Ik had het eerder willen zeggen maar kon niet wegens een ban. Ik wist dat de programmamakers het programma manipuleren. Dat is al vanaf BB-1 zo. Daar kan ik mee leven. Beetje sturen door opdrachten enzo. Maar dit programma deugt niet. Er worden mensen ingezet die drie kwart jaar hebben kunnen zien wie wie is. Het begin is al verledentijd. Het zou gaan over mensen die jarenlang geïsoleerd zijn. Ze maken uitjes, nemen rijlessen en gaan in een luxe hotel een weekend relaxen.
De erste bewoners hadden leuke psychologische spelletjes. Stephan en Bart waren daar goed in. Ze gingen er snel uit. Gelukkig voor hen. De psychologie werd in de loop der maanden overgenomen door fysiek geweld. Niet meer de sterkste van geest maar de sterkste kwa kracht, al dan niet met hulp.
Ik bleef ernaar kijken en tollereerde het. Ben een voyeur en wil alles zien.
Maar er zijn grenzen overschreden, en dan heb ik het niet over het onschuldige trapje van Nena, die er uit moest. Maar over de door sommigen als aanranding bestempelde actie tegen Lieke.
Voordat gebeurde waren er al veel grenzen overschreden, maar je gaat erin mee en gaat zelfs denken dat het normaal is.
99% kreeg je te zien. Een tepel en slappe lul net uit de douche zagen we niet.
Maar wat we nu niet te zien kregen was juist het meest cruciale van 9 maanden DGK. Fysiek tegen mentaal en groepsvorming tegen een individu.
Ik stop met kijken vanwegen de censuur. Elementaire dingen worden verzwegen en met een voice over de aflevering later becommentariëerd.
Ik had beter moeten weten en niet in de goedheid van een commerciële zender moeten geloven. Ik ben te naief geweest.
Dag in potentie briljant programma. Dag mede-DGK kijkers.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !