maarre... het kopieeren gaat nu zo rapquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 14:01 schreef kodama het volgende:
wazig, hier geen problemen (op meerdere pc's)... deinstalleren dan maar?
bah, echt voor mensen die geen ruk van de pc snappen...quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 16:29 schreef WhiteLightning het volgende:
http://www2.consumentenbond.nl/acties/7351392/?ticket=nietlid
hulde
voor de mensen die dat blad lezen misschien...quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 16:47 schreef WhiteLightning het volgende:
het geeft wel aan dat er vraag naar is door tekortkomingen
ligt in 99.9% v/d gevallen niet aan vista...quote:Mijn apparatuur (zoals een printer of videokaart) doet het niet meer of niet goed
tja d'r zijn helaas mensen met een P4 2Ghz en 512MB ram die alles open zetten...quote:De computer is heel traag geworden enof onstabiel (loopt vastblauw scherm)
Idd.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 16:50 schreef mschol het volgende:
[..]
voor de mensen die dat blad lezen misschien...
[..]
ligt in 99.9% v/d gevallen niet aan vista...
[..]
tja d'r zijn helaas mensen met een P4 2Ghz en 512MB ram die alles open zetten...
hier maakt de consumentenbond graag misbruik van....
ow en consumentenbond beoordeeld b.v. lcd tv's op o.a. de handleiding , opzich niks mis mee..
ware het niet dat ze het achterlijk zwaar laten mee tellen... (waardoor dus een meer dan prima tv een dikke onvoldoende kan krijgen)
m.a.w.consumentenbond...
Kan me hier helemaal in vinden. Gewoon goedkoop scoren van de consumentenbond.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 16:50 schreef mschol het volgende:
[..]
voor de mensen die dat blad lezen misschien...
[..]
ligt in 99.9% v/d gevallen niet aan vista...
[..]
tja d'r zijn helaas mensen met een P4 2Ghz en 512MB ram die alles open zetten...
hier maakt de consumentenbond graag misbruik van....
ow en consumentenbond beoordeeld b.v. lcd tv's op o.a. de handleiding , opzich niks mis mee..
ware het niet dat ze het achterlijk zwaar laten mee tellen... (waardoor dus een meer dan prima tv een dikke onvoldoende kan krijgen)
m.a.w.consumentenbond...
quote:Conclusion:
In closing, its clear that both AMD and NVIDIA still have work to do on their Vista drivers. Based on our experience writing this article, AMD is in a better position than NVIDIA in this regard. First of, the features. Most of the features present in Windows XP are present in their Vista drivers, some not needed anymore are removed and some additional, Vista specific features have been included. There are some improvements we'd like AMD to address and hopefully they are listening. We did expect not all games will run as fast as they did in Windows XP, but we were pleasantly surprised to see most of our game titles (and benchmarks) seem to work just fine, even better in some regard (F.E.A.R). This situation will likely improve with time.
NVIDIA sure have a lot of catching up to do. First one is probably the GeForce 8800 slowdown bug, which they are aware of and in the process of resolving. There's that bug with Quake 4 we encountered, plus the big performance drop with GTR (which also plagues AMD drivers). Clearly, NVIDIA's driver developer team still need to focus on getting performance where they should be. However, that doesn't mean they can't 'reintroduce' driver features already present in their Windows XP drivers. We also like to see some interface touches to make things a little bit easier, those shouldn't be that hard to implement. Now, we know what some people would say. One can point out the fact that we're using graphics card from different generations has a part in this, but that doesn't explain the non-performance aspects such as lack of features on NVIDIA Forceware for Windows Vista.
Is Vista ready for games and benchmarks? We think so, but the question we should be asking is whether or not we (your PC and the drivers) are ready for Vista. We're not there yet, but we're much nearer now than we were at Vista's launch. With Vista SP1 is making the beta rounds, its pretty likely more users still holding out with Windows XP will transition when the Service Pack is finally released.
Rechtermuisknop vergrendelen eraf halen, en dan maar slepenquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 19:40 schreef okee6 het volgende:
Weet iemand toevallig of je net als in XP ook meerdere iconen op rij in de taakbalk kunt krijgen? Nu is er plaats voor drie naast de startknop, de rest zit dan in een pull-up menu.
Soms is het (te) makkelijk, dank je.quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 19:50 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Rechtermuisknop vergrendelen eraf halen, en dan maar slepen.
Nooit nodig gehad, waarschijnlijk daar een goede preset gehadquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 20:12 schreef Devolution het volgende:
Was in XP al zo, trouwens. Ik heb btw nog geen 1 crash gezien hier, en ik draai Vista al een paar maandjes
Welke versie Vista?quote:Op dinsdag 14 augustus 2007 20:17 schreef okee6 het volgende:
[..]
Nooit nodig gehad, waarschijnlijk daar een goede preset gehadGe-eikel met certificaten, videodriver, zonet nog een C++-library runtime error en IE sluit ook vrijwel elke dag eens. Firefox zelf doet het gelukkig beter dan z'n kloon.
O ja, alles maar rapporteren en nooit eens sorry terug.
Wat je kan proberen is booten van je vista cd en dan kiezen voor R repair. Je kom dan in een recovery console. Daar kan je misschien iets doen van fixmbr en je heb nog een commando om je boot sector te fixen die ik ff niet uit me hoofd weet. Ik durf niet eens met zekerheid te zeggen of vista die optie heeft bij de setup. Xp en w2003 wel...quote:Op maandag 30 juli 2007 17:49 schreef Devolution het volgende:
Ohja trouwens, weet iemand hoe ik WinXP kan verwijderen na een Vista installatie (XP op C:, Vista op D (al wordt het in Vista andersom genoemd)? Ik kan de partitie niet formatteren of verwijderen in Vista (zowel in de command prompt als bij disk management), en toen ik de XP partitie niet langer actief maakte maar die van Vista wel, kon ik niet langer booten (NTLDR error), waarschijnlijk omdat de bootloader op de XP partitie staat.
Ik heb 1 crash mee gemaakt, of tenminste de directeurquote:Op dinsdag 14 augustus 2007 20:12 schreef Devolution het volgende:
Was in XP al zo, trouwens. Ik heb btw nog geen 1 crash gezien hier, en ik draai Vista al een paar maandjes
Bedankt voor je reactie!quote:Op woensdag 15 augustus 2007 21:37 schreef trance40 het volgende:
[..]
Wat je kan proberen is booten van je vista cd en dan kiezen voor R repair. Je kom dan in een recovery console. Daar kan je misschien iets doen van fixmbr en je heb nog een commando om je boot sector te fixen die ik ff niet uit me hoofd weet. Ik durf niet eens met zekerheid te zeggen of vista die optie heeft bij de setup. Xp en w2003 wel...
Valt alweer mee.quote:
MSTSC opstarten en dan gelijk in de options laatste tabbladquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 22:43 schreef Juup© het volgende:
Als ik een andere pc in mijn netwerk wil bekijken met extern bureaublad, krijg ik dit te zien:
[afbeelding]
Op die pc staat XP Pro, en op mijn pc staat Vista Premium.
Ik kan na op JA geklikt te hebben gewoon op de andere pc, maar het schermpje irriteert mij en ik wil er vanaf.
Iemand een idee hoe ik dat kan regelen?
quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 22:45 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
MSTSC opstarten en dan gelijk in de options laatste tabblad
Is gewoon een standaard instelling
Dit heeft overigens niets te maken met Vista maar meer met RDP 5.2 en 6.0.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 22:43 schreef Juup© het volgende:
Als ik een andere pc in mijn netwerk wil bekijken met extern bureaublad, krijg ik dit te zien:
[afbeelding]
Op die pc staat XP Pro, en op mijn pc staat Vista Premium.
Ik kan na op JA geklikt te hebben gewoon op de andere pc, maar het schermpje irriteert mij en ik wil er vanaf.
Iemand een idee hoe ik dat kan regelen?
Bellen met microsoft een aangeven dat je de disk kwijt bent. Als je echt kan aantonen dat je een licentie hebt zullen ze tegen een kleine vergoeding echt wel een nieuwe disk sturen.quote:Op maandag 20 augustus 2007 15:25 schreef linuxje het volgende:
is het mogelijk om vista ergens te downloaden (legaal bijvoorkeur) ik heb wel een originele versie maar de cd is weg, de code stikkerheb ik naast mijn xp code onderop de laptop geplakt maarja zonder cd kan ik nog geen her installatie doen. 'k heb trouwens de home premium versie
En in het geval van een laptop moet je vaak bij de fabrikant zijn ivm drivers e.d..quote:Op maandag 20 augustus 2007 20:26 schreef trance40 het volgende:
[..]
Bellen met microsoft een aangeven dat je de disk kwijt bent. Als je echt kan aantonen dat je een licentie hebt zullen ze tegen een kleine vergoeding echt wel een nieuwe disk sturen.
Die je zo kan downloaden op een andere pc.quote:Op maandag 20 augustus 2007 22:57 schreef Juup© het volgende:
[..]
En in het geval van een laptop moet je vaak bij de fabrikant zijn ivm drivers e.d..
Heb je een router?quote:Op zondag 26 augustus 2007 20:14 schreef SilverBullet het volgende:
Ik zit met een probleem. Het internet op mijn laptop krijg ik niet aan de praat(niet draadloos) Heb volgens mij alles zoals het ook op mijn gewone pc(xp) staat gezet, want daar doet t internet het wel op. Kan iemand me helpen?
Ik neem aan dat je instellingen op automatisch ip adres verkrijgen staan?quote:Op zondag 26 augustus 2007 20:14 schreef SilverBullet het volgende:
Ik zit met een probleem. Het internet op mijn laptop krijg ik niet aan de praat(niet draadloos) Heb volgens mij alles zoals het ook op mijn gewone pc(xp) staat gezet, want daar doet t internet het wel op. Kan iemand me helpen?
Dr komt een hhele lijst te voorschijn, bij de ethernet adapter Local area connection, staat:quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 15:33 schreef trance40 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je instellingen op automatisch ip adres verkrijgen staan?
Als je in een command prompt (start/ uitvoeren/ cmd typen en enter geven) ipconfig /all typt en enter drukt wat krijg je dan?
http://www.petri.co.il/disable_uac_in_windows_vista.htmquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:16 schreef honderd het volgende:
Kan ik het niet uitschakelen dat ik constant dingen moet toestaan als ik een programma open? Het is nogal vervelend namelijk.
Je software updaten of bijwerken naar nieuwe versies.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:16 schreef honderd het volgende:
Kan ik het niet uitschakelen dat ik constant dingen moet toestaan als ik een programma open? Het is nogal vervelend namelijk.
Je krijgt geen ip adres toegewezen van je router/modem. Probeer het eens zonder switch er tussen, dus je netwerk kabel rechts streeks in de router/modem.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:53 schreef SilverBullet het volgende:
[..]
Dr komt een hhele lijst te voorschijn, bij de ethernet adapter Local area connection, staat:
dhcp enabeld: yes
autoconfiguration enabled: yes
autoconfiguration IPv4 Address: 169.254.19.209 (preferred)
subnet mask: 255.255.0.0
default gateway:
NetBIOS over tcpip: enabled
En dan gaat t verder over Tunnel adapter local area connection 6 ( en 7 en 9)
Voor zover ik weet moet je Windows Vista een score krijgen van 3 of hoger om de aero interface te kunnen draaien.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 11:54 schreef Sextreme het volgende:
Vista geeft mijn GFX kaarte in de Presatie-index voor Aero een 1.9 en voor spellen een 1.0
Kan dit met een GeForce 7300GO (256mb)?
En dan is mijn volgende vraag, kan ik hierdoor Aero niet aanzetten?
quote:Here are general descriptions of the kind of experience you can expect from a computer that receives the following base scores:
A computer with a base score of 1 or 2 usually has sufficient performance to do most general computing tasks, such as run office productivity applications and search the Internet. However, a computer with this base score is generally not powerful enough to run Windows Aero, or the advanced multimedia experiences that are available with Windows Vista.
A computer with a base score of 3 is able to run Windows Aero and many new features of Windows Vista at a basic level. Some of the new Windows Vista advanced features might not have all of their functionality available. For example, a machine with a base score of 3 can display the Windows Vista theme at a resolution of 1280 × 1024, but might struggle to run the theme on multiple monitors. Or, it can play digital TV content but might struggle to play High Definition Television (HDTV) content.
A computer with a base score of 4 or 5 is able to run all new features of Windows Vista with full functionality, and it is able to support high-end, graphics-intensive experiences, such as multiplayer and 3‑D gaming and recording and playback of HDTV content. Computers with a base score of 5 were the highest performing computers available when Windows Vista was released.
Ik heb al 4 verschillende images (ik heb Vista via MSDNAA, heb dus wel een legale key) geprobeerd, en allemaal geven ze precies hetzelfde probleem. De recovery console werkt ook niet, die geeft aan dat alles gewoon werktquote:Windows failed to start. A recent hardware or software change might be the cause. To fix the problem:
1. Insert your Windows installation disc and restart your computer.
2. Choose your language settings, and then click "Next."
3. Click "Repair your computer."
If you do not have this disc, contact your system administrator or computer manufacturer for assistance.
File: BootBCD
Status: 0xc000000f
Info: An error occurred while attempting to read the boot configuration data.
Wel typisch, als je vista opnieuw installeerd maakt hij volgens mij ook een nieuwe boot record aan. en met Fix mbr ook...quote:Op woensdag 29 augustus 2007 19:44 schreef Devolution het volgende:
Fixed![]()
Voor anderen met hetzelfde probleem:
1) Stop de Vista DVD in je computer
2) Start je computer op
3) Druk op een toets zodra Windows Vista daarom vraagt
4) Kies, nadat je de landinstellingen hebt gekozen, voor 'repair your computer'
5) Kies de juiste Vista installatie en klik op next
6) Kies de command prompt
7) Voer dit in: bootrec /fixboot
8) druk op enter en herstart de pc zodra er staat dat het commando voltooid is
9) Juich![]()
Ja dat dacht ik dus ook. Blijkbaar ging er toch iets niet goed (ik denk dat er nog een klein deel van het bootproces van vóór de formattering stond opgeslagen ofzo)quote:Op donderdag 30 augustus 2007 15:13 schreef trance40 het volgende:
Wel typisch, als je vista opnieuw installeerd maakt hij volgens mij ook een nieuwe boot record aan. en met Fix mbr ook...
Er staan vermoedelijk specifieke permissies op je user folder. je mag er met je nieuwe installatie van vista niet in. Klik met rechter muisknop op de folder waar je niet in mag en selecteer properties/eigenschappen (hangt van de taal van je windows versie af) daarna tabblad security (3e tab) en dan klik je advanced (rechts onderin) daarna het tabblad owner (3e tab) vervolgens klik je onderin op edit/bewerken.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 16:15 schreef Bastiaan23 het volgende:
Ik heb net een nieuwe laptop gekocht met windows vista omdat mijn oude laptop de geest heeft gegeven. Nu heb ik een case gekocht voor mijn oude harde schijf zodat ik mijn bestanden kan terughalen en hem daarna als externe schijf kan gebruiken. Alleen de toegang tot mijn documenten wordt geweigerd als ik hem aansluit.
weet iemand hoe ik de gebruikers beveiliging in Vista kan uitzetten of omzeilen?
Dan ben ik weer blij omdat er een hoop belangrijke onvervangbare bestanden opstaan
Gewoon saven na connectie maken?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 22:10 schreef Sextreme het volgende:
Hoe kan ik instellen dat als ik de Wifi-kaart inschakel (laptop) dat ie als ik thuis ben connect met ons beveiligd thuisnetwerk, en als ik op school ben met het schoolnetwerk? Nu moet ik elke keer wifi inschakelen, dan handmatig 't netwerk uitzoeken.
ja en?quote:Op zaterdag 1 september 2007 15:56 schreef venomsnake het volgende:
Ik flikker XP er weer op..
Wat een bagger, vreet veel te veel geheugen.
Als je een beetje onderzoekt waarom Vista meer geheugen gebruikt dan leer je tenminste iets.quote:Op zaterdag 1 september 2007 15:56 schreef venomsnake het volgende:
Ik flikker XP er weer op..
Wat een bagger, vreet veel te veel geheugen.
Bron: Klikquote:Vista gebruikt heel veel geheugen
Hoewel het waar is dat Windows Vista meer geheugen gebruikt, is het lang niet zo erg als je medetweaker of je eigen ogen je willen doen geloven. Windows Vista gebruikt namelijk een andere manier van geheugen beheren dan vorige Windows versies en dat veroorzaakt de nodige verwarring.
Het "gebruikte geheugen" in Windows Vista is veel hoger dan in Windows XP omdat Windows Vista onder andere "SuperFetch" implementeert. SuperFetch is een techniek in Windows Vista die analyseert welke programma's jij het meest gebruikt (en zelfs wanneer jij ze gebruikt), Windows Vista zorgt er vervolgens voor dat die programma's alvast klaar staan in het geheugen om uitgevoerd te worden op het moment dat jij daar om vraagt - effectief zorgt dit er dus voor dat je computer sneller programma's kan opstarten.
Nu is het natuurlijk zo dat je meer met je computer doet dan programma's opstarten - SuperFetch geeft dan ook het geheugen automatisch vrij op het moment dat je het echt nodig hebt, dit geheugen gaat dus niet verloren.
In tegenstelling tot eerdere Windows versies is het dus met Windows Vista zo dat hoe meer geheugen je in gebruik hebt, hoe sneller je Windows Vista is.
quote:Op maandag 27 augustus 2007 18:16 schreef dubidub het volgende:
Ik kreeg een keer een melding dat ik een onveilig programma wilden openen (IE7) en toen heb ik blijkbaar geklikt op 'geen verbinding laten maken' oid. Dus als ik nu ergens een applet heb die ik niet in Opera kan laden, wil ik die in IE7 laden, alleen die kan geen verbinding maken omdat ik dat toentertijd verboden heb. Waar kan ik deze blokkering opheffen?
Paar posts boven jequote:Op zondag 2 september 2007 15:34 schreef crossover het volgende:
Oh ja, wel een nadeel vind ik al die machtigingen als je een programma opent. Hoe kan ik die omzeilen?
Misschien kan jij datquote:Op zondag 2 september 2007 15:40 schreef crossover het volgende:
Waarom raad je het af? Ik kan toch zelf wel beslissen wat veilig of onveilig is? Of heb ik dat mis..
misschien zijn er programma's van 3de die gek doen? ik heb hier namelijk nergens last vanquote:Op maandag 3 september 2007 10:58 schreef menesis het volgende:
Ik snap nog steeds niet wat Vista afentoe met mijn HD uitspookt. Soms gaat hij tekeer als een debiel.
Wat ik al heb uitgezet:
- realtime beveiliging tegen ongewenste software
- ingeroosterde defragmentatie
- indexeren van bestanden voor zoeken
- security agent ofzo (dat hele gelul met 'weet u zeker dat u dit en dit wilt uitvoeren)
Wat voor services heeft vista nog meer die de HD zo hard nodig heeft? Volgens mij nog een security services want vols task manager gebruikt "proces van lokale beveiligingsautoriteit" de HD soms heel veel.
Geloof ik allemaal best, maar ik heb XP er weer op gezet. En ik denk dat ik dat er voorlopig maar op laat staan.quote:Op zaterdag 1 september 2007 16:10 schreef Sextreme het volgende:
[..]
Als je een beetje onderzoekt waarom Vista meer geheugen gebruikt dan leer je tenminste iets.
[..]
Bron: Klik
Hmm, ik heb geen last van een HD die de hele tijd aan het zoeken is. Ik heb wel sinds Vista dat mijn fan constant aan het brullen isquote:Op maandag 3 september 2007 11:43 schreef mschol het volgende:
[..]
misschien zijn er programma's van 3de die gek doen? ik heb hier namelijk nergens last van
en "proces van lokale beveiligingsautoriteit" zal niet echt bijzonder zijn lijkt mij...
quote:Op maandag 3 september 2007 19:18 schreef crossover het volgende:
u bent niet gemachtigd deze bewerking uit te voeren
Het is toch MIJN computer of niet danrotte beveiliging
Dat indexeren kun je uitzetten.quote:Op maandag 3 september 2007 18:51 schreef Sextreme het volgende:
[..]
Hmm, ik heb geen last van een HD die de hele tijd aan het zoeken is.
Had jouw laatste post niet gelezenquote:Op maandag 3 september 2007 20:10 schreef Sextreme het volgende:
Wat win ik er trouwens mee op de indexering uit te zetten?
quote:Op maandag 3 september 2007 19:18 schreef crossover het volgende:
Tis maar net wat je er van verwacht denk ik. Wat valt je tegen dan?quote:Op maandag 3 september 2007 21:44 schreef WallOfStars het volgende:
zit nu 1weekje met Vista Ultimate te spelen, nog geen echte rare problemen of compatibiliteits problemen. een loopt prima met genoeg cpu power en RAM q6600 en 2 gig DC. Aero valt me wel een beetje tegen.
Wat probeer je te doen?quote:Op maandag 3 september 2007 19:18 schreef crossover het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |