Hoi allemaal!
Ik kom me officieel afmelden uit z&g aangezien ik sinds gisterochtend 11:22 trotse mama ben van Ethan Gabriel.. een wolk van een zoon van ruim 7 pond en ongeveer 51 cm lang.
De bevalling zal ik nog een uitgebreid verslag van maken, maar de beknopte versie ging als volgt: vanaf een uur of 3 's nachts had ik inmiddels weeën om de 2/3 minuten, om 7:30 kwam de verloskundige langs (ik vond het lullig om eerder te bellen
![]()
) en constateerde dat alhoewel alles er goed uitzag ik toch nog maar 1cm ontsluiting had.. dat ging dus veel te langzaam en in combinatie met een gebroken nacht werd ik naar het ziekenhuis gestuurd voor pijnstilling voor wat rust en weeënopwekkers. Om 9:30 kreeg ik een shot petadine en opwekkers en werden m'n vliezen gebroken.. de verloskundige zou na 4/5 uur komen om te kijken hoe het er voor stond en ik kon lekker wat gaan 'doezelen'.. ware het niet dat ik opeens gigantische weeën kreeg en binnen 1.5 uur op 10cm ontsluiting zat (ik bespaar jullie de details van mijn keuze voor scheldwoorden en gekrijs in die 1.5 uur, maar ik schaamde me achteraf dood
![]()
), om 11:05 mocht ik persen en een kwartier later werd Ethan op m'n buik gelegd
En alhoewel hij ook half stoned was van de petadine kreeg hij wel gelijk z'n eerste 10 (apgar) en had ik weer de grootste praatjes
![]()
Om een uur of 3 mochten we naar huis en sindsdien zijn we heerlijk aan het genieten van elkaar!
Hier alvast een eerste foto (anderen volgen, meneer wil nu al niet herkend worden
![]()
)
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!