abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 18:25:15 #51
164095 koejoeloek
http://www.paulrand.nl
pi_52080093
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 18:22 schreef Geqxon het volgende:
Als ik mij niet vergis mag je het copyright onder je pagina niet automatisch up laten daten?
Klopt, copyright hoor je aan te vragen voor aantal jaar, daar betaal je voor, en hebben hun dus niet gedaan, quablijkelijk, vind ik beetje apart voor een bedrijf.
  Redactie Frontpage vrijdag 3 augustus 2007 @ 19:17:02 #52
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_52081249
quote:
Gaat tegenwoordig gewoon netjes per post, heb er laatst nog 1tje gehad
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 19:29:03 #53
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_52081531
Alles wat je zelf schrijft/maakt/ontwerpt heb je toch al copyright op?
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 19:32:46 #54
164095 koejoeloek
pi_52081613
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 19:29 schreef wobbel het volgende:
Alles wat je zelf schrijft/maakt/ontwerpt heb je toch al copyright op?
Gerechtelijk gezien, ja, maar het is altijd slim om dit te bevestigen. Net als wanneer je bijvoorbeeld een liedje schrijft/boekschrijft/website bouwt dan is het van jou, maar omdat dat moeilijk te bewijzen valt, is het slim om er copyright op aan te vragen. Dat wil zeggen, je stopt het boek/cd/afdruk van website in een envelop en brengt het naar belastingdienst afdeling succesie/registratie, zij sealen het, sturen het terug met datum van registratie en naam van jou, zodat jij kan aantonen dat jij op bijv 3-augustus 2007 in bezit was van die desbetreffende site/boek/liedje of wat dan ook.

Als dan iemand je werk jat, kan jij altijd hard maken dat jij de eigenaar bent, en er de rechten op hebt.
pi_52087470
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 18:25 schreef koejoeloek het volgende:

[..]

Klopt, copyright hoor je aan te vragen voor aantal jaar, daar betaal je voor, en hebben hun dus niet gedaan, quablijkelijk, vind ik beetje apart voor een bedrijf.
Dat is onzin. In Nederland heb je automatisch Copyright over zaken die je zelf maakt.
Dat het slim is om zaken bij de belastingdienst van een datumstempel te laten voorzien is waar, maar zeker niet noodzakelijk. Een ander rechtsgeldige manier is e.e.a. per aangetekende post aan jezelf te versturen en ongeopend te bewaren. Mocht het ooit tot een rechtzaak komen kun jij met die enveloppe aantonen dat jij de eigenaar bent.

Kijk hier maar eens.
quote:
Is het gebruiken van © verplicht om auteursrecht te claimen?
© is de "copyright notice". Naast dit symbool moet de naam van de ontwerper en de datum van de eerste publicatie van het ontwerp vermeld worden. Hiermee geeft u aan auteursrechten te claimen. Het aanbrengen van © is niet verplicht. Echter het kan wel zeer nuttig zijn. De ontwerper geeft aan dat hij waarde hecht aan zijn creatie, waardoor het derden afschrikt het werk te kopiëren Een derde kan nimmer beweren dat hij niet op de hoogte was van de auteursrechtelijke bescherming, hetgeen van belang kan zijn bij vorderen van een schadevergoeding.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 23:26:36 #56
164095 koejoeloek
pi_52087839
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 23:15 schreef Siegfried het volgende:

[..]

Dat is onzin. In Nederland heb je automatisch Copyright over zaken die je zelf maakt.
Dat het slim is om zaken bij de belastingdienst van een datumstempel te laten voorzien is waar, maar zeker niet noodzakelijk. Een ander rechtsgeldige manier is e.e.a. per aangetekende post aan jezelf te versturen en ongeopend te bewaren. Mocht het ooit tot een rechtzaak komen kun jij met die enveloppe aantonen dat jij de eigenaar bent.

Kijk hier maar eens.
[..]

Dat zeg ik toch ook? Je hebt automatisch copyright, maar je bent best onhandig als je denkt dat je daarmee een rechtzaak gaat winnen. Per aangetekende post kan inderdaad ook, tis even rechtsgeldig, maar in een rechtszaal zal een via de belastingdienst gesealde envelop meer indruk maken. Dit weet ik omdat ik er zelf gebruik van maak en dit verhaal mij door een advocaat verteld is, ik neem aan dat hij niet tegen mij gaat lopen liegen
pi_52088115
Nah, in de post die ik van je qoute stond dat je copyright voor een aantal jaar moet aanvragen. Dit is niet waar, want copyright heb je sowieso. En geloof mij maar, dat je ook zonder zo'n enveloppe een rechtszaak kunt winnen. Als jij middels bijvoorbeeld de bronbestanden (photoshop bijvoorbeeld) kunt aantonen dat jij degene bent die het design gemaakt heeft, dan sta je net zo sterk.

En mij is door zowel de KvK als de Belastingdienst verzekerd dat beide manieren exact hetzelfde resultaat hebben. Van de Belastingdienst krijg je een datumstempel, net zoals je die van de TNT krijgt bij aangetekende verzending.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 23:37:36 #58
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_52088136
Ik had trouwens niet de bedoeling om een slowchat over Copyright te starten...miss. idee om terug te gaan op betaalde webhosting?
pi_52088209
Sorry
pi_52091032
Oke, heb nu besteld bij neostrada. Krijg ik mijn factuur nu via de post anders email?
pi_52091886
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 02:15 schreef magnifor het volgende:
Oke, heb nu besteld bij neostrada. Krijg ik mijn factuur nu via de post anders email?
Kijkend naar de gebruikservaringen hier is de kans groot dat je hem per post krijgt.
pi_52091984
Oke, ik zie wel. Ik verwacht dat mijn account uiterlijk dinsdag geactiveerd is.

www.superbaris.com
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 13:01:03 #63
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_52095802
Even een TVP. En hopelijk weer over webhosting i.p.v. copyright (hoewel dat interessant is, maar het wordt toch heerlijk geschonden op internet...).
censuur :O
pi_52104095
Zojuist een dommeinnaam en hosting pakket besteld bij Neostrada.nl, ben benieuwd.
.
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 21:19:11 #65
164095 koejoeloek
pi_52104854
Als ik nu een domeinnaam en hosting bestel, word het bedrag dan gelijk afgeschreven? Of is dit aan het einde van het jaar? Aangezien ik nu niet bepaald veel geld op me rekening heb staan op dit moment.
pi_52104876
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 21:19 schreef koejoeloek het volgende:
Als ik nu een domeinnaam en hosting bestel, word het bedrag dan gelijk afgeschreven? Of is dit aan het einde van het jaar? Aangezien ik nu niet bepaald veel geld op me rekening heb staan op dit moment.
Ik heb er (nog) geen ervaring mee, maar het lijkt me erg vreemd als je niet vooruit zou hoeven te betalen...
.
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 21:25:13 #67
164095 koejoeloek
pi_52104991
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 21:20 schreef Tackleberry het volgende:

[..]

Ik heb er (nog) geen ervaring mee, maar het lijkt me erg vreemd als je niet vooruit zou hoeven te betalen...
Het zou me ook niets verbazen inderdaad, maar misschien iemand die er al ervaring mee heeft?

En oja, hoe zit het met verhuizen van een domein? Ik heb namelijk nu de domeinnaam paulrand.nl geregistreerd bij Planet, maar hun zijn zoooooo ontzettend sloom met alles dat ik geen zin heb weken te wachten tot zij hem verhuizen. Kan het ook door mijn nieuwe host volledig worden verhuist? Of moet ik ook wat met planet afhandelen?
  zondag 5 augustus 2007 @ 00:06:59 #68
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_52108859
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 21:25 schreef koejoeloek het volgende:

[..]

Het zou me ook niets verbazen inderdaad, maar misschien iemand die er al ervaring mee heeft?

En oja, hoe zit het met verhuizen van een domein? Ik heb namelijk nu de domeinnaam paulrand.nl geregistreerd bij Planet, maar hun zijn zoooooo ontzettend sloom met alles dat ik geen zin heb weken te wachten tot zij hem verhuizen. Kan het ook door mijn nieuwe host volledig worden verhuist? Of moet ik ook wat met planet afhandelen?
planet moet hem helaas ook verwerken helaasch (tenzij jijzelf de domeinnaameigenaar bent, maar ik vrees van niet)
  maandag 6 augustus 2007 @ 10:16:58 #69
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_52133990
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 21:25 schreef koejoeloek het volgende:

[..]

Ik zie in de whois dat KPN Internet de houder is van het domeinnaam. Je dient dus eerst Planet de opdracht te geven om de houder te wijzigen voordat het domein echt verhuisd zal worden. Dit om eventueel gezeur te vermijden.

Mocht het domein al op je naam staan, kan je het domein zo verhuizen. Planet kan dan wel bezwaar indienen bij de SIDN tegen de verhuizing, maar als je het registratiecontract & verhuisformulier ondergetekend hebt, is het een correcte verhuizing en zal het domein dan ook binnen 1 werkdag verhuist zijn (SIDN controleert vaak nml. de formulieren binnen 1 werkdag)
pi_52145095
er zijn ook providers die dat pas na drie werkdagen doen
<a href="http://whatpulse.org/ref/164249/" target="_blank" rel="nofollow">Typ mee, met FOK! naar de top</a>
pi_52146430
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 10:16 schreef Sjowhan het volgende:

[..]

Ik zie in de whois dat KPN Internet de houder is van het domeinnaam. Je dient dus eerst Planet de opdracht te geven om de houder te wijzigen voordat het domein echt verhuisd zal worden. Dit om eventueel gezeur te vermijden.

Mocht het domein al op je naam staan, kan je het domein zo verhuizen. Planet kan dan wel bezwaar indienen bij de SIDN tegen de verhuizing, maar als je het registratiecontract & verhuisformulier ondergetekend hebt, is het een correcte verhuizing en zal het domein dan ook binnen 1 werkdag verhuist zijn (SIDN controleert vaak nml. de formulieren binnen 1 werkdag)
Als hij het domein verhuist zonder Planet op de hoogte te stellen dan is hij in overtreding van voorwaarden van het contract en dat kan hem (via de nieuwe deelnemer) een flinke boete opleveren. Altijd netjes vantevoren Planet op de hoogte brengen dus.

SIDN controleert verder zelf geen verhuisformulieren, dat doet de deelnemer. Alleen wordt de domeinnaam pas verhuisd wanneer beide deelnemers hun akkoord hebben gegeven (of anders na 1 week of 10 dagen oid).
  maandag 6 augustus 2007 @ 19:30:27 #72
164095 koejoeloek
pi_52147456
hmmz denk dat ik dan gewoon een hele nieuwe domeinnaam aanvraag, is opzich sowieso handig plus geen zin in gezeur met Planet. Alleen het aanvragen van het domein koste me al bijna 2 maanden, dan ging dit fout, dan dat, dan zus dan zo. Ik neem wel een nieuw domein, zodat ik geen ene moer meer met planet te maken heb.
pi_52149073
Ik hoop dat mijn account bij neostrada straks anders morgen geactiveerd wordt.
pi_52149923
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 20:21 schreef magnifor het volgende:
Ik hoop dat mijn account bij neostrada straks anders morgen geactiveerd wordt.
Die van mij waren respectievelijk binnen 14 en 36 uur geactiveerd.
pi_52151302
Yes, mijn account is geactiveerd.

Wachten is op mijn factuur. Wil het zo snel mogelijk betaald hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')