abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53527346
Vonkenboer, dank je voor je commentaar, we gaan er dan toch maar eens een electricien naar laten kijken. De meterkast was zo toen we het huis kochten en de lege kast bevat alleen de kookgroep en de derde schakelaar is nog niet in gebruik maar het lijkt mij inderdaad ook handiger om de hele boel daar gewoon in over te laten zetten.

Edit: heeft even gecheckt en de aardlek is wel 0,3 mA dus dat zit dan wel weer goed.

De tafel...we zijn er erg blij mee, maar we moeten nu ook nieuwe stoelen. Met de oude zitten we met onze neus op tafel.

En ik heb vandaag de gordijnen opgehaald. Alleen hadden ze voor Nikita de verkeerde gordijnen gemaakt dus die moeten opnieuw gemaakt worden. De in-betweens achter hangen inmiddels (jaja, morgen komt er even een foto ) en die voor en die op Chaya haar kamer gaan we morgen doen. Mijn vader komt morgen dus dan kan hij mooi even helpen.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  donderdag 27 september 2007 @ 21:23:24 #202
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_53527924
Allemaal leuk en aardig en zo! Maarreh:
quote:
Op donderdag 27 september 2007 17:54 schreef phluphy het volgende:
Mooie tafel! Lekker lijkt me dat, zo'n grote tafel.

Hoe is het met de overdracht gegaan?

Sterkte met de rest van de werkzaamheden.
... ♥ ik mis je ♥
pi_53531903
Sorry, ik had je vraag wel gelezen maar vergeten te antwoorden.

We hadden op tijd betaald dus de overdracht is prima verlopen.

Wel een beetje raar om voor het laatst je huis door te lopen. We hadden Chaya bij onze oude buurtjes ondergebracht dus die was mee op ons laatste rondje voor de nieuwe bewoners kwamen en die leek wel heel verbaasd dat er nergens meer iets stond (vooral in haar eigen kamertje).

Maar we hebben er wel een goed gevoel over. We hebben nu een heerlijk ruim huis en de kinderen kunnen hier straks lekker buiten spelen zonder dat ik me al te veel zorgen hoef te maken over het verkeer. En ik had van mezelf eigenlijk niet gedacht dat ik zo'n dorpsmens zou zijn. We woonden dan wel niet in hartje Alkmaar maar je merkte er wel meer de stadse mentaliteit en dan voel ik me hier 'op ons dorp' toch wel meer thuis.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_53588711
Weer even een kleine update.

De in-betweens hangen:

En we zijn de trotse bezitters van een nieuwe kast voor de televisie:

En ik had nog even een foto-tje gemaakt van de platte grond van de bovenverdieping omdat ik vind dat op de foto's niet echt tot zijn recht komt hoe ruim de kamers eigenlijk zijn:

De servieskast die ik besteld heb komt helaas a.s. donderdag pas dus het uitpakken schiet nog niet echt op. We hadden gehoopt in de Ikea kast wat meer spullen kwijt te kunnen maar dat leverde alleen een lege doos op waar de DVD's in hadden gezeten en voor de rest was er al snel weer een hoop rommel in de woonkamer opgedoken die nu ook een plekje in de kast heeft gekregen.

Morgen moet ik alweer aan het werk dus dan zal het klussen ook weer iets minder snel gaan maar ik hoop toch tussen de bedrijven door nog het een en ander te kunnen uitvoeren.
pi_53588768
Oh en nog even over de plattegrond.

De muur tussen slaapkamer 1 en slaapkamer 2 is naar achteren geschoven tot aan de deur van slaapkamer 2 en op dat stuk zit de kast dus niet zoals op de foto staat pal naast het bed.
  zondag 30 september 2007 @ 14:57:06 #206
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_53590172
Die kamer ziet er al een stuk uitgepakter uit dan eerst hoor. Lekker he, al die nieuwe spullen.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_53650314
Vandaag weer 4 dozen uitgepakt. Het lijkt erg weinig maar het heeft wel weer een hoop ruimte gemaakt op de slaapkamer van Chaya dus is het in elk geval weer een stap vooruit. Ik vind het bijna jammer dat het morgen woensdag is anders had ik begonnen met de laatste muur sauzen daar als ze lag te slapen 's middags.

En donderdag komt de nieuwe kast dus dan kunnen er ook weer een hoop woonkamer en keuken dozen worden leeggeruimd.
pi_53657375
Ziet er tot nu toe onwijs leuk uit hoor!

Leuke kleuren voor de slaapkamer van de oudste!

Ben erg benieuwd naar de 'eind' foto's!
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  woensdag 3 oktober 2007 @ 13:24:36 #209
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_53666603
Zouden dit dan echt de laatste loodjes zijn/worden Nanook?
Eindstreep in zicht!
... ♥ ik mis je ♥
pi_53667155
Of de eindstreep echt in zicht is weet ik niet hoor. Onze kamer moet nog behangen en de badkamer (de grootste klus die op het programma staat) moet nog worden gedaan. Van de week is er een mannetje langs geweest en als het een beetje mee zit zit zijn offerte vandaag bij de post. Vrijdagavond komt er nog iemand en dan is het een kwestie van vergelijken wie er de redelijkste prijs te bieden heeft.

Maar qua slaapkamers van de kinderen begint het inderdaad op te schieten. En morgen komt de kast. Ik was het klussen een poosje behoorlijk zat maar door toch wat te doen gisteren is de zin wel weer een beetje terug gekomen.

Of er komend weekend iets van het klussen terecht gaat komen is nog even de vraag. Chaya is jarig vandaag en dat vieren we zondag dus dan komt er van klussen in ieder geval niets.
pi_53678159
Ik werd zojuist gebeld door onze eerste klusmeneer. Hij had een berekening gemaakt en de totale kosten voor het renoveren van de badkamer kwamen volgens hem op zo'n 4000 Euro (ex BTW!)

Ik moet zeggen dat me dat behoorlijk tegen viel want we moeten dus nog wel al het sanitair en de tegels zelf kopen dus die kosten komen er nog bij. Eerst maar eens afwachten wat het mannetje dat vrijdag komt nog voor ons kan betekenen.
pi_53678205
Zijn het allebei gewoon schrijnwerkers of is één van de twee van een badkamerfirma?
pi_53678872
Nee, geen van 2-en is van een badkamerfirma. Het zijn zoals jij het noemt schrijnwerkers (hier zijn het kleine zelfstandigen die werken onder een overkoepelende organisatie) daarom viel de prijs me ook eigenlijk een beetje tegen.

Het slopen gaan we zelf doen dus dat zit al niet in de prijs inbegrepen.
pi_53686004
Ik word net gebeld. Neckerman is vergeten de kast op transport te zetten naar de vervoerder en dus komt de kast vandaag niet! Ik baal echt als een stekker.

Ja ze konden hem morgen leveren...hardstikke leuk maar dan moet ik werken! Dus nu komt hij maandag. We zullen zien of dat wel gaat lukken.
  donderdag 4 oktober 2007 @ 09:21:02 #215
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_53686069
Bah, ik kan me voorstellen dat dat een vette domper is. Kun je niks creatiefs bedenken voor levering net na je werktijd of zo? Of iemand anders thuis laten zijn om de kast in ontvangst te laten nemen? Dan heb je ternminste het weekend al plezier ervan!

Wat de klusjesmannen betreft: mijn schoonvader is laatst als proef in zee gegaan met een Uitzendbureau voor Polen. Het is uitstekend bevallen, de prijzen zijn een lachertje. Hij heeft uiteindelijk het hele huis laten opknappen en is erg tevreden.
Misschien een optie?
... ♥ ik mis je ♥
  donderdag 4 oktober 2007 @ 09:21:02 #216
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_53686070
dubbel.
... ♥ ik mis je ♥
  donderdag 4 oktober 2007 @ 09:26:39 #217
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_53686159
Wat een tegenvallers zeg Nanook. Zo'n badkamer kan inderdaad best een prijzig verhaal worden.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_53686949
Phluph, ik heb aan ze gevraagd of zij invloed hebben op de bezorgtijden want Neckermann bezorgd tot 9 uur 's avonds maar dat hebben ze niet. Anders had ik kunnen vragen of ze morgen na 6 uur zouden kunnen leveren.

Ik baal er vooral van omdat we zondag de verjaardag van de jongste vieren en ik had gehoopt met de kast mijn woonkamer wat meer op orde te hebben maar dat zit er dus helaas niet in.

Wat de badkamer betreft hebben we nog wat opties. Mijn schoonvader is ook aan het kijken of hij misschien nog iemand kan regelen dus we wachten het gewoon nog even rustig af. Het bouwdepot van onze hypotheek staat nog 2 jaar dus we hebben de tijd.
pi_53688549
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 10:09 schreef Nanook24 het volgende:
Ik baal er vooral van omdat we zondag de verjaardag van de jongste vieren en ik had gehoopt met de kast mijn woonkamer wat meer op orde te hebben maar dat zit er dus helaas niet in.

Wat de badkamer betreft hebben we nog wat opties. Mijn schoonvader is ook aan het kijken of hij misschien nog iemand kan regelen dus we wachten het gewoon nog even rustig af. Het bouwdepot van onze hypotheek staat nog 2 jaar dus we hebben de tijd.
Dat is wel jammer ja, als je juist de boel een beetje in orde wilde hebben voor de verjaardag. Maar nu heb je wel een excuus als het er nog een beetje rommelig uitziet .

Ik hoop dat jullie er met de badkamer uitkomen, zoveel kosten en dan nog zelf alles moeten kopen en slopen! Ik heb er niet echt verstand van maar dat moet toch wel voor minder kunnen . Over die Polen hoor je goede verhalen, maar ook mindere. Het is moeilijk communiceren en soms gebeuren de dingen dan net iets anders dan wat jij wilt. Maargoed, het scheelt wel veel geld en meestal zijn ze wel oké.

Ik had nog een vraagje aan je Nanook, jij wilde toch dag/nacht stroom op gewoon dagstroom laten zetten? Heb je dat nog gedaan en waren daar nog kosten aan verbonden? Ik ben het namelijk ook van plan, maar heb nog lichte twijfels!
I know everything changes / All the cities and faces / But I know how I feel / About you
pi_53690533
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 11:27 schreef Mikani het volgende:
Ik had nog een vraagje aan je Nanook, jij wilde toch dag/nacht stroom op gewoon dagstroom laten zetten? Heb je dat nog gedaan en waren daar nog kosten aan verbonden? Ik ben het namelijk ook van plan, maar heb nog lichte twijfels!
Ik ben er achteraan geweest en heb het uiteindelijk gevonden op de site van de Nuon (onze energieleverancier). Het overstappen was tot mijn grote verbazing gratis en het scheelt echt behoorlijk in de kosten. 1 kwh op het dure tarief kost iets van 13 cent terwijl het op het continutarief 9 cent kost!

Ik heb dan ook direct met de Nuon gebeld maar ik kon pas overstappen als ik bericht van hen had gekregen dat ze onze aansluiting in de administratie hadden verwerkt dus dan moet ik nog even overnieuw bellen.
pi_53690918
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 12:51 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Ik ben er achteraan geweest en heb het uiteindelijk gevonden op de site van de Nuon (onze energieleverancier). Het overstappen was tot mijn grote verbazing gratis en het scheelt echt behoorlijk in de kosten. 1 kwh op het dure tarief kost iets van 13 cent terwijl het op het continutarief 9 cent kost!

Ik heb dan ook direct met de Nuon gebeld maar ik kon pas overstappen als ik bericht van hen had gekregen dat ze onze aansluiting in de administratie hadden verwerkt dus dan moet ik nog even overnieuw bellen.
Kijk, nog gratis ook. Dan ga ik daar maar eens achteraan binnenkort , dankjewel!
I know everything changes / All the cities and faces / But I know how I feel / About you
pi_53825735
Vandaag werd eindelijk de kast geleverd (gisteren stond hij wel in de vrachtwagen maar toen ontbrak er 1 pakket en dan mag TNT niet afleveren) en hij staat (net!).

En m'n inductieplaat is ook werkend met dank aan onze lieve buurman. Morgen dus eindelijk weer koken zoals ik gewend was.

En uiteraard morgen foto's want voor vandaag is het wel weer even leuk geweest dus ik ga mijn bedje opzoeken.
pi_53833171
Wat fijn Nanook!
Ik ben heeel benieuwd naar de kast hoor!
Voelt het al een beetje als thuis=
  woensdag 10 oktober 2007 @ 17:41:55 #224
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_53842919
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 10:42 schreef appelsap het volgende:
Wat fijn Nanook!
Ik ben heeel benieuwd naar de kast hoor!
Voelt het al een beetje als thuis=
Wat zij zegt / vraagt !

En als je het vandaag niet redt met de foto's, wachten we wel tot morgen heur!
... ♥ ik mis je ♥
pi_53847033
Het wordt inderdaad morgen. We hebben in die hoek nog niet echt goed licht en ik ben er in alle drukte vanmiddag niet aan toe gekomen om foto's te maken. (Maar dan zijn er ook wel 6 dozen leeg. )

De inductieplaat is nu ook volledig functioneel. Vanmorgen bleek 1 helft toch niet te werken. Er bleken 2 draadjes verkeerd om te zitten maar dat heeft nu omgedraaid en nu heb ik wel 4 werkende pitten.

Wat betreft het thuis voelen... Het klinkt misschien gek want we komen hier helemaal niet vandaan maar toch voel ik me al vanaf dag 1 thuis hier. De mensen zijn hier zo veel vriendelijker en het huis voelt ook gewoon lekker dus ik kan niet anders dan volmondig JA antwoorden als mensen vragen of ik me hier een beetje thuis voel.

Alleen het reizen van en naar mijn werk is toch wel een beetje veel (ruim een uur enkele reis) dus ik wil toch wel z.s.m. op zoek naar iets hier in de buurt.
pi_53847645
Dan wachten we tot morgen.

Lekker dat je je er zo in thuis voelt, nu helemaal natuurlijk nou je weer normaal kunt koken.
Pff een uur reistijd dat is lang ja, ik hoop dat je snel wat gevonden hebt.
pi_53863366
De beloofde foto-update.

Allereerst de nieuwe kookplaat

En dan de nieuwe kast vanuit 2 oogpunten

Ik sta echt verbaasd dat ik al die spullen uit die 6 dozen gisteren in de keukenkastjes en het bovenste deel van de kast kwijt kon. Het onderste deel is nog helemaal leeg dus daar kan nog lekker wat woonkamer spul in.
pi_53868647
Wat een mooie kast heb je uitgezocht Nanook! En wat gaan er een hoop spullen in, nog ruimte over ook.
Is nu alles bijna uitgepakt en hebben jullie nog veel te doen?
pi_53870185
Nee, nog niet alles is uitgepakt. Er staat nog een doos of 8 (denk ik) met woonkamer spullen in de garage en er moeten nog 2 kastjes uit de garage een plekje krijgen in huis.

Qua werk, even een lijstje maken:
- Kozijnen en deuren schilderen
- Vloer in de keuken leggen
- Badkamer laten doen
- Dakkapellen laten plaatsen
- Gordijnen ophangen in de kinderkamers
- Muur op Chaya haar kamer afsausen

Al met al zijn er dus nog wel redelijk wat dingetjes die gedaan moeten worden maar het heeft allemaal geen super haast. We kunnen zoals het nu is gewoon goed wonen en we doen gewoon steeds een stukje en uiteindelijk gaat alles dan gewoon af komen.

Ik moet wel zeggen dat alle spullen uit die dozen niet alleen in de kast en de keuken terecht zijn gekomen hoor. De keukendozen stonden in de voorraadkast in het halletje en nu die leeg was kon ik daar ook eindelijk spullen in gaan zetten.
pi_53870305
Wauw ziet er goed uit! Mooie kookplaat, kast en gewoon die ruimte
pi_53870932
Mooie kast zeg!
pi_53874437
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 20:09 schreef Nanook24 het volgende:
Nee, nog niet alles is uitgepakt. Er staat nog een doos of 8 (denk ik) met woonkamer spullen in de garage en er moeten nog 2 kastjes uit de garage een plekje krijgen in huis.

Qua werk, even een lijstje maken:
- Kozijnen en deuren schilderen
- Vloer in de keuken leggen
- Badkamer laten doen
- Dakkapellen laten plaatsen
- Gordijnen ophangen in de kinderkamers
- Muur op Chaya haar kamer afsausen

Al met al zijn er dus nog wel redelijk wat dingetjes die gedaan moeten worden maar het heeft allemaal geen super haast. We kunnen zoals het nu is gewoon goed wonen en we doen gewoon steeds een stukje en uiteindelijk gaat alles dan gewoon af komen.

Ik moet wel zeggen dat alle spullen uit die dozen niet alleen in de kast en de keuken terecht zijn gekomen hoor. De keukendozen stonden in de voorraadkast in het halletje en nu die leeg was kon ik daar ook eindelijk spullen in gaan zetten.
Dat is nog wel een lijst maar daar kan je het gelukkig wat rustiger aan mee doen ja!
Fijn he, als het even wat minder druk is!
Hier ook hetzelfde met de voorraadkast en dozen, heel fijn als dat allemaal is opgeruimd. Dan kan je tenminste ook je spullen weer vinden.
pi_56089256
Hoog tijd om weer eens een update te doen.

Na een klusdip van een aantal maanden zijn we sinds een week of 2 weer aan het klussen geslagen.

De slaapkamer van Chaya is nu klaar en die van Nikita ga ik morgen afmaken als ik lijstjes gekocht heb bij Ikea.

Onze slaapkamer is nu voor de helft behangen. De andere helft moet nog even wachten tot de badkamer gedaan is omdat de ophanging van de wastafel nu dwars door de muur heen komt. Als het allemaal goed gaat is dit met het nieuwe wastafelmeubel niet het geval dus dan kunnen we de muur gewoon netjes behangen.

Voor de badkamer hebben we inmiddels een redelijke offerte liggen (4000 Euro incl. BTW) maar er is vanavond nog iemand geweest (de man van een collega van ) dus die offerte wachten we nog even af voor we beslissen.

En de aanvraag voor de dakkappel aan de voorkant heeft vorige week in de krant gestaan dus als alles mee zit kunnen we over een week of 5 met de leverancier gaan bellen om een afspraak te maken wanneer ze kunnen komen.

Allemaal goed nieuws en vorderingen dus.

Nieuwe foto's volgen a.s.a.p.
  donderdag 17 januari 2008 @ 09:39:20 #234
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_56095268
Ha, leuk, weer aktie!

Ik heb even niet goed begrepen / meegekregen wanneer ze aan de badkamer gaan beginnen?

Lekker vooruitzicht hoor!
... ♥ ik mis je ♥
  donderdag 17 januari 2008 @ 10:27:03 #235
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_56096175
leuk om te zien dat ook hier weer wat gebeurt! Ik ben alleen even kwijt wat je allemaal in je badkamer wil, ¤ 4000 is wel een goede prijs nl.
pi_56111619
Tijd voor de foto update

De kamer van Chaya voor:

En na:

De slaapkamer van Nikita voor:

En na:

Nog even een close upje:

En onze slaapkamer voor :

En na :

Wat de badkamer betreft. Die is nu zo:

En die moet uiteindelijk zo gaan worden:

Als het een beetje mee zit kan er tussen half en eind februari al aan begonnen worden en dan zal het een week of 2 duren voor alles weer netjes en bruikbaar is en ik eindelijk weer lekker met een boek in bad kan.
  donderdag 17 januari 2008 @ 20:35:22 #237
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_56112390
Wat zijn die slaapkamertjes leuk en vrolijk geworden Nanook! En jullie slaapkamer is er ook behoorlijk op vooruit gegaan!

Oh heerlijk, ik kan over een week of 2 ook weer lekker in bad en zo.
Ik deel dus "die Vorfreude"
... ♥ ik mis je ♥
pi_56114597
Ik ben er zelf ook heel blij met hoe het geworden is. En niet geheel onbelangrijk...de kinderen ook. Nikita is geen meisjes meisje maar wel een groot liefhebber van dieren dus deze slaapkamer is echt goed aan haar besteed. En hoewel de jongste nog niet echt kan zeggen wat ze ervan vindt natuurlijk merkte ze wel heel duidelijk op dat er iets anders was toen het laatste stuk geverfd was en de schilderijtjes hingen.

Het behang in onze kamer is wel donkerder en drukker geworden dan we hadden verwacht maar we zijn er wel heel blij mee. Als de badkamer klaar is komt er op de andere wand vinylbehang dat we in de kleur van de lichte bloemetjes gaan verven met daarop een grote lijst met nog een stuk van het bloemenbehang om het toch weer één geheel te maken.

Ik kan ook niet wachten tot de badkamer klaar is. Douchen vind ik ook lekker, maar gewoon even heerlijk een uur relaxen in bad met een boek is zooo lekker.
  donderdag 17 januari 2008 @ 22:13:51 #239
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_56114851
Ik vind het behang wel erg mooi, al kan ik me voorstellen dat het wat druk overkomt. Goed idee van die lichte muur met een lijst met hetzelfde behang. Heb ik bij m@x thuis ook gezien, die herhaaltruc, en het stond erg leuk.

Ik zit nog even naar de foto van de slaapkamer te kijken... heb je er nu luxaflex hangen, zie ik dat goed?
Volgens mij zou het heel mooi staan (en ook weer de drukte van het behang afzwakken) als je gordijnen op zou hangen in de donkere kleur van het behang. Sorry, in gedachten zit ik je gewoon op kosten te jagen!
... ♥ ik mis je ♥
pi_56115036
Nee op de slaapkamer hangen nu (verduisterende) rolgordijnen. Die hingen er al achter de lamellen en die hebben we laten hangen. De bedoeling is nog wel dat er gordijnen komen maar dat moet écht nog even wachten tot er vakantie/belastinggeld gestort is. Ik tijfel alleen een beetje of het met donkere gordijnen niet weer te donker wordt maar aan de andere kant zou ik niet weten welke kleur ik er anders voor zou moeten nemen.

Je zit me dus niet op kosten te jagen hoor, de plannen waren er al alleen de uitvoering laat nog even op zich wachten.
  donderdag 17 januari 2008 @ 22:26:57 #241
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_56115283
Die twijfel kan ik me goed voorstellen, het is wel heel donker. Toch zou ik het wel durven riskeren, en dan met de juiste verlichting gaan werken of zo. Het is wel een hele warme kleur, vind ik. En de lichtere kleur lila vind ik niet echt geschikt om voor gordijnen te kiezen. Dan zou je alleen nog kunnen kiezen voor dat goud (zilver?) kleurige detail in het behang. Kan ook mooi zijn, maar vind ik wel gewaagd.

Nou ja, voorlopig is het nog maar een theoretisch probleem.
... ♥ ik mis je ♥
pi_56115681
Ach welja, wie weet komt er ergens vanzelf een leuke aanbieding voorbij waarbij ik denk 'Ja, dat zijn de perfecte gordijnen voor ons!'

Hoewel ik eigenlijk al wel gordijnen heb gezien die zijn zoals ik wil en die gordijnen zijn inderdaad in dat aubergine kleurtje.
pi_56261452
Badkamerupdate:

De man van de collega van mijn heeft de eer gewonnen om onze badkamer te gaan opknappen. Qua factuurbedrag scheelde het 150 Euro met de andere klussenmeneer dus het was puur een gevoels kwestie.

We hebben hem vanavond het heugelijke nieuws gemeld en krijgen vrijdag te horen wanneer hij denkt te kunnen beginnen.

Verder doet de gemeente moeilijk over de dakkapel. Wij hadden op de tekening de zijkant van de dakkapel gelijk gehouden met de middenstijl van het raam op de 1e verdieping en de gemeente wil dat we de boel 30 cm opschuiven zodat het kozijn van de dakkapel gelijk is met de middelstijl van het raam op 1 hoog.

Het zal wel wazig overkomen maar wij vinden het op de tekening in ieder geval raar staan zoals de gemeente het wil maar zei al dat het waarschijnlijk wel zo zal gaan worden omdat de gemeente het zo wil. Nouja, het is de kapel aan de voorkant en ik hoef er niet dagelijks naar te kijken dus vooruit maar weer.
  Moderator donderdag 24 januari 2008 @ 18:14:49 #244
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_56280064
quote:
Op woensdag 23 januari 2008 21:40 schreef Nanook24 het volgende:
Badkamerupdate:

De man van de collega van mijn heeft de eer gewonnen om onze badkamer te gaan opknappen. Qua factuurbedrag scheelde het 150 Euro met de andere klussenmeneer dus het was puur een gevoels kwestie.

We hebben hem vanavond het heugelijke nieuws gemeld en krijgen vrijdag te horen wanneer hij denkt te kunnen beginnen.

Verder doet de gemeente moeilijk over de dakkapel. Wij hadden op de tekening de zijkant van de dakkapel gelijk gehouden met de middenstijl van het raam op de 1e verdieping en de gemeente wil dat we de boel 30 cm opschuiven zodat het kozijn van de dakkapel gelijk is met de middelstijl van het raam op 1 hoog.

Het zal wel wazig overkomen maar wij vinden het op de tekening in ieder geval raar staan zoals de gemeente het wil maar zei al dat het waarschijnlijk wel zo zal gaan worden omdat de gemeente het zo wil. Nouja, het is de kapel aan de voorkant en ik hoef er niet dagelijks naar te kijken dus vooruit maar weer.
m.a.w. woorden ze willen het zo symmetrisch mogelijk; als het om het vooraanzicht gaat
Dat lijkt mij ook veel mooier
pi_56282882
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 18:14 schreef Vonkenboer het volgende:
m.a.w. woorden ze willen het zo symmetrisch mogelijk; als het om het vooraanzicht gaat
Dat lijkt mij ook veel mooier
Het gekke is juist dat het (in onze ogen!) minder symetrisch oogt als je de kozijnen gelijk houdt dan wanneer je de zijkant van de dakkappel gelijk houdt aan die raamstijl. Manlief is nu niet thuis en ik weet niet waar hij de tekeningen heeft opgeslagen maar ik zal later eens kijken of ik de plaatjes kan posten voor het idee.
  maandag 28 januari 2008 @ 20:10:57 #246
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_56369453
En? Wanneer wordt er met de badkamer begonnen?
... ♥ ik mis je ♥
pi_56371875
Week 8

Nog 3 weekjes geduld dus en dan gaat het grote improviseren beginnen. Voor de kinderen is het niet zo ingewikkeld, die kunnen gewoon in het babybadje maar voor onszelf moeten we nog even een oplossing bedenken.
  maandag 28 januari 2008 @ 22:11:46 #248
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_56372359
Tuinslang?
... ♥ ik mis je ♥
pi_56373610
Hahaha, die kwam vandaag op mijn werk ook al voorbij. Lekker met dit weer buiten en dan ook als een bikkel de buitenkraan gebruiken. Brrrr...had het nou hartje zomer geweest dan was een tuindouche nog een optie geweest maar voor nu zie ik dat niet zo zitten.

Het wordt in elk geval verplicht met het hele gezin naar het zwembad in het weekend had ik al bedacht. En dan op woensdagmiddag maar even langs oma of vrienden ofzo en dan daar douchen. Dan stinken we in elk geval niet het huis uit na die twee weken.
pi_56808655
Ze zijn begonnen.

Vanmorgen om kwart voor 8 stond er hier 3 man op de stoep om aan de slag te gaan in ons badkamertje van 2 bij 2,5! Ik weet het niet hoor maar volgens mij gaan een paar mensen elkaar vresselijk in de weg lopen vandaag.

Anyway, vandaag is de dag van het sloopwerk. Morgen komen ze de leidingen infrezen e.d. dan komt woensdag de stucadoor en dan hebben we donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag klusvrij om het stucwerk te laten drogen en dan kan maandag de tegelzetter aan de gang.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')