abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 28 juli 2007 @ 15:06:38 #1
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_51913153
Mijn commentaar voorafgegaan door een*'tje
Je kan niet plannen,noemt het tijdnood, of whatever, en als je dit mixt met PvdA gedrag
dan krijg je dit;

Minister Bert Koenders (PvdA) zou partijgenoten voortrekken

* leuk, 'zou' . . . de krant houd een slag om de arm.....

Zaterdag 28 juli 2007 - DEN HAAG - Bij de organisatie van het Akkoord van
Schokland in juni heeft minister van Ontwikkelingssamenwerking Bert Koenders
(PvdA) het Amsterdamse organisatiebureau BKB van zijn partijgenoten Lennart
Booij en Erik van Bruggen voorgetrokken.

* Heej nu staat er ineens voltooide tijd: heeft voorgetrokken.

De Europese voorschriften voor aanbesteding zijn genegeerd door het opzetten van
het evenement rechtstreeks te gunnen aan BKB.

* Yep, zelfs in gemeenten zijn er wel politieke verplichtingen minstens 3
offertes aan te vragen!

In antwoord op schriftelijke vragen van CDA'er Kathleen Ferrier zegt Koenders

* Ja je leest het goed, CDA'er KF keurt dit gedrag toch wel af.

uit tijdgebrek te hebben gehandeld. "Aangezien er sprake was van spoed vond ik
het noodzakelijk dit besluit te nemen. Dit betekent dat uiteindelijk met een
bureau is samengewerkt waarin het vertrouwen bestond dat het op zo korte termijn
een dergelijke manifestatie als die op Schokland kon organiseren" , aldus
Koenders.

* Lekker excuus: ik heb tijdnoot, dat zijn bekenden van me, voila geregeld....

Het evenement moest er de aandacht op vestigen dat wereldleiders in 2000
afgesproken hebben om in 2015 de armoede en ongelijkheid wereldwijd te halveren.

* schitterende context ! :-((

Koenders wilde de bijeenkomst graag in de buurt van 7 juli van dit jaar houden.
Op die datum is de helft van de termijn verstreken. Het besluit om het evenement
te houden op 30 juni in Schokland in de Noordoostpolder, viel begin juni.

SP'er Harry van Bommel noemt Koenders antwoord 'een absurditeit'. "Openbaar
aanbesteden kan altijd. Er zijn genoeg bureaus die dit willen organiseren. Het
is gewoon een één-tweetje tussen Koenders en zijn partijgenoten." Van Bruggen en
Booij deden als duo een gooi naar het voorzitterschap van de PvdA, Van Bruggen
was hoofd communicatie voor de PvdA bij de verkiezingen vorig jaar november.
Kamerlid Ferrier: "Dit had zorgvuldiger gekund. De aanbesteding had openbaar
gemoeten."
Koenders had volgens critici een openbare aanbesteding moeten houden. Dat is
niet gebeurd. De minister zegt dat hij in tijdnood heeft gehandeld.

* Heej van Bommel (SP) en CDA samen op 1 lijn tegen de PvdA? spannend....
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  zaterdag 28 juli 2007 @ 15:47:59 #2
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_51913999
Meer nieuws:
quote:
Minister Koenders overtreedt regels EU

DEN HAAG - Minister Koenders van Ontwikkelingssamenwerking heeft de Europese regels overtreden door de organisatie van de manifestatie ‘Het akkoord van Schokland’ niet openbaar aan te besteden. De opdracht ter waarde van 750 duizend euro werd onderhands aan het evenementenbureau BKB gegund. De Europese grens voor verplichte aanbesteding is 137 duizend euro.

Uitleg
In antwoord op Kamervragen van CDA-er Kathleen Ferrier schrijft Koenders dat er in verband met tijdsdruk geen gelegenheid was om de organisatie van ‘Het akkoord van Schokland’ uit te besteden.

Dat is echter niet voldoende reden om van aanbesteding af te zien. Een beroep op tijdsdruk gaat alleen op als bijvoorbeeld een tunnel onder water dreigt te lopen en er op zeer korte termijn herstelwerkzaamheden uitgevoerd moeten worden.

Schokland
‘Het akkoord van Schokland’ werd eind juni georganiseerd op het voormalige eiland Schokland in de Noordoostpolder. Bekende artiesten – onder wie The Nits en Marco Borsato – traden er grotendeels belangeloos voor het goede doel op. Bedrijven, maatschappelijke organisaties en kabinetsleden ondertekenden in totaal 36 akkoorden, waarin zij zich vastlegden om zich extra in te zetten voor de zogeheten Milleniumdoelen van de Verenigde Naties. Koenders zegde op de manifestatie 50 miljoen euro toe voor ideeën die de doelen dichterbij kunnen brengen.

In 2000 benoemden de Verenigde Naties acht ontwikkelingsdoelen die in 2015 bereikt moeten zijn. Zo moet de kindersterfte sterk zijn afgenomen, moeten vrouwen gelijke rechten als mannen hebben, en moeten alle kinderen naar school kunnen. In het coalitie-akkoord formuleerde het kabinet ‘de Millennium Ontwikkelingsdoelen dichterbij’ als een van de tien speerpunten van het beleid. Koenders wilde de doelen precies halverwege de rit – dus halverwege 2007 – extra onder de aandacht brengen met de manifestatie op Schokland.

Vertrouwen
Volgens Koenders is besloten om de organisatie aan BKB te gunnen omdat in dat bureau ‘het vertrouwen bestond dat het op zo korte termijn een dergelijke manifestatie als die op Schokland kon organiseren’. De voorbereidingen begonnen eind maart.

BKB is het evenementenbureau van Lennart Booij en Erik van Bruggen. In de jaren negentig waren zij grondleggers van de Niet-Nixbeweging die binnen de PvdA pleitte voor een nieuwe vorm van politiek bedrijven. Erik van Bruggen maakte onderdeel uit van het campagneteam van Wouter Bos bij de afgelopen Kamerverkiezingen. Koenders zit namens de PvdA in het kabinet.
EU, verantwoording, politiek....
Wat zal er nu met dePvdAer gebeuren?
Minder salaris, of 30% er bij straks, met een ezelshoedje in de hoek staan, een boete........?
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_51933851
Zo bijzonder is dit niet. Binnen de Politiek en met name binnen Europa gelden andere regels voor politici dan voor Burgers. Politici zitten er alleen maar voor zichzelf.

Fortuyn wilde ook dit openbreken.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zondag 29 juli 2007 @ 15:32:08 #4
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_51935015
quote:
Minister Koenders overtreedt regels EU

DEN HAAG - Minister Koenders van Ontwikkelingssamenwerking heeft Europese regels overtreden door de organisatie van de manifestatie ‘Het akkoord van Schokland’ niet openbaar aan te besteden. De opdracht ter waarde van 750 duizend euro werd onderhands aan het evenementenbureau BKB gegund.

De Europese grens voor verplichte aanbesteding is 137 duizend euro.

In antwoord op Kamervragen van CDA-er Kathleen Ferrier schrijft Koenders dat er in verband met tijdsdruk geen gelegenheid was om de organisatie van ‘Het akkoord van Schokland’ uit te besteden. Dat is echter niet voldoende reden om van aanbesteding af te zien. Een beroep op tijdsdruk gaat alleen op als bijvoorbeeld een tunnel onder water dreigt te lopen en er op zeer korte termijn herstelwerkzaamheden uitgevoerd moeten worden.

Een interne commissie bestaande uit fiscalisten en juristen adviseerde Koenders om de opdracht niet onderhands te gunnen. Hoge ambtenaren, onder wie directeur-generaal Ruud Treffers, oordeelden echter dat het politieke belang van de manifestatie zo groot was dat dat advies genegeerd moest worden. ‘Het paste helemaal in de aanpak van het nieuwe kabinet, de dialoog met de samenleving. Het was toen inmiddels eind mei, dus we hadden nog maar een maand. We konden niet anders meer’, zegt Treffers.

‘Het akkoord van Schokland’ werd eind juni georganiseerd op het voormalige eiland Schokland in de Noordoostpolder. Bekende artiesten – onder wie The Nits en Marco Borsato – traden er grotendeels belangeloos voor het goede doel op. Bedrijven, maatschappelijke organisaties en kabinetsleden ondertekenden in totaal 36 akkoorden, waarin zij zich vastlegden om zich extra in te zetten voor de zogeheten Milleniumdoelen van de Verenigde Naties. Koenders zegde op de manifestatie 50 miljoen euro toe voor ideeën die de doelen dichterbij kunnen brengen.

In 2000 benoemden de Verenigde Naties acht ontwikkelingsdoelen die in 2015 bereikt moeten zijn. Zo moet de kindersterfte sterk zijn afgenomen, moeten vrouwen gelijke rechten als mannen hebben, en moeten alle kinderen naar school kunnen. In het coalitie-akkoord formuleerde het kabinet ‘de Millennium Ontwikkelingsdoelen dichterbij’ als een van de tien speerpunten van het beleid. Koenders wilde de doelen precies halverwege de rit – dus halverwege 2007 – extra onder de aandacht brengen met de manifestatie op Schokland.

Volgens Koenders is besloten om de organisatie aan BKB te gunnen omdat in dat bureau ‘het vertrouwen bestond dat het op zo korte termijn een dergelijke manifestatie als die op Schokland kon organiseren’. De voorbereidingen begonnen eind maart. BKB is het evenmentenbureau van Lennart Booij en Erik van Bruggen.

In de jaren negentig waren zij grondleggers van de Niet-Nixbeweging die binnen de PvdA pleitte voor een nieuwe vorm van politiek bedrijven. Erik van Bruggen maakte onderdeel uit van het campagneteam van Wouter Bos bij de afgelopen Kamerverkiezingen. Koenders zit namens de PvdA in het kabinet.
Dat is nodeloos kwetsend, stigmatiserend, tendentieus en ongefundeerd!
  zondag 29 juli 2007 @ 16:00:21 #5
21467 franske19
Hit the deck!
pi_51935643
Ik ben geschokt. Oh wacht is dit niet al het zoveelste schandaal waar pvda bestuursleden belastinggeld aan hen vriendjes geven. Cohen met die kudtmoskee, pvda raadsleden in Amsterdam die aan zelfverrijking doen en nu zelfs de minister van OSW die zijn vriendjes enorme bedragen toekent.

Aangezien het een PvdA'er betreft blijft die gewoon zitten. Er gelden immers andere wetten voor die rooien.
  zondag 29 juli 2007 @ 22:16:21 #6
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_51944764
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 15:06 schreef fokthesystem het volgende:
tijdnood,
juist in dat geval zal je alle schijn moeten vermijden en in elk geval niet moeten kiezen voor een bureau met partij-relaties.

Koenders is of onbekwaam omdat hij dat niet snapt of gewoon corrupt.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_51948155
Tijdnood? Onkunde! Goed plannen is ook een kunst.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_51953938
Voor iemand die zich als doel had gesteld om corruptie in de ontwikkelingssamenwerking terug te dringen, valt me dit toch een beetje tegen. En Koenders leek me nu juist een van de weinige aimabele PvdA'ers.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_51954790
750.000 euro subsidie voor een evenement waar de artiesten belangeloos optraden, de lokatie gratis was en vijfduizend mensen op afkwamen.

Dat is niet nix.

[ Bericht 2% gewijzigd door HenriOsewoudt op 30-07-2007 11:28:15 ]
  † In Memoriam † maandag 30 juli 2007 @ 11:42:47 #10
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_51955335
quote:
Op maandag 30 juli 2007 11:22 schreef HenriOsewoudt het volgende:
750.000 euro subsidie voor een evenement waar de artiesten belangeloos optraden, de lokatie gratis was en vijfduizend mensen op afkwamen.

Dat is niet nix.
Voor de correctheid staat er grotendeels belangeloos.

Maar 750.000, daar kan je de helft van de acts op lowlands mee financieren, inclusief entourage.
Carpe Libertatem
pi_51958918
Goh, dit gebeurt bij de VVD en het CDA gelukkig nooit.
Koningin van de sussssspensseeee
http://www.karinslaughter.com/
pi_51959038
quote:
Op maandag 30 juli 2007 13:57 schreef Slaughter het volgende:
Goh, dit gebeurt bij de VVD en het CDA gelukkig nooit.
Goh, dat staat dan ook nooit op de voorpagina van de Volkskrant hoor.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_51959096
quote:
Op maandag 30 juli 2007 14:02 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Goh, dat staat dan ook nooit op de voorpagina van de Volkskrant hoor.
De Volkskrant is niet bepaald PvdA-minded hoor. Ik verbaas me daar altijd weer over.
pi_51959573
quote:
Op maandag 30 juli 2007 14:04 schreef Slaughter het volgende:

[..]

De Volkskrant is niet bepaald PvdA-minded hoor. Ik verbaas me daar altijd weer over.
Ze zijn voor sociaal-democratische waarden en een krant wordt gemaakt door mensen, niet door objectieve drukpersen. Laten we daar niet omheenlullen.
pi_51960399
quote:
Op zondag 29 juli 2007 16:00 schreef franske19 het volgende:
Ik ben geschokt. Oh wacht is dit niet al het zoveelste schandaal waar pvda bestuursleden belastinggeld aan hen vriendjes geven. Cohen met die kudtmoskee, pvda raadsleden in Amsterdam die aan zelfverrijking doen en nu zelfs de minister van OSW die zijn vriendjes enorme bedragen toekent.

Aangezien het een PvdA'er betreft blijft die gewoon zitten. Er gelden immers andere wetten voor die rooien.
Dit soort dingen gebeuren helaas nog te vaak. Maar dit is echt een probleem wat breder speelt, niet alleen bij de PvdA.
pi_51964362
Zonet op het Radio 1 Journaal was, ik meen, een jurist op dit gebied aan het woord. Die vertelde dat andere evenementenbureaus het ministerie kunnen aanklagen en zo een schadevergoeding kunnen krijgen.
  maandag 30 juli 2007 @ 17:24:00 #17
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_51964468
Wat boeiend zeg. Wat een schandaal zeg. poeh poeh.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  maandag 30 juli 2007 @ 19:31:46 #18
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_51967568
Ik snap echt niet waarom hier zo luchtig over wordt gedaan. Gelukkig doet de SP er niet zo luchtig over.
De minister heeft BEWUST het advies van interne commissie bestaande uit fiscalisten en juristen naast zich neergelegd om wel een aanbesteding te doen en hij heeft ook BEWUST de opdracht toegekend aan een bekende (oftewel belangenverstrengeling).

Nederland kan zoveel beter....
pi_51970310
beetje matig dat mensen het hier ook weer goed praten. die eikel geeft gewoon even 750000 pieken weg aan wat vriendjes en dat moet dan allemaal maar kunnen ofzo? gast hoort gewoon af te treden. Corruptie als dit zal inderdaad overal gebeuren maar dat is geen excuus om het dan maar toe te staan als het toevallig een keer uitkomt.
  maandag 30 juli 2007 @ 21:17:49 #20
27166 mr.vulcano
Op naar de top!
pi_51971082
quote:
Op maandag 30 juli 2007 20:52 schreef Sora het volgende:
beetje matig dat mensen het hier ook weer goed praten. die eikel geeft gewoon even 750000 pieken weg aan wat vriendjes en dat moet dan allemaal maar kunnen ofzo? gast hoort gewoon af te treden. Corruptie als dit zal inderdaad overal gebeuren maar dat is geen excuus om het dan maar toe te staan als het toevallig een keer uitkomt.
Gelukkig nog iemand die helder kan denken!
pi_51988857
Lang leve GeenStijl die de begroting voor dit geweldige feest op internet heeft gezet. Daarop prijkt onder andere 40.000 euro voor een website met wat plaatjes en teksten. Je moet maar durven.
pi_51989223
Is die al opgestapt/weggestuurd?
  † In Memoriam † dinsdag 31 juli 2007 @ 14:34:42 #23
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_51989321
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 14:20 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Lang leve GeenStijl die de begroting voor dit geweldige feest op internet heeft gezet. Daarop prijkt onder andere 40.000 euro voor een website met wat plaatjes en teksten. Je moet maar durven.
Vergeet de 20.000 niet voor de promotie van de website, de 15.000 aan bioscoop en tv reclame en 25.000 euro aan flyers.
Carpe Libertatem
pi_51989597
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 14:31 schreef Urquhart het volgende:
Is die al opgestapt/weggestuurd?
Je moet nog even geduld hebben. Bert zal eerst zijn best doen om het 'down te playen', zoals ze dat noemen bij de PvdA en daarna gaat hij weg.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_51989607
Was het een geslaagde dag eigenlijk?

Dom van Koenders, mea culpa doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')