abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51848075
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 11:09 schreef UtrechtSlim het volgende:

[..]

De punten voor de bergtrui en de groene trui verdwijnen net als bij iedere renner die de koers niet uitrijdt. De ritoverwinning en al het verdiende geld blijft gewoon staan, dunkt me. Hij is gewoon DNS (Did Not Start) in etappe 17..
Is dit anders als hij wél op doping zou zijn betrapt?
Bijv. gisteren na afloop van de etappe. Blijft de ritoverwinning dan nog staan?
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
  donderdag 26 juli 2007 @ 11:12:05 #27
184899 Mike.Strutter
Am I The Only One?...
pi_51848079
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 11:10 schreef Chivu het volgende:
Zohee, volg je vanaf 21.00 gisteravond het nieuws niet, zo word je ineens overstroomd door vage berichten. Voor zover ik het begrijp is Rasmussen dus eruit geknikkerd doordat hij niet was waar hij zei dat hij was, wat impliceert dat hij op die plaatsen doping zou hebben kunnen gebruiken.

Hij is niet positief bevonden in de Tour, en dit is een reden om een renner te ontslaan, maar per direct en zo drastisch? Ik snap het niet zo eigenlijk. Waarom wil Rabobank hier een wit voetje halen ten opzichte van de organisatie van de Tour en de UCI?
Ze willen de commotie voor zijn. De waarheid was hoe dan ook naar voren gekomen.
Volgens mij heeft degene die het gemeld heeft het eerste aan het team gemeld en is niet naar de (franse) pers gegaaan.

De Rabobank wil zich het drama besparen dat een gele trui winnaar uit de tour geschrapt wordt. Datzou de naam van Rabobank veel meer aantasten.
  donderdag 26 juli 2007 @ 11:12:31 #28
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_51848092
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 11:09 schreef UtrechtSlim het volgende:

[..]

De punten voor de bergtrui en de groene trui verdwijnen net als bij iedere renner die de koers niet uitrijdt. De ritoverwinning en al het verdiende geld blijft gewoon staan, dunkt me. Hij is gewoon DNS (Did Not Start) in etappe 17..
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 11:10 schreef annelies80 het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet, alles komt te vervallen wat hij deze tour heeft gepresteerd.
pi_51848102
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 11:10 schreef Mike.Strutter het volgende:

[..]

Het bedrijf de Rabobank heeft Rasmussen er niet uitgezet
De geljknamige wielerploeg Rabobank heeft dat gedaan.

De Rooy zal je echt geen zinnig woord kunnen vertellen over het afsluiten van hypotheken.
En mijn persoonlijke consulent bij de bank zal weinig kunnen bergop met een fiets gok ik zo...
pi_51848135
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 11:11 schreef OA het volgende:

[..]

Als hij op doping betrapt zou zijn KAN dat anders zijn, maar dat lligt aan de maatregelen van de Tourorganisatie. Voorlopig heeft deze nog niet een op doping betrapte renner (Vinikoerov) zijn etappezeges afgenomen. Maar dat kan met terugwerkende kracht alsnog..
Thus, what is of supreme importance in war is to attack the enemy's strategy. - SUN TZU
pi_51848157
Kan iemand mij even uitleggen waarom er gisternacht een inval is geweest van de Franse politie in het Rabo Hotel??? Daar snap ik dus echt niks van. Omdat iemand in jouw ploeg gelogen heeft, is het blijkbaar nodig dat de politie alles overhoop haalt, terwijl de persoon die gelogen heeft in een ander hotel verblijft? Als ze dan al een inval doen, zouden ze dat bij Rasmussen moeten doen en niet bij de andere renners. Mag zoiets uberhaput wel, zonder enige gergronde reden?

Daarnaast, is het m.i. onzin om een politieinval te doen om een leugentje? Tering, die gasten moeten het druk hebben als ze bij ieder willekeurig persoon die een keertje liegt een hele razzia houden. Het gaat hier immers niet om doping gebruik, maar om het schenden van interne regels van de ploeg. DAT is de enige reden dat Rasmussen is ontslagen (iig zover we nu weten).

* Hedgehog snapt er maar weinig van.
pi_51848160
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 11:11 schreef OA het volgende:

[..]

Ja, dan is hij namelijk uit de Toutr gezet door de Tour-directie, nu is het een interne oplossing door een ploeg, lijkt me dat, mits er geen bewijs van doping aankomt, dat dit geen gevolgen heeft voor het verkregen geld en de punten.
pi_51848183
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 11:05 schreef OA het volgende:

[..]

Gaat dat niet meteen een beetje ver?
Ik zeg toch ook niet m'n ABN rekening op als Ajax de CL niet wint...?!
Uiteraard niet.
Het feit dat ze sponsor zijn van Ajax zou daar al genoeg voor zijn
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
  donderdag 26 juli 2007 @ 11:16:19 #34
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_51848187
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 11:08 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

laat ons zeggen dat ik persoonlijk zo dom ben om een bankrekening te kiezen op basis van de rente die het me oplevert
Net alsof de rente van de Rabobank zo hoog is Daarbij zit ik al jaren bij die bank en heb ik aardig wat spaargeld bij ze geparkeerd staan, puur omdat ik sympathie voor ze had. En nu weer ontopic.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_51848211
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 11:12 schreef Mike.Strutter het volgende:

[..]

Ze willen de commotie voor zijn. De waarheid was hoe dan ook naar voren gekomen.
Volgens mij heeft degene die het gemeld heeft het eerste aan het team gemeld en is niet naar de (franse) pers gegaaan.

De Rabobank wil zich het drama besparen dat een gele trui winnaar uit de tour geschrapt wordt. Datzou de naam van Rabobank veel meer aantasten.
Tsja, daar heb je een punt. Rasmussen heeft zichzelf dus de das om gedaan in de dopingwereld, niet zozeer door doping te gebruiken maar door zich (principieel?) niet aan de dopingpreventieregelgeving te houden.

En nu gaan de geruchten op gang komen, over wat Rasmussen daar precies deed. Doping testen om te kijken of het niet traceerbaar kon worden gemaakt? Of was het gewoon simpel en was het niet meer dan het niet zijn op de plaats die je aan hebt gegeven?
pi_51848220
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 11:15 schreef DivineJester het volgende:

[..]

Ja, dan is hij namelijk uit de Toutr gezet door de Tour-directie, nu is het een interne oplossing door een ploeg, lijkt me dat, mits er geen bewijs van doping aankomt, dat dit geen gevolgen heeft voor het verkregen geld en de punten.
Niet voor het verkregen geld, niet voor de rituitslagen, wel voor de punten. Soler is dus zeker van de bolletjestrui, mits hij niet voor de Champs Élysées van zijn fiets kukelt..
Thus, what is of supreme importance in war is to attack the enemy's strategy. - SUN TZU
pi_51848272
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 11:16 schreef Bruce117 het volgende:

[..]

Uiteraard niet.
Het feit dat ze sponsor zijn van Ajax zou daar al genoeg voor zijn
Mja.... valt weinig tegen in te brengen...
  donderdag 26 juli 2007 @ 11:20:51 #38
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_51848310
Hoe ziet de toekomst van Rasmussen er nu uit?
Zou hij nog aan de bak komen?
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
pi_51848314
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 11:16 schreef LENUS het volgende:

Net alsof de rente van de Rabobank zo hoog is Daarbij zit ik al jaren bij die bank en heb ik aardig wat spaargeld bij ze geparkeerd staan, puur omdat ik sympathie voor ze had. En nu weer ontopic.
in belgie levert de spaarrekening van rabo het meeste op ... vorig jaar toch, nu zou ik moeten kijken
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
  donderdag 26 juli 2007 @ 11:22:14 #40
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_51848348
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 11:20 schreef 456 het volgende:
Hij is nu min of meer vogelvrij verklaard. Zijn carriere is door de Rabobank om zeep geholpen.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  donderdag 26 juli 2007 @ 11:23:23 #41
184899 Mike.Strutter
Am I The Only One?...
pi_51848382
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 11:17 schreef Chivu het volgende:

[..]

Tsja, daar heb je een punt. Rasmussen heeft zichzelf dus de das om gedaan in de dopingwereld, niet zozeer door doping te gebruiken maar door zich (principieel?) niet aan de dopingpreventieregelgeving te houden.

En nu gaan de geruchten op gang komen, over wat Rasmussen daar precies deed. Doping testen om te kijken of het niet traceerbaar kon worden gemaakt? Of was het gewoon simpel en was het niet meer dan het niet zijn op de plaats die je aan hebt gegeven?
Rasmussen heeft de dopingregelingen bewust proberen te ontlopen door te liegen over zijn verblijfsplaats. In principe waren de controleurs dus in Mexico op zoek naar Rasmussen voor een controle terwijl ze hem daar nooit konden vinden.

Er zijn al verschillende geruchten dat Rasmussen met een Italiaanse arts samengewerkt zou hebben. De mogelijkheid bestaat dus dat Rasmussen voor de tour doping gebruikt heeft, welke nu uit z'n lichaam is, maar waarvan hij wel een oneerlijk voordeel gekregen heeft.

Het liegen over de verblijfsplaats is een breuk in het vertrouwen en als hij over zijn verblijfsplaats liegt dan heeft hij "vrij spel" gehad in Italie.
pi_51848402
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 11:20 schreef 456 het volgende:
Hij is dan wel op staande voet ontslagen vanwege het verzwijgen/liegen, maar hij is niet op doping betrapt.
Lijkt mij dat hij in principe bij elke ploeg direct aan de slag kan... ware het niet dat zijn betrouwbaarheid als mens momenteel onder 0 is...
pi_51848406
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 11:22 schreef LENUS het volgende:

Hij is nu min of meer vogelvrij verklaard. Zijn carriere is door de Rabobank om zeep geholpen.
hij heeft zelf zijn carrière om zeep geholpen. Rabo heeft hem twee weken lang verdedigd, op een bepaald moment gaat het gewoon te ver. Rabo kon niet anders.
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
  donderdag 26 juli 2007 @ 11:24:37 #44
184899 Mike.Strutter
Am I The Only One?...
pi_51848424
quote:

[..]

Hij heeft het over zichzelf afgeroepen. De Rabobankploeg is gewoon slim dat ze hem er nu uitknikkeren, hierdoor lopen ze de minste schade op.

Maar alles blijft beetje speculeren, misschien geeft Rasmussen vanavond een verklaring en dan is alles weer anders.
pi_51848441
Maar ze waren voor de Tour toch al gewoon op de hoogte van zijn liegen e.d.?
pi_51848457
quote:

[..]

Nou ja, hij heeft natuurlijk zelf keihard gelogen, tegen de UCI, tegen de Rabobankploeg, tegen het publiek, is allemaal niet onder druk van de Rabobank gegaan hoor.

Maar zijn carriere zal wel voorbij zijn inderdaad.
pi_51848462
Wel een typische Nederlandse actie om 'm te ontslaan. Een Frans of Italiaans team had hem rustig de Tour laten winnen. Hij is immers TIJDENS de tour NIET op doping betrapt.

Maar ja, roomser-dan-de-paus-mentaliteit he?
beter een knipoog dan een blauw oog
  donderdag 26 juli 2007 @ 11:25:44 #48
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_51848465
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 11:24 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

hij heeft zelf zijn carrière om zeep geholpen. Rabo heeft hem twee weken lang verdedigd, op een bepaald moment gaat het gewoon te ver. Rabo kon niet anders.
Voila, tis da. Ik vind het echt absurd die fout bij de Rooy of Rabo neer te leggen.
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
pi_51848527
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 11:23 schreef OA het volgende:

[..]

Hij is dan wel op staande voet ontslagen vanwege het verzwijgen/liegen, maar hij is niet op doping betrapt.
Lijkt mij dat hij in principe bij elke ploeg direct aan de slag kan... ware het niet dat zijn betrouwbaarheid als mens momenteel onder 0 is...
Ik denk dat geen enkele ploeg hem wil hebben, anders heb je meteen een onbetrouwbare renner in je midden. Dat wil je toch niet? Of je bent een ploeg die sowieso alles over hebt om te winnen.
  donderdag 26 juli 2007 @ 11:28:04 #50
184899 Mike.Strutter
Am I The Only One?...
pi_51848533
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 11:25 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Maar ze waren voor de Tour toch al gewoon op de hoogte van zijn liegen e.d.?
Nee niet van het liegen, wel van de "administratieve fout"
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 11:25 schreef Knipoogje het volgende:
Wel een typische Nederlandse actie om 'm te ontslaan. Een Frans of Italiaans team had hem rustig de Tour laten winnen. Hij is immers TIJDENS de tour NIET op doping betrapt.

Maar ja, roomser-dan-de-paus-mentaliteit he?
Verschillende andere teams zijn daar al kapot aan gegaan. De Rabobank wielerploeg is een volwassen organisatie die zich zo min mogelijk met doping bezighoudt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')