abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 september 2007 @ 22:24:04 #226
102364 FordXRRS
Bad boys drive bad toys
pi_52903138
Mja, maandje of wat geleden de Ultimate versie maar eens aangeschaft, na eerdere goede ervaringen met voorgeinstalleerde versies op 2 verschillende laptops.

Nou, dus maar eens op mijn P4 2,6Ghz, 1Gb RAM, GF 6200 met 256Mb, niks speciaals dus geïnstalleerd.

Speciaal nog ff een Audigy kaartje op wezen pikken, jaja werkt perfect volgens de verkoper....., want ik hoorde vantevoren al dat m'n geliefde Terratec XFire niet meer ondersteund zou worden..

Na 't 1ste half uurtje dat 't draaide had ik al m'n 1ste blauwe scherm... Audigy werkte niet, dus oplossing gezocht op internet, bleek dus veel gedoe met die kaart te zijn, maar goed probleem opgelost door drivers te installeren in WindowsXP compatibiliteitsmode.

Geluid nu ok, een unsupported game port (I don't care..) en nog een onbekend device over, wat mij ook onbekend is...

En nou, nog steeds, om de zoveel tijd plots een blauw scherm en dan is 't afgelopen.. Terwijl ik op dat moment niets vreemd doe, geen rare dingen doe, gewoon bijvoorbeeld een bericht op een forum typen.

Mja, of dit nu nog door die Audigy komt, geen idee. Geheugen, videokaart die dit ook kunnen veroorzaken werken onder XP, 2000 perfect.

Dus ja, misschien toch maar weer terug.
"Misunderstandings don't exist, only the failure to communicate"
What's your dysfunction?
pi_52904022
ik heb weliswaar een audigy 2 maar daar heb ik eigenlijk sinds de retail versie van vista geen problemen mee (ja oke, voor volledig gebruik van de kaart zou je moeten dokken voor de drivers, dit weiger ik te doen en heb dus ook utorrent aangeslingerd)
pi_52912057
Ik snap nog steeds niet wat Vista afentoe met mijn HD uitspookt. Soms gaat hij tekeer als een debiel.

Wat ik al heb uitgezet:
- realtime beveiliging tegen ongewenste software
- ingeroosterde defragmentatie
- indexeren van bestanden voor zoeken
- security agent ofzo (dat hele gelul met 'weet u zeker dat u dit en dit wilt uitvoeren)

Wat voor services heeft vista nog meer die de HD zo hard nodig heeft? Volgens mij nog een security services want vols task manager gebruikt "proces van lokale beveiligingsautoriteit" de HD soms heel veel.
pi_52912911
quote:
Op maandag 3 september 2007 10:58 schreef menesis het volgende:
Ik snap nog steeds niet wat Vista afentoe met mijn HD uitspookt. Soms gaat hij tekeer als een debiel.

Wat ik al heb uitgezet:
- realtime beveiliging tegen ongewenste software
- ingeroosterde defragmentatie
- indexeren van bestanden voor zoeken
- security agent ofzo (dat hele gelul met 'weet u zeker dat u dit en dit wilt uitvoeren)

Wat voor services heeft vista nog meer die de HD zo hard nodig heeft? Volgens mij nog een security services want vols task manager gebruikt "proces van lokale beveiligingsautoriteit" de HD soms heel veel.
misschien zijn er programma's van 3de die gek doen? ik heb hier namelijk nergens last van
en "proces van lokale beveiligingsautoriteit" zal niet echt bijzonder zijn lijkt mij...
pi_52913163
quote:
Op zaterdag 1 september 2007 16:10 schreef Sextreme het volgende:

[..]

Als je een beetje onderzoekt waarom Vista meer geheugen gebruikt dan leer je tenminste iets.
[..]

Bron: Klik
Geloof ik allemaal best, maar ik heb XP er weer op gezet. En ik denk dat ik dat er voorlopig maar op laat staan.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_52922249
quote:
Op maandag 3 september 2007 11:43 schreef mschol het volgende:

[..]

misschien zijn er programma's van 3de die gek doen? ik heb hier namelijk nergens last van
en "proces van lokale beveiligingsautoriteit" zal niet echt bijzonder zijn lijkt mij...
Hmm, ik heb geen last van een HD die de hele tijd aan het zoeken is. Ik heb wel sinds Vista dat mijn fan constant aan het brullen is
pi_52922694
u bent niet gemachtigd deze bewerking uit te voeren

Het is toch MIJN computer of niet dan rotte beveiliging
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_52923950
quote:
Op maandag 3 september 2007 19:18 schreef crossover het volgende:

pi_52924034
Wat win ik er trouwens mee op de indexering uit te zetten?
pi_52924065
quote:
Op maandag 3 september 2007 18:51 schreef Sextreme het volgende:

[..]

Hmm, ik heb geen last van een HD die de hele tijd aan het zoeken is.
Dat indexeren kun je uitzetten.
pi_52924084
quote:
Op maandag 3 september 2007 20:10 schreef Sextreme het volgende:
Wat win ik er trouwens mee op de indexering uit te zetten?
Had jouw laatste post niet gelezen

Maar jij wint er minder lawaai mee, en ik heb het idee dat de schijftoegang wat sneller is.
pi_52924117
quote:

maandag 3 september 2007 @ 21:44:44 #238
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_52926168
zit nu 1weekje met Vista Ultimate te spelen, nog geen echte rare problemen of compatibiliteits problemen. een loopt prima met genoeg cpu power en RAM q6600 en 2 gig DC. Aero valt me wel een beetje tegen.
Welcome Mr. President, How can we serve you,
  dinsdag 4 september 2007 @ 11:51:15 #239
12647 trance40
It's just a freakin name
pi_52934978
quote:
Op maandag 3 september 2007 21:44 schreef WallOfStars het volgende:
zit nu 1weekje met Vista Ultimate te spelen, nog geen echte rare problemen of compatibiliteits problemen. een loopt prima met genoeg cpu power en RAM q6600 en 2 gig DC. Aero valt me wel een beetje tegen.
Tis maar net wat je er van verwacht denk ik. Wat valt je tegen dan?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 4 september 2007 @ 21:19:24 #240
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_52944939
quote:

Wat probeer je te doen?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_52945423
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 21:19 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Wat probeer je te doen?
Een DLL bestand (winamp plugin) te verwijderen. Met shift delete lukte het net wel, wel een ander bestand maar toch.
Ik heb sowieso nogal wat problemen met winamp, ben aan het kloten met plugins en af en toe krijg ik de melding dat Winamp niet meer opgestart kan worden. Na opnieuw installeren werkt het weer.
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 4 september 2007 @ 21:35:02 #242
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_52945541
Kan het zijn dat de plugin stiekum toch nog actief is?
Dan zou dat te verklaren zijn.

Niet om bot ofzo over te komen, een plugin van Winamp kan je niet naar Ms schuiven.
Die kan er niks aan doen dat die plugin brak gecode is.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_52945868
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 21:35 schreef Netsplitter het volgende:
Kan het zijn dat de plugin stiekum toch nog actief is?
Dan zou dat te verklaren zijn.

Niet om bot ofzo over te komen, een plugin van Winamp kan je niet naar Ms schuiven.
Die kan er niks aan doen dat die plugin brak gecode is.
Ik heb het al bij verschillende plugins gehad
Maar misschien is er toch iets blijven hangen ofzo, als het nog een keer gebeurt gooi ik alles er wel af.
  vrijdag 7 september 2007 @ 17:41:15 #244
189571 ihugster
The journey is the reward
pi_53010644
Ok ik heb mischien niet echt mij positief uitgelaten over Vista in het verleden maar ik zit dus nu achter een HP multimedia computer met Vista erop. Ik moet zeggen dat het er wel leuk uitziet en i.i.g beter dan XP,maar dan kan uiterlijke schijn zijn. Ik pobeerde net een screendump te maken en normaal benik gewend als ik achter een windows bak zat om dan het knopje print in te drukken en dan paint op te zoeken en dan CTRL+V in te drukken en dat was het dan. Nu zoek ik mij al een ongeluk hoe ik snel een screendump kan maken en die vervolgens ergens kan plakken en dan uploaden voor dit forum.

M.a.w Ik wil mijn Mac terug!
"People say that life is the thing, but I prefer reading "
  vrijdag 7 september 2007 @ 17:46:08 #245
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_53010768
In Vista werkt dit gewoon nog hetzelfde als in alle voorgaande Windows versies hoor? Gewoon de PrtSc/PrintScreen knop indrukken, Paint (of ander beeldbewerkingsprogramma) openen, control-V, opslaan, uploaden, link in het topic plaatsen, klaar.
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
pi_53012043
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 17:41 schreef ihugster het volgende:
Ok ik heb mischien niet echt mij positief uitgelaten over Vista in het verleden maar ik zit dus nu achter een HP multimedia computer met Vista erop. Ik moet zeggen dat het er wel leuk uitziet en i.i.g beter dan XP,maar dan kan uiterlijke schijn zijn. Ik pobeerde net een screendump te maken en normaal benik gewend als ik achter een windows bak zat om dan het knopje print in te drukken en dan paint op te zoeken en dan CTRL+V in te drukken en dat was het dan. Nu zoek ik mij al een ongeluk hoe ik snel een screendump kan maken en die vervolgens ergens kan plakken en dan uploaden voor dit forum.

M.a.w Ik wil mijn Mac terug!
werkt hier prima..

ow wacht ik heb geen HP troep...
pi_53012606
Wat ik ZWAAR irritant vind, is dat als ik files aan het verplaatsen ben naar b.v. de server hier, dat mijn draadloze Logitech USB muis enorm traag wordt. Het is dat net alsof ik bezopen ben en de muis dus waardeloos reageert.
Ik weet niet of het aan Vista ligt of aan de Logitech driver, maar Vista wordt sowieso traag als er files verplaatst of gekopieerd gaan worden.

Ik heb het ook als ik een cd aan het rippen ben.
  vrijdag 7 september 2007 @ 19:23:49 #248
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_53013169
Bekend probleem. SP1 zal dat probleem oplossen volgens Microsoft
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
pi_53013385
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 19:23 schreef Devolution het volgende:
Bekend probleem. SP1 zal dat probleem oplossen volgens Microsoft
Ben benieuwd
  vrijdag 7 september 2007 @ 19:56:42 #250
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_53013809
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 18:37 schreef mschol het volgende:

[..]