abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Games woensdag 25 juli 2007 @ 10:32:22 #201
23535 crew  Fathom
LeChuck
pi_51810010
ik heb liever stam in het centrum en ogararu op rechts. Maduro als backup voor heitinga. Probleem is wel dat Stam mss niet snel genoeg is inze eentje achterin.
LeChuck: I-- --am your brother!
Guybrush: No! No, that's not true! That's impossible!
LeChuck: Search your feelings, you KNOW it to be true!
Guybrush: Noooooooo!!!!
  woensdag 25 juli 2007 @ 10:34:25 #202
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_51810066
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 10:32 schreef Fathom het volgende:
ik heb liever stam in het centrum en ogararu op rechts. Maduro als backup voor heitinga. Probleem is wel dat Stam mss niet snel genoeg is inze eentje achterin.
Nee, man. In dit systeem zijn Thomas Vermaelen en Jaap Stam de mandekkers, Hedwiges Maduro en Johnny Heitinga hebben een vrije rol, zoals Frank Rijkaard en Danny Blind destijds onder Louis van Gaal.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  woensdag 25 juli 2007 @ 10:36:16 #203
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_51810116
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 10:31 schreef M0NTANA het volgende:
[afbeelding]
Stam op rechts, ja daar ga je die jongen een plezier mee doen.
  Redactie Games woensdag 25 juli 2007 @ 10:39:45 #204
23535 crew  Fathom
LeChuck
pi_51810215
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 10:34 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Nee, man. In dit systeem zijn Thomas Vermaelen en Jaap Stam de mandekkers, Hedwiges Maduro en Johnny Heitinga hebben een vrije rol, zoals Frank Rijkaard en Danny Blind destijds onder Louis van Gaal.
Zou je dan niet maduro en heitinga omdraaien? Ik heb net iets meer vertrouwen in de verd kwaliteiten van Heitinga.
  woensdag 25 juli 2007 @ 10:40:01 #205
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_51810220
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 10:36 schreef Doezelhaar het volgende:

[..]

Stam op rechts, ja daar ga je die jongen een plezier mee doen.
Geen opkomende rechtsback ofzo, lees mijn kotivatie in de post boven jou maar. Michael Reiziger en Frank de Boer/Winston Bogarde kwamen destijds onder Louis van Gaal ook zelden op, waren échte mandekkers.
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  woensdag 25 juli 2007 @ 10:44:10 #206
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_51810337
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 10:40 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Geen opkomende rechtsback ofzo, lees mijn kotivatie in de post boven jou maar. Michael Reiziger en Frank de Boer/Winston Bogarde kwamen destijds onder Louis van Gaal ook zelden op, waren échte mandekkers.
Ik kan me opzich wel vinden in je motivatie maar is dit Ajax daar klaar voor. Danny Blind was in dat elftal heel belangrijk en Maduro zou deze taak nu op zich moeten nemen? Dat word een drama, dat zie ik nu al.
  woensdag 25 juli 2007 @ 10:44:18 #207
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_51810341
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 10:39 schreef Fathom het volgende:

[..]

Zou je dan niet maduro en heitinga omdraaien? Ik heb net iets meer vertrouwen in de verd kwaliteiten van Heitinga.
In feite is het de bedoeling dat beide switchen, zoals Danny Blind en Frank Rijkaard dat ook deden. Gisteren toonde Johnny Heitinga ook aan een perfecte timing te hebben, scoorde dan ook de enige Ajax-treffer.
  woensdag 25 juli 2007 @ 10:46:32 #208
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_51810401
Iets zegt me dat we Heitinga na dit seizoen ook gaan verliezen. Sevilla had paar jaar geleden al interesse voor hem en ben blij dat we hem toen niet verkocht hebben. Al was er op dat moment wel reden toe om hem van de hand te doen voor de bedragen die je toen las.
pi_51810425
Ik denk dat dit team nog niet aan 3-4-3 toe is, zeker niet tegen een team als de Rangers in de eerste serieuze oefenwedstrijd van het seizoen. Maargoed, als je ziet dat je bij vlagen, vooral in de tweede helft, best leuke dingen laat zien, dan is er zeker perspectief. Volgens mij is Rangers ook al wat langer bezig dan Ajax, dat nog eens een hele rits spelers moest missen ook.

Positief vond ik de gretigheid bij Sneijder, wat goede reddingen van Stekelenburg en een aardige invalbeurt van Rommedahl. En Donald is ook wel leuk, eindelijk eens iemand die geen aanvaller is en groter is dan 1.60 en uit de eigen jeugd komt.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
  woensdag 25 juli 2007 @ 10:49:00 #210
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_51810474
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 10:44 schreef Doezelhaar het volgende:

[..]

Ik kan me opzich wel vinden in je motivatie maar is dit Ajax daar klaar voor. Danny Blind was in dat elftal heel belangrijk en Maduro zou deze taak nu op zich moeten nemen? Dat word een drama, dat zie ik nu al.
Weet ook niet of het gaat werken, want misschien is dit systeem allang achterhaald en tegenwoordig niet succesvol. Maar áls men zo nodig met drie spitsen wilt spelen, dan is dit het enige goedwerkende systeem. Een driespitsen-systeem met achterin vier verdedigers op rij gaat niet werken, aangezien je dan óf met de punt naar voren moet spelen en daardoor defensief zwak bent óf met de punt naar achteren moet spelen en daardoor de spits op een eiland zet. 3-4-3 zou dus qua veldbezetting kunnen werken, dus is een poging waard, want anders moet het maar een 4-4-2-variant (4-1-2-1-2 bijvoorbeeld) worden.
pi_51810524
Gewoon 4-3-3 blijven spelen, 3-4-3 ga je niet redden nu, vooral achterin niet.
Verder zie ik het team van nu niet zo dwingend voetbal spelen als in de jaren van Blind en co.
Toen kon een tegenstander echt vastgezet worden op de eigen helft, daardoor kon je ook veel makkelijker 3-4-3 spelen.
  woensdag 25 juli 2007 @ 10:51:35 #212
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_51810580
Ik vind een 4-4-2 dan ook al wel best. Al dat gezeur over 4-3-3. Maar ok, we onderscheiden ons wel via deze manier en dat is wat we eigenlijk ook wel willen. Dus Rommedahl is een prima aankoop.
  Redactie Games woensdag 25 juli 2007 @ 10:52:20 #213
23535 crew  Fathom
LeChuck
pi_51810604
We blijven maar vasthouden aan dat 4-3-3
pi_51810734
Ten Cate is opvallend positief trouwens over gisteren.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_51810970
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 10:56 schreef kevin6188 het volgende:
waar lees je dat?
Ajax!!
pi_51811046
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 11:05 schreef Cordoba32 het volgende:

[..]

waar lees je dat?
Staan aardig wat quotes op Ajax.nl.

Supporterszaken is ook weer lekker bezig. In plaats van uitkaarten schijnen ze naar een grote groep normale SCC's te hebben verstuurd. Lekker handig zo in de vakantie en met terugsturen en alles.
  Redactie Games woensdag 25 juli 2007 @ 11:08:51 #217
23535 crew  Fathom
LeChuck
pi_51811051
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 10:56 schreef kevin6188 het volgende:
Was ik persoonlijk ook wel. Gasten hebben hele week met voornamelijk conditie training er op zitten. Dus dan kun je ook niet super veel verwachten.
pi_51811117
Rommedahl had gisteren een goeie invalbeurt, speelde bij vlagen veel beter dan Kennedy
pi_51811161
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 11:08 schreef Fathom het volgende:

[..]

Was ik persoonlijk ook wel. Gasten hebben hele week met voornamelijk conditie training er op zitten. Dus dan kun je ook niet super veel verwachten.
Oh, gezien de omstandigheden en dus ook het team waar je mee speelde, wat nu niet bepaald de basiself is, denk ik, ben ik dat ook wel. Alleen zie ik dat 3-4-3 niet zo zitten, maar daar denken er meer zo over gezien de bovenstaande discussie.
  woensdag 25 juli 2007 @ 11:25:12 #220
82589 S-Two
barba macacu
pi_51811496
Matige wedstrijd gisteren, maar dat was wel te verwachten. Steek speelde wel goed en Heitinga was ook erg goed. Ogararu viel me weer tegen, maar misschien dat dat kwam doordat hij op een wat vreemde positie voor hem stond. En wat we met Maduro moeten weet ik niet. Volgens mij heeft hij gisteren in de hele wedstrijd 1 diepe bal gespeeld. Elke keer maar weer de bal naar Vermaelen of, vaker, naar Colin terwijl hij weet dat die jongen er niets mee doet. Als we met die opstelling van Montana willen spelen, dan moet je Maduro daar iig niet neerzetten. Veel te traag. Zowel in handeling als verdedigend opzicht. Ik hoop echt dat die jongen er dit jaar een goed seizoen van gaat maken, maar ik vrees het ergste.
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
  woensdag 25 juli 2007 @ 11:25:48 #221
82589 S-Two
barba macacu
pi_51811515
En oja, Kennedy was echt bagger. Hopen dat ie de volgende wedstrijd wel zn niveau haalt.
pi_51811744
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_51812059
Liever 'gewoon' Urby en Ogararu op de vleugels en dan Heitinga/Stam/Vermaelen/VD Wiel in het centrum. Eventueel kan Urby nog naar linkshalf en Vermaelen op linksback zolang Davids gebleseerd is. En anders Verthongen ofzo.
  woensdag 25 juli 2007 @ 11:43:52 #224
82589 S-Two
barba macacu
pi_51812070
Dan speel ik liever met Urby ipv Maduro.
  woensdag 25 juli 2007 @ 11:45:25 #225
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_51812117
het is dus duidelijk dat de selectie totaal niet breed genoeg is. (al is het nog een beetje te vroeg om de nieuwelingen nu al af te schrijven, I know). Zodra er dus 2-3 basis spelers afvallen hebben we niet de mensen om dat op te vangen.

En laten de dragende spelers nou nogal uitval gevoelig zijn .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_51812379
Joodjes . Terug uit Spanje en een hoop gemist hoorde ik.

Kan iemand een kleine opsomming geven van de gebeurtenissen sinds 16 juli? Dank je.
pi_51812442
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 11:32 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[afbeelding]
Zo moet het idd. Stam en Vermaelen mandekkers
pi_51812564
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 11:54 schreef Nashje het volgende:

Kan iemand een kleine opsomming geven van de gebeurtenissen sinds 16 juli? Dank je.
Euhm, korte bloemlezing

- Zooi blessures (Verthongen, VD Wiel en bovenal Davids, scheenbeenbreuk. Minimaal drie maanden out)
- Beetje geoefend (Rangers-uit, 1-1)
- Rellen (Op de antiekmarkt in Deventer en tijdens Go Ahead-Ajax, na halfuur op 0-1 gestaakt)
- Rommedahl en Urzaiz aangetrokken
- Gerucht over Ono dan wel Engelaar om leegte Davids eventueel op te vangen
- De 30e arbitrage van Suarez.
- Babel voor kleine twintig miljoen naar Liverpool
- Sneijder blijft nog een jaar, daarna gelimiteerde transfersom
- Perez gaat buiten spelen in Eindhoven

Als ik nog iets ben vergeten moet iemand het maar aanvullen.
  Redactie Games woensdag 25 juli 2007 @ 12:03:39 #229
23535 crew  Fathom
LeChuck
pi_51812638
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 11:54 schreef Nashje het volgende:

Nieuwe spits erbij. De oude spits van Atletico Madird
SNeijder blijft nog 1 seizoen en mag voor een xx bedrag weg volgend jaar
Davids scheenbeen gebroken
Rommendahl is gekocht
De naam Sjinji ono circuleert rond als opvolger van Davids.
Perez is verkocht aan psv
AJAX is nog steeds bezig met Prieto.
Babel verkocht voor hoop euries.
pi_51812653
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 12:03 schreef Fathom het volgende:

[..]

Nieuwe spits erbij. De oude spits van Atletico Madird
Athletic Bilbao
pi_51813083
Oke dank je beide.

Davids . Kutzooi. Rommedahl en Urzaiz, tsja.
  woensdag 25 juli 2007 @ 12:42:55 #232
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_51813818
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 12:18 schreef Nashje het volgende:
Oke dank je beide.

Davids . Kutzooi. Rommedahl en Urzaiz, tsja.
Dennis Rommedahl viel uitstekend in en Ismael Urzaiz mogen we heel blij mee zijn, ideaal breekijzer. Filmpje:

Ismael Urzaíz vs Ruud van Nistelrooy
pi_51813860
Ow ja, vergeet niet de geruchten te vermelden dat we Cesar Delgado en Artem Milevskiy al ruimschoots binnen hebben
pi_51814522
2e helft waren we echt een stuk dreigender met Rommedahl. Kennedy had gewoon de 1-2 moeten scoren, maar hopelijk kunnen we zaterdag al vanaf het begin doordrukken.
AFC AJAX
  woensdag 25 juli 2007 @ 13:16:34 #235
51286 w00h00
Digital man!
pi_51814868
'Het leek of ze bang voor ons waren'
Henk ten Cate is tevreden over het spel van Ajax in de oefenwedstrijd tegen Glasgow Rangers. De Amsterdammers maakten één doelpunt, net als de Schotten. Johnny Heitinga scoorde namens Ajax.

'Ik vind dat we heel behoorlijk gespeeld hebben', aldus Ten Cate. 'In de eerste helft hebben we gecontroleerd en eigenlijk niks weggegeven, alleen een dekkingsfout bij een corner. Na rust waren we voetballend eigenlijk oppermachtig. Toen hebben we verzuimd het af te maken, want we hebben een paar hele goede kansen gehad.'

Ervaren spelers als Davids, Gabri en Stam deden niet mee. 'We misten inderdaad een aantal spelers', zegt de hoofdtrainer van Ajax. 'Daarom ben ik tevreden. Deze ploeg is volwassen aan het worden en daarom moet ik ze een groot compliment geven.'

'Zij maakten het ons vrij makkelijk, want ze speelden met heel veel man achter de bal. Het leek wel of ze bang voor ons waren. Dat dwongen we af door goed positiespel. We mogen dan ook niet ontevreden zijn.'

pi_51815065
Ja hoor Henkie... de Schotten waren bang. Ze lieten Ajax inderdaad de ruimte, of moet ik zeggen: ze lieten Colin heel veel ruimte, want die prutser deed er toch niks mee.
pi_51815085
Vond het een kutwedstrijd eigenlijk, d'r zit nog heel weinig verrassing in het spel bij Ajax. Rangers liet ze maar wat aanklooien achterin, was volgens mij niet echt uit angst, maar meer omdat ze wisten dat Ajax d'r toch niks mee deed. Toen d'r eindelijk een beetje met tempo en risico werd gespeeld werd Rangers ook van de mat gespeeld.
  woensdag 25 juli 2007 @ 13:24:59 #238
82589 S-Two
barba macacu
pi_51815178
Niet echt realistisch van Henkie, maar goed, je moet toch positief bijven he.
  woensdag 25 juli 2007 @ 13:27:42 #239
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_51815274
Idd, Rangers bang . Komop zeg, Ajax bracht maar heel erg weinig gisteren, wat helemaal niet zo gek is, en ook niet heel erg zo bij de eerste echte krachtmeting. Maar ga niet doen alsof het goed was en je een puike pot gespeeld hebt.

Straks komt ie nog aan dat we eigenljk dik hadden moeten winnen >
Get woke, go broke!
pi_51815340
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 13:21 schreef Freak187 het volgende:
Ja hoor Henkie... de Schotten waren bang. Ze lieten Ajax inderdaad de ruimte, of moet ik zeggen: ze lieten Colin heel veel ruimte, want die prutser deed er toch niks mee.
D'r waren zat anderen die niks beter speelden dan Colin, Maduro en Vermaelen waren ook zo sloom als stront in de passing en Ogararu voegde ook niet echt wat toe. Het werd pas leuker toen Rommedahl erin kwam, die durfde eindelijk z'n mannetje is op te zoeken. Dan kun je ook meteen zien dat het verdedigend niet veel voorsteld bij de Rangers.
pi_51815387
Het was geen CL wedstrijd mensen, er moest niet gepresteerd worden. Bovendien waren de spelers duidelijk vermoeid door het afgelopen trainingskamp en de ochtendtraining + de vlucht naar schotland. Verloren we vorig jaar niet na het trainingskamp van Spakenbrug?? Volgens mij niet heel ontoevallig ook op de dinsdag avond.

----
edit, berichtje van vorig jaar:
quote:
Na een trainingskamp boordevol klinkende resultaten gingen de Ajacieden dinsdagavond gevoelig onderuit tegen SV Spakenburg. De Amsterdammers verlieten het vissersdorp met een 3-2 nederlaag. ,,Dit was gewoon niet goed’’, vatte Ajax-trainer Henk ten Cate de wedstrijd van zijn mannen kort en bondig samen. Relativerend: ,,Maar het is niet meteen helemaal niets meer als je in de voorbereiding een keer verliest.’’
pi_51815540
Je hebt gelijk BadRabbit, al viel het me wel een beetje tegen dat de buitenspelers zo weinig risico namen. Had er toch wat meer van verwacht.
  woensdag 25 juli 2007 @ 13:38:49 #243
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_51815669
Ik snap het aan de ene kant wel een beetje, dat je niet vol gaat. Maar juist de nieuwe spelers hebben toch iets te bewijzen?

Ik ga niemand serieus afrekenen op gisteren hoor, rustig maar. Maar als dit bijv. het beste is dat Colin kan, dan kan ie meteen weer weg hoor. EN maduro heeft dan echt niets meer bij Ajax te zoeken eigenlijk.

Dus tja, beetje jammer is het dan wel dat sommigen zo flets speelden. Een door iedereen afgefikte Rommedahl deed het echter wel weer redelijk .
Get woke, go broke!
  woensdag 25 juli 2007 @ 13:39:25 #244
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_51815700
Waneeer is die CL loting en wanneer zijn die wedstrijden?
Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
27 en 28 april 2013 REBIRTH FESTIVAL - www.rebirth-festival.nl
Mijn party reviews
  woensdag 25 juli 2007 @ 13:41:33 #245
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_51815802
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 13:39 schreef Sethje het volgende:
Waneeer is die CL loting en wanneer zijn die wedstrijden?
Loting voor de derde voorronde is op 27 juli 2007, wedstrijddata: 14/15 & 28/29 augustus 2007.
pi_51815928
Collin mag van mij wel weg, maar Maduro zeker niet.
AFC AJAX
pi_51815995
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 13:38 schreef HeatWave het volgende:
Ik snap het aan de ene kant wel een beetje, dat je niet vol gaat. Maar juist de nieuwe spelers hebben toch iets te bewijzen?

Ik ga niemand serieus afrekenen op gisteren hoor, rustig maar. Maar als dit bijv. het beste is dat Colin kan, dan kan ie meteen weer weg hoor. EN maduro heeft dan echt niets meer bij Ajax te zoeken eigenlijk.

Dus tja, beetje jammer is het dan wel dat sommigen zo flets speelden. Een door iedereen afgefikte Rommedahl deed het echter wel weer redelijk .
Ik vond Rommedahl me ook aardig meevallen, maar het is nog niet eerlijk om zijn prestatie met die van Kennedy te vergelijken. Kennedy heeft het trainingskamp meegemaakt en Dennis niet. (Is trouwens geen directe reactie naar jou dit ). Ook Goossens deed hetzelfde, maar hier geldt ook weer het argument dat hij niet het hele trainingskamp heeft meegemaakt.

Persoonlijk vind ik dit soort oefenwedstrijden niet zo interessant. De spelers moeten nog wedstrijdritme opdoen en werken nog aan hun conditie. Wel jammer dat ze nu al tegen de Rangers moesten, had liever eerst een wedstrijd tegen Falkirk gehad. Hadden we tegen de Rangers iets meer kunnen laten zien waarschijnlijk.
pi_51816020
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 13:38 schreef HeatWave het volgende:

Colin is verdedigend niet echt getest, opbouwend ben je ook afhankelijk van de beweging op het middenveld, en die was er bijna niet. Dus om hem daar nou om af te schrijven.
  woensdag 25 juli 2007 @ 13:55:10 #249
23468 super-mario
Race to the Max! #33
pi_51816399
quote:
Ajax wil Suárez voor 3,5 miljoen

woensdag 25 juli, door KJHuntelaar, Amsterdam, 10:05u, DvhN

FC Groningen en Ajax hebben met elkaar gesproken over een mogelijke transfer van Luis Suárez naar de Amsterdamse club. Algemeen directeur Hans Nijland van FC Groningen en zijn collega Maarten Fontein van Ajax troffen elkaar vrijdag in Zwolle en spraken gisteren telefonisch ook nog een keer met elkaar.

'Maar', zegt Nijland, 'het stevent nog steeds af op een arbitragezaak.' Die is aangespannen door Luis Suárez en staat gepland voor maandagavond op het KNVB-sportcentrum in Zeist.

'Ajax heeft ons in een eerder stadium per fax een bod gedaan op Luis Suárez van drieënhalf miljoen euro en ik heb Fontein gevraagd of Ajax bereid is dat bod substantieel te verhogen. Hij zei dat Ajax wel bereid was tot enige beweging in het bod, maar niet tot een substantiële verhoging.'

Als Ajax daar tot en met maandag nog niet toe bereid is, dan is een arbitragezaak onvermijdelijk, laat Nijland weten. 'Wij maken het bod dat Ajax heeft uitgebracht nu bekend omdat wij vinden dat onze achterban er recht op heeft te weten welk bedrag Ajax voor Luis Suárez wil betalen. Er circuleren bij onze supporters al bedragen van tien miljoen euro, maar daar is dus geen sprake van.'

'Drieënhalf miljoen euro voor Luis Suárez vinden wij een belediging voor een speler van zijn kaliber', gaat Nijland verder. 'Hij is 20 jaar, heeft het afgelopen seizoen in de competitie en de bekertoernooien vijftien keer gescoord, kan wedstrijden op zijn kop zetten en hij heeft nog een contract bij ons tot medio 2011. En leg mij eens uit waarom Ajax van Liverpool zeventien miljoen euro krijgt voor Babel en ons maar drieënhalf miljoen wil betalen voor Suárez.'

Aanvankelijk weigerde FC Groningen met Ajax te praten over een mogelijke verkoop van de Uruguayaanse publiekslieveling. 'En de insteek is ook nog steeds om Luis Suárez te behouden voor FC Groningen', zegt Nijland. 'Maar tot dusver was er alleen maar over en weer getelefoneerd en faxverkeer geweest tussen juristen.'
pi_51816474
Ze hebben het wel hoog in hun bol daar
AFC AJAX
pi_51816582
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 13:56 schreef BonJovi het volgende:
Ze willen zeker 10+ milj!!!
pi_51816636
Ze mogen het trouwens niet eens vrijgeven volgens mij tenzij het definitief rond is.

"Maar Babel heeft ook 17 miljoen gekregen"
AFC AJAX
  woensdag 25 juli 2007 @ 14:03:25 #253
82589 S-Two
barba macacu
pi_51816729
En nou iedereen ff zijn Ajax-bril af. Denkt iemand nou serieus dat ze hem zouden laten gaan voor 3,5 miljoen?
  woensdag 25 juli 2007 @ 14:05:38 #254
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_51816825
Idd zeg. Komop, bekijk het uit ons standpunt mbt Sneijder dan. Die mocht toch ook niet weg voor het schijntje van 15 milj?

Ik zie hem graag komen, en denk dat het ook wel lukt, maar laten we nou niet doen alsof Groningen gek is geworden ofzo, ze hebben groot gelijk dat ze willen vangen.
Get woke, go broke!
  woensdag 25 juli 2007 @ 14:07:03 #255
184495 Chivu
Nummer 5
pi_51816884
Een miljoen of 7 is gewoon een realistisch bedrag. Een bedrag van 3,5 miljoen is gewoon absurd en krenterig.
pi_51816922
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 13:56 schreef BonJovi het volgende:
Ik vind deze reactie eigenlijk een stuk arroganter. Als je kijkt wat er voor vergelijkbare spelers wordt betaald is 10 miljoen niet eens heel erg hoog ingezet. Je kunt wel denken dat je alles voor een knaak en een bos wortels weg kunt halen, alleen omdat het voor de speler een stap hogerop is. Maar Suarez is een groot talent, en daar mag voor betaald worden ook.
  woensdag 25 juli 2007 @ 14:08:31 #257
82589 S-Two
barba macacu
pi_51816939
Iets van 7 miljoen ja noemde ik ook in het Suarez topic. Maar goed, van mij hoeft hij niet te komen. Ik moet het nog maar zien of hij het in de kleine ruimte gaat redden. Het is hele goeie voetballer ja, maar bij Groningen heeft ie natuurlijk wel wat meer ruimte dan als hij bij Ajax speelt. En daarnaast zou ik het helemaal raar vinden als hij als linksbuiten wordt gehaald.
  woensdag 25 juli 2007 @ 14:08:44 #258
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_51816951
Precies, wel dik vangen voor Babel en dan gaan neuzelen over iemand die je zelf graag wil hebben.

Iedereen in NL ziet zijn spelers naar Ajax en PSV (AZ, f'noord) vertrekken en dat vinden ze niet leuk. Wij zien onze spelers altijd maar naar Barca, Madrid, Milan vertrekken, vinden wij ook niet leuk.
Get woke, go broke!
pi_51816988
Hij is links en kan een man voorbij komen, zoveel spelers heb je daar niet van. Volgens mij hebben buitens bij Ten Cate sowieso aardig wat vrijheid, dus dat lijkt me niet eens zo'n verkeerde plek voor hem.
pi_51817136
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 13:27 schreef HeatWave het volgende:
Idd, Rangers bang . Komop zeg, Ajax bracht maar heel erg weinig gisteren, wat helemaal niet zo gek is, en ook niet heel erg zo bij de eerste echte krachtmeting. Maar ga niet doen alsof het goed was en je een puike pot gespeeld hebt.

Straks komt ie nog aan dat we eigenljk dik hadden moeten winnen >
quote:
'Na rust waren we voetballend eigenlijk oppermachtig. Toen hebben we verzuimd het af te maken, want we hebben een paar hele goede kansen gehad.'
Dat zegt ie feitelijk met bovenstaande zin...
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_51817170
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 14:07 schreef Solstice het volgende:

[..]

Ik vind deze reactie eigenlijk een stuk arroganter. Als je kijkt wat er voor vergelijkbare spelers wordt betaald is 10 miljoen niet eens heel erg hoog ingezet. Je kunt wel denken dat je alles voor een knaak en een bos wortels weg kunt halen, alleen omdat het voor de speler een stap hogerop is. Maar Suarez is een groot talent, en daar mag voor betaald worden ook.
Je zegt het tegen BonJovi. Die vind alles goed wat Ajax doet.
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_51817521
Ik vind Suarez toch wel 7.5 miljoen waard.
pi_51817573
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 14:23 schreef Scorpie het volgende:
Ik vind Suarez toch wel 7.5 miljoen waard.
In ieder geval meer dan 3,5 miljoen.
pi_51817743
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 14:14 schreef Dylan Dog het volgende:

[..]

Je zegt het tegen BonJovi. Die vind alles goed wat Ajax doet.
Gister tegen Glasgow in ieder geval niet
AFC AJAX
  Redactie Games woensdag 25 juli 2007 @ 14:42:54 #265
23535 crew  Fathom
LeChuck
pi_51818096
3.5 mil is te weinig. Maar 7 vind ik toch ook wel max. Mag dan wel een talent zijn maar heeft ook nog veel te leren weinig tot geen ervaring op Europees nivo.
  woensdag 25 juli 2007 @ 14:50:14 #266
125053 stefmans
Ze winnen nooit van de Joden.
pi_51818379
We moeten toch wel zaterdag van Falkirk winnen, anders mogen ze zich schamen.
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
pi_51818861
8 miljoen is suarez wel waard.
lollig
pi_51818930
Een bedrag tussen de 5 en 7 miljoen euro lijkt me mooi zat.
  Redactie Games woensdag 25 juli 2007 @ 15:04:48 #269
23535 crew  Fathom
LeChuck
pi_51819043
Anders halen we Simao op bij Befica:D
pi_51819130
Nee dat is een klote Portuguees
AFC AJAX
pi_51819215
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 15:02 schreef kevin6188 het volgende:
Een bedrag tussen de 5 en 7 miljoen euro lijkt me mooi zat.
Daar zat ik inderdaad ook wel een beetje aan te denken ja
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  woensdag 25 juli 2007 @ 15:09:22 #272
125053 stefmans
Ze winnen nooit van de Joden.
pi_51819260
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 15:06 schreef BonJovi het volgende:
Nee dat is een klote Portuguees
Ik had gedacht dat C. Ronaldo wel jou type zou zijn.
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
pi_51819266
Ze moeten gewoon onderhandelen tot een miljoen of 5/6, dat is een mooie prijs.
pi_51819329
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 15:09 schreef devv05 het volgende:
Ze moeten gewoon onderhandelen tot een miljoen of 5/6, dat is een mooie prijs.
Punt is dat Groningen dat niet wil, me dunkt.
pi_51819993
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 15:11 schreef kevin6188 het volgende:

[..]

Punt is dat Groningen dat niet wil, me dunkt.
Groningen wil waarschijnlijk de hoofdprijs maar ajax mag ook wel wat meer bieden dan 3,5 miljoen.
lollig
pi_51820034
Suarez is zeker meer waard, maar ik vind hem dit bedrag niet waard voor Ajax.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  woensdag 25 juli 2007 @ 15:34:30 #277
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_51820321
Luis Suarez is nog minder een linksbuiten dan Ryan Babel, dus als we met drie aanvallers gaan spelen, is het een kut-aankoop. Beter een échte linksbuiten halen, als we 3-4-3/4-3-3 gaan spelen of Suarez halen, maar dan ook meteen overstappen naar 4-1-2-1-2.
  woensdag 25 juli 2007 @ 15:43:08 #278
184495 Chivu
Nummer 5
pi_51820622
Suarez lijkt me wel prima om als bliksemafleider voor Huntelaar te dienen. Van mij mag er gespeeld worden met Suarez - Huntelaar en Bakircioglu die het gat op rechts vanaf het middenveld invult. Met Rommedahl als een prima optie als echte rechtsbuiten, en Goossens die z'n kansen krijgt op links wanneer het niet werkt met Suarez (of Leonardo, als hij weer terug is).
  woensdag 25 juli 2007 @ 15:49:58 #279
51286 w00h00
Digital man!
pi_51820856
5 miljoen voor Suarez is redelijk. Suarez heeft laten zien dat hij zich staande kan houden in de Eredivisie tegen clubs van een laag kaliber als je kijk naar andere competities. Ik vraag me af hoe hij tegen de top 3 heeft gespeeld en in de UEFA cup wedstrijden van FC groningen.

Suarez zal een basis kracht worden dus ook in de CL. Aks hij dat niveau kan bij benen dan kun je over 10 mil gaan praten.

Oke 3,5 is aan de lage kant, maar Fontein heeft aangegeven dat Ajax water bij de wijn te willen doen..

Ik verwacht dat hij gewoon gaat komen voor het bedrag dat de arbitrage commisie stelt. Dat zal conform de waarde van zo'n speler gaan en die schat ik dus op 5 mil.
pi_51820948
Wow man, 3.5 Miljoen en dan gaan zeiken op PSV omdat hun maar 1,5 boden voor Perez
  woensdag 25 juli 2007 @ 15:54:02 #281
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_51821001
Luis Suarez was het afgelopen jaar super als hij om Erik Nevland heen kon voetballen, maar linksbuiten heeft hij bij FCG nooit gespeeld. Tijdens het WK voor spelers onder de 20 jaar heeft hij wél enkele keren als verkapte linksbuiten gespeeld, maar zelfs op dat podium viel hij op die positie door de mand. Voor welke positie is Ajax hem van plan te halen? Als linksbuiten in een systeem met drie aanvallers? Of als tweede spits naast Klaas Jan Huntelaar? Als hij als linksbuiten wordt gehaald, is iedere eurocent teveel, die jongen gaat verschrikkelijk floppen. Alleen als Henk ten Cate van plan is om met twee spitsen te gaan spelen, is het een nuttige aankoop.
  woensdag 25 juli 2007 @ 15:54:34 #282
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_51821021
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 15:52 schreef andre347 het volgende:
Wow man, 3.5 Miljoen en dan gaan zeiken op PSV omdat hun maar 1,5 boden voor Perez
Eeeehmmm je punt?
Get woke, go broke!
  woensdag 25 juli 2007 @ 15:59:50 #283
184495 Chivu
Nummer 5
pi_51821226
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 15:54 schreef M0NTANA het volgende:
Luis Suarez was het afgelopen jaar super als hij om Erik Nevland heen kon voetballen, maar linksbuiten heeft hij bij FCG nooit gespeeld. Tijdens het WK voor spelers onder de 20 jaar heeft hij wél enkele keren als verkapte linksbuiten gespeeld, maar zelfs op dat podium viel hij op die positie door de mand. Voor welke positie is Ajax hem van plan te halen? Als linksbuiten in een systeem met drie aanvallers? Of als tweede spits naast Klaas Jan Huntelaar? Als hij als linksbuiten wordt gehaald, is iedere eurocent teveel, die jongen gaat verschrikkelijk floppen. Alleen als Henk ten Cate van plan is om met twee spitsen te gaan spelen, is het een nuttige aankoop.
Ik denk niet dat Ajax de illusie heeft om een traditionele linksbuiten te vinden buiten de eigen jeugdopleiding. Zelfs de beste "linksbuitens" ter wereld zijn tegenwoordig spelers die wat vrijheid hebben om naar binnen te trekken. Dus ik vermoed dat Suarez gewoon de rol van Babel gaat krijgen, welke prima bij hem past.
pi_51821231
3.5 Miljoen euro is een enorme berg met geld voor Groningen. Hoger dan 5 Miljoen zou ik niet gaan als Ajax-zijnde.
pi_51821247
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 15:54 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Eeeehmmm je punt?
Niks, gewoon even mededelen
pi_51821867
Goede deals voor Xabi priento:

4 Miljoen
of
6 Miljoen + Mitea
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  woensdag 25 juli 2007 @ 16:19:35 #287
184495 Chivu
Nummer 5
pi_51821896
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 16:18 schreef MaxC het volgende:

4 Miljoen
of
6 Miljoen + Mitea
Volgens mij bedoel je 't andersom
  woensdag 25 juli 2007 @ 16:19:48 #288
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_51821905
Wie zou Mitea zelfs maar overwegen dan? Komop, zelfs iemand die Ajax niet volgt komt er toch zo achter dat hij nog nooit fit is geweest?
Get woke, go broke!
pi_51822002
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 16:18 schreef MaxC het volgende:

4 Miljoen
of
6 Miljoen + Mitea
Nog een speler voor de rechterkant? Bakircioglu en Rommedahl (of is die voor op links dan) lijkt mij toch wel voldoende.
  woensdag 25 juli 2007 @ 16:24:35 #290
184495 Chivu
Nummer 5
pi_51822063
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 16:19 schreef HeatWave het volgende:
Wie zou Mitea zelfs maar overwegen dan? Komop, zelfs iemand die Ajax niet volgt komt er toch zo achter dat hij nog nooit fit is geweest?
Mitea is gewoon heel getalenteerd. Je weet hoe de medische staf van Ajax in elkaar zit, dus als je een wat betere medische staf hebt kun je zo'n jongen heel houden. Kan 'ie een seizoen lang heel blijven dan is het gewoon een uitstekende counterspeler. Doelgericht, en volgens mij is het ook een prima afmaker.
  woensdag 25 juli 2007 @ 16:27:20 #291
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_51822168
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 16:24 schreef Chivu het volgende:

[..]

Mitea is gewoon heel getalenteerd. Je weet hoe de medische staf van Ajax in elkaar zit, dus als je een wat betere medische staf hebt kun je zo'n jongen heel houden. Kan 'ie een seizoen lang heel blijven dan is het gewoon een uitstekende counterspeler. Doelgericht, en volgens mij is het ook een prima afmaker.
Hmmzzzzz, mijn mening over de medische staf is inmiddels wel bekend geloof ik. Maar zou het zo erg zijn dan? Ik geloof niet dat Mitea het gevolg is van onze slagers eigenlijk. En als dat wel zo zou zijn, dan zouden ze dan bij Ajax toch ook wel inzien eindelijk lijkt me...

Het is ook wel een aardige voetballer, maar op deze manier heeft Ajax echt helemaal niets aan hem....
Get woke, go broke!
  woensdag 25 juli 2007 @ 16:30:20 #292
184495 Chivu
Nummer 5
pi_51822265
Ik kan me niet voorstellen dat zo'n jongen met een beetje meer fysieke training niet gewoon heel zou kunnen blijven. Als hij nu 36 is, ok, maar die jongen is net 21 geloof ik.
pi_51822309
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 16:19 schreef Chivu het volgende:

[..]

Volgens mij bedoel je 't andersom
Uhm.... nee
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  woensdag 25 juli 2007 @ 16:38:10 #294
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_51822551
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 16:30 schreef Chivu het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat zo'n jongen met een beetje meer fysieke training niet gewoon heel zou kunnen blijven. Als hij nu 36 is, ok, maar die jongen is net 21 geloof ik.
Ik hoop het voor hem, maar dat zouden ze bij een club als Ajax toch ook moeten kunnen? Ik bedoel dan zou hij echt naar Milan moeten voor het Milan Lab ofzo.
Get woke, go broke!
pi_51823160
Die Mitea struikelt de hele tijd over grassprieten ofzo die kan echt beter gaan schaken.
lollig
pi_51823738
quote:
Kan best dat hij nou al onherstelbare schade geleden heeft. Zo'n jongen moet je vanaf z'n jeugd al goed begeleiden, verkeerde spierverhoudingen, of een verkeerde manier van bewegen kan funest zijn. Het is niet voor niks dat steeds meer clubs gespecialiseerde loop en fitnesstrainers aantrekken voor de jeugd.
pi_51824557
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 16:31 schreef MaxC het volgende:

[..]

Uhm.... nee
Dan is je beredenering wel heel dom.
pi_51824618
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 16:52 schreef ub40_bboy het volgende:
Die Mitea struikelt de hele tijd over grassprieten ofzo die kan echt beter gaan schaken.
  woensdag 25 juli 2007 @ 18:02:10 #299
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_51825613
quote:
Hetzelfde geldt natuurlijk voor Edgar Manuchayran.
  woensdag 25 juli 2007 @ 18:13:32 #300
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_51825941
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 15:59 schreef Chivu het volgende:

[..]

Ik denk niet dat Ajax de illusie heeft om een traditionele linksbuiten te vinden buiten de eigen jeugdopleiding. Zelfs de beste "linksbuitens" ter wereld zijn tegenwoordig spelers die wat vrijheid hebben om naar binnen te trekken. Dus ik vermoed dat Suarez gewoon de rol van Babel gaat krijgen, welke prima bij hem past.
De rol van Ryan Babel? Je bedoelt op linksbuiten spelen, ook al ben je dat niet? Ja, ach. Had gehoopt dat men bij Ajax in zou zien dat er een échte rechtsbuiten moet komen of anders het systeem aanpassen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')