Een veel betere optie! Je hebt in beide situaties geen ruimte voor je bestek! Enkel wat bovenkastjes en 2 lades in de hoge kast...quote:Op donderdag 26 juli 2007 15:35 schreef Nanook24 het volgende:
Webforce, we moeten in die hoek koken vanwege de schouw/afzuiging die daar nu zit en die we daar willen laten zitten. Zou zo'n carrouselkast volgens jou in deze een betere optie zijn? (Ik meen me te herinneren dat dat maat technisch niet helemaal geweldig uit kwam)
De maten van de keuken zijn globaal genomen 2 bij 3 meter (we hebben nog niet de kans gehad om precies te gaan meten.)
Bij sommige kan dat welquote:Op donderdag 26 juli 2007 15:17 schreef WebForce het volgende:
edit: En besef dat je de lade onder je inductiekookplaat niet kan gebruiken, dat wil zeggen dat je geen plaats hebt voor je bestek!
In Haarlem zal toch ook wel iemand bij de IKEA wat van een keuken weten...quote:Op donderdag 26 juli 2007 15:47 schreef Nanook24 het volgende:
We willen graag een koel/vries combinatie.
Als je nou in Haarlem zou werken zouden we wel even langs komen. Duiven is helaas iets te ver uit de buurt.
Ja natuurlijk, maar je live laten helpen door een Fokker is natuurlijk altijd leuker Koningin.quote:Op donderdag 26 juli 2007 15:58 schreef Koningin het volgende:
In Haarlem zal toch ook wel iemand bij de IKEA wat van een keuken weten...
Dan vraag je of die figuur in Haarlem zich op Fok aanmeldtquote:Op donderdag 26 juli 2007 16:00 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, maar je live laten helpen door een Fokker is natuurlijk altijd leuker Koningin.
Als je nu de onderste neemt en de koelkast in een halfhoge kast doet en de oven onder de kookplaat?quote:Op donderdag 26 juli 2007 16:25 schreef Nanook24 het volgende:
Ziet er goed uit Webforce alleen zitten we een beetje met de aansluitpunten.
Nog even het plaatje van de keuken nu:
[afbeelding]
De schouw willen we dus laten hangen en de spoelbak in dezelfde hoek laten.
Ik kwam met de andere kast op dit plaatje:
[afbeelding]
De vraag is dan alleen of de kookplaat nog in de hoek kan...niet zeker hè?![]()
koel/vries, die kan niet een een half hoge kastquote:Op donderdag 26 juli 2007 16:29 schreef sanger het volgende:
[..]
Als je nu de onderste neemt en de koelkast in een halfhoge kast doet en de oven onder de kookplaat?
Verrek, het is een koel/vries indd.quote:Op donderdag 26 juli 2007 16:33 schreef WebForce het volgende:
[..]
koel/vries, die kan niet een een half hoge kast. Minimaal 195 (217 incl. plint).
Je hebt eigenlijk geen keus! Enige wat ik ervan kan maken is dit:quote:Op donderdag 26 juli 2007 16:39 schreef Nanook24 het volgende:
Ik weet niet of ik mijnzo ver krijg dat hij de schouw weg wil hebben dat is een beetje het punt, en zo lang die er zit ben ik verplicht om in die hoek te blijven koken.
Ik ga er in elk geval eens met hem over brainstormen.
Zoals gezegd we slapen er nog een nachtje over...of 2, of 3quote:Op donderdag 26 juli 2007 16:50 schreef WebForce het volgende:
Je hebt eigenlijk geen keus! Enige wat ik ervan kan maken is dit:
[...]
Dat kan, ze kunnen zelfs de oude keuken slopen als je dat wilt laten doenquote:Op donderdag 26 juli 2007 18:10 schreef Nanook24 het volgende:
Jullie hebben mij inmiddels wel overtuigd.
Ik ga vanavond gewoon een super de luxe keuken in elkaar zetten (mijn wederhelft moet toch werken) en hem er dan van overtuigen dat het zonder die schouw toch allemaal net wat meer heeft.
Dan heb ik alleen nog wel even een laatste vraag voor Webforce, als ik de keuken laat installeren door Ikea leggen zij dan ook het leidingwerk om?
Op zich is daar wel ruimte voor maar we zijn er nog niet helemaal uit hoe we dat willen. Met kastjes eronder, met alleen een muurtje, of gewoon een blad op een poot.quote:Op donderdag 26 juli 2007 19:40 schreef wonderer het volgende:
Is er geen ruimte voor een bar of eiland?
Je zou er zelfs een spoelbak in kunnen doen, of ze vaatwasser.quote:Op donderdag 26 juli 2007 20:07 schreef Nanook24 het volgende:
[..]
Op zich is daar wel ruimte voor maar we zijn er nog niet helemaal uit hoe we dat willen. Met kastjes eronder, met alleen een muurtje, of gewoon een blad op een poot.
Dat kan perfect! Goede keuze: inductiekoken.quote:Op donderdag 26 juli 2007 19:13 schreef Nanook24 het volgende:
Het is de laatste geworden uit jouw rijtje van 3 en als die schouw dan toch niet blijft zitten ben ik van kleur verandert naar Tidaholm eiken. Volgens mij zitten we dan alleen nog met een kookprobleempje...inductie kan ook niet boven een oven...toch? En dat omleggen van die leidingen is dat heel duur of hangt dat er vanaf wat ze moeten doen?
[afbeelding]
Voor de liefhebbers. Tidaholm is deze kleur:
[afbeelding]
Anders kun je ze via internet bestellen. Laat je het elektra alvast leggen, en door Ikea de uitsparing uitzagen. Maten zijn vaak al op internet erbij vermeld.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 09:27 schreef Nanook24 het volgende:
Sanger, Ik weet niet of Ikea ook zoiets in het assortiment heeft maar we gaan als we er aan toe zijn in elk geval eens praten met de medewerker aldaar.
We hebben een hele goede inductiekookplaat in het assortiment, nog even een maandje wachten en je krijgt er zelf standaard 5 jaar garantie op!quote:Op vrijdag 27 juli 2007 09:27 schreef Nanook24 het volgende:
Webforce, Ik had er nu ook maar even wat apparatuur in gezet voor het idee. Ik moet me ook nog even verdiepen in welke oven en welke magnetron we er precies in willen hebben.
Koningin, Dat is niet de oven maar de magnetron en die wordt hier over het algemeen alleen maar gebruikt om flesjes warm te maken dus dat zal niet echt een probleem geven.
Sanger, Ik weet niet of Ikea ook zoiets in het assortiment heeft maar we gaan als we er aan toe zijn in elk geval eens praten met de medewerker aldaar.
Stimmt, goedkoper met die kwaliteit is er niet te vinden!quote:Op vrijdag 27 juli 2007 11:09 schreef Nanook24 het volgende:
Ik had het gelezen 'aan de andere kant' dat maandje wachten is in elk geval geen probleem want we krijgen toch half september de sleutel pas en zoals gezegd de keuken heeft geen absolute haast.
Wat je er vergeet bij te zeggen trouwens is dat die inductie plaat van Ikea ook nog eens helemaal niet zo duur is. 699 Euro toch?
Volgens Webforce wel dus daar vertrouw ik dan maar op.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 12:09 schreef sanger het volgende:
Maar is die Ikea inductieplaat wel mogelijk boven een oven?
Grote Broekquote:Op donderdag 26 juli 2007 10:36 schreef truttebosje het volgende:
[..]
ik snap m niet...maar misschien heb ik wat gemist.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |