quote:I had a chance to catch this pilot yesterday and being a die-hard T2 fan i was very impressed.
Firstly the pilot does dissolve the continuity of T3 almost instantly, yet does it in a way that shows exactly how that film could have been better (for the record, I did enjoy T3 tho). Headey does a first rate job as Sarah, capturing the "weight-of-the-world" angle of the character extremely well despite looking at least ten years too young for the part. Dekker does a decent job as John but is given very little to do in the pilot, that is somewhat counteracted however by hints of what's to come for the character - a look into exactly what sort of life he has in store as far as the real world goes. Summer Glau meanwhile steals the show as Cameron (terrible in-joke with that name by the way), playing the new Terminator as oddly lovable yet traditionally stone-faced simultaneously and even managed to deliver the classic line "Come with me if you want to live" in a matter befitting a good old fashioned cheer.
The storyline is very good if a tad more traditionally sci-fi than we're used to with this franchise - going to so far as to include actual time travel. Although it's a stretch to include this, it doesn't feel particularly forced and works rather well as the device for setting up a series (as well as clearing up the chronology finally, should T3 ever be worked into the continuity again). It is also worthy of note that the pilot i saw included the scenes now stated as being rewritten for the premiere in January (the school shootout). A great sequence in the pilot i saw, I don't think their alteration will really hurt the finished pilot too much.
A first rate pilot for what i hope will be an extremely good series.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast ben ik benieuwd of deze serie invloed gaat krijgen op de volgende Terminator film.
Nu tot 2008 wachten voor de volgende aflevering.![]()
[ Bericht 6% gewijzigd door Mr.Silencer op 28-07-2007 13:46:20 ]
Ach, de Terminator is toch ook geen cultfilm die maar enkele mensen kunnen waarderen? Terminator moet gewoon bruut zijn, met een goede dosis spanning. Hoewel eigenlijk meer houd van series met een goed plot en dito dialogen ben ik wat de Terminator eigenlijk wel tevreden met flink wat adrenaline.quote:Op zondag 5 augustus 2007 02:48 schreef Zeurberus het volgende:
Helaas zegt iets mij dat het wel mainstream gaat worden
Ik hoop van nietquote:Op maandag 26 november 2007 22:53 schreef SunChaser het volgende:
Ben nu de pilot aan het uitpakken. Zijn er al meer delen gedraaid?
Ja dat vond ik wel het grootste gemis eigenlijk, die was erg goed in T2. Aan de andere kant had het waarschijnlijk ook tegen gevallen als ze al 51 jarige de rol van een dertiger had moeten spelen. Ik ga er maar aan proberen te wennen. De actrice die ze nu hebben lijkt wel een beetje op de gene die nina meyers speelt in '24'. Wat mij betreft hadden ze haar ook wel kunnen kiezen, die lijkt me wel geschikt voor die rol.quote:Op woensdag 9 januari 2008 16:04 schreef Danny het volgende:
heb de pilot vorige week gezien en ik was niet bijzonder onder de indruk. Sterker nog; ik mis Linda Hamilton. Voor mij werkt het gewoon niet.
Och ik zie er wel enigzins gelijkenis in. headey en vervolgens clarkequote:Op woensdag 9 januari 2008 18:47 schreef Migue het volgende:
Sarah Clarke. Prima actrice, beter dan die (overigens rete geile) snol Lena Headey, maar lijkt niets op haar
http://forum.newsarama.com/showthread.php?t=142794quote:REVIEW: TERMINATOR: THE SARAH CONNOR CHRONICLES
--------------------------------------------------------------------------------
by Tom McLean
Full of action and attractive actors, the debut episodes of Fox’s new series Terminator: The Sarah Connor Chronicles do their best to evoke the intensity of the film franchise that inspired it, but ultimately fall short of both living up that legacy and staking out satisfyingly fresh territory.
Picking up after the events of 1991’s Terminator 2: Judgment Day, the series begins with Sarah Connor (played by Lena Headey of 300) and her son, John (Thomas Dekker of Heroes fame) living under fake identities in America’s heartland in 1999. When yet another cybernetic Terminator from the future shoots up John’s school in an attempt to stop him from leading a future, post-nuclear war rebellion against intelligent machines, the Connors are forced to run. Aiding them is Cameron (Summer Glau of Firefly) — another “good” Terminator sent to protect John — who shows up to take the Connors into the supposedly safe time period of 2007 so they can renew their efforts to prevent the coming apocalypse. (Just to clarify, this series is ignoring the events of the 2003 sequel Terminator 3: Rise of the Machines, in which Sarah Connor is said to have died, and the planned fourth Terminator film now in development.)
These episodes borrow heavily from the feature films’ iconic imagery and action, which should be a good thing and is, in a limited way. Watching a classic, metal-skulled Terminator in a full-blown action sequence is pretty cool and it’s been a long time since machine guns, explosions and car chases of this type were seen on TV. Both hours are packed with lots of this sort of thing, as well as real stunts that see characters fall from buildings and throw each other through walls in fistfights. Fun as it is, there’s a retro feeling to it that lacks the some of the polish and a lot of the intensity that fans have come to expect from the Terminator franchise.
There are areas where the series is trying to establish its own identity as a weekly TV series that have potential to pay off. Among them are plots involving the return of Sarah’s ex-boyfriend, who once proposed to her and was a father figure to John. There’s also John’s attraction to Cameron and the question of whether this Terminator’s rudimentary emotions are capable of returning his affection; an FBI agent, played by Richard T. Jones, on the Connors’ mysterious trail; and the re-awakening of a once-destroyed Terminator determined to accomplish its mission of killing John.
But cramming all this into two episodes makes for choppy viewing that also gets in the way of getting to know these characters, which do deviate from the film versions. Headey, for example, lacks the tough-as-nails physical presence of Linda Hamilton, making up for it by playing up Connor’s intelligence. Unfortunately, in these episodes, her character is shunted to the side a lot, reacting to events more than shaping them. Similarly, Glau’s portrayal of Cameron is excessively normal – the sense that she’s a dangerous weapon primed to kill to protect John fails to come through. Dekker has perhaps the easiest role to adapt to TV, though his John Connor also is a bit too mundane for having grown up in such extreme circumstances.
The result is two episodes of TV that are a big old mess: There is potential here for a cool series, but the diamonds in the rough need to found and polished quickly to avoid degenerating into a boring footnote to the history of the film franchise.
Gister was de pilot, en vandaag word in de US de volgende episode uitgezonden. De daaropvolgende is dan precies volgede week weer.quote:Op maandag 14 januari 2008 15:40 schreef DarkChylde het volgende:
die female terminator chick is wel sexy
gingen ze vandaag nou beginnen met uitzenden in US?
Summer Glauquote:Op maandag 14 januari 2008 12:50 schreef Tokus het volgende:
en de promoplaatjes had ik in dit topic nog niet gezien:
[ afbeelding ]
Wat nou promo, komende nacht kun je de hele aflevering al vinden..quote:Op maandag 14 januari 2008 20:01 schreef s0k het volgende:
1x02 promo, http://www.youtube.com/watch?v=Y3MbL1SKtvg
TVGuide.comquote:Talk about "I'll be back." Fox's Terminator: The Sarah Connor Chronicles on Sunday night premiered to 18.3 million total viewers and was broadcast television's highest-rated scripted series debut in three years among adults 18-49 and adults 18-34. (Among total viewers it was the highest in almost two years.) It was also Fox's highest-rated scripted series debut in over seven years among 18- to 49-year-olds (since Dark Angel, Oct. 2000) and in eight years in total viewers.
Een voorafjequote:Op maandag 14 januari 2008 20:04 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Wat nou promo, komende nacht kun je de hele aflevering al vinden..
Ze ziet er hier wel een stuk beter uit dan haar constante nat-haar-en-bleke-huid look in Fireflyquote:Op maandag 14 januari 2008 17:32 schreef Pek het volgende:
[..]
Summer Glau![]()
Wat een bizarre rollen speelt dat kind toch: van labiele moordmachine in Firefly en labiele 4400, nu een redelijk stabiele moordmachine
quote:Op maandag 14 januari 2008 22:14 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Niets ten nadele van Firefly en Serenity, want die waren fucking cool.
Idd vind het ook wel oke! vooral summer glau als terminator vind ik wel wat hebben, vond haar heel goed in firefly en serenity..quote:Op dinsdag 15 januari 2008 13:29 schreef BlackSheep het volgende:
Kvind het wel wat hebben deze serie. Het is nog even afwachten waar het precies naar toe gaat natuurlijk, maar na de 1e en 2e film (ik laat 3 even buiten beschouwing) is het bij voorbaat al gaaf om weer eens wat van terminator te zien. En Summer Glau natuurlijk!
ja idd, hijs iig al veel cooler dan deel 3.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 13:59 schreef BlackSheep het volgende:
Vergeleken met Terminator 3 issie Chuck Norris
nou niet helemaal genegeerdquote:Op woensdag 16 januari 2008 01:03 schreef franske19 het volgende:
Wel een geinige start en gelukkig wordt T3 genegeerd. Wat een fiasco was dat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hij haalt 'm toch uit z'n broek, niet z'n been?quote:Op dinsdag 15 januari 2008 13:12 schreef s0k het volgende:
Ook zo maf eigenlijk dat de Terminator in de pilot, in de les-scene, slechts een glock uit zn dijbeen haalt. Als het binnen zn weefsel zit, kan hij toch ook een veel futuristischer handwapen meenemen vanuit de toekomst?
nope hij snijdt volgens mij in zijn been, en trekt daarna het pistool eruit..quote:Op woensdag 16 januari 2008 09:27 schreef Tokus het volgende:
[..]
hij haalt 'm toch uit z'n broek, niet z'n been?
Idd, had net zo goed in zn koffer gepast. of vast getaped aan zn onderbeen. Maar om het nou onder een laag weefsel te proppenquote:Op woensdag 16 januari 2008 12:48 schreef DarkChylde het volgende:
[..]
nope hij snijdt volgens mij in zijn been, en trekt daarna het pistool eruit..
vond het ook al een beetje vage plek om zijn gun te verstoppen
Misschien heeft de school, zoals velen in Amerika, detectiepoortjes.quote:Op woensdag 16 januari 2008 19:04 schreef s0k het volgende:
[..]
Idd, had net zo goed in zn koffer gepast. of vast getaped aan zn onderbeen. Maar om het nou onder een laag weefsel te proppen
Volgens mij is een van de theorieën dat terminators nu wapens mee kunnen nemen uit de toekomst door ze in het lichaam te plaatsen. Nu zag het niet echt uit als een futuristisch wapen, maar mogelijk zat het wapen daar al toen hij terug in de tijd ging.quote:Op woensdag 16 januari 2008 19:04 schreef s0k het volgende:
[..]
Idd, had net zo goed in zn koffer gepast. of vast getaped aan zn onderbeen. Maar om het nou onder een laag weefsel te proppen
En een metalen terminator gaat daar niet piepen?quote:Op woensdag 16 januari 2008 19:58 schreef franske19 het volgende:
[..]
Misschien heeft de school, zoals velen in Amerika, detectiepoortjes.
-1 voor inzichtloosquote:Op woensdag 16 januari 2008 19:58 schreef franske19 het volgende:
[..]
Misschien heeft de school, zoals velen in Amerika, detectiepoortjes.
En dan te bedenken dat John Connor de persoon 'Zach' speelde in Heroesquote:Op donderdag 17 januari 2008 02:05 schreef Terpentin07 het volgende:
Ik ben ook positief verrast.Had toch een lagere verwachting van die serie maar de eerste twee afleveringen konden mij best boeien.Een goede vervanger voor heroes.
quote:Op donderdag 17 januari 2008 23:36 schreef JK het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat John Connor de persoon 'Zach' speelde in Heroes
quote:Op woensdag 16 januari 2008 22:17 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En een metalen terminator gaat daar niet piepen?
Erhm als zo poortje afgaat dan wordt je gefouilleerd en als er dan niets gevonden wordt dan kun je gewoon doorlopen.quote:
Ding gaat, vervolgens gaat een security guard met zn draagbare scanner je hele lijf af en dat ding slaat op tilt... Rest mag je zelf invullen.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 00:22 schreef franske19 het volgende:
[..]
[..]
Erhm als zo poortje afgaat dan wordt je gefouilleerd en als er dan niets gevonden wordt dan kun je gewoon doorlopen.
-1 voor domme opmerking
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zeker geen robocop gezien?quote:Op woensdag 16 januari 2008 12:48 schreef DarkChylde het volgende:
[..]
nope hij snijdt volgens mij in zijn been, en trekt daarna het pistool eruit..
vond het ook al een beetje vage plek om zijn gun te verstoppen
En Enrique... dat is Erick Avari, of wel Kasuf uit Stargate en dr. Suresh uit Heroesquote:Op donderdag 17 januari 2008 23:52 schreef Terpentin07 het volgende:
[..]
Hij kwam me al zo bekend voor.
http://www.nu.nl/news/126(...)ft_de_toekomst'.htmlquote:Op zondag 20 januari 2008 22:31 schreef Geqxon het volgende:
En stiekem zou ik het wel tof vinden als John wat intiemer word. Of ben ik gestoord?
Eindelijk een vrouw die alles doet wat je zegt.quote:Op maandag 21 januari 2008 10:44 schreef Geqxon het volgende:
Volgens mij kan zo'n Terminator je heerlijk afzuigen.
Kan 't 'm niet kwalijk nemenquote:Op maandag 21 januari 2008 10:39 schreef BlackSheep het volgende:
Je ziet John ook echt af en toe zo'n blik toewerpen naar die terminator. Echt zo "lekker wijf, robot, lekker wijf, robot, lekker wijf, robot"
Dat niet alleen, "nothing dead can go through" the portal! Die T-kop was kaal metaal, en niet "surrounded by living tissue"! Terwijl het voor het verhaal helemaal niet nodig is die oude half gammele T weer mee te laten doen, zonde!quote:Op maandag 21 januari 2008 15:53 schreef ErikT het volgende:
- Die terminator die kan functioneren zonder hoofdDie CPU zat toch in het hoofd.
Bovendien: sinds wanneer kunnen we voorruit in de tijd?quote:Op maandag 21 januari 2008 23:12 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat niet alleen, "nothing dead can go through" the portal! Die T-kop was kaal metaal, en niet "surrounded by living tissue"! Terwijl het voor het verhaal helemaal niet nodig is die oude half gammele T weer mee te laten doen, zonde!
Leuk tochquote:Op maandag 14 januari 2008 17:32 schreef Pek het volgende:
[..]
Summer Glau![]()
Wat een bizarre rollen speelt dat kind toch: van labiele moordmachine in Firefly en labiele 4400, nu een redelijk stabiele moordmachine
En op imdb 12. Die lijkt me geloofwaardiger.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 14:32 schreef Deviant1nl het volgende:
op wiki staan er op dit moment nog maar 6..
Seizoen 1 bestaat uit 13 afleveringen waarvan er 9 klaar zijn.quote:Op donderdag 24 januari 2008 23:24 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
En op imdb 12. Die lijkt me geloofwaardiger.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |