quote:Geen aankopen van geld Castelen
ROTTERDAM - Feyenoord kiest ervoor om de inkomsten uit de transfer van Romeo Castelen te stoppen in de exploitatie van de club.
Dat betekent dat het geld niet beschikbaar komt voor directe versterking van het elftal. ,,We vinden dat we vast moeten houden aan wat oorspronkelijk is afgesproken,’’ stelt interim-directeur Peter Vogelzang.
,,Zoals beloofd is er geïnvesteerd in serieuze versterkingen voor het A-elftal, daarnaast willen we ook de financiële positie waarin de club verkeert niet uit het oog verliezen.
Het volledige bedrag van de Castelen-transfer stoppen we nu in de exploitatie, geld uit andere transfers die we deze zomer hopelijk nog doen, kan eventueel wél direct worden geherinvesteerd.’’
Volgens informatie van Hamburger SV ontvangt Feyenoord 2,5 miljoen euro voor Castelen. Bij Feyenoord zelf meldt men dat het transferbedrag enkele tonnen hoger ligt.
Over de situatie van Royston Drenthe, een andere speler voor wie belangstelling is, zegt Vogelzang: ,,We zitten momenteel met geen enkele club aan de onderhandelingstafel. De situatie is al een tijdje hetzelfde: twee clubs hebben interesse in Drenthe getoond. Als die clubs nog eens terug willen komen, dan horen we het wel.’’
Drenthes zaakwaarnemer Sigi Lens sprak gisteren het vermoeden uit dat één van die twee geïnteresseerden, Real Madrid, wel eens kan afhaken als het niet snel met Feyenoord aan tafel komt.
Lens houdt in dat geval de mogelijkheid van een arbitragezaak open. ,,Dat kan eventueel het laatste middel zijn waarnaar je grijpt. Maar laten we nog wat afwachten,’’ aldus de agent.
Ajaxquote:
Die Lens is sowieso een eng ventje, heeft de vorige zaakwaarnemer gewipt en heeft Drenthe pas sinds kort onder zijn hoede. Echt zo`n snel-geld mannetjequote:Op dinsdag 31 juli 2007 11:48 schreef BobbyHill het volgende:
Beetje een enge manier van reageren van die Lens. Gaan wapperen met je arbitragekaart, zonder dat daar al enige reden toe is.
Nou, een beetje eensgezindheid kan geen kwaad in zo'n relatie. Drenthe kan het alleen niet maken om het uit te spreken, daarom doet Lens dat. En als dat niet zo is, dan zal Lens straks ook wel ontslagen zijnquote:Op dinsdag 31 juli 2007 13:35 schreef Zjakkie het volgende:
Dat Lens daarmee dreigt wil niet zeggen dat Drenthe het ook wil
Ik zie nog nergens staan dat ie die Lens tot de orde heeft geroepen..quote:Op dinsdag 31 juli 2007 13:35 schreef Zjakkie het volgende:
Dat Lens daarmee dreigt wil niet zeggen dat Drenthe het ook wil
En Suarez trok zijn rechtzaak ook in. Bovendien:quote:Op dinsdag 31 juli 2007 13:57 schreef Calciumdude het volgende:
[..]
Kijk naar Suarez , die werd ook gek gemaakt door zijn zakenwaarnemer..
Als die clubs zelf niet terug komen, wat kan een rechter dan doen?quote:Over de situatie van Royston Drenthe, een andere speler voor wie belangstelling is, zegt Vogelzang: ,,We zitten momenteel met geen enkele club aan de onderhandelingstafel. De situatie is al een tijdje hetzelfde: twee clubs hebben interesse in Drenthe getoond. Als die clubs nog eens terug willen komen, dan horen we het wel.’’
Persoonlijk vind ik dat (aanstaande) clubs zich hierin niet kunnen mengen ..quote:
Wie weet hoe hij dit in het echt gezegd heeft. Misschien vraagt de journalist: "Is een arbitragezaak een optie?" En dan krijg je dit antwoord. Een arbitragezaak bij voorbaat uitsluiten zal men natuurlijk ook niet doen.quote:Lens houdt in dat geval de mogelijkheid van een arbitragezaak open. ,,Dat kan eventueel het laatste middel zijn waarnaar je grijpt. Maar laten we nog wat afwachten,’’ aldus de agent.
Moet je blij mee zijn ja..quote:
Hij heet Koevermans. En flikker gewoon op met hem.quote:
quote:Op dinsdag 31 juli 2007 14:58 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Hij heet Koevermans. En flikker gewoon op met hem.
quote:31-07-2007 UEFA GEEFT NANCY OFFICIËLE WAARSCHUWING
De UEFA heeft AS Nancy een officiële waarschuwing gegeven naar aanleiding van de rellen rondom het duel Nancy-Feyenoord. De Europese voetbalbond deed dat na aanvullend onderzoek naar de manier waarop Nancy de kaartverkoop organiseerde. Feyenoord werd tot dusver als enige verantwoordelijk gehouden voor de ongeregeldheden en gestraft met directe Europese uitsluiting in het seizoen 2006-2007.
De Rotterdamse club benadrukte bij de beroepscommissie van de UEFA en later bij het Internationale Hof voor Sportarbitrage (CAS) machteloos te hebben gestaan. Feyenoord waarschuwde Nancy vooraf voor lieden die buiten de door Feyenoord strak gehanteerde uitkaartregeling op eigen gelegenheid naar Frankrijk afreisden en in Nancy op grote schaal en zonder identificatie kaarten bemachtigden. Feyenoord kon de verantwoordelijkheid voor die onbekende personen niet dragen, maar werd er wel voor gestraft op basis van de UEFA-reglementen.
De UEFA startte in een later stadium een onderzoek naar Nancy met nu dus een waarschuwing tot gevolg. De ‘Disciplinary Body’ van de UEFA maakt Nancy het verwijt dat zij niet heeft overlegd met Feyenoord over het openen van de loketten nadat eerder was afgesproken dat deze loketten dicht zouden blijven op de wedstrijddag.
mosterd na de maaltijd...quote:Op dinsdag 31 juli 2007 16:12 schreef ursel het volgende:
[..]
Ja, en wat schieten we daar mee op??
Wij de straf, zij de foei..
Idd zal niet de eerste keer zijn dat journalisten woorden in iemands mond leggen.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 14:25 schreef TC03 het volgende:
Wie weet hoe hij dit in het echt gezegd heeft. Misschien vraagt de journalist: "Is een arbitragezaak een optie?" En dan krijg je dit antwoord. Een arbitragezaak bij voorbaat uitsluiten zal men natuurlijk ook niet doen.
echt heh. Ik heb zo'n schurfthekel aan die hele uefa, platini en dat kut frankrijk. Stinkjoden.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 16:18 schreef Calciumdude het volgende:
[..]
mosterd na de maaltijd...
wat een kutstreek ..
platini![]()
fransen![]()
17 miljoenquote:Faxverkeer Feyenoord en Real over Drenthe
Ze hebben niet aan de onderhandelingstafel gezeten, zoals interim-directeur Peter Vogelzang dinsdag in het Algemeen Dagblad al aangaf, maar er is maandag jongstleden wel degelijk contact geweest tussen Feyenoord en Real Madrid over een eventuele transfer van Royston Drenthe. Dat blijkt uit Spaanse documenten die Sportweek heeft ingezien.
Maandagavond om 19.55 uur stuurde Real een fax naar Feyenoord, waarin het aangeeft de vraagpijs van Feyenoord te hoog te vinden. De fax, in het Engels geschreven en ondertekend door algemeen directeur Jose Angel Sanchez, bevestigt Real Madrid de ontvangst van een fax van Feyenoord, eerder op de dag. Voorts herhalen de Madrilenen het bedrag dat ze voor Drenthe over hebben: 12,5 miljoen euro, in drie termijnen te betalen. De vraagprijs van Feyenoord wordt niet genoemd, maar die zou 17 miljoen euro bedragen.
Hiermee geconfronteerd, reageert Peter Vogelzang: "Als u het AD goed heeft gelezen, heb ik gezegd dat we niet om de tafel hebben gezeten. Dat is ook niet gebeurd. In mijn optiek valt faxverkeer niet onder de noemer 'onderhandelingen.'"
Ook niet als er bedragen over en weer gaan?
Vogelzang: "Nee."
Technisch directeur Peter Bosz verklaart desgevraagd tegenover Sportweek: "Waar het om gaat is: we willen Royston dolraag behouden voor Feyenoord. Maar als er een club van het kaliber Real Madrid komt, ga je luisteren. Dat is wat we, via die faxen, hebben gedaan."
Een andere club die Drenthe wil inlijven, Chelsea, heeft inmiddels besloten niet meer dan 10,5 miljoen euro te willen vrijmaken voor het felbegeerde talent.
Met Chelsea onderhandelen ze door middel van rooksignalen.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:32 schreef FrankyMcG het volgende:
Onderhandelen via de fax! Lekker modern!
ja iddquote:Op dinsdag 31 juli 2007 20:32 schreef FrankyMcG het volgende:
Onderhandelen via de fax! Lekker modern!
Als Drenthe niet verkocht wordt dan zal Feyenoord toch geen 6 miljoen meer kunnen bieden toch?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 22:24 schreef don-diablo het volgende:
nogmaals: wij moeten gewoon Suarez halen biedt 6mln en denk dat Grunn dan wel instemd omdat ie nu toch wel weg wil
daar ga ik ook vanuit, maar ik hou er wel serieus rekening mee dat Drenthe alsnog vertrekt..quote:Op dinsdag 31 juli 2007 22:27 schreef sjimz het volgende:
[..]
Als Drenthe niet verkocht wordt dan zal Feyenoord toch geen 6 miljoen meer kunnen bieden toch?
En hoe denk jij over Suarez als extra spits, zoals hier geopperd wordt?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 22:46 schreef Happel het volgende:
Ik begin het zo onderhand te hopen. Zelfs voor 10.5 miljoen mag er van mij een strik omheen. Dat Feijenoor zoveel kan krijgen voor iemand, die nog echt niet zoveel gepresteerd heeft, is toch mooi meegenomen.
Liever dan Koevermansquote:Op dinsdag 31 juli 2007 22:48 schreef Zjakkie het volgende:
[..]
En hoe denk jij over Suarez als extra spits, zoals hier geopperd wordt?
Het is natuurlijk altijd makkelijk scoren om te zeggen dat je heel graag ergens heen wilt, maar staat altijd wel leuk.quote:'Ik had niet het idee dat PSV me serieus nam'
31/7/2007 23:15
Op de valreep meldde Werder Bremen zich. Eerder was Olympique Marseille bereid ver te gaan en toonden ook andere Europese topclubs, waaronder Barcelona, interesse. Zelfs PSV, Ajax en AZ zochten contact, maar Roy Makaay wilde naar De Kuip. 'Ik wil Feyenoord helpen weer een topclub te worden.'
Makaay praat in de nieuwe Voetbal International over De Transfer van het Jaar. Bijvoorbeeld wat de doorslag gaf om voor Feyenoord te kiezen. 'Geld speelt in mijn keuzes nauwelijks een rol, alleen moet ik wel het idee hebben dat ik serieus word genomen. Dat gevoel had ik niet bij PSV, dat zich als eerste meldde, en dan is het bij mij meteen klaar, over en sluiten.'
Het verloop van de voorbereiding op het nieuwe seizoen met Feyenoord, stemt Makaay tevreden. 'Ik ben aangenaam verrast. In dit Feyenoord zitten nu al veel automatismen, als je bedenkt dat we eigenlijk zijn begonnen met een compleet nieuw elftal.'
In VI nummer 31, die woensdag in de winkel ligt, kun je het hele verhaal van Makaay lezen. Klik hier voor de volledige inhoud van de nieuwe Voetbal International.
Daar krijg je hem niet voor. Ajax boodt ook 6,5 miljoen, maar daar laten ze hem niet voor gaan.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 22:05 schreef heiden6 het volgende:
17 miljoen.
Die Suarez is niet eens een gek idee. Als je dan toch 6 miljoen uit gaat geven...
Bron: Fcupdate.nlquote:Zaakwaarnemer Drenthe woest op Feyenoord
01 augustus 2007
Sigi Lens, de zaakwaarnemer van Royston Drenthe, is woedend op Feyenoord. De transfer van Drenthe naar Real Madrid lijkt af te ketsen, nu de Rotterdamse club een bod van 12,5 miljoen euro afgewezen heeft. Feyenoord houdt vast aan een vraagprijs van liefst zeventien miljoen euro en die vraagprijs is volgens Lens buiten alle proporties. "Feyenoord vraagt voor Royston een bedrag à la Dirk Kuyt en Wesley Sneijder, die al jaren A-international zijn", zegt hij in De Telegraaf.
Dinsdag werd al duidelijk dat Real per fax een bod van 12,5 miljoen euro uitgebracht had op de linksbenige middenvelder, maar dat Feyenoord hier niet op in wilde gaan. Inmiddels is duidelijk dat Real niet bereid is om dit bod te verhogen en dat het voorlopig afgehaakt is in de strijd om de jeugdinternational. Dit tot woede van Lens, die sinds enkele weken de belangen van Drenthe behartigt.
"Het is niet mijn stijl om te reageren, maar nu word ik gedwongen. Feyenoord vraagt voor Royston een bedrag à la Dirk Kuyt en Wesley Sneijder, die al jaren A-international zijn. Vind je dat normaal? Wat is Royston volgend jaar waard? 25 miljoen? 75 miljoen? Wat mij verbaast, is dat alle Europese topclubs een akkoord met Real Madrid bereiken. Waarom Feyenoord dan niet? Elke speler heeft een droom. Als een club als Real Madrid voorbij komt, zeg je geen 'nee'. Dát moet Feyenoord beseffen", foetert de belangenbehartiger.
Zul je zien dat hij aankomend seizoen het niet kan waarmaken bij Feyenoord, ala Maduro bij Ajax.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:17 schreef ursel het volgende:
[..]
Bron: Fcupdate.nl
Real schijnt dus ook afgehaakt te zijn. Nu maar hopen dat die niet in waarde zal dalen.![]()
![]()
Dat zou kut zijn. Zowel voor die jongen als voor jullie Feyenoord.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:18 schreef sjimz het volgende:
[..]
Zul je zien dat hij aankomend seizoen het niet kan waarmaken bij Feyenoord, ala Maduro bij Ajax.
Sterker nog , hij heeft pasgeleden bijgetekent dus wat zeur je dan als speler/zaakwaarnemer..quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:53 schreef BobbyHill het volgende:
Ik had 12,5 miljoen voor Drenthe echt niet geweigerd. Wat een bedrag voor een vervangbare speler.
Maar die Lens moet verder z'n grote bek eens houden. Hij maakt die jongen helemaal gek. Feyenoord heeft gewoon het recht om een absurd hoog bedrag te vragen voor een speler die ze niet kwijt willen.
Lijkt mij ook een mooi bedrag.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:22 schreef Dylan Dog het volgende:
Real biedt 12.5 miljoen voor Drenthe. Zou ik echt meteen doen.
Het enige minpunt was het feit dat Real Madrid het bedrag in 3 termijnen wilde betalen.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:22 schreef Dylan Dog het volgende:
Real biedt 12.5 miljoen voor Drenthe. Zou ik echt meteen doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |