En schoon daar.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 00:38 schreef Bartoli het volgende:
[..]
denk dat hij die switch ook weer gaat doen. Hij wordt "gewoon" OS kampioen![]()
toch de correctie maken dat het de deense pers is die rasmusje heeft ontmaskerd, even mijn compratiotjes vrijpleitenquote:Op vrijdag 27 juli 2007 00:37 schreef ScudRaket het volgende:
Dat is je goed recht, maar het schandalige van deze zaak is dat het opborrelde in de Franse pers, naar de hoofden van de bobo's groeide en dat zij Rasmussen uitkotsten. Of hij gedoopt heeft weten zij ook niet, en dan moeten ze als onafhankelijke leiders de negatieve dopingtests het voordeel van de tijfel geven. Dat hebben ze nagelaten en dat neem ik ze kwalijk.
Waarom is er zo'n gedoe met Abn-Amro, en wie gebruikt wat in 't voetbal?quote:Op vrijdag 27 juli 2007 00:39 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Wat ik dan niet snap is waarom Landis niet net als Jaksche de wereld laat zien hoe de vork in de steel zit. Hij heeft niets te verliezen. Als je dan schoon schip wil maken moet je het op die manier doen. Ergens moet daar dus ook wat ruis zitten.
mja, om maar es een variatie op 't thema te gebruiken: Tour de France is een geweldige wedstrijd, alleen jammer van die Fransenquote:Op vrijdag 27 juli 2007 00:40 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
toch de correctie maken dat het de deense pers is die rasmusje heeft ontmaskerd, even mijn compratiotjes vrijpleiten![]()
kijk... ze zaten van in den beginne verveeld met die uci administratie-kwestie, ze moeten wat harde standpunten innemen, de roddelgazetten parasiteren langs alle kanten ... en rasmussen is het slachtoffer, het had iedereen kunnen zijn, vooral als je wat geel ziet ... c'est la vie![]()
die mensen willen iedereen te vriend houden volgens mij, als je ooit nog wil sporten... je wordt snel een matennaaier genoemd.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 00:39 schreef ScudRaket het volgende:
Wat ik dan niet snap is waarom Landis niet net als Jaksche de wereld laat zien hoe de vork in de steel zit. Hij heeft niets te verliezen. Als je dan schoon schip wil maken moet je het op die manier doen. Ergens moet daar dus ook wat ruis zitten.
Het speelde al vóór Cassani.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 00:40 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
toch de correctie maken dat het de deense pers is die rasmusje heeft ontmaskerd, even mijn compratiotjes vrijpleiten![]()
kijk... ze zaten van in den beginne verveeld met die uci administratie-kwestie, ze moeten wat harde standpunten innemen, de roddelgazetten parasiteren langs alle kanten ... en rasmussen is het slachtoffer, het had iedereen die geen Fransman is kunnen zijn, vooral als je wat geel ziet ... c'est la vie![]()
Ok met zijn allen op Boonen na zijn groene trui totdat ie ook in tranen bekent 1x zondaar geweest te zijn maar 't sloeg niet aan.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 00:40 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
kijk... ze zaten van in den beginne verveeld met die uci administratie-kwestie, ze moeten wat harde standpunten innemen, de roddelgazetten parasiteren langs alle kanten ... en rasmussen is het slachtoffer, het had iedereen kunnen zijn, vooral als je wat geel ziet ... c'est la vie![]()
Gezien de leeftijd van Landis en zijn historie denk ik niet dat hij ooit weer de fiets op zal stappen. Dus waarom niet?quote:Op vrijdag 27 juli 2007 00:43 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
die mensen willen iedereen te vriend houden volgens mij, als je ooit nog wil sporten... je wordt snel een matennaaier genoemd.
hij was ploegmaat van armstrong,volgens mij weet hij veel... volgens mij heerst er echt een omerta, I don't know
![]()
quote:
Wat mag niet?quote:Op vrijdag 27 juli 2007 00:52 schreef gbm het volgende:
lijkt me wel lekker hoor, ff zo'n fransoos op z'n bek meppen... mag niet, maar wel lekker
Ja, viel mij ook opquote:Op vrijdag 27 juli 2007 01:02 schreef ScudRaket het volgende:
Naast Boogerd had Thomas Dekker trouwens ook een aardig momentje met een journalist. ik heb het eerder gemeld maar door de hectiek van de aflevering is het waarschijnlijk niet opgevallen.
De NOS interviewt Boogerd voor de etappe van vandaag (donderdag). Achter Boogerd lopen zijn ploeggenoten met de fiets in de hand richting de start. Dekker eet een boterham oid. Met de fiets op het achterwiel loopt hij achter zijn Flecha (?) aan. Echter, er stapt een journalist tussen. Dat pikt Dekker niet en pwnt (plant) zijn voorwiel in het gezicht van de journalist
Niet gezien inderdaad. Zat ook steeds met een half oog op Fok!. Morgen even kijken in de herhaling.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 01:02 schreef ScudRaket het volgende:
Naast Boogerd had Thomas Dekker trouwens ook een aardig momentje met een journalist. ik heb het eerder gemeld maar door de hectiek van de aflevering is het waarschijnlijk niet opgevallen.
De NOS interviewt Boogerd voor de etappe van vandaag (donderdag). Achter Boogerd lopen zijn ploeggenoten met de fiets in de hand richting de start. Dekker eet een boterham oid. Met de fiets op het achterwiel loopt hij achter Flecha (?) aan. Echter, er stapt een journalist tussen. Dat pikt Dekker niet en pwnt (plant) zijn voorwiel in het gezicht van de journalist
Als je het vanuit journalistiek oogpunt wel zou snappen noem je hem geen NSB-er.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 02:08 schreef Sethje het volgende:
Wat een NSB-er die Deense journalist. Helemaal trots dat hij de nationale tourheld zijn grootste succes door de neus heeft geboord. Ik snap het vanuit journalistiek oogpunt wel maar het is zo'n vaag verhaal. Net wat Filemon zegt, ik deel die mening compleet. En natuurlijk moet het als tv-maker maarja toch behoorlijk cru.
Die stalen zijn onderzocht zoals ze elk EPO staal nu onderzoeken. Dat is het feit. Het enige wat daar niet officieel aan is , is dat het geen dopingtest van een wielerbond betrof maar een louter informele test van alle opgeslagen stalen uit een vroegere Tour als voorbereiding voor het lab op de komende Tour. Ja, er zat EPO in die stalen van Armstrong. Dat is een wetenschappelijk feit. Kun je hem ervoor veroordelen ? Nee, hij werd er toen niet op gepakt (wegens toen nog niet te vinden).quote:Op vrijdag 27 juli 2007 01:30 schreef One_of_the_few het volgende:
Iemand het stukje van Nova gezien?
Daar presenteerden ze de onderzochte stalen van Armostrong op epo, de beroemde positieve plassen, als waarheid.![]()
De stalen uit 1999 die nooit volgende een officiele wetenschappelijke manier zijn onderzocht. Wat een crap![]()
Feiten![]()
Lees eens wat ik daarna typ/schrijf....quote:Op vrijdag 27 juli 2007 02:13 schreef Thelonious het volgende:
[..]
Als je het vanuit journalistiek oogpunt wel zou snappen noem je hem geen NSB-er.
Die vent heeft zijn werk gedaan punt.
Het was ook nodig door zijn strijd tegen kanker.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 02:17 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Die stalen zijn onderzocht zoals ze elk EPO staal nu onderzoeken. Dat is het feit. Het enige wat daar niet officieel aan is , is dat het geen dopingtest van een wielerbond betrof maar een louter informele test van alle opgeslagen stalen uit een vroegere Tour als voorbereiding voor het lab op de komende Tour. Ja, er zat EPO in die stalen van Armstrong. Dat is een wetenschappelijk feit. Kun je hem ervoor veroordelen ? Nee, hij werd er toen niet op gepakt (wegens toen nog niet te vinden).
Je noemt 'm een NSB-er. De rest is mooipraterij.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 02:21 schreef Sethje het volgende:
[..]
Lees eens wat ik daarna typ/schrijf....
Als het nodig was door z'n strijd tegen kanker dan is het héél opmerkelijk dat hij daar geen medisch attest voor had aangevraagd bij de UCI.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 02:23 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Het was ook nodig door zijn strijd tegen kanker.![]()
Medicijn en doping liggen niet zover uit elkaar.![]()
attesten waren toen ook nog niet echt "mode"quote:Op vrijdag 27 juli 2007 02:26 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Als het nodig was door z'n strijd tegen kanker dan is het héél opmerkelijk dat hij daar geen medisch attest voor had aangevraagd bij de UCI.
Overigens is het zo dat EPO géén kankerbestrijdend middel is. Wel een middel dat gebruikt wordt bij de behandeling van ziektes als leukemie en bloedkankers. Maar dat had Lance niet ...
Hij had wel attests.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 02:26 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Als het nodig was door z'n strijd tegen kanker dan is het héél opmerkelijk dat hij daar geen medisch attest voor had aangevraagd bij de UCI.
Overigens is het zo dat EPO géén kankerbestrijdend middel is. Wel een middel dat gebruikt wordt bij de behandeling van ziektes als leukemie en bloedkankers. Maar dat had Lance niet ...
Dan nog hoor je hem als je objectief weergeeft niet tr zeggen dat armstrong positief was. Het voldeet niet aan de regels van een normale test. Dat de test positief waren doet daar niks aan af. Formeel waren het geen tests omdat ze niet aan de eisen van een test voldeden.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 02:17 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Die stalen zijn onderzocht zoals ze elk EPO staal nu onderzoeken. Dat is het feit. Het enige wat daar niet officieel aan is , is dat het geen dopingtest van een wielerbond betrof maar een louter informele test van alle opgeslagen stalen uit een vroegere Tour als voorbereiding voor het lab op de komende Tour. Ja, er zat EPO in die stalen van Armstrong. Dat is een wetenschappelijk feit. Kun je hem ervoor veroordelen ? Nee, hij werd er toen niet op gepakt (wegens toen nog niet te vinden).
Overigens moet je daar ook een grens trekken. Stel u dat iemand door een ziekte EPO moet gebruiken en daar een enorm voordeel uit haalt tov zijn collega-renners. Dan moet je die gewoon weigeren als profrenner. Je laat toch ook geen gehandicapte meerijden met een motortje op de fiets omdat die door z'n ziekte niet kan trappen ?quote:Op vrijdag 27 juli 2007 02:27 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Hij had wel attests.Hoeveel weet ik niet?
Nou, niet helemaal. Een b-staal is geen voorwaarde voor een valide wetenschappelijke test. Een b-staal is een tweede sample, die ook onderzocht kan worden om het indien de juridische procedure daarom vraagt. Als men heeft aangetoond dat er op een bepaalde staal EPO gevonden is, dan is dat een wetenschappelijk feit. Daar heb je geen b-staal voor nodig. Maar daarmee is er nog geen renner positief bevonden. Daar komen namelijk allerlei juridische overwegingen bij kijken (zoals: welke regels golden er op dat moment? is er de mogelijkheid voor beroep/contra-expertise? etc.)quote:Op vrijdag 27 juli 2007 02:28 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Aangezien er het niet mogelijk was om een b controle uit te voeren kan je niet zeggen dat het een wetenschappelijk feit is dat er epo inzat. zo werken de regels van de wetenschap niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |