Ik denk dat fluitende fokkers hier ook moeten?
Vanochtend voor het eerst een C-wedstrijd moeten fluiten. Olde Veste C3 vs. De Weide stond op het programma. Al na 2 minuten floot ik voor een penalty, voor een duidelijke duw richting aanvaller van Olde Veste. Die zat er meteen in en Olde Veste liep uit tot 4-0, dat was de ruststand. Na de rust ging Olde veste door met waar het mee bezig was. Wat me echter aan het begin van de 2de helft opviel was dat de vlagger van de Weide wel érg snel zijn vlag omhoog had, terwijl ik er zelf toch zeker mijn bedenkingen bij had. 10 minuten voor tijd stond het 10-0 voor Olde Veste, en ik heb zeker 10 keer voor buitenspel gefloten op aanraden van de vlagger, terwijl ik er soms toch echt zeker van was dat het niet zo was (ik stond een aantal keren op dezelfde lijn, en er werd ook gevlagd bij een inworp voor buitenspel...). Toen Olde Veste weer een aanval had, en de bal werd gepassed zag ik dat mijn vlagger zijn vlaggetje alweer omhoog had staan, terwijl ook nu ik er zeker van was dat het nooit buitenspel kon zijn. Ik overrulede hem en er viel een doelpunt uit. De resterende 10 minuten voor van alles en nog wat uitgemaakt door spelers, vlagger en leider (vlagger ging ineens bij elke aanval vlaggen bijvoorbeeld), en na de wedstrijd hield het ook niet op met de scheldpartijen en boze woorden. Werd er eigenlijk een beetje gek van, ineens haalden ze er allerlei andere dingen bij (bijv. overtredingen en de strafschop die ze ineens niet terecht vonden), heb eerst geprobeerd het uit te leggen, maar ze hielden niet op, en toen heb ik ze maar genegeerd.
Leuk begin van de dag zo
![]()
, zo zelf nog voetballen