abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51910592
Wat een rotnieuws.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_51939004
Zo'n leuke man... Briljant dat hij, notabene als dominee, zegt dat hij alleen al "uit respect voor de wetenschap" behandeld wil worden. Zulke sterke opmerkingen zal je veel andere gelovigen niet horen maken. Ik hoop dat hij nog een tijdje bij ons blijft...
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 10:05:06 #53
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_52066287
Jos Brink geopereerd

AMSTERDAM - Jos Brink heeft gistermiddag een zware darmoperatie ondergaan. Chirurgen verwijderden de tumor en een stuk darm uit zijn lichaam. De operatie is geslaagd. De aangenomen zoon van Jos en Frank, Paul van Ewijk: „De chirurg vertelde dat we blij moesten zijn dat ze er nu bij waren. De tumor had echt niet langer mogen blijven zitten anders waren er nog meer problemen geweest. Het mooiste cadeau is dat Jos bij kennis is."

Jos ging monter het ziekenhuis in. „Ik hoop op een wonder net als mijn lief Frank tien jaar geleden overkwam. En ik heb het volste vertrouwen in de medische stand.”

Paul van Ewijk, die gisteren aan het repeteren was voor de Fabeltjeskrant zegt dat de artsen na de operatie tevreden waren. „Maar we moeten ons niet blij rekenen. Het is pas het eerste stapje op een lang traject, waarvan de afloop griezelig is.”

Jos, die net 65 is geworden, werd al sinds maandag bestraald. Frans Mulder van Purper, waarmee hij dit najaar op de planken zou gaan: „De uitzaaiingen in zijn been veroorzaakten veel last. De medici raadden Jos aan om de zaak te laten bestralen. Dit om te voorkomen dat hij nog moeilijker ging lopen. Jos kreeg steeds meer problemen met zijn been. Zijn Amsterdamse huis zit vol trapjes.”

Een paar weken geleden op vakantie in Italië vermoedde caberatier, tekstschrijver en filosoof Jos Brink dat er iets met zijn lijf aan de hand was. Vorige week vertelde hij zijn verhaal: „Ik kwam niet van een hoestje af en ik had ontzettende pijn ergens in mijn leverstreek. De Italiaanse arts begon over het ziekenhuis en daarop zijn Frank en ik terug naar Nederland gegaan. Na twee weken hoorden we dat ik darmkanker heb met uitzaaiingen in de longen, in mijn lymfe en in mijn linkerbeen. We hadden een bijeenkomst met de artsen. Het voordeel is dat ik veel ernstig zieke mensen heb bijgestaan, ik ben gewend om over medische zaken te praten. En de diagnose was in elk geval duidelijk: We kunnen je niet genezen, maar we kunnen de last die je hebt wel verzachten.”

Daarmee zijn de artsen nu begonnen. Na de darmoperatie krijgt Jos een maand om bij te komen van die chirurgische ingreep. Daarna wordt begonnen met chemo. Frans Mulder: „Wat ik ontroerend vind is dat hij zo bezig is met hoe zijn plaats moet worden opgevuld bij Purper. Alsof dat belangrijker is dan zijn eigen gezondheidstoestand. Ik heb diep respect voor hem.”
Bron

vrijdag 3 augustus 2007 @ 10:12:17 #54
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52066469
Ik vind de TT eigenlijk belachelijk. "Terminaal" wil zeggen dat iemand op zijn sterfbed ligt, dat is nog niet zo en hopelijk voor Jos blijft dat nog heel lang zo. De man is nog enorm aan het knokken en de beschrijving "terminaal"is imo nog helemaal niet passend. Maak er dan "Jos Brink ernstig ziek" van.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 10:19:58 #55
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_52066662
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 10:12 schreef Vivi het volgende:
Ik vind de TT eigenlijk belachelijk. "Terminaal" wil zeggen dat iemand op zijn sterfbed ligt, dat is nog niet zo en hopelijk voor Jos blijft dat nog heel lang zo. De man is nog enorm aan het knokken en de beschrijving "terminaal"is imo nog helemaal niet passend. Maak er dan "Jos Brink ernstig ziek" van.
Terminaal is dat ie ongeneselijk ziek is, lees ook het berricht...
trouwens, lekker optijd met je opmerking muts
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 10:22:13 #56
186260 MrHoodigan
Weet je wat het is ?
pi_52066716
Minder dit...
Sperma is dikker dan pis...
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 10:24:32 #57
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_52066781
quote:
Jos brink met iets meer dan een koutje bij de dokter

ernstig ziek klinkt ook helemaal niet gezellig voor zo een vrolijke man
Ecosia
pi_52066997
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 10:19 schreef Jumparound het volgende:

[..]

Terminaal is dat ie ongeneselijk ziek is, lees ook het berricht...
trouwens, lekker optijd met je opmerking muts
Terminaal betekent echt de laatste levensfase. Meestal beschouwt men zes weken of drie maanden vóór het overlijden als het begin van de terminale fase (o.a.Spreeuwenberg e.a., 2002). Terminale zorg richt zich specifiek op zorg in deze laatste fase, terwijl palliatieve zorg vaak al in een eerder stadium wordt geboden.

Een terminaal iemand wordt dus niet geopereerd of behandled met chemotherapie. (dat is palliatieve zorg, en geen terminale)
live life
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 10:36:51 #59
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_52067135
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 10:31 schreef Tharalom het volgende:

[..]

Terminaal betekent echt de laatste levensfase. Meestal beschouwt men zes weken of drie maanden vóór het overlijden als het begin van de terminale fase (o.a.Spreeuwenberg e.a., 2002). Terminale zorg richt zich specifiek op zorg in deze laatste fase, terwijl palliatieve zorg vaak al in een eerder stadium wordt geboden.

Een terminaal iemand wordt dus niet geopereerd of behandled met chemotherapie. (dat is palliatieve zorg, en geen terminale)
quote:
De presentator en cabaretier heeft darmkanker met uitzaaiingen in de longen, de lymfe en in zijn been
hey, dit zijn de lesbanken niet, en het is geen hogeropgeleidmedisch forum
Oke, hij is pallitatief ziek dan volgens jou

Het is een gevoelskwestie denk, kanker in je longen, lymphen en been? die maakt het niet lang meer, ergo, hij is terminaal
Ecosia
pi_52067287
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 10:36 schreef Jumparound het volgende:

[..]

[..]

hey, dit zijn de lesbanken niet, en het is geen hogeropgeleidmedisch forum
Oke, hij is pallitatief ziek dan volgens jou

Het is een gevoelskwestie denk, kanker in je longen, lymphen en been? die maakt het niet lang meer, ergo, hij is terminaal
Hoef je niet zo opgefokt te reageren hoor... Ik geef alleen het verschil aan.

Met uitzaaiingen in longen, lymphen en been kun je nog behoorlijk "lang" leven. Dankzij goede palliatieve behandeling en een niet al te agressieve tumor vaak nog meer dan een jaar.

Ik hoop dat Jos nog lang bij zijn vrienden en familie mag blijven.
live life
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 10:56:23 #61
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_52067667
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 10:42 schreef Tharalom het volgende:

[..]

Hoef je niet zo opgefokt te reageren hoor... Ik geef alleen het verschil aan.

Met uitzaaiingen in longen, lymphen en been kun je nog behoorlijk "lang" leven. Dankzij goede palliatieve behandeling en een niet al te agressieve tumor vaak nog meer dan een jaar.

Ik hoop dat Jos nog lang bij zijn vrienden en familie mag blijven.
Tja, dat hoop ik ook
Maarja, je kan ook snel en rochelend dood gaan met een sonde door je neus... en dan sta je daar met je peen en uiengezicht..
Tis gewoon een slopende kut ziekte

paar maanden gelden van iets te dichtbij meegemaakt dat iemand doodging aan kanker, ook in de maag / darmen... met overal uitzaaingen...
Ecosia
pi_52068191
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 10:56 schreef Jumparound het volgende:

[..]

paar maanden gelden van iets te dichtbij meegemaakt dat iemand doodging aan kanker
Ik ook. vandaar dat ik ook veel waarde hecht aan juiste berichtgeving omtrent dit soort dingen.
Heb me dan ook kapot geergerd aan die schreeuwerige kop van de Telegraaf boven het interview met Jos: "Jos heeft Darm-, long- en lympheklierkanker"

Nee, Jos heeft darmkanker met uitzaaiingen naar zijn longen, lymphe en been.
live life
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 11:24:25 #63
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_52068444
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 11:14 schreef Tharalom het volgende:

[..]

Ik ook. vandaar dat ik ook veel waarde hecht aan juiste berichtgeving omtrent dit soort dingen.
Heb me dan ook kapot geergerd aan die schreeuwerige kop van de Telegraaf boven het interview met Jos: "Jos heeft Darm-, long- en lympheklierkanker"

Dat gebakkelei verandert niks aan de situatie zoals ie is, maar toch voel ik met je mee. En terminaal vind ik ook geen juiste term...... "Jos Brink ongeneeslijk ziek". Hij is nog niet aan het sterven.

Chapeau zoals hij er openlijk mee omgaat trouwens.....hopelijk nog wat maandjes gegund
pi_52068483
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 11:24 schreef Quoi het volgende:

[..]

Dat gebakkelei verandert niks aan de situatie zoals ie is, maar toch voel ik met je mee. En terminaal vind ik ook geen juiste term...... "Jos Brink ongeneeslijk ziek". Hij is nog niet aan het sterven.

Chapeau zoals hij er openlijk mee omgaat trouwens.....hopelijk nog wat maandjes gegund
Bewonderenswaardig.
live life
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 11:58:40 #65
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_52069396
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 11:14 schreef Tharalom het volgende:

[..]

Tja telegraaf hey...

Anyway, oke de termen zijn niet goed, mijn excuses...

En tja, ik hoop ook dat ie het nog een poosje weet te rekken, maar aan de andere kant...
Ook weer niet te lang blijft vechten..
Als het leven een last wodt...
Ecosia
pi_52077607
quote:
BELACHELIJK MAN!

Weet ik veel dat daar verschil in zit. Kun je toch ook normaal zeggen.
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
pi_52078789
Ongeneeslijk ziek dan, klaar.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 17:35:57 #68
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_52078894
Inderdaad, nokken.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 18:46:58 #69
161014 LRN
Erase & Rewind
pi_52080586
Sneu.
  Trouwste user 2022 vrijdag 3 augustus 2007 @ 19:08:24 #70
7889 tong80
Spleenheup
pi_52081066
Goed opgelost Static. Waar mensen over kunnen zeuren zeg

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 00:05:46 #71
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_52088900
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 19:08 schreef tong80 het volgende:
Goed opgelost Static. Waar mensen over kunnen zeuren zeg

Ik zeur helemaal niet en ik zeg het normaal. Ik word er persoonlijk een beetje ziek van, let wel, een beetje, niet terminaal, dat je hier meteen als zeikerd bestempeld wordt a lá minute als je wat nuance probeert aan te brengen in het een of ander.

Iig, goed opgelost idd.

Tharalom;

[ Bericht 8% gewijzigd door Vivi op 04-08-2007 00:23:41 ]
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_52093344
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 00:05 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ik zeur helemaal niet en ik zeg het normaal. Ik word er persoonlijk een beetje ziek van, let wel, een beetje, niet terminaal, dat je hier meteen als zeikerd bestempeld wordt a lá minute als je wat nuance probeert aan te brengen in het een of ander.
Iig, goed opgelost idd.

Tharalom;
Ja, ik ook. Helemaal mee eens. Het is namelijk nogal een verschil of iemand terminaal is of palliatief. Beetje flauw om dat dan af te doen als "zeuren". Reageer dan inhoudelijk.

Maar goed, discussie gesloten. Nogmaals, Knap hoe Jos ermee omgaat. Las gister of eergisteren dat de operatie geslaagd was. Dat is supergoed nieuws. Hoop ook dat de behandelingenaanslaan en dat hij nog lang te gaan heeft.
live life
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 11:45:07 #73
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_52094414
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 10:32 schreef Tharalom het volgende:

[..]

Maar goed, discussie gesloten. Nogmaals, Knap hoe Jos ermee omgaat. Las gister of eergisteren dat de operatie geslaagd was. Dat is supergoed nieuws. Hoop ook dat de behandelingenaanslaan en dat hij nog lang te gaan heeft.
Jos gaat goed met zijn ziekte om, niet dat ie het leuk vind, maar het is wel knap hoe hij inderdaad mee omgaat ..
Jos veel sterkte !!
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 4 augustus 2007 @ 12:16:05 #74
163650 Greys
pi_52095036
Mijn nekharen gingen wel overeind bij het stukje tekst over dat Emile Ratelband zich ook hier weer mee bemoeit. Ik word er naar van, laat die man eens een tijdje uit beeld blijven.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 16 augustus 2007 @ 11:13:02 #75
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_52416903
"Het zou ook veel te emotioneel zijn"

Brink is dinsdag voor de derde keer in korte tijd geopereerd.

Jos De presentator wordt momenteel in slaap gehouden op de intensive care, zo meldt De Telegraaf donderdag. Complicaties na een eerdere operatie aan een tumor in zijn dikke darm maakten een nieuwe ingreep noodzakelijk

De 65-jarige Brink maakte onlangs bekend dat hij ongeneeslijk ziek is. Doktoren stelden darmkanker vast, met uitzaaiingen in longen, lymfen en linkerbeen.

De enige mensen die het multitalent aan zijn bed wil hebben, zijn echtgenoot Frank Sanders en goede vriend Paul van Ewijk. "Nee, zelfs zijn moeder komt niet langs", vertelt Ewijk. "Zij is in de negentig en woont in Zuid-Limburg. Het zou ook veel te emotioneel zijn. Je eigen kind aan allerlei slangen en monitoren zien liggen, is niet echt een situatie zoals de natuur in elkaar hoort te steken."

Kort na de zware darmoperatie begin deze maand onderging Brink een kleine hersteloperatie aan zijn wond. "Dat had overigens niets met zijn ziektebeeld te maken", zegt Ewijk, die momenteel de musical 'De Fabeltjeskrant' regisseert. "Maar dinsdag heeft hij wel weer een zware operatie ondergaan. Dat betekende een derde ingreep binnen twaalf dagen."

© [Copyright 2007, Novum]

Triest dat zijn moeder niet mag komen..Maar begrijpelijk als ze over de negentig is.
kan best zwaar en emotioneel voor haar zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')