abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 juli 2007 @ 01:44:48 #51
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_51805729
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 01:42 schreef Petre het volgende:
Uhm, TS, je weet het verschil tussen een initiatief en een echt burgerinitiatief?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Burgerinitiatief
[..]

Het gaat hier om een 'gewoon' initiatief neem ik aan. De politiek lijkt me niet bij machte om DGK te verbieden, ookal komt het op de agenda met zo'n initiatief (wat niet kan omdat het onderwerp in de afgelopen 2 jaar al is behandeld), dan kan de 2e kamer niets verbieden..

Deze hele heisa is gewoon een 'motie van afkeuren' tegen het programma welke Tien/talpa naast zich neer kan (en zal) leggen.
Wat is dit voor initiatief volgens jou? Een initiatief om handtekeningen ongevraagd bij John de Mol te deponeren of om de politiek te attenderen op een groeiend probleem?

Eerlijk gezegd, ik zou het ook niet precies weten, maar ik denk dat de actie bedoelt is om de politiek een duwtje in de rug te geven.

[ Bericht 7% gewijzigd door Aoristus op 25-07-2007 01:53:56 ]
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_51805897
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 01:44 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Wat is dit voor initiatief volgens jou? Een initiatief om handtekeningen ongevraagd bij John de Mol te deponeren of om de politiek te attenderen op een groeiend probleem?

Eerlijk gezegd, ik zou het ook niet precies weten, maar ik denk dat de actie bedoelt is om de politiek een duwtje in de rug te geven.
Ik denk ook niet dat het verboden kan worden.
Maar wat is er 'nu' aan de hand, dat verbod zou rechtvaardigen?
De duivel draagt Prada.
pi_51805960
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 01:44 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Volgens mij is het een initiatief van mensen die teveel tijd hebben en zich vervelen. Extra aandacht zorgt alleen maar voor meet kijkcijfers en Tien/talpa heeft zelf de beslissing over DGK, niemand anders. Beetje verspilde moeite lijkt mij dus. J de Mol krijgt zo alleen maar meer aandacht en verkoopbabbels om het format aan het buitenland te verkopen.
bye
  woensdag 25 juli 2007 @ 02:03:10 #54
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_51805994
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 01:55 schreef Burgemeesterinoorlogstijd het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat het verboden kan worden.
Maar wat is er 'nu' aan de hand, dat verbod zou rechtvaardigen?
maatschappelijke verantwoordelijkheid. Massamedia hebben een zorgplicht te vervullen omdat ze een grote groep mensen bereiken. In dit geval gaat het om een formule waarbij competitie is omgezet in het bewust stukmaken van een gezonde omgang tussen mensen. Zoiets kan niet als voorbeeld dienen.
Je kan niet aan de ene kant zeggen dat iedereen de wet moet kennen en tegelijkertijd mensen stimuleren om elkaar kapot te maken.
pi_51806007
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 02:03 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Massamedia hebben een zorgplicht te vervullen
Wettekst staat waar?
bye
pi_51806053
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 02:03 schreef Aoristus het volgende:

[..]

maatschappelijke verantwoordelijkheid. Massamedia hebben een zorgplicht te vervullen omdat ze een grote groep mensen bereiken. In dit geval gaat het om een formule waarbij competitie is omgezet in het bewust stukmaken van een gezonde omgang tussen mensen. Zoiets kan niet als voorbeeld dienen.
Je kan niet aan de ene kant zeggen dat iedereen de wet moet kennen en tegelijkertijd mensen stimuleren om elkaar kapot te maken.
Maar wat ik al eerder zei, ik las zaterdag in de NRC dat ene Jaap gewoon geregisseerd werd door Talpa. Dat had hij toegegeven althans.
Misschien is het gewoon toneelspel?
Geldt dan ook jouw stelling, als het toneelspel is?
De duivel draagt Prada.
pi_51806067
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 02:04 schreef Petre het volgende:

[..]

Wettekst staat waar?
Los van wetteksten.
Deze mensen proberen wat te doen los van wetteksten.
Omdat zij vinden dat massamedia een zorgplicht zouden moeten hebben.
De duivel draagt Prada.
pi_51806082
Ik wil nog steeds eigenlijk feitelijk weten wat de situatie nu zo bizar maakt dat een petitie noodzakelijk geacht wordt.
Wat is er nu aan de hand?
Waarom niet eerder?
Wat is het verschil in ene?
De duivel draagt Prada.
pi_51806858
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 02:10 schreef Burgemeesterinoorlogstijd het volgende:

[..]

Los van wetteksten.
Deze mensen proberen wat te doen los van wetteksten.
Omdat zij vinden dat massamedia een zorgplicht zouden moeten hebben.
En hoe laat je de media zichzelf veranderen? Door niet meer van die media gebruik te maken..
bye
pi_51807950
De beste oplossing is gewoon niet kijken. Als het programma kijkcijfer 0 haalt, wordt het vanzelf van de buis gehaald.

Dat het nog steeds wordt uitgezonden, betekent dat er gewoon nog genoeg mensen naar kijken, dit geeft meer de smaak van de gemiddelde Nederlander aan. Daar kun je je beter zorgen over maken.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_51808377
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 22:22 schreef Golradir het volgende:
Er zit zo'n handige knop op je tv:
Gebruik 'm!
Matige opmerking. Ik kijk NOOIT naar de Gouden Kooi. Ik boycot het programma al vanaf dag 1, maar ik neem via de media wel kennis van de wantoestanden die zich afspelen. Met alleen de tv uitzetten ben je er niet. Je mag best laten weten dat je vindt dat dit programma de grenzen ver overschrijdt.

Ik heb gisteren al getekend en raad meer mensen aan om dit te doen.
pi_51808956
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 08:43 schreef LangeTabbetje het volgende:
De beste oplossing is gewoon niet kijken. Als het programma kijkcijfer 0 haalt, wordt het vanzelf van de buis gehaald.
Ik denk eerder dat het keihard boycotten van de adverteerders werkt. Dat is iets wat je als niet-kijker ook kunt doen. Zodra adverteerders merken dat hun inkomsten teruglopen en forse imagoschade oplopen door het sponsoren van de DGK (door eromheen te adverteren, product placement) is het snel afgelopen.
  woensdag 25 juli 2007 @ 10:34:46 #63
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_51810076
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 03:44 schreef Petre het volgende:

[..]

En hoe laat je de media zichzelf veranderen? Door niet meer van die media gebruik te maken..
Is dat democratie?
pi_51810953
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 09:47 schreef weerdo het volgende:
Ik denk eerder dat het keihard boycotten van de adverteerders werkt. Dat is iets wat je als niet-kijker ook kunt doen. Zodra adverteerders merken dat hun inkomsten teruglopen en forse imagoschade oplopen door het sponsoren van de DGK (door eromheen te adverteren, product placement) is het snel afgelopen.
Ben ik helemaal met je eens, maar dan zou ik dus verplicht naar Tien moeten gaan kijken, om te zien welke adverteerders rondom DGK adverteren. En dat vind ik nou net weer te veel moeite. Gewoon NIET kijken werkt prima, maar ik ondersteun deze actie vooral vanwege het nadrukkelijke SIGNAAL dat wordt afgegeven. Ik vind dat niet alles zomaar moet kunnen op de Nederlandse TV. Er zijn gewoon bepaalde grenzen en die heeft De Mol met zijn Gouden Kooi ver overschreden.

Ik vind trouwens dat de petitie zich beter tot RTL had kunnen richten, want die neemt straks Tien over. De Mol is toch gewetenloos, zo is wel gebleken (alles voor de kijkcijfers). RTL moet zich ongemakkelijk gaan voelen bij de voortzetting van DGK.
pi_51813201
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 11:04 schreef Elfletterig het volgende:
Ben ik helemaal met je eens, maar dan zou ik dus verplicht naar Tien moeten gaan kijken, om te zien welke adverteerders rondom DGK adverteren.
Het was ook meer een suggestie voor de makers van de petitie-site. Het mag toch een koud kunstje zijn om een keer de aftiteling van DGK na te kijken en alle programma-participanten/sponsoren op een zwarte lijst te zetten? 3 reklameblokjes DGK meepakken, en ook die adverteerders op de lijst plaatsen.

Ik ben best bereid om met mijn consumptiegedrag daarmee rekening te houden.
pi_51823241
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 10:34 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Is dat democratie?
Dat is het toppunt van democratie ja

[ Bericht 2% gewijzigd door Petre op 25-07-2007 17:38:19 ]
bye
  woensdag 25 juli 2007 @ 17:35:47 #67
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_51824753
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 17:42 schreef LostFormat het volgende:
Kijk! Dan! Niet!
Inderdaad. En ik heb ook nog nooit een stap gezet in het DGK forum (tenzij iemand dit topic daar straks heen verhuisd, maar dan is het onvrijwillig ).

Het is prima mogelijk om volledig OM een TV programma heen te leven hoor.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_51826725
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 17:35 schreef maartena het volgende:

[..]

Inderdaad. En ik heb ook nog nooit een stap gezet in het DGK forum (tenzij iemand dit topic daar straks heen verhuisd, maar dan is het onvrijwillig ).
Schopje POL -> DGK
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 25 juli 2007 @ 18:55:07 #69
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_51827117
Graag een schopje terug naar POL
  woensdag 25 juli 2007 @ 19:29:32 #70
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_51828264
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 18:55 schreef Aoristus het volgende:
Graag een schopje terug naar POL
Idd
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_51828317
Ping pong

Burger initiatieven passen prima in POL, insteek van de OP is duidelijk
pi_51829147
Ik vind het wel een vermakelijk programma maar snap de ophef wel.
Het neigt nu wel erg naar sadisme allemaal.
Koningin van de sussssspensseeee
http://www.karinslaughter.com/
pi_51935131
Die mensen zitten er toch voor zichzelf? Als ze wegwillen kunnen ze toch ieder moment weglopen? Nou als ze het leuk vinden om elkaar in elkaar te schoppen en weet ik wat niet meer, laat ze lekker. Laat mensen ook lekker kijken; als mensen dom willen blijven is dat hun goed recht. Er staat nergens in het wetboek dat je als mens moet ontwikkelen.

Als je dit gaat verbieden wil ik dries roelvink ook verboden zien, die strijkbout is schadelijker voor mn gezondheid dan 5 weekenden aan een alcohol-infuus.

Laten we facisme lekker buiten de politiek houden, dat is ook precies de reden waarom mensen die de gouden kooi kijken nooit iets te zeggen zullen hebben in Nederland.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')