Kill 1 dag LA en doe een extra dag Yosemitequote:Op woensdag 20 februari 2008 14:42 schreef Masch1980 het volgende:
Ik heb onlangs ook een trip geboekt van 11 t/m 27 augustus. Helaas ietwat kort ivm werk. Ik ga de onderstaande route rijden:
Dag 1: Amsterdam --> LA
Dag 2: LA --> Santa Barbara --> San Simeon
Dag 3: San Simeon --> Monterey --> San Fransisco
Dag 4: San Fransisco
Dag 5: San Fransisco --> Yosemite NP --> Mammoth Lakes
Dag 6: Mammoth Lakes --> Death Valley NP --> Las Vegas
Dag 7: Las Vegas
Dag 8: Las Vegas --> Zion NP ?? --> Bryce Canyon NP
Dag 9: Bryce Canyon NP --> Grand Canyon NP
Dag 10: Grand Canyon NP
Dag 11: Grand Canyon NP --> Phoenix
Dag 12: Phoenix --> Palm Springs --> LA
Dag 13: LA (Universial Studio's??)
Dag 14: LA
Dag 15: LA --> Amsterdam
Dag 16: Amsterdam
Ik heb er echt zin in, maar moet helaas nog lang wachten. Iemand toevallig nog opmerkingen/ tips over mijn route?
Verder nog een paar vraagjes:
- Hoeveel kost het ongeveer om ter plekke bij Alamo te regelen dat mijn gf ook in de auto kan rijden?
- Is het nodig om een GPS te gebruiken?
- Hoeveel kost het om een GPS bij te bestellen via Alamo?
- Hoe zit het met parkeerplekken, is dit makkelijk te vinden in bv LA & SF en is het heel duur om te parkeren in de grote steden?
Die tussenstop hebben wij ook: Lake Havasu. Op basis van advies op meerdere fora.quote:Op donderdag 21 februari 2008 18:53 schreef DutchTrain het volgende:
Ook Phoenix zou ik weglaten, is een beetje een omweg vanuit Grand Canyon naar LA en scheelt je veel rijden op een dag. Kies dan voor Lake Havasu (London Bridge) tussen Grand Canyon and LA.
Die foto boven die ik gepost heb (de bergen) is Yosemite... en dat is dus een stuk leuker dan LA ooit kan worden (tenzij LA in de zee verdwijnt natuurlijkquote:Op donderdag 21 februari 2008 18:53 schreef DutchTrain het volgende:
Ook Phoenix zou ik weglaten, is een beetje een omweg vanuit Grand Canyon naar LA en scheelt je veel rijden op een dag. Kies dan voor Lake Havasu (London Bridge) tussen Grand Canyon and LA.
Daar ben ik in 2000 ook een dag of 5 geweest. Is een aanrader. Hermosa is een leuk deel van het strand. (Even bij de lokale videotheek langsgaan, daar heeft Quentin Tarantino gewerkt en zijn reservoir dogs geschreven... voor de liefhebber dan.)quote:Op zaterdag 9 februari 2008 15:21 schreef exode het volgende:
Surf city hostel
Zion NP moet je absoluut niet overslaan. Laat dan Phoenix uit je rit.quote:Op woensdag 20 februari 2008 14:42 schreef Masch1980 het volgende:
Ik heb onlangs ook een trip geboekt van 11 t/m 27 augustus. Helaas ietwat kort ivm werk. Ik ga de onderstaande route rijden:
Dag 1: Amsterdam --> LA
Dag 2: LA --> Santa Barbara --> San Simeon
Dag 3: San Simeon --> Monterey --> San Fransisco
Dag 4: San Fransisco
Dag 5: San Fransisco --> Yosemite NP --> Mammoth Lakes
Dag 6: Mammoth Lakes --> Death Valley NP --> Las Vegas
Dag 7: Las Vegas
Dag 8: Las Vegas --> Zion NP ?? --> Bryce Canyon NP
Dag 9: Bryce Canyon NP --> Grand Canyon NP
Dag 10: Grand Canyon NP
Dag 11: Grand Canyon NP --> Phoenix
Dag 12: Phoenix --> Palm Springs --> LA
Dag 13: LA (Universial Studio's??)
Dag 14: LA
Dag 15: LA --> Amsterdam
Dag 16: Amsterdam
Ik heb er echt zin in, maar moet helaas nog lang wachten. Iemand toevallig nog opmerkingen/ tips over mijn route?
Ah, prijzen rond de 900 euro had ik ook gevonden, maar ik had gedacht dat het nog wel goedkoper zou kunnen. Ik heb me vertypt, we willen drie weken gaan, dus tot ~27 juli. Jij denkt dus dat als je gaat afwegen, een auto huren, uit eten en motels/hotels doen goedkoper is dan een camper?quote:Op zondag 24 februari 2008 18:01 schreef DutchTrain het volgende:
Allereerst: 14 dagen is wel erg kort om veel te gaan zien, zeker in de zomer, als het overal druk en erg warm is. Als je zo kort wilt gaan, kan ik je aanraden om ergens in oktober te gaan, vliegtickets zijn dan de helft goedkoper, het is veel aangenamer weer en veel minder druk.
Een camper huren kan wel, maar is niet altijd even praktisch. Je komt er geen steden mee in en waarschijnlijk ook niet de grote parken. Bovendien is het best prijzig (ook wat betreft het verbruik) en zullen twee auto's veel goedkoper zijn.
Vliegtickets zijn in juli duur, zeker als je nu nog niet geboekt hebt. Denk aan minimaal 850 euro.
Eten kan zo goedkoop zijn als je wil. Langs de snelwegen zijn er regelmatig (fastfood) eettentjes te vinden waar je al voor een paar euro kunt eten.
Niet helemaal mee eens.quote:Op zondag 24 februari 2008 18:01 schreef DutchTrain het volgende:
Allereerst: 14 dagen is wel erg kort om veel te gaan zien, zeker in de zomer, als het overal druk en erg warm is. Als je zo kort wilt gaan, kan ik je aanraden om ergens in oktober te gaan, vliegtickets zijn dan de helft goedkoper, het is veel aangenamer weer en veel minder druk.
Een camper huren kan wel, maar is niet altijd even praktisch. Je komt er geen steden mee in en waarschijnlijk ook niet de grote parken. Bovendien is het best prijzig (ook wat betreft het verbruik) en zullen twee auto's veel goedkoper zijn.
Vliegtickets zijn in juli duur, zeker als je nu nog niet geboekt hebt. Denk aan minimaal 850 euro.
Eten kan zo goedkoop zijn als je wil. Langs de snelwegen zijn er regelmatig (fastfood) eettentjes te vinden waar je al voor een paar euro kunt eten.
3 weken is een mooie tijd.quote:Op zondag 24 februari 2008 18:13 schreef --Christiaan-- het volgende:
Ah, prijzen rond de 900 euro had ik ook gevonden, maar ik had gedacht dat het nog wel goedkoper zou kunnen. Ik heb me vertypt, we willen drie weken gaan, dus tot ~27 juli. Jij denkt dus dat als je gaat afwegen, een auto huren, uit eten en motels/hotels doen goedkoper is dan een camper?
Hoezo 2 auto's??? MPV is ook goed betaalbaar. Ben zelf toen blij dat ik toen ik 3 maanden ging niet voor een camper heb gekozen. Als je gewoon een beetje goed zoekt en niet alleen maar kiest voor Holiday Inn's dan zijn hotels ook niet al te duur.quote:Op zondag 24 februari 2008 18:35 schreef Blik het volgende:
[..]
Niet helemaal mee eens.
Een grote camper is alleen in huur vrij duur, camping is ook niet goedkoop. Maar dat is terug te verdienen met zelf ontbijten/lunchen/dineren. Qua verbruik is het duur, maar als je 2 auto's huurt die 1 op 10 lopen maakt dat helemaal niks uit. Daarbij moet je met 6 man in motels slapen en continue buiten de deur eten. Die goedkope fastfood restaurantjes zijn leuk voor een paar keer, maar niet voor 2 a 3 weken achter elkaar. Met je camper kun je lekker in de buitenlucht barbequeen, biertje drinken op de camping etc. Veel gezelliger met een groep dan in een motel zitten. Het is inderdaad lastig om een stad als LA of SF binnen te komen, maar normaal gezien begin je in één van die twee steden en heb je dan geen camper nodig, die haal je op als je vertrekt. Las Vegas is weer geen enkel probleem om binnen te komen, je kunt er zelfs op de Strip overnachten.
Ik ben er van overtuigd dat: Hoe meer zielen, des te goedkoper het wordt om met de camper te gaan.
Maar verder: Misschien is het idd beter om wat buiten het seizoen te gaan. Campers zijn dan ook vele malen goedkoper, tickets veel goedkoper en het is overal wat rustiger.
DutchTrain had het over 2 auto's, vandaar. En je moet niet vergeten dat ze met 6 man gaan, voornamelijk mbt kosten in hotels en uit eten gaan. Kan wel met 6 man in een MPV, maar is niet echt aan te raden (zeg ik uit eigen ervaring)quote:Op zondag 24 februari 2008 21:07 schreef Pat-man het volgende:
[..]
Hoezo 2 auto's??? MPV is ook goed betaalbaar. Ben zelf toen blij dat ik toen ik 3 maanden ging niet voor een camper heb gekozen. Als je gewoon een beetje goed zoekt en niet alleen maar kiest voor Holiday Inn's dan zijn hotels ook niet al te duur.
Ik vind een camper de meest geniale manier om Amerika te bereizen, en zie het absoluut niet als behelpen en bezuinigen (het is misschien zelfs duurder). Ik vind de sfeer die je zo meekrijgt veel Amerikaanser dan iedere dag in een hotel zitten en continue uit eten gaan. Bovendien zit je veel dichter in de natuur als je met de camper gaat. Wat gaat er nou boven lekker je eigen vlees barbecueen, genieten van de zonsondergang midden in een natuurpark, en een lekker biertje daarbij.quote:Op zondag 24 februari 2008 21:07 schreef Pat-man het volgende:
Zou dus niet voor een camper gaan zelf. Je gaat op vakantie en dan ga je jezelf lopen behelpen... ik zou er niet op bezuinigen op deze manier.
Ik heb bij diverse organisaties gekeken naar vaste routes inclusief overnachtingen en de mogelijkheid om onze reis helemaal zelf samen te stellen. In verband met ons toch ietwat lage budget heb ik ervoor gekozen om te kiezen voor een vastgestelde reis (in mijn geval van KRAS reizen, omdat ik daar goede ervaringen mee heb). Bij een zelf samengestelde route gingen we namelijk over de ¤ 4000,-- en dat was ons budget (we moeten, ivm werk in het hoogseizoen, waardoor e.e.a. duurder wordt). Volgens mij kun je, als je op de 'bonnefooi' gaat, de reis nog wel goedkoper doen, maar ik en mijn gf willen de zekerheid dat we ergens kunnen overnachten.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 13:03 schreef HuubTuub het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoe en wat je geboekt hebt? We weten nu nog niet of we een Fly & drive doen en dat we zelf hotels/motels onderweg vinden of dat je zo´n 18 dagen pakket hebt waarbij het hele programma al klaar is inclusief alle overnachtingen.
Thanx!quote:Op maandag 25 februari 2008 10:10 schreef Masch1980 het volgende:
[..]
Ik heb bij diverse organisaties gekeken naar vaste routes inclusief overnachtingen en de mogelijkheid om onze reis helemaal zelf samen te stellen. In verband met ons toch ietwat lage budget heb ik ervoor gekozen om te kiezen voor een vastgestelde reis (in mijn geval van KRAS reizen, omdat ik daar goede ervaringen mee heb). Bij een zelf samengestelde route gingen we namelijk over de ¤ 4000,-- en dat was ons budget (we moeten, ivm werk in het hoogseizoen, waardoor e.e.a. duurder wordt). Volgens mij kun je, als je op de 'bonnefooi' gaat, de reis nog wel goedkoper doen, maar ik en mijn gf willen de zekerheid dat we ergens kunnen overnachten.
Ach ja, is ieder z'n eigen voorkeur een beetje. Ik zou er persoonlijk niet voor kiezen en was ook zeer tevreden met 3 maanden auto en hotel/motel.quote:Op zondag 24 februari 2008 22:26 schreef Blik het volgende:
[..]
DutchTrain had het over 2 auto's, vandaar. En je moet niet vergeten dat ze met 6 man gaan, voornamelijk mbt kosten in hotels en uit eten gaan. Kan wel met 6 man in een MPV, maar is niet echt aan te raden (zeg ik uit eigen ervaring)
[..]
Ik vind een camper de meest geniale manier om Amerika te bereizen, en zie het absoluut niet als behelpen en bezuinigen (het is misschien zelfs duurder). Ik vind de sfeer die je zo meekrijgt veel Amerikaanser dan iedere dag in een hotel zitten en continue uit eten gaan. Bovendien zit je veel dichter in de natuur als je met de camper gaat. Wat gaat er nou boven lekker je eigen vlees barbecueen, genieten van de zonsondergang midden in een natuurpark, en een lekker biertje daarbij.
(dat je daarbij je eigen eten moet maken neem je maar voor lief)
Travellodge, Days-inn, (sommige) Motel6, Quint-inn, Quallity inn, Howard Johnson, (sommige) Super8, Amerihost Inn, Knights Inn, Ramada, Best Western, Holiday Inn... de laatste 3 zijn wat duurder. Super8 en Motel6 zijn soms wel het proberen waard. Is ook wel een leuke ervaring om in zo'n el cheapo hotel te zitten.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 20:40 schreef HuubTuub het volgende:
[..]
Thanx!
We gaan toch gewoon zelf onze planning maken. Dus alleen een fly & drive boeken en de rest zoeken we nu al uit.
Wat zijn een beetje redelijke motels voor onderweg? Travelodge kom ik nog wel eens tegen, maar er zal vast nog wel meer zijn.
quote:Op donderdag 28 februari 2008 02:16 schreef Pat-man het volgende:
Travellodge, Days-inn, (sommige) Motel6, Quint-inn, Quallity inn, Howard Johnson, (sommige) Super8, Amerihost Inn, Knights Inn, Ramada, Best Western, Holiday Inn... de laatste 3 zijn wat duurder. Super8 en Motel6 zijn soms wel het proberen waard. Is ook wel een leuke ervaring om in zo'n el cheapo hotel te zitten.
tip: ga aan het begin van een staat naar het welcome-centre (ze liggen vaak ook bij de fastfood ketens) en haal daar een coupon boekje. Hierin staan allemaal aanbiedingen voor hotels/motels. Kan je soms een hoop geld schelen en is makkelijker zoeken naar iets in de buurt. (let wel op de voorwaarden, soms 1 dag p/w geldig enzo)
hahaha... ik heb dat in New York gehad. Checkten net na ons in en kregen verdomme nog de kamer naast ons ook. Dacht dat op een gegeven moment het schilderij van de muur kwam zetten...quote:Op donderdag 28 februari 2008 07:30 schreef HuubTuub het volgende:
[..]
Thanx, zeker dat welcome-centre is een goede tip.
Zo´n cheapo ervaring heb ik al eens gehad bij Newark airport in NJ. De kamer naast mij werd volgens mij per uur verhuurd en de hele nacht hoorde ik kermen en steunen en dat gebonk tegen de muur...
Achteraf waren we blij dat we het wel gedaan hadden.quote:Op donderdag 28 februari 2008 21:35 schreef Lienzz het volgende:
Een navigatiesysteem kan je gewoon bij Alamo erbij regelen (ter plekke)
Wij hebben dat toen wel gedaan en ik weet niet zo zeker of we ook te zonder hadden gekund.
Het ideale van de GPS was dat je ook kan zoeken op de dichtsbijzijnde eettentjes,hotels,winkels,bezienswaardigheden etc.
Het was ook niet zo heel duur, dus ik zou het gewoon erbij nemen.
Inderdaad, ze zijn echt een stuk vriendelijker wat dat betreft. Ook als je op het laatste moment ziet dat je eraf moet terwijl je op de carpool lane zit en dus 5 banen over moet stekenquote:Op vrijdag 29 februari 2008 08:46 schreef Dromer het volgende:
Ik heb in 2000 flink wat in en rond LA gereden zonder navigatie. Ook genoeg fout gereden, maar gelukkig laten ze je in de VS (zelfs in LA) wat makkelijker er tussen als je moet draaien dan in NL.
Dat heeft volgens mij ook te maken met het "keep your lane"-principe. Viel mij in ieder geval ook opquote:Op vrijdag 29 februari 2008 21:27 schreef Pat-man het volgende:
[..]
Inderdaad, ze zijn echt een stuk vriendelijker wat dat betreft. Ook als je op het laatste moment ziet dat je eraf moet terwijl je op de carpool lane zit en dus 5 banen over moet steken
Hebben de tomtomkaarten ook een soort van regio indeling als mij DVD´s? of kan ik mijn eigen tomtom meenemen en daar een kaartje kopen voor West-USA?quote:Op vrijdag 29 februari 2008 08:35 schreef American_Nightmare het volgende:
Inderdaad.. wij nemen nu ook een PDA met tomtom mee. Vorige keer hadden we geen navigatie en ik geloof niet dat we ooit ergens heen zijn gereden zonder verkeerd te rijden.
Ja dat werk perfectt. Hebben wij nu 2 keer gedaan. M'n vader had zelfs iets gevonden dat alle starbucksen weergegeven werden..quote:Op zaterdag 1 maart 2008 09:42 schreef HuubTuub het volgende:
[..]
Hebben de tomtomkaarten ook een soort van regio indeling als mij DVD´s? of kan ik mijn eigen tomtom meenemen en daar een kaartje kopen voor West-USA?
Want ik zit er ook aan te denken om de tomtom mee te nemen en daar een kaartje te kopen.
ideaalquote:Op zaterdag 1 maart 2008 18:32 schreef Proper_fucked het volgende:
[..]
Ja dat werk perfectt. Hebben wij nu 2 keer gedaan. M'n vader had zelfs iets gevonden dat alle starbucksen weergegeven werden..
Maar betaal je daar ook per uur? Of kan je hem daar gewoon 4 dagen laten staan?quote:Op donderdag 6 maart 2008 03:26 schreef Vitamine_C het volgende:
Helaas is er geen plek waar je het beste kan parkeren. Als je hotel/hostel geen parkeerplaatsen heeft (zoek dit uit, meeste hebben dat wel) wordt het gewoon veel rondrijden op zoek naar een lege parkeerplaats (dit is wat iedereen die ik ken met een auto moet doen).
Ze zeggen ook wel eens: 'nobody in SF has a car because parking here is hell', wat natuurlijk niet helemaal klopt want als niemand een auto had zouden er parkeerplaatsen in overvloed zijn
Bekijk ook eens een site als ebookers.nl. De prijzen daar zijn inclusief verzekeringen.quote:Op donderdag 6 maart 2008 16:13 schreef Perfect_Survivor het volgende:
Ik ga waarschijnlijk in september door california rijden, ik zag de betrouwbare verhuurders er al bij staan, echter op de LAX site stond ook nog fox rental cars! Hun zijn veruit het goedkoopst, maar dan niet te vertrouwen??? Ervaringen iemand?
geloof dat meeste per uur is...maar weet het niet zeker omdat ik zelf geen auto heb. Zal het eens navragenquote:Op donderdag 6 maart 2008 13:20 schreef Lassekjus het volgende:
[..]
Maar betaal je daar ook per uur? Of kan je hem daar gewoon 4 dagen laten staan?
Wat is trouwens de leukste wijk om te verblijven met je hotel. Beetje hip met leuke winkeltjes, restaurants en mooie clubs?
Zijn langs het water een paar parkeerplaatsen, dat is iets verder lopen maar betaalde je toen (2004) 10 dollar p/dag. Heb dat toen zelf ook gedaan en is prima bevallen.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 21:41 schreef Vitamine_C het volgende:
[..]
geloof dat meeste per uur is...maar weet het niet zeker omdat ik zelf geen auto heb. Zal het eens navragen
Ik heb vorig jaar de eerste paar dagen een auto gehuurd via ebookers en bij het ophalen zeiden ze niets over het alfsuiten van (extra) verzekeringen.quote:Deze prijs is inclusief::
Aanvullende WA verzekering,Brandstof (auto afleveren incl. volle tank of tank toeslag wordt doorbelast),Lokale belasting,Lokatie toeslag,Luchthaven toeslag,Ongelimiteerde mijlen/kms,Schade en diefstal verzekering zonder eigen risico
Volgens de nederlandse site zijn ze inclusief. Heb de site van allesamerika.com forum gehaald. Daar zijn ze enthousiast over carhire3000.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 15:05 schreef MrX1982 het volgende:
De prijs bij ebookers is volgens de site inclusief het volgende:
[..]
Ik heb vorig jaar de eerste paar dagen een auto gehuurd via ebookers en bij het ophalen zeiden ze niets over het alfsuiten van (extra) verzekeringen.
edit: Prijzen bij Carhire3000 zien er inderdaad wel goed uit maar hoe zit het met verzekeringen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |