Maar waar baseer je zon uitspraak dan op? Eigen ervaring? Ervaring van anderen? Krantenberichten? Dossieronderzoek?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 14:04 schreef GForceT1 het volgende:
[..]
Daar is toch niets ironisch aan? Daarom kwam hij juist híer tassies jatten. Want dan kreeg ie een vermaning van de rechter/ 10uur snoeppapiertjes opruimen in de berm en kon ie weer verder.
Als je in Irak een lid van de bezettingsmacht omlegt, dan wordt je voor vijf jaar zonder proces op Cuba opgesloten, onder de noemer 'illegal combatant'.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 14:27 schreef Argento het volgende:
[..]
vind je dat nou echt een sluitende vergelijking?
De ´verzetsheld´ legt een lid van de bezettingsmacht om. Dan nog heb ik het niet meegemaakt dat zo iemand een medaille krijgt enkel en alleen omdat ie een Duitser van het leven heeft beroofd.
In Irak werd echter geen lid van een bezettingsmacht omgelegd, maar een burger.
Ik mag hopen dat je het verschil ziet.
QED: de rechtspraak is een poging tot objectivering, maar vrijwel nooit echt objectief en waardevrij.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 14:07 schreef STING het volgende:
In alle rechtzaken heb je te maken met voornamelijk ervaringen van eigen mensen.
Het is aan de rechtbank vervolgens om hier feiten uit te destilleren, of te wel, om te kijken wat er waar is.
En ja, er is niet altijd voldoende informatie om een relatief betrouwbaar beeld te kunnen vormen van een situatie.
Na de tweede wereldoorlog werden Duitse krijgsgevangenen ingezet om landmijnen en munitie op te ruimen. Ethiek en mores gelden voor 'ons', niet voor 'de ander'. Altijd zo geweest en dat hoor je zelfs nu weer in dit geval: 'net goed dat die Marokkaan dood is'.quote:We zijn niet in oorlog met Irak.
We zitten/zaten daar om het land te helpen met wederopbouw.
Qua rechtspraak zitten we dus in een vrede situatie; dan gaat men natuurlijlk ook anders om met dit soort zaken.
Misschien beetje rare vergelijking; kort na de Tweede Wereldoorlog hebben we tijdelijk de doodstraf gehad om oorlogsmisdadigers juist te kunnen straffen. Die straf is nu ondenkbaar, in vredestijd.
Als destructieve opmerkingen beargumenteerd worden, zijn ze absoluut toelaatbaar naar mijn mening. Dan kunnen de argumenten bekeken worden, en kunnen de partijen tot nadere nuancering komen.quote:Wat versta je precies onder ver kunnen gaan?
In een discussie heb je altijd restricties, voornamelijk op het vlak van etiquette.
Een beetje wat in m'n vorige post stond; restricties op het gebied van destructieve opmerkingen/gedragingen ben ik voor. Restricties die constructieve opmerkingen tegen houden ben ik weer op tegen.
wat had je dan verwacht? dit is de klaagbaak u knowquote:Op dinsdag 31 juli 2007 14:30 schreef Argento het volgende:
[..]
Als we maar lekker kunnen klagen met zn allen.
30 jaar mislukte integratie en niets dan problemen met die lui mischien?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 14:30 schreef Argento het volgende:
Maar waar baseer je zon uitspraak dan op? Eigen ervaring? Ervaring van anderen? Krantenberichten? Dossieronderzoek?
Kijk, maar nu gaat het er ineens weer wel om dat Ali allochtoon is. Dus de vraag blijft: in hoeverre wordt hier nogal achteloos gedaan over het leven van Ali, omdat Ali een allochtoon is? En is het werkelijk waar dat de waarde van iemands leven bepaald wordt door wat diegene bij leven uitvreet?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 15:08 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
30 jaar mislukte integratie en niets dan problemen met die lui mischien?
Tja, en dan kan ik mijn kop wel in het zand steken op basis van "zelf nog nooit zien gebeuren", maar volg de nieuwsberichten eens In een land waar de berichtgeving zo links is als drie keer rechts vermoed ik dat we nog niet het topje van de ijsberg gezien hebben als het gaat om berichtgeving over allochtone criminaliteit.
Dat is geen discriminatie, gewoon een vaststelling.
En zeg nou alsjeblieft niet weer "waar baseer je dat op".
overigens is dit nog steeds onderbuikretoriek aangezien de resultaten van (emperisch) onderzoek die de stelling zouden ondersteunen dat allochtonen van nature crimineel zijn, ontbreken. En ook al zouden allochtonen een onevenredig groot deel van de criminaliteit voor hun rekening nemen, dan nog is daarmee niet gezegd dat hun afkomst bepalend is. Er zijn wel meer factoren te bedenken waardoor iemand crimineel wordt.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 15:08 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
30 jaar mislukte integratie en niets dan problemen met die lui mischien?
Tja, en dan kan ik mijn kop wel in het zand steken op basis van "zelf nog nooit zien gebeuren", maar volg de nieuwsberichten eens In een land waar de berichtgeving zo links is als drie keer rechts vermoed ik dat we nog niet het topje van de ijsberg gezien hebben als het gaat om berichtgeving over allochtone criminaliteit.
Dat is geen discriminatie, gewoon een vaststelling.
En zeg nou alsjeblieft niet weer "waar baseer je dat op".
Dat mag je best zeggen maar:quote:Op dinsdag 31 juli 2007 17:15 schreef vogeltjesdans het volgende:
Het gaat niet om allochtonen. Wel om de link tussen hen en criminaliteit en dat dat kennelijk niet gezegd mag worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |