als je dat zegt krijg ik weer helemaal de kriebels!!!quote:Op donderdag 13 maart 2008 08:54 schreef DJJoris het volgende:
Nog maar een weekje en dan ga ik weer.
hehe, ik woon er zelfsquote:Op donderdag 13 maart 2008 10:27 schreef Jerruh het volgende:
[..]
als je dat zegt krijg ik weer helemaal de kriebels!!!
ik heb het vast gemist maar waar woon je ergens!?quote:Op donderdag 13 maart 2008 11:01 schreef pietjekanarie het volgende:
[..]
hehe, ik woon er zelfs![]()
DJJoris: heel veel plezier. Ik las dat je vriendin hier woont, lijkt me niet niks zoveel afstand!
dus een liter coca cola kost 40 eurocent?? En in de trein dan?quote:Op maandag 24 maart 2008 18:08 schreef DJJoris het volgende:
Huidige wisselkoers: 1 euro geeft je 7,58 hryvnia.
Je krijgt hier 2 liter Coca Cola flessen voor 5,45 hryvnia (in sommige winkels zelfs 2.5liter voor die prijs) om een voorbeeld van een populair product weer te geven hoeveel dat op dit moment kost.
In de trein kost het ongeveer 1.5x zoveel voor een halve liter.quote:Op maandag 24 maart 2008 18:39 schreef henkway het volgende:
[..]
dus een liter coca cola kost 40 eurocent?? En in de trein dan?
en wat kost de trein naar de krim ??
wat kost een ticket naar simferopol
wat weet je van slapen / eten??
kun je onderweg uitstappen en de volgende dag verder??
mijn vrouw wil naar feodosia is dat leuk of weet je meer??
[ afbeelding ]
Uitnodiging haal je gewoon op bij het gemeente huis, is een standaard formulier ja.quote:Op zondag 30 maart 2008 23:49 schreef Tieu het volgende:
Mijn vriendinzegt het niks, Qarpa. Wat voor soort muziek is het?
En nog een vraagje waar iemand mij mischien mee kan helpen. Ik wil mijn vriendin over laten komen voor een week in de meivakantie. Zij heeft hiervoor een officiele uitnodiging nodig, die volgens mij goedgekeurd moet zijn door de gemeente. Weet iemand hoe dat zit, zijn er hiervoor standaardformulieren die je kan ophalen of moet ik zelf een brief schrijven waar de gemeente een stempel opzet?
Mja dat forum de database is gecrasht, die 2362 members zijn voor 2350 members spambots geloof ikquote:Op maandag 31 maart 2008 11:53 schreef Tieu het volgende:
Dat zit ik helaas nog niet, eerst even mijn studie afmaken. Daarna is het geen enkel probleem. Tot die tijd moet mijn vader haar maar dan laten overkomen. Ik snap niet dat ze het zo moelijk maken, ik kan wel zo makkelijk het land in. Waarom dan zij er ook niet makkelijk uit. Nouja, als het goed is komt vandaag haar 2e paspoort binnen dus kan ze beginnen met de aanvraag.
En Joris, dat Oekraine forum waar je in signature naar verwijst is trouwens ook niks, kan er geen enkel topic aanmaken. Alleen maar 2362 members die niks kunnen doen
Nog wel de meest gesproken taal denk ik, zelfs in Dnipropetrovs'k (toch wel een van de grotere Russisch sprekende steden in Oekraine) is Oekraiens erg sterk in opkomst zag ik maar Russisch is in ieder geval een goede stap om je verstaanbaar te maken daar jaquote:Op maandag 31 maart 2008 16:15 schreef Tieu het volgende:
Ja, het afscheid nemen is elke keer weer zwaar. Blijft lastig, dus ben nu al aan het kijken hoe ik het na me studie ga doen. Daar wonen of zij hierheen. Zal nog lastig worden. Ben in ieder geval druk bezig Russisch te leren, in Odessa de meest gesproken taal.
Ik vond Eurolines echt een ramp, ongemakkelijke stoelen, vervelende buschauffeurs en nog even bij vertrek in Oekraine zonder melding verplicht 10 euro er boven op laten komenquote:Op dinsdag 1 april 2008 15:46 schreef Tieu het volgende:
Ja, zal in ieder geval beter zijn dan mijn 40 uur ervaring met een bus van Eurolines. Niet dat het slecht was, maar 40 uur in de bus is gewoon heel erg lang. Die koste toen trouwens 98 euro, dus dan valt jouw 140 euro ook best wel mee.
Hoe lang doe je erover met de trein?
Ik moest dus in de bus 2 verfrommelde briefjes van 5 euro met een paar scheuren zien te wisselen (want die werden niet geaccepteerd terwijl in Nederland men daar nooit moeilijk over doet), met dank aan 2 vriendelijke oude vrouwtjes die ook in de heenreis in de bus zaten lukte dat uiteindelijk. Maar ik blijf het belachelijk vinden dat Eurolines dat van te voren niet had gemeld.quote:Op dinsdag 1 april 2008 19:35 schreef Tieu het volgende:
Dat valt me mee, dacht dat de trein er altijd langer over deed. Vaker stoppen enzo...
Met die extra kosten had ik ook een keer, toen ik van Odessa naar Praag ging met de bus. Moest ik opeens extra betalen om mijn bagage in de bus te mogen stoppen. Ik had gepast geld bij me voor de bus en verder niks meer, moest ik mijn vriendin ineens om geld gaan vragen. En die heeft toch wel minder te besteden dan ikzelf.
Wow, das best lang dan, net zo lang als de bus dusquote:Op dinsdag 1 april 2008 20:28 schreef mr.marcus het volgende:
op ns international duurt die treinreis 38 uur
van Berlijn naar Kiev, dat stuk is 24 uur en dan heb je een nachttrein
Volgens Wikipedia was die vergadering in Yalta zelf, in het Livadia paleis. En het Vorontsovsky-paleis deed dienst al huisvesting voor Roosevelt.quote:Op maandag 7 april 2008 23:24 schreef Stereotomy het volgende:
In Simferopol is geen zak te doen.'t is meer een hub voor andere gebieden. Yalta ben ik geweest en is leuk. Sevastopol idem dito (meer voor de cultuur). Vergeet het dorpje Alupka niet met het prachtige Vorontsovsky-paleis, waar Stalin, Roosevelt en Churchill bij elkaar gekomen zijn om over de uitkomst van WOII te vergaderen. De Krim bezoeken zonder het paleis in Alupka aan te doen is een doodzonde.
Opdringerige taxichauffeurs heb je overal in het land geloof ik:), vanaf het moment dat je geland bent op Borispil en het afgeschermde gedeelte uitloopt krijg je al gelijk taxichauffeurs op je dakquote:Op maandag 7 april 2008 23:31 schreef ultra_ivo het volgende:
In Simferopol zijn wel veel opdringeige taxichauffeurs. Niks van aantrekken, er zijn zat bussen naar Jalta.
Zeiden we toch?quote:Op vrijdag 9 mei 2008 11:50 schreef Tieu het volgende:
ben weer terug, prachtige 2 weken gehad. En wat is dat gebied rondom Yalta mooi zeg, heb echt mijn ogen uitgekeken...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |