quote:Op donderdag 26 juli 2007 22:41 schreef philana het volgende:
backpacken
wat kijk je dom ? ohja jij zit alleen maar met popcorn achter je tv met je vette buik, sommige mensen doen nog wat met hun levenquote:
okay..wow.. wist ik niet..ziet er veelbelovend uit..durf alleen niet te registreren.... even goed alles lezen.. thnxquote:Op donderdag 26 juli 2007 22:42 schreef Juicyhil het volgende:
Daar is tegenwoordig een oplossing veur! Google ff naar Wirecard! Ik wou het gebruiken maar ik heb het nog niet echt door :S
dat valt wel mee hoor... ik heb het meestal gered zonder creditcard (overal in europa en ook in amerika) en zal nu ook wel goed komen.. het is alleen lastig als je van te voren wilt reserveren bij hostels.. naar wat nu dus blijkt.. maar dat wirecard werkt..dus probleem opgelost..quote:Op donderdag 26 juli 2007 23:36 schreef Willaaam het volgende:
Reizen zonder een creditcard vind ik sowieso onverstandig, met een beetje voorbereiding had je eigenlijk wel kunnen weten dat velen met mij hetzelfde denken.
Voor een handig overzicht van de diensten die je nog meer vergeten bent zou ik de ANWB site bezoeken.
Oh je red je wel, maar het leven in het buitenland wordt makkelijker met een creditcard.quote:Op donderdag 26 juli 2007 23:42 schreef philana het volgende:
[..]
dat valt wel mee hoor... ik heb het meestal gered zonder creditcard (overal in europa en ook in amerika) en zal nu ook wel goed komen.. het is alleen lastig als je van te voren wilt reserveren bij hostels.. naar wat nu dus blijkt.. maar dat wirecard werkt..dus probleem opgelost..![]()
je kan overal in europa pinnen met rabo en postbank (aangesloten op het cirrus en maestro netwerk)
valt wel mee denk ik.. aangezien je geen jaarlijkse kosten hebt..dus alleen de transactie kosten..die heb je bij een gewone creditcard ook.. en als ik het bij virtueel hou..dus alleen de codes enzo.. geen echt pasje.. dan is het te doen..quote:Op donderdag 26 juli 2007 23:48 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Oh je red je wel, maar het leven in het buitenland wordt makkelijker met een creditcard.
Aankopen verzekerd, geen borg bij de meeste huurvoertuigen, in de meest gekke landen snel een ticket boeken en dus inderdaad ook om snel een hotel te boeken. Prettig dat wirecard werkt, lijkt wel duur overigens maar verder.
Juist. Je kunt een Mastercard of Visa achtige kaart "vullen" met poen alsof het een kadobon is zegmaar.... Kan enorm handig zijn als je geen creditcard hebt, maar er af en toe wel eentje wil gebruiken.quote:Op donderdag 26 juli 2007 22:43 schreef Sebasser het volgende:
Je kan ook weggooi creditcards kopen.
daar heb ik naar gezocht.. maar ik vind het nergens.. alleen op marktplaats, ebay en tweedehands... dat vond ik niet echt een strak idee...quote:Op vrijdag 27 juli 2007 00:19 schreef maartena het volgende:
[..]
Juist. Je kunt een Mastercard of Visa achtige kaart "vullen" met poen alsof het een kadobon is zegmaar.... Kan enorm handig zijn als je geen creditcard hebt, maar er af en toe wel eentje wil gebruiken.
Die dingen zijn er toch nog steedsquote:
ik heb er voor gekozen niet te veel voor te bereiden... ik weet dat rome mijn beginpunt is en daarna zie ik het wel.. ik heb ideen over de route die ik wil afleggen.. maar ik laat het aan het lot over.. eens een keertje niet mijn dagen en tijd strak plannen.. gewoon de dingen laten gebeuren..verder eb ik wel al het benodigde ingepak en verzekering en belangrijke info en telefoonnummers..dus in dat opzicht ben ik voorbereid.. maar waar ik heen ga .. neej..quote:Op vrijdag 27 juli 2007 01:10 schreef dvunz het volgende:
dan maar je ouwe sok vulle en meeneme
btw je voorbereiding is dus niet helemaal top geweest ?
quote:Op vrijdag 27 juli 2007 05:45 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Gewoon flink pinnen voordat je vertrekt, en ter plekke alles cash betalen![]()
Transactie kosten betaal je alleen bij pauperige winkels in Nederland die kosten aan hun klanten doorberekenen. In Nederland hebben ze ook liever niet dat je met een CC betaalt. Ik weiger dan ook pertinent om deze extra kosten te betalen.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 00:02 schreef philana het volgende:
..dus alleen de transactie kosten..die heb je bij een gewone creditcard ook..
dat is 1 keer grappig, de 2e keer matig en de 3e keer ronduit triestquote:
Ik wou 40 euro naar hun storten op hun nederlandse rekening :S maar kreeg het weer terug met de boodschap dat m`n rekening niet bestond. Ik begrijp niet echt hoe het allemaal in elkaar zit.quote:Op donderdag 26 juli 2007 23:10 schreef philana het volgende:
toch maar proberen... na wat google werk lijkt het te vertrouwen..de duitse tegenhanger van paypal..
bedankt voor de tip.. zal zeker reistabletten meenemenquote:Op vrijdag 27 juli 2007 04:32 schreef ETA het volgende:
ziet er wel handig uit die wirecard, ik zocht ook al een tijdje naar een goed alternatief.... Vaak hoef je zelfs niks te betalen via een CC, het is alleen nodig als idd backup voor de hotel. Echter accepteren ze prepaid CC soms niet hiervoor.....
trouwens, Athene -> Thessaloniki -> Istanbul is een goed idee, maar blijf niet langer dan 1 nacht in Thessaloniki, daar is echt weinig te zien/beleven (begin dit jaar precies zelfde gedaan). Lekker met de nachttrein naar Istanbul, en dan bij de ochtendgloren de minareten boven de stad uit zien stekenOok al ben je niet gevoelig voor reisziekte, neem wel wat pillen mee, want de treinrit van Thessaloniki naar Istanbul is net een achtbaan, je wordt door elkaar geschud
ps. heb je al hostels?
quote:Op vrijdag 27 juli 2007 01:30 schreef dvunz het volgende:
tip
ff alle belangrijke papieren ed telefoonno etc inscannen en in je mailbox dumpen.
kun je altijd als er wat is toch bij je gegevens
verder hoef je niet veel te plannen maar geldzaken ed zijn tog wel erg makkelijk
om van tevoren te weten en geregeld te hebben
rome valt zat te doen en te zien
vaak is eerste jaar gratis. En VISA kost 35 per jaarquote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:20 schreef henkway het volgende:
als je nou gewoon gaat pinnn daar, en een paar honderd contant meeneemp
Creditcard kost je 40 euro per jaar
lezennnn... het gaat om reserveringen...quote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:20 schreef henkway het volgende:
als je nou gewoon gaat pinnn daar, en een paar honderd contant meeneemp
Creditcard kost je 40 euro per jaar
heb wel een tip voor athene, Athens Backpackers in de Makri Street. Gerund door een stel Australiers, gezellige boel, dakterras, redelijke kamers, goedkoop drank te krijgen, goedkoop avondeten als je wilt.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:08 schreef philana het volgende:
[..]
bedankt voor de tip.. zal zeker reistabletten meenemen
ik heb nog geen hostels.. vanwege het cc probleempje.. wel veel opties bekeken via hostelworld.com en dan opgezocht met googlemaps..
mensen die alles in de puntjes vooraf geregeld willen hebbenquote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:30 schreef Levitation het volgende:
Mensen die onvoorbereid gaan backpacken.![]()
quote:Op donderdag 26 juli 2007 22:41 schreef philana het volgende:
ja.. IK dus..
g'samme.. woensdag op vakantie.. 30 dagen backpacken..ik helemaal blij met hostelworld.com omdat daar echt zoveel op staat. kom ik er achter dat je zonder creditcard (natuurlijk..) niet ver komt..
okay thanks..quote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:29 schreef ETA het volgende:
[..]
heb wel een tip voor athene, Athens Backpackers in de Makri Street. Gerund door een stel Australiers, gezellige boel, dakterras, redelijke kamers, goedkoop drank te krijgen, goedkoop avondeten als je wilt.
quote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:35 schreef ETA het volgende:
[..]
mensen die alles in de puntjes vooraf geregeld willen hebben![]()
dat is indd niet zo handig van me..quote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:53 schreef Levitation het volgende:
[..]
![]()
Er is nog wel een verschil tussen "alles in de puntjes geregeld willen hebben" en op tijd er voor zorgen dat je een cc hebt.![]()
Veel plezier iig!quote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:57 schreef philana het volgende:
[..]
dat is indd niet zo handig van me..![]()
maarja... verder komt het helemaal goed..![]()
Dat heeft geen zin. Creditcards (van de Rabobank) werken pas in het buitenland als je hem minstens 1 keer in Nederland hebt gebruikt.quote:Op donderdag 26 juli 2007 23:28 schreef Palomar het volgende:
Creditcard bij de Rabobank kostte bij mij geloof ik een weekje en misschien kan het nog wel sneller als je erop aandringt. Lukt dat niet dan laat je hem gewoon opsturen naar het adres waar je op dat moment bent.
Girobetaalkaarten.........als je die uitschreef in Frankrijk, werd het pas maaaaaaaaanden later afgeschreven.quote:
Same here. Alleen pinnen bijt ATM's in het buitenland (en in Nederland ook trouwens) is heel duur met je CC, dat kun je beter met je Europas doen (van de Rabobank).quote:Op vrijdag 27 juli 2007 07:56 schreef Gunner het volgende:
[..]
Transactie kosten betaal je alleen bij pauperige winkels in Nederland die kosten aan hun klanten doorberekenen. In Nederland hebben ze ook liever niet dat je met een CC betaalt. Ik weiger dan ook pertinent om deze extra kosten te betalen.
In het buitenland heb ik nooit, maar dan ook nooit, transactie kosten hoeven te betalen bij het afrekenen in een winkel.
Valt wel mee... Ik heb (noodgedwongen, giropas deed het niet) in China gepind met mijn CC en dat kostte E 3,- per opname. Volgens mij is "gewoon" pinnen niet veel goedkoper.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:25 schreef doohicky het volgende:
[..]
Same here. Alleen pinnen bijt ATM's in het buitenland (en in Nederland ook trouwens) is heel duur met je CC, dat kun je beter met je Europas doen (van de Rabobank).
Hmm ligt eraan. Met een Europas is pinnen in Europa gratis, terwijl het met een creditcard 3 a 5 euro kan kosten. Dan ga ik toch liever voor de gratis optie. Buiten Europa (VS) kon ik ook gewoon met m'n pinpas pinnen, al weet ik niet of daar toen kosten aan zijn verbonden. Vast wel.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:37 schreef Levitation het volgende:
[..]
Valt wel mee... Ik heb (noodgedwongen, giropas deed het niet) in China gepind met mijn CC en dat kostte E 3,- per opname. Volgens mij is "gewoon" pinnen niet veel goedkoper.
Lag niet aan dat de giropas het niet in China deed... hij was/is gewoon kapot.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:39 schreef doohicky het volgende:
[..]
Hmm ligt eraan. Met een Europas is pinnen in Europa gratis, terwijl het met een creditcard 3 a 5 euro kan kosten. Dan ga ik toch liever voor de gratis optie. Buiten Europa (VS) kon ik ook gewoon met m'n pinpas pinnen, al weet ik niet of daar toen kosten aan zijn verbonden. Vast wel.
kijk daarom heb ik nou 2 pasjes en mijn internetbankier spul mee... hehequote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:43 schreef Levitation het volgende:
[..]
Lag niet aan dat de giropas het niet in China deed... hij was/is gewoon kapot.Ontdekte ik 2 uur voor ik naar Schiphol ging.
![]()
wrom niet?quote:Op vrijdag 27 juli 2007 13:20 schreef Cool_Runner het volgende:
credit cards, niet aan beginnen
Als je iemand bent die z'n geldzaken niet onder controle kan houden heb je inderdaad gelijk. Voor je het weet zit je aan een schuld met zeer hoge rente. Kun je echter wel gewoon goed je financiele situatie beheren dan kan een CC echt geen kwaad.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 13:20 schreef Cool_Runner het volgende:
credit cards, niet aan beginnen
ik ga over 5 dagen al weg.. dus het heeft een nut.. heb het gevraagd.. ik wil ook eigenlijk geen creditcard en nu is het toch al te laat dus hoeft het niet.. misschien volgende vakantie..quote:Op vrijdag 27 juli 2007 13:08 schreef dvunz het volgende:
al gecheckt of cc kan?als je gaat belle hebbe je em binne 7dgen thuis
Precies. Mensen die dat zeggen kunnen gewoon niet met geld omgaan.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 13:24 schreef doohicky het volgende: Als je iemand bent die z'n geldzaken niet onder controle kan houden heb je inderdaad gelijk. Voor je het weet zit je aan een schuld met zeer hoge rente. Kun je echter wel gewoon goed je financiele situatie beheren dan kan een CC echt geen kwaad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |