Terminaal is dat ie ongeneselijk ziek is, lees ook het berricht...quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:12 schreef Vivi het volgende:
Ik vind de TT eigenlijk belachelijk. "Terminaal" wil zeggen dat iemand op zijn sterfbed ligt, dat is nog niet zo en hopelijk voor Jos blijft dat nog heel lang zo. De man is nog enorm aan het knokken en de beschrijving "terminaal"is imo nog helemaal niet passend. Maak er dan "Jos Brink ernstig ziek" van.
Jos brink met iets meer dan een koutje bij de dokterquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:12 schreef Vivi het volgende:
Ik vind de TT eigenlijk belachelijk. "Terminaal" wil zeggen dat iemand op zijn sterfbed ligt, dat is nog niet zo en hopelijk voor Jos blijft dat nog heel lang zo. De man is nog enorm aan het knokken en de beschrijving "terminaal"is imo nog helemaal niet passend. Maak er dan "Jos Brink ernstig ziek" van.
Terminaal betekent echt de laatste levensfase. Meestal beschouwt men zes weken of drie maanden vóór het overlijden als het begin van de terminale fase (o.a.Spreeuwenberg e.a., 2002). Terminale zorg richt zich specifiek op zorg in deze laatste fase, terwijl palliatieve zorg vaak al in een eerder stadium wordt geboden.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:19 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Terminaal is dat ie ongeneselijk ziek is, lees ook het berricht...
trouwens, lekker optijd met je opmerking muts
quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:31 schreef Tharalom het volgende:
[..]
Terminaal betekent echt de laatste levensfase. Meestal beschouwt men zes weken of drie maanden vóór het overlijden als het begin van de terminale fase (o.a.Spreeuwenberg e.a., 2002). Terminale zorg richt zich specifiek op zorg in deze laatste fase, terwijl palliatieve zorg vaak al in een eerder stadium wordt geboden.
Een terminaal iemand wordt dus niet geopereerd of behandled met chemotherapie. (dat is palliatieve zorg, en geen terminale)
hey, dit zijn de lesbanken niet, en het is geen hogeropgeleidmedisch forumquote:De presentator en cabaretier heeft darmkanker met uitzaaiingen in de longen, de lymfe en in zijn been
Hoef je niet zo opgefokt te reageren hoor...quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:36 schreef Jumparound het volgende:
[..]
[..]
hey, dit zijn de lesbanken niet, en het is geen hogeropgeleidmedisch forum
Oke, hij is pallitatief ziek dan volgens jou
Het is een gevoelskwestie denk, kanker in je longen, lymphen en been? die maakt het niet lang meer, ergo, hij is terminaal
Tja, dat hoop ik ookquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:42 schreef Tharalom het volgende:
[..]
Hoef je niet zo opgefokt te reageren hoor...Ik geef alleen het verschil aan.
Met uitzaaiingen in longen, lymphen en been kun je nog behoorlijk "lang" leven. Dankzij goede palliatieve behandeling en een niet al te agressieve tumor vaak nog meer dan een jaar.
Ik hoop dat Jos nog lang bij zijn vrienden en familie mag blijven.
Ik ook. vandaar dat ik ook veel waarde hecht aan juiste berichtgeving omtrent dit soort dingen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:56 schreef Jumparound het volgende:
[..]
paar maanden gelden van iets te dichtbij meegemaakt dat iemand doodging aan kanker
Dat gebakkelei verandert niks aan de situatie zoals ie is, maar toch voel ik met je mee. En terminaal vind ik ook geen juiste term...... "Jos Brink ongeneeslijk ziek". Hij is nog niet aan het sterven.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 11:14 schreef Tharalom het volgende:
[..]
Ik ook. vandaar dat ik ook veel waarde hecht aan juiste berichtgeving omtrent dit soort dingen.
Heb me dan ook kapot geergerd aan die schreeuwerige kop van de Telegraaf boven het interview met Jos: "Jos heeft Darm-, long- en lympheklierkanker"![]()
Nee, Jos heeft darmkanker met uitzaaiingen naar zijn longen, lymphe en been.
Bewonderenswaardig.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 11:24 schreef Quoi het volgende:
[..]
Dat gebakkelei verandert niks aan de situatie zoals ie is, maar toch voel ik met je mee. En terminaal vind ik ook geen juiste term...... "Jos Brink ongeneeslijk ziek". Hij is nog niet aan het sterven.
Chapeau zoals hij er openlijk mee omgaat trouwens.....hopelijk nog wat maandjes gegund
Tja telegraaf hey...quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 11:14 schreef Tharalom het volgende:
[..]
Ik ook. vandaar dat ik ook veel waarde hecht aan juiste berichtgeving omtrent dit soort dingen.
Heb me dan ook kapot geergerd aan die schreeuwerige kop van de Telegraaf boven het interview met Jos: "Jos heeft Darm-, long- en lympheklierkanker"![]()
Nee, Jos heeft darmkanker met uitzaaiingen naar zijn longen, lymphe en been.
BELACHELIJK MAN!quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 10:12 schreef Vivi het volgende:
Ik zeur helemaal niet en ik zeg het normaal. Ik word er persoonlijk een beetje ziek van, let wel, een beetje, niet terminaal, dat je hier meteen als zeikerd bestempeld wordt a lá minute als je wat nuance probeert aan te brengen in het een of ander.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 19:08 schreef tong80 het volgende:
Goed opgelost Static. Waar mensen over kunnen zeuren zeg
Ja, ik ook. Helemaal mee eens. Het is namelijk nogal een verschil of iemand terminaal is of palliatief. Beetje flauw om dat dan af te doen als "zeuren". Reageer dan inhoudelijk.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 00:05 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik zeur helemaal niet en ik zeg het normaal. Ik word er persoonlijk een beetje ziek van, let wel, een beetje, niet terminaal, dat je hier meteen als zeikerd bestempeld wordt a lá minute als je wat nuance probeert aan te brengen in het een of ander.
Iig, goed opgelost idd.
Tharalom;![]()
Jos gaat goed met zijn ziekte om, niet dat ie het leuk vind, maar het is wel knap hoe hij inderdaad mee omgaat ..quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 10:32 schreef Tharalom het volgende:
[..]
Maar goed, discussie gesloten. Nogmaals, Knap hoe Jos ermee omgaat. Las gister of eergisteren dat de operatie geslaagd was. Dat is supergoed nieuws. Hoop ook dat de behandelingenaanslaan en dat hij nog lang te gaan heeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |