abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51856533
Webforce, we moeten in die hoek koken vanwege de schouw/afzuiging die daar nu zit en die we daar willen laten zitten. Zou zo'n carrouselkast volgens jou in deze een betere optie zijn? (Ik meen me te herinneren dat dat maat technisch niet helemaal geweldig uit kwam)

De maten van de keuken zijn globaal genomen 2 bij 3 meter (we hebben nog niet de kans gehad om precies te gaan meten.)
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  donderdag 26 juli 2007 @ 15:41:18 #52
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_51856756
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 15:35 schreef Nanook24 het volgende:
Webforce, we moeten in die hoek koken vanwege de schouw/afzuiging die daar nu zit en die we daar willen laten zitten. Zou zo'n carrouselkast volgens jou in deze een betere optie zijn? (Ik meen me te herinneren dat dat maat technisch niet helemaal geweldig uit kwam)

De maten van de keuken zijn globaal genomen 2 bij 3 meter (we hebben nog niet de kans gehad om precies te gaan meten.)
Een veel betere optie! Je hebt in beide situaties geen ruimte voor je bestek! Enkel wat bovenkastjes en 2 lades in de hoge kast...
Wat voor een soort koelkast moet er in? Koelvries, alleen een koelkast?

Ik werk bij IKEA op de keukenafdeling kan je dus wel helpen .
pi_51856891
We gaan nog even verder puzzelen met alle gegeven suggesties. (en wij maar denken dat het wel goed zat allemaal zo )
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  donderdag 26 juli 2007 @ 15:45:29 #54
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_51856899
Bestek kun je toch ook rechtop in een kast zetten?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_51856976
We willen graag een koel/vries combinatie.

Als je nou in Haarlem zou werken zouden we wel even langs komen. Duiven is helaas iets te ver uit de buurt.
  donderdag 26 juli 2007 @ 15:58:27 #56
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_51857283
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 15:17 schreef WebForce het volgende:

edit: En besef dat je de lade onder je inductiekookplaat niet kan gebruiken, dat wil zeggen dat je geen plaats hebt voor je bestek!
Bij sommige kan dat wel

Al is het vaak verstandiger van niet.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_51857297
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 15:47 schreef Nanook24 het volgende:
We willen graag een koel/vries combinatie.

Als je nou in Haarlem zou werken zouden we wel even langs komen. Duiven is helaas iets te ver uit de buurt.
In Haarlem zal toch ook wel iemand bij de IKEA wat van een keuken weten...
pi_51857343
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 15:58 schreef Koningin het volgende:
In Haarlem zal toch ook wel iemand bij de IKEA wat van een keuken weten...
Ja natuurlijk, maar je live laten helpen door een Fokker is natuurlijk altijd leuker Koningin.
  donderdag 26 juli 2007 @ 16:09:46 #59
71919 wonderer
pi_51857639
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 16:00 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Ja natuurlijk, maar je live laten helpen door een Fokker is natuurlijk altijd leuker Koningin.
Dan vraag je of die figuur in Haarlem zich op Fok aanmeldt
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  donderdag 26 juli 2007 @ 16:13:48 #60
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_51857762
Je zit echt in de knoei met je spoelbak, als die nou enkel wordt heb je opeens meer opties! Het is namelijk ook niet praktisch om je spoelen en vaatwasser niet naast elkaar te hebben, mede door de dubbele afvoer/aanvoer (er zit geen ruimte achter de kasten).

Daarnaast maakt bovenkastjes de ruimte klein, maar dat kan je door een onderbreking weer oplossen, zie deze drie ontwerpen (ruimte is 2.02 X 3.00)

Het kastje voor de afzuigkap komt dan naar bovengeschoven te zitten, foutje in het programma .

De bovenkastjes zijn dan op te fleuren met vitrinekastjes... In die 90X90 carouselkast zit mega veel ruimte voor al je voedsel! .

Ik zie dat ik handgrepen vergeten ben, moet je maar even overheen zien . Heb ik wel de juiste kleur geselecteerd? Want ik zie ook verschillende fronten op jouw ontwerpen! .

[ Bericht 1% gewijzigd door WebForce op 26-07-2007 16:19:28 ]
  donderdag 26 juli 2007 @ 16:16:17 #61
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_51857822
ik ben ook even aan het rondkijken
wat een tof huis nanook
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  donderdag 26 juli 2007 @ 16:20:27 #62
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_51857955
Deze vond ik ook wel mooi, maarja dan moet er het één en ander gesloopt worden...
pi_51858094
Ziet er goed uit Webforce alleen zitten we een beetje met de aansluitpunten.

Nog even het plaatje van de keuken nu:

De schouw willen we dus laten hangen en de spoelbak in dezelfde hoek laten.

Ik kwam met de andere kast op dit plaatje:

De vraag is dan alleen of de kookplaat nog in de hoek kan...niet zeker hè?
  donderdag 26 juli 2007 @ 16:29:22 #64
65960 sanger
pi_51858229
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 16:25 schreef Nanook24 het volgende:
Ziet er goed uit Webforce alleen zitten we een beetje met de aansluitpunten.

Nog even het plaatje van de keuken nu:
[afbeelding]

De schouw willen we dus laten hangen en de spoelbak in dezelfde hoek laten.

Ik kwam met de andere kast op dit plaatje:
[afbeelding]

De vraag is dan alleen of de kookplaat nog in de hoek kan...niet zeker hè?
Als je nu de onderste neemt en de koelkast in een halfhoge kast doet en de oven onder de kookplaat?
  donderdag 26 juli 2007 @ 16:29:57 #65
65960 sanger
pi_51858253
Hoezo zijn de huidige aansluitpunten een belemmering dan? Dat is vrij eenvoudig te verleggen.
  donderdag 26 juli 2007 @ 16:32:08 #66
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_51858310
Nee, je kan kookplaat niet in een hoekkast doen. Sowieso is de optie met die twee torens geen goede, omdat je echt een blok creëert.

Daarnaast: je gaat de keuken slopen en helemaal opnieuw bouwen, kijk dan niet naar hoe het nu zit, maar naar hoe je het wilt hebben!
  donderdag 26 juli 2007 @ 16:33:07 #67
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_51858336
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 16:29 schreef sanger het volgende:

[..]

Als je nu de onderste neemt en de koelkast in een halfhoge kast doet en de oven onder de kookplaat?
koel/vries, die kan niet een een half hoge kast . Minimaal 195 (217 incl. plint).
  donderdag 26 juli 2007 @ 16:33:39 #68
65960 sanger
pi_51858350
Dat blokidee kun je verminderen door het bovenste kastje van de magnetron te halen of een combi te nemen onder de kookplaat.
  donderdag 26 juli 2007 @ 16:34:37 #69
65960 sanger
pi_51858375
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 16:33 schreef WebForce het volgende:

[..]

koel/vries, die kan niet een een half hoge kast . Minimaal 195 (217 incl. plint).
Verrek, het is een koel/vries indd.
  donderdag 26 juli 2007 @ 16:35:38 #70
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_51858395
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 16:34 schreef sanger het volgende:

[..]

Verrek, het is een koel/vries indd.
. Anders was ik er ook wel uitgeweest .
pi_51858500
Ik weet niet of ik mijn zo ver krijg dat hij de schouw weg wil hebben dat is een beetje het punt, en zo lang die er zit ben ik verplicht om in die hoek te blijven koken.

Ik ga er in elk geval eens met hem over brainstormen.

Dank voor alle moeite en het meedenken in ieder geval.
  donderdag 26 juli 2007 @ 16:50:05 #72
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_51858788
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 16:39 schreef Nanook24 het volgende:
Ik weet niet of ik mijn zo ver krijg dat hij de schouw weg wil hebben dat is een beetje het punt, en zo lang die er zit ben ik verplicht om in die hoek te blijven koken.

Ik ga er in elk geval eens met hem over brainstormen.
Je hebt eigenlijk geen keus! Enige wat ik ervan kan maken is dit:
  donderdag 26 juli 2007 @ 16:52:36 #73
71919 wonderer
pi_51858854
Hee, weet je wat misschien leuk zou zijn als je de kookplaat in die hoek houdt? Dat je achter de kookplaat in die afgeschermde hoek een alkoofje maakt met een of twee plankjes, kun je je kruiden enzo opzetten. En als je dat hoog genoeg laat beginnen (20 cm of zo) heb je geen last van spatten enzo. Misschien nog een lampje erin.
pi_51859333
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 16:50 schreef WebForce het volgende:

Je hebt eigenlijk geen keus! Enige wat ik ervan kan maken is dit:
[...]
Zoals gezegd we slapen er nog een nachtje over...of 2, of 3 want op deze manier hou je wel erg weinig kastruimte over.

Het idee van het alkoofje van wonderer vind ik in elk geval een goed idee.
  donderdag 26 juli 2007 @ 17:18:02 #75
71919 wonderer
pi_51859541
Je kunt je ook afvragen hoe nodig die anderhalve spoelbak over twee jaar is. Neem niet aan dat je spruit tot de middelbare school aan een fles blijft lurken
  donderdag 26 juli 2007 @ 17:29:47 #76
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51859815
Ik zou heel hard je best gaan doen om je vriend ervan te overtuigen dat die schouw er echt uit moet!
Ten eerste vind ik hem niet echt ehm... mooi En ten 2e geeft je dat veel meer mogelijkheden mbt je keuken.
  donderdag 26 juli 2007 @ 17:59:24 #77
65960 sanger
pi_51860471
Wat wonderer en BE hierboven zeggen
pi_51860713
Jullie hebben mij inmiddels wel overtuigd.

Ik ga vanavond gewoon een super de luxe keuken in elkaar zetten (mijn wederhelft moet toch werken) en hem er dan van overtuigen dat het zonder die schouw toch allemaal net wat meer heeft.

Dan heb ik alleen nog wel even een laatste vraag voor Webforce, als ik de keuken laat installeren door Ikea leggen zij dan ook het leidingwerk om?
  donderdag 26 juli 2007 @ 18:54:06 #79
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_51861785
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 18:10 schreef Nanook24 het volgende:
Jullie hebben mij inmiddels wel overtuigd.

Ik ga vanavond gewoon een super de luxe keuken in elkaar zetten (mijn wederhelft moet toch werken) en hem er dan van overtuigen dat het zonder die schouw toch allemaal net wat meer heeft.

Dan heb ik alleen nog wel even een laatste vraag voor Webforce, als ik de keuken laat installeren door Ikea leggen zij dan ook het leidingwerk om?
Dat kan, ze kunnen zelfs de oude keuken slopen als je dat wilt laten doen

Laat het resultaat van je planning wel hier zien!
pi_51862376
Het is de laatste geworden uit jouw rijtje van 3 en als die schouw dan toch niet blijft zitten ben ik van kleur verandert naar Tidaholm eiken. Volgens mij zitten we dan alleen nog met een kookprobleempje...inductie kan ook niet boven een oven...toch? En dat omleggen van die leidingen is dat heel duur of hangt dat er vanaf wat ze moeten doen?

Voor de liefhebbers. Tidaholm is deze kleur:
  donderdag 26 juli 2007 @ 19:40:14 #81
71919 wonderer
pi_51863305
Is er geen ruimte voor een bar of eiland?
pi_51864160
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:40 schreef wonderer het volgende:
Is er geen ruimte voor een bar of eiland?
Op zich is daar wel ruimte voor maar we zijn er nog niet helemaal uit hoe we dat willen. Met kastjes eronder, met alleen een muurtje, of gewoon een blad op een poot.
  donderdag 26 juli 2007 @ 20:13:39 #83
71919 wonderer
pi_51864367
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 20:07 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Op zich is daar wel ruimte voor maar we zijn er nog niet helemaal uit hoe we dat willen. Met kastjes eronder, met alleen een muurtje, of gewoon een blad op een poot.
Je zou er zelfs een spoelbak in kunnen doen, of ze vaatwasser.
pi_51864660
Volgens de oorspronkelijke tekening zou daar zelfs een afvoer voor moeten zitten wonderer dus dat is helemaal nog niet zo gek gedacht maar dat weten we dus niet zeker, wat dat betreft dus nog maar even afwachten tot half september als we de vloer vrij kunnen maken en kunnen zien wat er allemaal in de grond zit.
  donderdag 26 juli 2007 @ 20:22:37 #85
71919 wonderer
pi_51864765
Mja, gelukkig zit er in ieder geval een keuken waar je mee overweg kan. Het is geen halszaak nu toch?
pi_51866160
Nee hoor, op vakantie overleven we het ook als we een paar weekjes moeten afwassen dus dat gaat hier vast ook goedkomen.
  donderdag 26 juli 2007 @ 23:27:59 #87
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_51871772
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 19:13 schreef Nanook24 het volgende:
Het is de laatste geworden uit jouw rijtje van 3 en als die schouw dan toch niet blijft zitten ben ik van kleur verandert naar Tidaholm eiken. Volgens mij zitten we dan alleen nog met een kookprobleempje...inductie kan ook niet boven een oven...toch? En dat omleggen van die leidingen is dat heel duur of hangt dat er vanaf wat ze moeten doen?

[afbeelding]

Voor de liefhebbers. Tidaholm is deze kleur:
[afbeelding]
Dat kan perfect! Goede keuze: inductiekoken. !

Over het kookeiland: om daar op te gaan koken of spoelen moet hij toch al gauw minimaal 170X90 worden .

btw, ik zou wel voor een volledig geintegreerde vaatwasser gaan (die van ¤499,-). Beste koop consumentenbond (laatste test), energiezuiniger (klasse A), beter resultaat in wassen/drogen (klasse A/A, tegeoven B/C)!
pi_51877836
Zou je die oven wel zo hoog hangen?
Ons hebben ze dat toen afgeraden. Als je boven je macht in een oven iets moet pakken, kan dat erg gevaarlijk zijn.
Of zijn jullier gewoon erg lang?

Voor de rest is ie prima.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 09:15:31 #89
65960 sanger
pi_51878122
Dat is een hele nette oplossing.

Volgens mij heb je wel inductieplaten welke in combinatie met een oven kunnen (bediening op de kookplaat).
pi_51878349
Webforce, Ik had er nu ook maar even wat apparatuur in gezet voor het idee. Ik moet me ook nog even verdiepen in welke oven en welke magnetron we er precies in willen hebben.

Koningin, Dat is niet de oven maar de magnetron en die wordt hier over het algemeen alleen maar gebruikt om flesjes warm te maken dus dat zal niet echt een probleem geven.

Sanger, Ik weet niet of Ikea ook zoiets in het assortiment heeft maar we gaan als we er aan toe zijn in elk geval eens praten met de medewerker aldaar.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 09:49:35 #91
65960 sanger
pi_51878873
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 09:27 schreef Nanook24 het volgende:
Sanger, Ik weet niet of Ikea ook zoiets in het assortiment heeft maar we gaan als we er aan toe zijn in elk geval eens praten met de medewerker aldaar.
Anders kun je ze via internet bestellen. Laat je het elektra alvast leggen, en door Ikea de uitsparing uitzagen. Maten zijn vaak al op internet erbij vermeld.

http://shopping.kelkoo.nl/ss-inductie-fornuizen.html
pi_51879545
Het is wel mooi hoor maar mijn god wat een geld zo'n fornuis! (Ok, ik geef toe ik kwam laatst de bon tegen van onze huidige inductieplaat en die kostte destijds bijna hetzelfde als het goedkoopste fornuis nu )

Maar goed, we nemen het mee in de besprekingen.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 10:54:22 #93
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_51880484
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 09:27 schreef Nanook24 het volgende:
Webforce, Ik had er nu ook maar even wat apparatuur in gezet voor het idee. Ik moet me ook nog even verdiepen in welke oven en welke magnetron we er precies in willen hebben.

Koningin, Dat is niet de oven maar de magnetron en die wordt hier over het algemeen alleen maar gebruikt om flesjes warm te maken dus dat zal niet echt een probleem geven.

We hebben een hele goede inductiekookplaat in het assortiment, nog even een maandje wachten en je krijgt er zelf standaard 5 jaar garantie op!
pi_51880895
Ik had het gelezen 'aan de andere kant' dat maandje wachten is in elk geval geen probleem want we krijgen toch half september de sleutel pas en zoals gezegd de keuken heeft geen absolute haast.

Wat je er vergeet bij te zeggen trouwens is dat die inductie plaat van Ikea ook nog eens helemaal niet zo duur is. 699 Euro toch?
  vrijdag 27 juli 2007 @ 11:14:31 #95
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_51881027
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 11:09 schreef Nanook24 het volgende:
Ik had het gelezen 'aan de andere kant' dat maandje wachten is in elk geval geen probleem want we krijgen toch half september de sleutel pas en zoals gezegd de keuken heeft geen absolute haast.

Wat je er vergeet bij te zeggen trouwens is dat die inductie plaat van Ikea ook nog eens helemaal niet zo duur is. 699 Euro toch?
Stimmt, goedkoper met die kwaliteit is er niet te vinden!
pi_51881383
Graag reclame gemaakt hoor.
pi_51881742
de shouw eruit biedt inderdaad wel mooie mogelijkheden en is de moiete waard
  vrijdag 27 juli 2007 @ 12:09:37 #98
65960 sanger
pi_51882596
Maar is die Ikea inductieplaat wel mogelijk boven een oven?
pi_51883040
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 12:09 schreef sanger het volgende:
Maar is die Ikea inductieplaat wel mogelijk boven een oven?
Volgens Webforce wel dus daar vertrouw ik dan maar op.
  zaterdag 28 juli 2007 @ 00:22:09 #100
46435 Big_Fat_Wombat
Number of the Bitch
pi_51903784
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 10:36 schreef truttebosje het volgende:

[..]

ik snap m niet...maar misschien heb ik wat gemist.
Grote Broek

maar was idd een vage tvp
Op maandag 37 juli 1742 01:42 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Whehehe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')