Wedden dat die prijzen op Marktplaats flink gefuckt worden door de organisatie zelf om zwarthandel tegen te gaan. Dat zie je tegenwoordig bij veel concerten. Torenhoge biedingen op kaartjes, en dan 2 dagen van te voren een bericht van dezelfde verkoper dat de potentiële koper niets meer van zich heeft laten horen en hij nog met de kaarten zit
![]()
.
Maar het is echt link om zo'n internet-kaart te kopen, ja. Precies wat Van Eerdenburg zegt. Levende bewijs zag ik in 2005 (?) in dé rij. Klopt het dat sinds 2005 het kaartje wordt gescand bij de ingang? However, de kaartjes van een groepje mensen verderop in de rij werden gescand. Licht op rood. Kaartje nog een keer scannen. Nog steeds op rood. Kaartje wordt nog wat plat gevouwen. Licht op rood. (Minstens) één persoon kwam dus niet binnen
![]()
.
Over legitimeren, dat gaat inderdaad alleen over het 16 min-bandje. In 2005 werd ik om ID-kaart gevraagd, en kon ik dus in de 16 min-rij gaan staan. Toen alsnog in de 'normale bandjes'-rij gaan staan, ghehehe. Lekker waterdicht enzo. In 2006 kon ik gewoon doorlopen. Sinds dit jaar geen gesjoemel meer nodig voor mij
![]()
. Alsof de mensen onder de 16 geen bier kunnen krijgen van oudere mensen... Trouwens, nog even een ergenis over de bandjes. Niet over de line-up en de bandjes die spelen, maar over de bandjes. Juist.
![]()
. Vorig jaar werd dat ding ontzettend los om mijn arm gedaan. Ik kon 'em (met enige moeite) over mijn hand krijgen, en bijna tot mijn elleboog bewegen. Er stond een verschrikkelijke bal bij de bandjes-toaster. Hij zei dat ik het maar met dit bandje moest doen, omdat ik hem maar met moeite over mijn hand kon krijgen.