bompaquote:Op zaterdag 28 juli 2007 23:56 schreef __Saviour__ het volgende:
http://nl.youtube.com/watch?v=9GP6xRLbwto
quote:Op dinsdag 31 juli 2007 16:39 schreef Devlinsect het volgende:
Nasynchroniseren zuigt sowieso. Hopelijk blijft het alleen bij kinderfilms.
Ah, dat had ik niet eens door.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 11:44 schreef Patch het volgende:
Dat de NL Homer op Jan Wolkers lijkt is niet zo verrassend: het is namelijk Paul Groot.
Ja alleen is the Simpsons geen kinderfilmquote:Op dinsdag 31 juli 2007 16:39 schreef Devlinsect het volgende:
Nasynchroniseren zuigt sowieso. Hopelijk blijft het alleen bij kinderfilms.
Nuff said.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 19:34 schreef J.Herrer het volgende:
[..]
Ja alleen is the Simpsons geen kinderfilm![]()
Nederlands gesynchroniseerd staat gelijk aan een familiefilmAnders begrijpen de kindjes er niks van.
Alleen ben benieuwd hoe ze die flauwe simpsons humor vertalenVolgens mij mis je dan de hele grap
Smurfen, Snorkels, Teddy Ruxspin...quote:Op woensdag 1 augustus 2007 09:44 schreef Metro2005 het volgende:
alles wat in het nederlands wordt nagesynchroniseerd is gewoon KUT.
Pwned.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 14:10 schreef Herald het volgende:
ook grappig dat die kutkinderen waarvoor Simpsons in 1990 werd nagesynchroniseerd nu allemaal klagen over nasynchroniseren. Als je geloofwaardig had willen zijn had je 17 jaar geleden ook maar moeten klagen![]()
Ik was toen een kind, en geloof me, toen klaagde ik me ook kapot. Klikte ook meteen weg wanneer de Nederlandse versie kwam. Ik keek alleen de engelse versie.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 14:10 schreef Herald het volgende:
ook grappig dat die kutkinderen waarvoor Simpsons in 1990 werd nagesynchroniseerd nu allemaal klagen over nasynchroniseren. Als je geloofwaardig had willen zijn had je 17 jaar geleden ook maar moeten klagen![]()
Mask is nooit nederlands nagesynchroniseerd geweest...quote:Op donderdag 2 augustus 2007 15:15 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik was toen een kind, en geloof me, toen klaagde ik me ook kapot. Klikte ook meteen weg wanneer de Nederlandse versie kwam. Ik keek alleen de engelse versie.
Zelfs als kind hield ik al niet van nagesynchroniseer. Ik weet nog dat MASK mijn favo tekenfilm was op SKY, en toen ging de TROS het in het nederlands uitzendenVolgens mij heb ik toen zelfs nog zelf (als 11 of 12 jarige ofzo) de TROS gebeld om te klagen
Wedden van wel!?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 16:22 schreef Patch het volgende:
[..]
Mask is nooit nederlands nagesynchroniseerd geweest...
Bewijs het maar eens.quote:
Wat is dat nou weer voor onzin dat ik nu met bewijzen moet komen aanzetten dat het wel zo is!? Ik herinner het me heel duidelijk dat de TROS ook Nederlandse MASK afleveringen heeft uitgezonden, en dat ik daarom niet keek. Zij zegt stellig dat wat ik zeg niet waar is, dus dan zul jij met de bewijzen moeten komen om dat te onderbouwen.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 16:52 schreef Patch het volgende:
[..]
Bewijs het maar eens.
Bij mijn weten is "Mask" nooit nederlands gesproken geweest, "The Mask" daarentegen weer wel.
EN NOU OP JE KNIEEN EN JE VERONTSCHULDIGINGEN! SMEEK OM GENADE, ONWETENDE! SMEEK! SMEEKKKKK!!!quote:De Nederlandse stemmen werden verzorgd door onder andere Hetty Heyting, Peter Lusse en Hero Muller. De serie werd uitgezonden door de TROS
nog niet misschien...quote:Op donderdag 2 augustus 2007 17:47 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor onzin dat ik nu met bewijzen moet komen aanzetten dat het wel zo is!? Ik herinner het me heel duidelijk dat de TROS ook Nederlandse MASK afleveringen heeft uitgezonden, en dat ik daarom niet keek. Zij zegt stellig dat wat ik zeg niet waar is, dus dan zul jij met de bewijzen moeten komen om dat te onderbouwen.
"The Mask" kan me trouwens aan me reet roesten. Die cartoon was in geen enkele taal leuk.
edit:
http://nl.wikipedia.org/wiki/M.A.S.K.
[..]
EN NOU OP JE KNIEEN EN JE VERONTSCHULDIGINGEN! SMEEK OM GENADE, ONWETENDE! SMEEK! SMEEKKKKK!!!![]()
jaquote:Op donderdag 2 augustus 2007 21:18 schreef Xbox_360 het volgende:
Maakt dit filmpje mischien wat goed?![]()
![]()
Bevestigdquote:Op donderdag 2 augustus 2007 20:33 schreef Jarno het volgende:
Mask is zeer zeker nagesynchroniseerd geweest.
dat doen ze zelfs bij normale filmsquote:Op zondag 5 augustus 2007 00:20 schreef RoOoYtJuH het volgende:
In het Duits is het ook zeer erg
Simpsons in het duits
Dan liegen ze,quote:Op maandag 30 juli 2007 12:37 schreef Herald het volgende:
[..]
terwijl al die jaren80nostalgiesufkutten zullen beweren dat kindertjes uit de jaren 90 al alleen naar nagesynchronyseerd spul zaten te kijken
Puur een kwestie van gewenning. Ik vind juist de Engelse stem van Homer afschuwelijk.quote:Op zondag 5 augustus 2007 00:20 schreef RoOoYtJuH het volgende:
In het Duits is het ook zeer erg
Simpsons in het duits
En wat te denken bij een film als Shrek waar een personage in feiten zo wordt geschreven dat hij of zij bij de amerikaanse stem past ?quote:Op zondag 5 augustus 2007 01:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Puur een kwestie van gewenning. Ik vind juist de Engelse stem van Homer afschuwelijk.
Bij een tekenfilm heb je geen acteur met een eigen stem en ook geen achtergrondgeluiden bij het filmen op locatie. Bij een tekenfilm is de Engelse versie dus net zo (na)gesynchroniseerd als de Nederlandse, Duitse of Vlaamse.
Mij lijkt niet dat ze met een stem beginnen en daar een verhaal en een personage bij bedenken.quote:Op zondag 5 augustus 2007 01:20 schreef Canisfire het volgende:
[..]
En wat te denken bij een film als Shrek waar een personage in feiten zo wordt geschreven dat hij of zij bij de amerikaanse stem past ?
Precies. Er wordt echt alleen weer gedacht van dit is een tekenfilm, dus voor kinderen, dus moeten we nasynchroniseren.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:27 schreef BigFire het volgende:
The Simpsons synchroniseren is de grootste blunder ooit. tekenfilm betekent niet per definitie kinderfilm!! kinderen die dit in het Nederlands zien zullen er begrijpelijk geen fuck aanvinden. ik hoop dat er helemaal niemand naar de NL versie gaat zodat ze het de volgende keer wel uit hun hoofd laten en een beetje kijken wat voor soort film het is.
Het gaat er om dat sommige woordgrappen, waar Simpsons vol mee zit, niet of heel moeilijk vertaalbaar zijn. En in een nasynchronisatie compleet buiten de boot vallen.quote:Op zondag 5 augustus 2007 01:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Puur een kwestie van gewenning. Ik vind juist de Engelse stem van Homer afschuwelijk.
Bij een tekenfilm heb je geen acteur met een eigen stem en ook geen achtergrondgeluiden bij het filmen op locatie. Bij een tekenfilm is de Engelse versie dus net zo (na)gesynchroniseerd als de Nederlandse, Duitse of Vlaamse.
Nee maar een personage in een dreamwork productie krijgt vaak nog een final tuch om beter bij de stem te passen en in het geval van Southpark en the Simpsons maakt de stem toch vaak het personage.quote:Op zondag 5 augustus 2007 01:42 schreef Igen het volgende:
[..]
Mij lijkt niet dat ze met een stem beginnen en daar een verhaal en een personage bij bedenken.
Kyle is een gore Joodquote:Op donderdag 26 juli 2007 20:23 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Zou ik wel héél erg triest vinden als ze die serie van The Simpsons in het NL gaan uitzenden, what's next, South Park?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |