt niet nog meer gas bij gaan geven met ingetrapte koppeling want dan draai je teveel toeren.

En ik heb er nog nooit moeite mee gehad om het gaspedaal exact weer in te trappen bij het opkomen van mijn koppeling. En ik zit anders mooi onder de 6 seconden op de 100
pi_51941754
quote:
Op zondag 29 juli 2007 19:58 schreef 1299 het volgende:
Je trapt je gas pedaal in terwijl je motor juist minder toeren moet gaan draaien in een hogere versnelling. Dus toeren moeten weer overbrugt worden door je koppeling. Dus heb je een slippende koppeling. Zeker als je net als ik een lichter vliegwiel hebt wil je echt niet nog meer gas bij gaan geven met ingetrapte koppeling want dan draai je teveel toeren.
Ach, ik zei altijd beter teveel dan te weinig toeren. Bij te weinig toeren krijg je een schok die je auto vertraagt (doordat de motor ineens veel meer toeren moet draaien), bij teveel toeren voel je een lichte snok naar voor omdat je wielen ineens iets sneller moeten draaien. Bij het eerste afremmen; bij het tweede misschien iets sneller (en in beide gevallen slijtage), dus ik prefereerde het 2de.
quote:
En ik heb er nog nooit moeite mee gehad om het gaspedaal exact weer in te trappen bij het opkomen van mijn koppeling. En ik zit anders mooi onder de 6 seconden op de 100
Bij een auto waar je onder de 6 seconden mee aan de 100 staat moet je dat inderdaad niet vaak doen, hem zo volledig tot het einde gebruiken. Bij de auto die ik had (6500 ipv 3000toeren) maakte dat het verschil tussen 25sec naar de 100 en 16 sec. Met het eerste ben je hopeloos achter op de rest van het verkeer, met het tweede ben je ongeveer mee met de middenmoot. Het is ook best grappig om aan de rode lichten met een combi achter je in 1ste zo ver door te trekken dat je net de 50 niet tikt, en hem dan in 4de leggen & rustig 50 blijven rijden . Bij zo'n auto is het dus bijna en noodzaak om de motor volledig de vernieling in te rijden. Invoegen op de snelweg ook; bij normaal behandelen voeg je in aan 80/u (sneller trok dat ding niet eens op) wat gevaarlijk is...

timing met de pedalen heb ik altijd last mee gehad; nu rijd ik met een automaat. Als het groen wordt gas tot het einde, en als het rood wordt weer remmen.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_51947606
Mijn geheime trucje was om m'n motor-rijbewijs te gaan halen
0-100 is iets van 3 sec. Dus tenzij je homies aankomen met een Bugatti Veyron denk ik dat je dan redelijk safe zit
pi_51951377
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 19:03 schreef GizartFRL het volgende:
TS, weet niet waar je vandaan komt, maar een anatal jaren geleden was het hier in Drachten ook zo dat er een klein groepje sprintjes tegen elkaar trok op een leeg industrie terrein.
Op een gegeven moment waren dat er een paar 100.
Daarom is in Drachten een aantal keer per jaar legaal sprinten op de Airstrip.
http://www.oslracing.com/forms/agenda.html

Mijn gezinsauto heeft ook maar 105 PK, maar de kans is groot dat ik je er nog wel uit trek.
Het gaat mij er echter niet zozeer om van wie ik daar kan winnen, maar om te kijken wat de auto kan.
Heb vorig jaar nog meegedaan met mijn 205 diesel

Maar nodig jezelf en je vrienden even uit, wel zo leuk. 14.gif
Is dat voor gratis, of moet je dokken om daar mee te doen?
  maandag 30 juli 2007 @ 08:57:54 #50
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_51952089
quote:
Op maandag 30 juli 2007 03:34 schreef Repeat het volgende:

[..]

Is dat voor gratis, of moet je dokken om daar mee te doen?
15 euro voor entree en inschrijfgeld geloof ik.
In ieder geval een stuk goedkoper dan met 5 km te hard gepakt worden door een struikrover.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')