Is dat niet een beetje.. eehm.. wreed?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 23:37 schreef Tism het volgende:
Chloor!
Toen ik dat las...quote:Een hele fles martini heb ik voor de voordeur leeggegoten
1x per jaar?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 23:39 schreef Salvad0R het volgende:
Je moet die afvaltonnen schoon houden. 1 x per jaar flink schoonspuiten, etc.
It's a dirty job, but somebody gotta do it.
Helpt geen moer, ze kruipen er gewoon overheen. Ik had al cloor in de container geflikkerd omdat de groene conainer al last van maden had. Die is nu schoon ( maar is ook geleegd ) Ik denk gelijk die grijze ( die toen leeg was ) ook even behandelen. Ook netjes op het randje van de container gespoten. Maar niets.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 23:37 schreef Tism het volgende:
Chloor!
Je hebt hier van die schoonmaakdiensten.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 23:39 schreef Salvad0R het volgende:
Nope, die wordt om de twee weken geleegd, gelukkig is hij morgen aan de beurt. Maar ondertussen is mijn achterpad in de tuin en mijn oprit samen met de buuf vergeven van die tiefusbeesten.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 23:43 schreef MissyMirjaM het volgende:
je afval in zakken verpakken, die goed afsluiten en dan weggooien.
of je bak dagelijks legen, maar dta zit er natuurlijk niet in.
quote:Op dinsdag 24 juli 2007 23:44 schreef __Saviour__ het volgende:
Veel water erin en vissen erbij. Die eten de maden op.
Oke! Kijk hier eens dan!quote:Op dinsdag 24 juli 2007 23:42 schreef nikky het volgende:
[..]
Helpt geen moer, ze kruipen er gewoon overheen. Ik had al cloor in de container geflikkerd omdat de groene conainer al last van maden had. Die is nu schoon ( maar is ook geleegd ) Ik denk gelijk die grijze ( die toen leeg was ) ook even behandelen. Ook netjes op het randje van de container gespoten. Maar niets.. Een kilo zout zit erin.. elke keer als ik weer afval erin gooide even zout strooien en een emmer bleek erover. Niets.
Ik word hier toch wel een beetje moedeloos van.
Martini deed ik voor de alcohol. En aangezien ik toch niet drink is dit voor mij geen zonde. Hij was over van een verjaardag hier.
Dat snap ikquote:Op dinsdag 24 juli 2007 23:46 schreef Petre het volgende:
Maden kruipen niet je container in, ze komen uit eitjes in rauw vlees of vleesresten die jij weggooit. Een vlieg legt er eitjes in/op en in de container gaan de maden kruipen. Vlees dus wellicht een keer extra in een plastic zak weggooien dan maar?
quote:Op dinsdag 24 juli 2007 23:45 schreef nikky het volgende:
[..]
Nope, die wordt om de twee weken geleegd, gelukkig is hij morgen aan de beurt. Maar ondertussen is mijn achterpad in de tuin en mijn oprit samen met de buuf vergeven van die tiefusbeesten.![]()
Ik vind ze gewoon eng![]()
heb je klimop in de tuin?quote:Maden in de kliko??? leg er klimop in en binnen een uur zijn ze weg[tip laat de kliko altijd een klein stukje open staan.
Hier thuis merk ik dat die vliegen alleen met warm weer rond afvalbakken vliegen en eitjes leggen.. waar dan die larven uitkomen.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 23:44 schreef nikky het volgende:
[..]
Je hebt hier van die schoonmaakdiensten..
Maar ik heb dit jaar nog niet eerder last gehad van dit vuile gespuis. Vorig jaar met de hitte ook niet.
Snap er echt niets van gewoon.
Anders even in het bos wat halenquote:
Ja daar staat de kliko zo'n beetje naast trouwens. Heydera ofzo heet de klimop.quote:
ja lekker en dan gaat dat broeien en dan spat er een zakkie kip uiteen, spetters overal net als jij die bak lostrekt voor weer een nieuwe vuilniszak derin...quote:Op dinsdag 24 juli 2007 23:38 schreef Frumzel het volgende:
[..]
Toen ik dat las...
OT: Die beesten gaan vaak op eetbare dingen af. Zorgen dat je alles goed verpakt in plastic zakken en goed dichtknoopt. Dat scheelt vaak al de helft
Sterktequote:Op dinsdag 24 juli 2007 23:50 schreef nikky het volgende:
[..]
Ja daar staat de kliko zo'n beetje naast trouwens. Heydera ofzo heet de klimop.
Dat helpt? Dan ga ik zo even knippen denk ik maar aan de andere kant. Om er te komen moet ik erover heen lopen
geen idee, is een tip van oma(weetraad.com)quote:Op dinsdag 24 juli 2007 23:53 schreef nikky het volgende:
Maar ze houden dus niet van klimop begrijp ik?
Ik ga even mijn angst overwinnen.
of met tape die randjes dichtplakken?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 23:53 schreef Petre het volgende:
een vuilniszak open doen en over de container spannen? Dan kunnen ze niet door die gaatjes op de rand heen klimmen slijmen.
iehquote:Op dinsdag 24 juli 2007 23:56 schreef DrMarten het volgende:
GEwoon een bus insectenspray er op loslaten, werkt als een tiet. Heb het een keer gedaan bij een container waar ook een golf van die beesten uit kwam zetten, aan het eind was het een soort van papje wat overbleef
De betreffende bak staat ( nadat ik een aantal emmer water met bleek erover had gegooit ) nu langs de kant van de weg aangezien de ophaaldienst er morgenvroeg al is.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 23:53 schreef Petre het volgende:
een vuilniszak open doen en over de container spannen? Dan kunnen ze niet door die gaatjes op de rand heen klimmen slijmen.
Hmm zul je net zien dat ik de verkeerde klimop heb groeienquote:Op dinsdag 24 juli 2007 23:53 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
geen idee, is een tip van oma(weetraad.com)
ohja, gisteren in de bak gelegd, was ik vergeten, hihiquote:Op woensdag 25 juli 2007 00:02 schreef Atreidez het volgende:
Ligt er geen lijk ergens in je tuin ofzo
quote:Op woensdag 25 juli 2007 00:09 schreef Fatality het volgende:
Kokend water werkt weinig, Chloor werkt niet, vrijwel niets werkt , alleen geconcentreerde zuren.
Daarnaast leg een steen op de container, ze zijn best sterk die beestjes maar ze kunnen niet alles optillen.
containers heben 'ademgaatjes' op de rand, net binnen de deksel.. ze kruipen er alsnog uit dusquote:Op woensdag 25 juli 2007 00:09 schreef Fatality het volgende:
Kokend water werkt weinig, Chloor werkt niet, vrijwel niets werkt , alleen geconcentreerde zuren.
Daarnaast leg een steen op de container, ze zijn best sterk die beestjes maar ze kunnen niet alles optillen.
Hmmmm vandaar dat ze er gewoon overheen kruipenquote:Op woensdag 25 juli 2007 00:09 schreef Fatality het volgende:
ja, leuk en aardig, maar nú heeft ze geen hol aan die tip, aangezien ze al rijendik over het tuinpad marcheren.quote:Op woensdag 25 juli 2007 00:27 schreef Troeta het volgende:
Gewoon een prullebak in je keuken, daar je afval in, is de zak vol, doe je die DICHT in je container, met de deksel erop.
Maar ja, je reageert steeds maar niet op de tips van afval in gesloten zakken, dus veel plezier met je maden en straks vliegen.
Idd.quote:Op woensdag 25 juli 2007 00:27 schreef Troeta het volgende:
Gewoon een prullebak in je keuken, daar je afval in, is de zak vol, doe je die DICHT in je container, met de deksel erop.
Maar ja, je reageert steeds maar niet op de tips van afval in gesloten zakken, dus veel plezier met je maden en straks vliegen.
hier is de groene kliko voor gft afval. dus ook je overgebleven eten.quote:Op woensdag 25 juli 2007 00:28 schreef TC03 het volgende:
Ik snap het niet hoor. Je gooit toch alleen dichte vuilniszakken in de container neem ik aan? Hoe moeten daar maden bij komen?
Jawel, ze gaan vanzelf dood.quote:Op woensdag 25 juli 2007 00:28 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
ja, leuk en aardig, maar nú heeft ze geen hol aan die tip, aangezien ze al rijendik over het tuinpad marcheren.
Ik kan mijn zakken niet dichtgeknoopt in de container gooien aangezien de bak dan zo snel volzit dat ik het huisvuil in mijn bijkeuken moet gaan zetten.quote:Op woensdag 25 juli 2007 00:27 schreef Troeta het volgende:
Als ik daar zakken instop wordt hij niet geleegd.quote:Op woensdag 25 juli 2007 00:29 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
hier is de groene kliko voor gft afval. dus ook je overgebleven eten.
dan zitten de maaien er snel in heur
dan stop je die zakken in de/een andere bak?quote:Op woensdag 25 juli 2007 00:43 schreef nikky het volgende:
[..]
Als ik daar zakken instop wordt hij niet geleegd.
Vergeet je bak niet schoon te maken na de eerst volgende leging anders zijn ze zo weer terugquote:Op woensdag 25 juli 2007 07:58 schreef nikky het volgende:
Ze zijn nu in elk geval weg
Ik zal vanmiddag eens langs een tuincentrum.
Bedankt allemaal
quote:Op woensdag 25 juli 2007 14:24 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
Zout erin gooien.
Of je leest nog even de openingspost van dit topicquote:Op woensdag 25 juli 2007 21:00 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
Helpt wel hoor..
Ik vraag mijn broertje wel.quote:Op woensdag 25 juli 2007 19:18 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Vergeet je bak niet schoon te maken na de eerst volgende leging anders zijn ze zo weer terug
Ik zeg ook niet wie het moet doenquote:
Grossquote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:11 schreef Juup© het volgende:
Heb ze nu ook, dus toch maar alles in zakken doen en die goed dicht doen.
Op alles wat organisch is denk ik. Ik moet dus niet meer in die bak poepen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:52 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Gross
Ze komen dus ook op lege pakken melk af![]()
Hmm, heb je de larve van een lieveheersbeestje wel eens gezien...???quote:Op zondag 26 augustus 2007 01:21 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik bedacht mij van de week..wat is het toch vreemd..
alle babydiertjes zijn cute behalve maden!!!!!
![]()
nou ik vin hem niet viesquote:Op zondag 26 augustus 2007 01:45 schreef FFnog het volgende:
[..]
Hmm, heb je de larve van een lieveheersbeestje wel eens gezien...???
Die fles Martini is in juli 2007 er al neergegooidquote:Op maandag 28 juni 2010 09:32 schreef fransbreda het volgende:
Die maden lopen nu zo zat als een maai de polonaise .
Tijd voor een nieuwe fles dan!quote:Op maandag 28 juni 2010 09:53 schreef edraket31 het volgende:
[..]
Die fles Martini is in juli 2007 er al neergegooid
Koop een hengelquote:Op dinsdag 24 juli 2007 23:36 schreef nikky het volgende:
Hoe roei ik die vieze beesten uit want ik hoef ze dus echt NIET in mijn huis.
Of maizena.quote:
Zal hetzelfde effect hebben als zaagsel? Ontrekt het vocht?quote:Op maandag 28 juni 2010 03:01 schreef Harajuku. het volgende:
Bloem werkt nog steeds goed.
Martini was drie jaar geleden al over datum geloof ikquote:Op vrijdag 2 juli 2010 21:16 schreef PatriotOnline het volgende:
regel 1: geen Martini verspillen! you fool!
regel 2: klein scheutje ammoniak, doet wonderen, zelfde dag resultaat! komen de beesies terug, zelfde trukje!
nb: niet de ammoniak opsnuiven als je gaat kijken of de beesies nog leven
zaten d'r beesies in?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 21:17 schreef nikky het volgende:
[..]
Martini was drie jaar geleden al over datum geloof ik.
Nee, wel was er enige vekleuring te zienquote:
dan is die chloor wel weer handigquote:Op vrijdag 2 juli 2010 21:44 schreef nikky het volgende:
[..]
Nee, wel was er enige vekleuring te zien
Ja, ik vermoed dat het dezelfde functie heeft. Het zorgt ervoor dat het overtollige vocht opgenomen wordt. Die beesten hebben een vochtige, warme omgeving nodig. Zonder vocht verschrompelen ze binnen de kortste keren.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 21:12 schreef nikky het volgende:
[..]
Zal hetzelfde effect hebben als zaagsel? Ontrekt het vocht?
Ik zag dat topic ineens weer in MYAT staan!
Heb nog geen last van maden trouwens.
quote:
Ik wilde een paar jaar terug even in de kliko gaan staan (om wat ruimte te maken, er in jumpen). Ik had mijn laarzen aangetrokken en stapte op het krukje. Klep open en op het moment dat ik in de troep wilde stappen zag ik ze; echt die kliko zat bomvol maden, ik pleurde van schrik zowat van dat krukje! Kokend water met chloor geprobeerd, maar dat hielp niets, ze kropen gewoon lekker alle kanten op. Ik heb toen een bus spray tegen vliegende insecten gekocht en leeg gespoten in die kliko. Volgende dag; alles dood. Dat was toen idd de meest rigoreuze oplossing.quote:Op maandag 5 juli 2010 17:01 schreef DrMarten het volgende:
Ik blijf gewoon bij de bus insectenspray. Werkt perfect
Je kan dat ook laten doen door een bedrijf, komt met een speciaal ingericht busje langs...2 wekelijks geloof ikquote:Op dinsdag 24 juli 2007 23:39 schreef Salvad0R het volgende:
Kreeg een gouden tip in een ander topic..nml tuinslang erop zetten!quote:Op dinsdag 27 juli 2010 00:23 schreef _Flea_ het volgende:
Wij hebben vanavond ook het e.e.a. geprobeerd. Hopelijk zijn ze morgenvroeg allemaal dood. Chloor en liters kokend water gebruikt. Zoveel mogelijk is dood. Ga zo nog ff kijken of ik bloem of maizen hier zie staan. Dan probeer ik dan nog ff.
Helemaal gelijk,quote:Op dinsdag 27 juli 2010 00:03 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
Doe niet zo smetvrezerig, die beesten zijn minstens net zo vies als jij, Als je niet zoveel goed eten weg gooit heb je er niet zoveel last van, daarnaast moet je je eten ook niet los in die bak gooien maar in oude pakken of zakjes.
CFK drijfgas kun je toch ook nergens meer vinden? ander drijfgas is gewoon een beetje butaan en propaan daar hoef je je niet veel zorgen over te maken, het gif tast veel dieren aan behalve zoogdieren. Nu hechten we aan die beesten wel wat meer waarde maar de andere zijn ook wel handig. maar als je het alleen in je kliko gebruikt is er niet veel aan de hand. Al moet je niet vergeten dat het al snel 6 weken werkzaam is.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 01:42 schreef childintime het volgende:
De spuitbussen die ik gebruik zijn de " veilige" spuitbussen, iig zonder drijfgas. Het enige dier wat die maden meeneemt is mijn kat aan zijn vachtje en zo heb ik ze dus ook in huisIk heb ze idd niet vaak, maar als mijn kliko wit ziet van de maden, dan tref ik echt maatregelen. Niet voor niets komen in 3e wereldlanden zoveel ziektes voor. Veelal verspreidt door vliegen of andere insecten.
Geen reden om meer te gebruiken;)quote:En ja, natuurlijk zit er gif in die spuitbussen, maar in onze maatschappij zit overal gif in waar we dagelijks mee geconfronteerd worden (alleen al onze groente en fruit en het vlees wat we eten). Ik doe mijn afval ook in dubbele zakken verpakt in de kliko, maar achter in die kliko's (bij de klep) zit een kier en een vlieg heeft zo'n sterk zintuig voor luchtjes, dat' ie toch in je kliko kruipt en eitjes legt. Als er voldoende te vreten is in die kliko voor de maden, zul je er zelf nauwelijks last van hebben. Is er niet voldoende (door goede verpakking) dan kruipen ze uit die kliko en juist dan heb je een probleem.......
Daar hoeft je bak niet vol voor te zitten.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 01:57 schreef Bramdecaviaeter het volgende:
Achja kruipen ze echt naar buiten dan? dan is je bak zeker al zo goed als vol?
De bak altijd afgesloten houden werkt volgens mij niet, omdat vliegen waarschijnlijk al hun eitjes hebben gelegd op het afval wat je erin gooit. Daarom kun je hem beter op een kiertje zetten om de bak minder broeierig te houden.quote:Het vrouwtje legt haar eitjes in strohoudende mest, afval, compost of voedingsmiddelen. In totaal legt ze tot zesmaal toe eitjes. Per keer worden 100 tot 150 eitjes afgezet. Na 12 tot 25 uur kruipen de larven van de vlieg, de maden, uit de eitjes en voeden zich met het omringende, rottende materiaal. Na twee vervellingen verpoppen de larven zich en na 3 tot 8 dagen komt dan de vlieg uit de pop tevoorschijn.
Daar ga ik sowieso meer op letten. We doen alles al wel in vuilniszakken dus dat zal niet meer zoveel voorkomen. Maar om nu even met een schone lei te beginnen.quote:Op donderdag 19 juli 2012 09:18 schreef T42 het volgende:
ts verpak je nu alles in zakken? ander blijf je bezig...
heb wel eens last van maar dan is mijn eigen schuld dat ik iets open en bloot er in heb gegooit klaar.
beter de bron oplossen dan steeds elke week de effecten weg te zien werken...
na 4 dagen worden ze toch vliegenquote:Op donderdag 19 juli 2012 09:26 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Daar ga ik sowieso meer op letten. We doen alles al wel in vuilniszakken dus dat zal niet meer zoveel voorkomen. Maar om nu even met een schone lei te beginnen.
Dat is waar, maar even de onderkant goed schoon maken kan geen kwaad. Dan blijft die troep in ieder geval niet liggen.quote:
bak in de zon zetten, maden kunnen niet tegen zonquote:Op vrijdag 2 juli 2010 21:12 schreef nikky het volgende:
[..]
Zal hetzelfde effect hebben als zaagsel? Ontrekt het vocht?
Ik zag dat topic ineens weer in MYAT staan!
Heb nog geen last van maden trouwens.
Ik woon inmiddels ergens waar geen containers gebruikt worden. Alleen vuilniszakken.quote:Op donderdag 19 juli 2012 20:21 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
bak in de zon zetten, maden kunnen niet tegen zon
Hier zou je ze hooguit kunnen verzuipen, met het huidige "zomerweer".quote:
Dat is helemaal balen zeg. Bij mij is het niet meer voorgekomen nadat ik mijn kliko had schoongemaakt.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:54 schreef Life2.0 het volgende:
Terwijl ik juist nooit etensafval heb, ik kook nooit te veel, zonde van de tijd, dus alleen maar dingen die over de datum of wat oud brood heb EN altijd alleen in vuilniszakken heb vond ik het al zo vreemd dat mijn container enorm stonk, heeft iemand er dus een open zak ingeflikkerd (bedankt) en hoppa vandaag maden
Kilo zout om de bak en op de randen van de bak gegooid, kutbeesten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |