abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 augustus 2007 @ 14:52:19 #201
12647 trance40
It's just a freakin name
pi_52781251
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 22:16 schreef honderd het volgende:
Kan ik het niet uitschakelen dat ik constant dingen moet toestaan als ik een programma open? Het is nogal vervelend namelijk.
Je software updaten of bijwerken naar nieuwe versies.
De meeste software hoeft geen administrator rechten te hebben om te draaien, bij die software zal je de melding niet krijgen.
  woensdag 29 augustus 2007 @ 14:53:57 #202
12647 trance40
It's just a freakin name
pi_52781295
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 18:53 schreef SilverBullet het volgende:

[..]

Dr komt een hhele lijst te voorschijn, bij de ethernet adapter Local area connection, staat:

dhcp enabeld: yes
autoconfiguration enabled: yes
autoconfiguration IPv4 Address: 169.254.19.209 (preferred)
subnet mask: 255.255.0.0
default gateway:
NetBIOS over tcpip: enabled

En dan gaat t verder over Tunnel adapter local area connection 6 ( en 7 en 9)
Je krijgt geen ip adres toegewezen van je router/modem. Probeer het eens zonder switch er tussen, dus je netwerk kabel rechts streeks in de router/modem.

Mocht dat nog niet werken, probeer dan nog even een andere kabel indien mogelijk.
  woensdag 29 augustus 2007 @ 14:56:27 #203
12647 trance40
It's just a freakin name
pi_52781364
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 11:54 schreef Sextreme het volgende:
Vista geeft mijn GFX kaarte in de Presatie-index voor Aero een 1.9 en voor spellen een 1.0
Kan dit met een GeForce 7300GO (256mb)?

En dan is mijn volgende vraag, kan ik hierdoor Aero niet aanzetten?
Voor zover ik weet moet je Windows Vista een score krijgen van 3 of hoger om de aero interface te kunnen draaien.

uit de vista help
quote:
Here are general descriptions of the kind of experience you can expect from a computer that receives the following base scores:

A computer with a base score of 1 or 2 usually has sufficient performance to do most general computing tasks, such as run office productivity applications and search the Internet. However, a computer with this base score is generally not powerful enough to run Windows Aero, or the advanced multimedia experiences that are available with Windows Vista.

A computer with a base score of 3 is able to run Windows Aero and many new features of Windows Vista at a basic level. Some of the new Windows Vista advanced features might not have all of their functionality available. For example, a machine with a base score of 3 can display the Windows Vista theme at a resolution of 1280 × 1024, but might struggle to run the theme on multiple monitors. Or, it can play digital TV content but might struggle to play High Definition Television (HDTV) content.

A computer with a base score of 4 or 5 is able to run all new features of Windows Vista with full functionality, and it is able to support high-end, graphics-intensive experiences, such as multiplayer and 3‑D gaming and recording and playback of HDTV content. Computers with a base score of 5 were the highest performing computers available when Windows Vista was released.
  woensdag 29 augustus 2007 @ 15:04:47 #204
189571 ihugster
The journey is the reward
pi_52781588
Lui, ik heb dus net Vista van mijn PC afgeflikkerd en XP erop gezet. Ik wacht wel tot er een service-pack uitkomt want ik vind nog teveel problemen met Vista. Meer mensen die deze mening delen? Ik heb het dan over gewone gebruikers en geen nerds die toch wel alles weten te tweaken en op te lossen.
"People say that life is the thing, but I prefer reading "
  woensdag 29 augustus 2007 @ 16:06:55 #205
12647 trance40
It's just a freakin name
pi_52783199
Wat voor programma's dan als ik vragen mag?

Ik ben wel een it'er maar heb vrij weinig getweaked aan de systemen die vista draaien en alles werkt naar behoren.
Ik zorg er wel voor dat ik zoveel mogelijk nieuwe drivers heb en me software update als er een update beschikbaar is.
  woensdag 29 augustus 2007 @ 18:10:06 #206
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_52786307
Ik probeer al een aantal dagen Vista te installeren.
Nét na de installatie ga je de eerste keer Windows in, en dan moet je inloggen etc. Meteen als ik mijn wachtwoord heb ingevuld en op enter heb gedrukt, geeft ie aan dat ie gaat inloggen. Daarna logt ie meteen uit (dus zonder de desktop te laten zien) en sluit hij af. Als ik vervolgens opnieuw boot dan krijg ik deze melding (elke keer dus)
quote:
Windows failed to start. A recent hardware or software change might be the cause. To fix the problem:

1. Insert your Windows installation disc and restart your computer.
2. Choose your language settings, and then click "Next."
3. Click "Repair your computer."

If you do not have this disc, contact your system administrator or computer manufacturer for assistance.

File: BootBCD

Status: 0xc000000f

Info: An error occurred while attempting to read the boot configuration data.
Ik heb al 4 verschillende images (ik heb Vista via MSDNAA, heb dus wel een legale key) geprobeerd, en allemaal geven ze precies hetzelfde probleem. De recovery console werkt ook niet, die geeft aan dat alles gewoon werkt

Wie weet wat ik eraan kan doen? Of wie weet het commando om de bootmanager te fixen (ik dacht dus fixboot maar dat werkt niet)?

Oh nog wat side info:
Ik had hiervoor 1 schijf waarop zowel XP als Vista stonden. Ik heb daarna beide partities geformatteerd en samengevoegd. Daarna heb ik geprobeerd om daar Vista opnieuw op te installeren, met bovenstaande als gevolg..
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
  woensdag 29 augustus 2007 @ 19:44:52 #207
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_52788543
Fixed
Voor anderen met hetzelfde probleem:

1) Stop de Vista DVD in je computer
2) Start je computer op
3) Druk op een toets zodra Windows Vista daarom vraagt
4) Kies, nadat je de landinstellingen hebt gekozen, voor 'repair your computer'
5) Kies de juiste Vista installatie en klik op next
6) Kies de command prompt
7) Voer dit in: bootrec /fixboot
8) druk op enter en herstart de pc zodra er staat dat het commando voltooid is
9) Juich
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
  donderdag 30 augustus 2007 @ 15:13:07 #208
12647 trance40
It's just a freakin name
pi_52811721
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 19:44 schreef Devolution het volgende:
Fixed
Voor anderen met hetzelfde probleem:

1) Stop de Vista DVD in je computer
2) Start je computer op
3) Druk op een toets zodra Windows Vista daarom vraagt
4) Kies, nadat je de landinstellingen hebt gekozen, voor 'repair your computer'
5) Kies de juiste Vista installatie en klik op next
6) Kies de command prompt
7) Voer dit in: bootrec /fixboot
8) druk op enter en herstart de pc zodra er staat dat het commando voltooid is
9) Juich
Wel typisch, als je vista opnieuw installeerd maakt hij volgens mij ook een nieuwe boot record aan. en met Fix mbr ook...
pi_52813522
Ik heb net een nieuwe laptop gekocht met windows vista omdat mijn oude laptop de geest heeft gegeven. Nu heb ik een case gekocht voor mijn oude harde schijf zodat ik mijn bestanden kan terughalen en hem daarna als externe schijf kan gebruiken. Alleen de toegang tot mijn documenten wordt geweigerd als ik hem aansluit.

weet iemand hoe ik de gebruikers beveiliging in Vista kan uitzetten of omzeilen?

Dan ben ik weer blij omdat er een hoop belangrijke onvervangbare bestanden opstaan
  donderdag 30 augustus 2007 @ 17:44:18 #210
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_52815948
Je kunt dit proberen:

1) Rechtklik op de map > eigenschappen
2) tabblad security
3) Advanced knop
4) tabblad Owner

Daar ergens kun je het waarschijnlijk aanpassen. Ik kan het alleen niet testen hier.
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 15:13 schreef trance40 het volgende:
Wel typisch, als je vista opnieuw installeerd maakt hij volgens mij ook een nieuwe boot record aan. en met Fix mbr ook...
Ja dat dacht ik dus ook. Blijkbaar ging er toch iets niet goed (ik denk dat er nog een klein deel van het bootproces van vóór de formattering stond opgeslagen ofzo)
  donderdag 30 augustus 2007 @ 17:45:19 #211
12647 trance40
It's just a freakin name
pi_52815963
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 16:15 schreef Bastiaan23 het volgende:
Ik heb net een nieuwe laptop gekocht met windows vista omdat mijn oude laptop de geest heeft gegeven. Nu heb ik een case gekocht voor mijn oude harde schijf zodat ik mijn bestanden kan terughalen en hem daarna als externe schijf kan gebruiken. Alleen de toegang tot mijn documenten wordt geweigerd als ik hem aansluit.

weet iemand hoe ik de gebruikers beveiliging in Vista kan uitzetten of omzeilen?

Dan ben ik weer blij omdat er een hoop belangrijke onvervangbare bestanden opstaan
Er staan vermoedelijk specifieke permissies op je user folder. je mag er met je nieuwe installatie van vista niet in. Klik met rechter muisknop op de folder waar je niet in mag en selecteer properties/eigenschappen (hangt van de taal van je windows versie af) daarna tabblad security (3e tab) en dan klik je advanced (rechts onderin) daarna het tabblad owner (3e tab) vervolgens klik je onderin op edit/bewerken.

In het nieuwe venster klik je jou gebruikers naam aan en zet je onderin het vinkje bij replace owner on subcontainers and objects. Hierna oke klikken tot je weer bij je mapje in je verkenner bent.
Nu kan je er vermoelijk wel bij komen.
pi_52824237
Hoe kan ik instellen dat als ik de Wifi-kaart inschakel (laptop) dat ie als ik thuis ben connect met ons beveiligd thuisnetwerk, en als ik op school ben met het schoolnetwerk? Nu moet ik elke keer wifi inschakelen, dan handmatig 't netwerk uitzoeken.
pi_52828695
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 22:10 schreef Sextreme het volgende:
Hoe kan ik instellen dat als ik de Wifi-kaart inschakel (laptop) dat ie als ik thuis ben connect met ons beveiligd thuisnetwerk, en als ik op school ben met het schoolnetwerk? Nu moet ik elke keer wifi inschakelen, dan handmatig 't netwerk uitzoeken.
Gewoon saven na connectie maken?
pi_52862947
Hoe kan ik in eigenschappen van me netwerk komen? Dus bij netwerkkaarten, waar je in Windows XP zeg maar handmatig IP-adressen kon invoeren en dergelijke. Iemand een idee?
pi_52863213
control panel -> network and internet ->view network status -> Local area connectio (view status) -> properties
pi_52868687
Ik flikker XP er weer op..
Wat een bagger, vreet veel te veel geheugen.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_52868840
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 15:56 schreef venomsnake het volgende:
ja en?
ik merk er niks van, wordt netjes geleegd wanneer een ander programma het nodig heeft...
pi_52868950
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 15:56 schreef venomsnake het volgende:
Als je een beetje onderzoekt waarom Vista meer geheugen gebruikt dan leer je tenminste iets.
quote:
Vista gebruikt heel veel geheugen
Hoewel het waar is dat Windows Vista meer geheugen gebruikt, is het lang niet zo erg als je medetweaker of je eigen ogen je willen doen geloven. Windows Vista gebruikt namelijk een andere manier van geheugen beheren dan vorige Windows versies en dat veroorzaakt de nodige verwarring.

Het "gebruikte geheugen" in Windows Vista is veel hoger dan in Windows XP omdat Windows Vista onder andere "SuperFetch" implementeert. SuperFetch is een techniek in Windows Vista die analyseert welke programma's jij het meest gebruikt (en zelfs wanneer jij ze gebruikt), Windows Vista zorgt er vervolgens voor dat die programma's alvast klaar staan in het geheugen om uitgevoerd te worden op het moment dat jij daar om vraagt - effectief zorgt dit er dus voor dat je computer sneller programma's kan opstarten.

Nu is het natuurlijk zo dat je meer met je computer doet dan programma's opstarten - SuperFetch geeft dan ook het geheugen automatisch vrij op het moment dat je het echt nodig hebt, dit geheugen gaat dus niet verloren.

In tegenstelling tot eerdere Windows versies is het dus met Windows Vista zo dat hoe meer geheugen je in gebruik hebt, hoe sneller je Windows Vista is.
Bron: Klik
pi_52891744
Net nieuwe pc gekocht, het ziet er allemaal gelikt uit zeg.
Ook is het instellen van het thuisnetwerk een stuk gemakkelijker.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  zondag 2 september 2007 @ 15:33:12 #220
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_52891853
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 18:16 schreef dubidub het volgende:
Ik kreeg een keer een melding dat ik een onveilig programma wilden openen (IE7 ) en toen heb ik blijkbaar geklikt op 'geen verbinding laten maken' oid. Dus als ik nu ergens een applet heb die ik niet in Opera kan laden, wil ik die in IE7 laden, alleen die kan geen verbinding maken omdat ik dat toentertijd verboden heb. Waar kan ik deze blokkering opheffen?
pi_52891875
Oh ja, wel een nadeel vind ik al die machtigingen als je een programma opent. Hoe kan ik die omzeilen?
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_52891942
quote:
Op zondag 2 september 2007 15:34 schreef crossover het volgende:
Oh ja, wel een nadeel vind ik al die machtigingen als je een programma opent. Hoe kan ik die omzeilen?
Paar posts boven je
Het grote Windows Vista topic [Deel 16]

Daarbij raad ik het uiteraard af en is het meestal alleen irritant als je aan het afconfigureren bent.
pi_52892006
Waarom raad je het af? Ik kan toch zelf wel beslissen wat veilig of onveilig is? Of heb ik dat mis..
pi_52892133
quote:
Op zondag 2 september 2007 15:40 schreef crossover het volgende:
Waarom raad je het af? Ik kan toch zelf wel beslissen wat veilig of onveilig is? Of heb ik dat mis..
Misschien kan jij dat
Misschien kan jij dat niet

Een virus of trojan, etc etc hoeft bij uitschakeling dan ook de elevation van rights niet te doen en kan zich zelf net als bij XP gewoon installeren.

Ik zou zeggen ga een stukje lezen
http://technet.microsoft.com/en-us/windowsvista/aa906021.aspx
http://en.wikipedia.org/wiki/User_Account_Control
http://theinvisiblethings(...)vista-every-day.html

etc etc
  zondag 2 september 2007 @ 16:15:04 #225
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_52893091
quote:
Op zondag 2 september 2007 15:33 schreef dubidub het volgende:

[..]
Opgelost
  zondag 2 september 2007 @ 22:24:04 #226
102364 FordXRRS
Bad boys drive bad toys
pi_52903138
Mja, maandje of wat geleden de Ultimate versie maar eens aangeschaft, na eerdere goede ervaringen met voorgeinstalleerde versies op 2 verschillende laptops.

Nou, dus maar eens op mijn P4 2,6Ghz, 1Gb RAM, GF 6200 met 256Mb, niks speciaals dus geïnstalleerd.

Speciaal nog ff een Audigy kaartje op wezen pikken, jaja werkt perfect volgens de verkoper....., want ik hoorde vantevoren al dat m'n geliefde Terratec XFire niet meer ondersteund zou worden..

Na 't 1ste half uurtje dat 't draaide had ik al m'n 1ste blauwe scherm... Audigy werkte niet, dus oplossing gezocht op internet, bleek dus veel gedoe met die kaart te zijn, maar goed probleem opgelost door drivers te installeren in WindowsXP compatibiliteitsmode.

Geluid nu ok, een unsupported game port (I don't care..) en nog een onbekend device over, wat mij ook onbekend is...

En nou, nog steeds, om de zoveel tijd plots een blauw scherm en dan is 't afgelopen.. Terwijl ik op dat moment niets vreemd doe, geen rare dingen doe, gewoon bijvoorbeeld een bericht op een forum typen.

Mja, of dit nu nog door die Audigy komt, geen idee. Geheugen, videokaart die dit ook kunnen veroorzaken werken onder XP, 2000 perfect.

Dus ja, misschien toch maar weer terug.
"Misunderstandings don't exist, only the failure to communicate"
What's your dysfunction?
pi_52904022
ik heb weliswaar een audigy 2 maar daar heb ik eigenlijk sinds de retail versie van vista geen problemen mee (ja oke, voor volledig gebruik van de kaart zou je moeten dokken voor de drivers, dit weiger ik te doen en heb dus ook utorrent aangeslingerd)
pi_52912057
Ik snap nog steeds niet wat Vista afentoe met mijn HD uitspookt. Soms gaat hij tekeer als een debiel.

Wat ik al heb uitgezet:
- realtime beveiliging tegen ongewenste software
- ingeroosterde defragmentatie
- indexeren van bestanden voor zoeken
- security agent ofzo (dat hele gelul met 'weet u zeker dat u dit en dit wilt uitvoeren)

Wat voor services heeft vista nog meer die de HD zo hard nodig heeft? Volgens mij nog een security services want vols task manager gebruikt "proces van lokale beveiligingsautoriteit" de HD soms heel veel.
pi_52912911
quote:
Op maandag 3 september 2007 10:58 schreef menesis het volgende:
Ik snap nog steeds niet wat Vista afentoe met mijn HD uitspookt. Soms gaat hij tekeer als een debiel.

Wat ik al heb uitgezet:
- realtime beveiliging tegen ongewenste software
- ingeroosterde defragmentatie
- indexeren van bestanden voor zoeken
- security agent ofzo (dat hele gelul met 'weet u zeker dat u dit en dit wilt uitvoeren)

Wat voor services heeft vista nog meer die de HD zo hard nodig heeft? Volgens mij nog een security services want vols task manager gebruikt "proces van lokale beveiligingsautoriteit" de HD soms heel veel.
misschien zijn er programma's van 3de die gek doen? ik heb hier namelijk nergens last van
en "proces van lokale beveiligingsautoriteit" zal niet echt bijzonder zijn lijkt mij...
pi_52913163
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 16:10 schreef Sextreme het volgende:

[..]

Als je een beetje onderzoekt waarom Vista meer geheugen gebruikt dan leer je tenminste iets.
[..]

Bron: Klik
Geloof ik allemaal best, maar ik heb XP er weer op gezet. En ik denk dat ik dat er voorlopig maar op laat staan.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_52922249
quote:
Op maandag 3 september 2007 11:43 schreef mschol het volgende:

[..]

misschien zijn er programma's van 3de die gek doen? ik heb hier namelijk nergens last van
en "proces van lokale beveiligingsautoriteit" zal niet echt bijzonder zijn lijkt mij...
Hmm, ik heb geen last van een HD die de hele tijd aan het zoeken is. Ik heb wel sinds Vista dat mijn fan constant aan het brullen is
pi_52922694
u bent niet gemachtigd deze bewerking uit te voeren

Het is toch MIJN computer of niet dan rotte beveiliging
pi_52923950
quote:
Op maandag 3 september 2007 19:18 schreef crossover het volgende:

pi_52924034
Wat win ik er trouwens mee op de indexering uit te zetten?
pi_52924065
quote:
Op maandag 3 september 2007 18:51 schreef Sextreme het volgende:

[..]

Hmm, ik heb geen last van een HD die de hele tijd aan het zoeken is.
Dat indexeren kun je uitzetten.
pi_52924084
quote:
Op maandag 3 september 2007 20:10 schreef Sextreme het volgende:
Wat win ik er trouwens mee op de indexering uit te zetten?
Had jouw laatste post niet gelezen

Maar jij wint er minder lawaai mee, en ik heb het idee dat de schijftoegang wat sneller is.
pi_52924117
quote:

maandag 3 september 2007 @ 21:44:44 #238
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_52926168
zit nu 1weekje met Vista Ultimate te spelen, nog geen echte rare problemen of compatibiliteits problemen. een loopt prima met genoeg cpu power en RAM q6600 en 2 gig DC. Aero valt me wel een beetje tegen.
Welcome Mr. President, How can we serve you,
  dinsdag 4 september 2007 @ 11:51:15 #239
12647 trance40
It's just a freakin name
pi_52934978
quote:
Op maandag 3 september 2007 21:44 schreef WallOfStars het volgende:
zit nu 1weekje met Vista Ultimate te spelen, nog geen echte rare problemen of compatibiliteits problemen. een loopt prima met genoeg cpu power en RAM q6600 en 2 gig DC. Aero valt me wel een beetje tegen.
Tis maar net wat je er van verwacht denk ik. Wat valt je tegen dan?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 4 september 2007 @ 21:19:24 #240
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_52944939
quote:

Wat probeer je te doen?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')