die laatste lens ga je toch niet eens over nadenkenquote:Op maandag 30 juli 2007 14:14 schreef JMPoSTMaN het volgende:
Zit een beetje naar lenzen te kijken. Twijfel een beetje wat ik zal doen
Of ik neem deze
http://www.digicamshop.nl(...)-macro-canon-af.html 300 euro
Of deze
http://www.digicamshop.nl(...)18-200-os--c-af.html 500 euro
Voordeel van de eerste is dat die goede lichtsterkte heeft.
Voordeel van de laatste is dat ik minder vaak me lenzen hoef te wisselen.
Scheelt toch weer 200 euro...
Want.......?quote:Op maandag 30 juli 2007 16:35 schreef ENlarge_YourPenisNOW het volgende:
[..]
die laatste lens ga je toch niet eens over nadenkenwat een kutlens is dat
![]()
Die heeft niet echt hele goeie lichtwaarde.quote:
hoe lichtsterker de lens hoe beter. deze lens is meen ik 3.5 - 6.3. dat betekent dat je op 200mm een lichtsterkte hebt van 6.3 er zit dan wel iets van een IS op, maar hiermee maak je dus in de schemering geen mooie foto's uit het handje.quote:
quote:
Ik heb ook zitten kijken naar prime, maar aangezien ik toch enigszins moet opletten op hoeveel geld ik uitgeef, kan ik nu niet direct allerlei dure lenzen gaan kopen. Mijn verlanglijstje bestaat uit meer dan alleen maar lenzenquote:Op maandag 30 juli 2007 16:57 schreef ENlarge_YourPenisNOW het volgende:
[..]
hoe lichtsterker de lens hoe beter. deze lens is meen ik 3.5 - 6.3. dat betekent dat je op 200mm een lichtsterkte hebt van 6.3 er zit dan wel iets van een IS op, maar hiermee maak je dus in de schemering geen mooie foto's uit het handje.
de fout bij SLR's die veels te vaak gemaakt wordt is dat er een dure body gekocht wordt in combinatie met een goedkope (kit) lens. echt, elke body tegenwoordig kan mooie foto's maken, het verschil zit echt in de lens. het beste (ook voor digicams) zijn natuurlijk prime lensen (vast brandpunt) maar ik zou zeggen, bezuinig nooit op een lens. een 2.8 zoon is redelijk duur (mijn AFS 80-200 2.8 was 1700euro toen ik hem kocht....) maar het geld meer dan waard.
sluit een compromis en ga voor een 4.0 fixed zoom (daar is canon goed in die lenzen). die zijn denk ik redelijk te betalen en je foto's worden 10x mooier![]()
als ik ooit weer digi shit wordt zou mijn eerste lenskit zijn:
20mm prime 2.8
50mm prime 1.4
110mm macro 2.8
met deze set besla je echt alle focal lenghts die je nodig hebt (nog een fout is een knal van een telelens. je moet zorgen dat je dichter bij het onderwerp komt > tenzij je frans lanting heet ofzo ) en is echt wel goed te betalen. ik zal wel ff op mn huissite kijken naar prijzen
Of niet als je pech hebt.quote:Op maandag 30 juli 2007 17:01 schreef JMPoSTMaN het volgende:
Hebben jullie het nieuws al gehoord?
Ik word binnenkort KPN
quote:De topman liet ANP weten dat hij verwachtte dat de overname enkele honderden banen zou kosten.
een lens kopen voor 1 vakantie, nee das economischquote:Op maandag 30 juli 2007 17:09 schreef JMPoSTMaN het volgende:
[..]
Ik heb ook zitten kijken naar prime, maar aangezien ik toch enigszins moet opletten op hoeveel geld ik uitgeef, kan ik nu niet direct allerlei dure lenzen gaan kopen. Mijn verlanglijstje bestaat uit meer dan alleen maar lenzen
Ik heb even gekeken naar de 50mm prime 1.8 dat is echt een koopje, daar kun je wel aardig mee fotograferen.
Overigens zit ik deze vakantie op een boot en dan is het moeilijk om dichterbij te komen
Ik hoef mij niet echt druk te maken om mijn baan.quote:
bij deze moet je de t wegpleuren van mequote:
Ik weet ook nog niet wat ik precies ga doen. De reden dat ik ben overgestapt van analoog naar digitaal is omdat ik de kosten in ontwikkelen wilde drukken. Dat was stap 1.quote:Op maandag 30 juli 2007 17:12 schreef ENlarge_YourPenisNOW het volgende:
[..]
een lens kopen voor 1 vakantie, nee das economisch![]()
Die utopische gedachte heb ik ooit ook eens gehad..quote:Op maandag 30 juli 2007 17:13 schreef JMPoSTMaN het volgende:
[..]
Ik hoef mij niet echt druk te maken om mijn baan.![]()
blijft lastig idd, keuzes maken uit luxe artikelenquote:Op maandag 30 juli 2007 17:16 schreef JMPoSTMaN het volgende:
[..]
Ik weet ook nog niet wat ik precies ga doen. De reden dat ik ben overgestapt van analoog naar digitaal is omdat ik de kosten in ontwikkelen wilde drukken. Dat was stap 1.
Nu moet ik kijken hoe veel geld ik verder nog in fotografie wil stoppen.
Ik heb 2 lenzen, dus ik kan foto's maken. Als ik nog een andere lens wil voor ik op vakantie ga moet ik dat nu doen.
Blijft lastig, als ik bijvoorbeeld geen nieuwe pc zou kopen, heb ik weer wat meer geld over![]()
Ik wacht wel af in alle bescheidenheidquote:Op maandag 30 juli 2007 17:16 schreef ENlarge_YourPenisNOW het volgende:
[..]
bij deze moet je de t wegpleuren van me![]()
check postman ook nog ff voor de zekerheid![]()
hee, bij [BoF] zijn we niet bescheiden hequote:Op maandag 30 juli 2007 17:20 schreef Shizzle_Nizzle het volgende:
[..]
Ik wacht wel af in alle bescheidenheid![]()
Als ze mij zouden ontslaan dan heeft dat niks te maken met de overname/reorganisatiequote:Op maandag 30 juli 2007 17:16 schreef ursel het volgende:
[..]
Die utopische gedachte heb ik ooit ook eens gehad..![]()
![]()
Ach je doet leuk mee. Ik zal de stemronde starten.quote:Op maandag 30 juli 2007 17:20 schreef Shizzle_Nizzle het volgende:
[..]
Ik wacht wel af in alle bescheidenheid![]()
Ja, ik... eeuuh.. domme te laat..quote:Op maandag 30 juli 2007 17:23 schreef JMPoSTMaN het volgende:
[..]
Ach je doet leuk mee. Ik zal de stemronde starten.
Iemand tegen...
Nee.
Mooi.
polar filter is naast een geelfilter de must op een lens. als je geen UV filter hebt helemaal om je lens te beschermen.quote:Op maandag 30 juli 2007 17:22 schreef JMPoSTMaN het volgende:
@IJs: heb jij ook veel foto's gemaakt met (polarisatie) filters? Nog tips op dat gebied?
whheheh, koele clanleader hebben we hequote:
Ik wil inderdaad een polarisatie filter meenemen, heb voor me standaard lenzen toch al een UV en een ND filter.quote:Op maandag 30 juli 2007 17:31 schreef ENlarge_YourPenisNOW het volgende:
[..]
polar filter is naast een geelfilter de must op een lens. als je geen UV filter hebt helemaal om je lens te beschermen.
en het maakt de kleuren natuurlijk veel meer vivid. bij goed gebruik (zon in de rug, hoekje van 90 graden) kan het resultaat heel mooi zijn. maar het is natuurlijk superhandig dat je gewoon aan dat ding kan draaien en op je scherm al het resultaat ziet![]()
ik had B+W 77mm SLIM circ polarfilters.maar teffen en hama oid zijn ook prima. je moet er toch vooral veel mee oefenen. maar naar noorwegen zou ik er zeker een meenemen> geen reflectie van het water, super mooie blauwe luchten met mooie bergen etc.
Ommen is nog wel te doen, is een uurtje rijden. Kan ik doen in mijn "pauze"quote:Maar je moet gewoon eens naar die konijnenberg karren joh, das net iets achter ommen en die gasten hebben een supermooie winkel (je kijkt echt je ogen uit) zijn super vriendelijk en vakkundig en daar kan je gewoon zon filer op je cam schroeven en eens kijken wat het doet.
Da's wel een goeie, daar ga ik nog even naar kijken.quote:Op maandag 30 juli 2007 17:43 schreef ENlarge_YourPenisNOW het volgende:
ow met al dat domme geblaat van me vergeet ik het belangrijkste:
Framing
ook al is je foto niet goed belicht, of weet ik veel wat, het belangrijkste van een mooie foto is de kadering. deze link heb ik snel gevonden en is wel goed. daar moet je echt je best op doen. dan worden technisch niet goede foto's toch juweeltjes![]()
dus verdeel je beeld in 9 vakjes, denk alle bob ross en hoppa, je foto is al 10x aantrekkelijk dan een huis tuin en keuken kiekje![]()
He privileges jaquote:
Mijn god wat was jij aan het doen in de Live player match ?quote:Op maandag 30 juli 2007 17:28 schreef 3lmo het volgende:
Woah, * 3lmo heeft zojuist 100.000 grens gepasseerd ^^
Vanmiddag ook nog met Viro gexbox'd
let maar es op, alle pro foto's die je ziet (en ook alle schilderijen van de oude meesters etc). werken allemaal volgens deze kadering:quote:Op maandag 30 juli 2007 17:46 schreef JMPoSTMaN het volgende:
[..]
Da's wel een goeie, daar ga ik nog even naar kijken.
Hè hè hè! Ik had 3 punten heur!quote:Op maandag 30 juli 2007 17:49 schreef Viro het volgende:
[..]
Mijn god wat was jij aan het doen in de Live player match ?
Ik zag je constant van links naar recht lopen achter de witte busje op Fuel Depot![]()
K stond er wel 10 hele seconden te kijken voor ik een granaat gooide![]()
Einde van het match 3lmo : 0 kills en 0 punten![]()
btw parijs is niet doorgegaan : viro klaagt over vrouwen en kleding + make-up
Klopt ja, horizon op 1/3 of 2/3 probeerde ik al een beetje. Ik zal me eigen foto's eens bekijken.quote:Op maandag 30 juli 2007 17:52 schreef ENlarge_YourPenisNOW het volgende:
[..]
let maar es op, alle pro foto's die je ziet (en ook alle schilderijen van de oude meesters etc). werken allemaal volgens deze kadering:
- horizon altijd op 1/3 of 2/3
- onderwerp verticaal altijd op 1/3 of 2/3
hier een beetje mee spelen, dus voor landschappen is het bijna altijd horizon 2/3, bomen bosje berg op verticaal 2/3 en op 1/3 + 1/3 een onderwerpje zoals een steen, boomstronk bloen etc
Ze bieden me nu een baan aan als consultant of programmeur. Wat weten zij wat ik niet weet.quote:Op maandag 30 juli 2007 18:30 schreef FJD het volgende:
Ik heb er nu drie van datingsites oid dus volgens mij is het wel duidelijk wat de gemiddelde user van FOK! is
Doelgroep marketing noemt men dat ook wel
Open er een topic over in KLB, dat je meer afwisselende reclame wiltquote:Op maandag 30 juli 2007 18:43 schreef JMPoSTMaN het volgende:
Volgens mij hebben we ze nu wel gehad, aangezien ik nu ook 2 dating en 2 fotoalbums heb
Had gehoopt op meer afwisseling
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |