quote:
Op woensdag 25 juli 2007 01:51 schreef wyccie het volgende:Hoe hebben jullie je rijbewijs gehaald?
Hoeveel lessen, hoe vaak afgereden? Hoe duur? Wat voor auto?
Ongeveer 40 lessen, 2 examens gehad, totaalprijs was 1600 euro ongeveer, en ik heb les gehad in 3 verschillende auto's bij 2 rijscholen.
Eerst 17 lessen gehad bij rijschool A, waar ik les had in een Opel Corsa en een keer in een Opel Vivaro bestelbus (leuk joh
![]()
), daar gestopt omdat ik weinig tijd had, de instructeurs die ik aardig vonden gingen weg, bleef over een eikel die niet prettig les gaf.
Maanden later verder gegaan bij rijschool B (proefles beviel goed), daar heb ik les gehad in een BMW 118d en nog voor minder geld ook dan bij A in een Corsa, eerste keer examen gezakt want ik werd extreem zenuwachtig van de examinatrice en op de snelweg kwam ik achter een caravan waardoor ik vrij opgefokt raakte, daarna een beetje agressief reed. Nadat bij invoegen op de snelweg bleek dat de auto voor me geen 100 of 120 reed maar 80 moest ik óf remmen, óf uitwijken, ik koos voor het tweede maar keek hierbij niet goed. Toen dacht ik dat ik gezakt was, en ging ook zo rijden. En dan zak je ook.
Tweede keer lag de examinator me een stuk beter, alleen wist ik op een weg niet zeker hoe hard je er mocht dus ging voor de langzamere optie. Terug bij het CBR maakte instructeur nog een schetsje, moest ik beantwoorden wie er voorrang had en toen was ik geslaagd
![]()
(tijdens de route had ik 2 meisjes geen voorrang gegeven terwijl dat wel had gemoeten, ik vond het te lang duren en besloot besluitvaardigheid te tonen)