Een uitermate goed voorbeeld van een prime post!quote:
Effe een Macro postje dan maar...quote:
Ik kan om een of andere duistere reden maar 1x een post corrigeren. Als ik nu weer op edit druk, dan krijg ik de originele tekst te zienquote:Op dinsdag 24 juli 2007 13:56 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Effe een Macro postje dan maar...![]()
Je Macro Posten is niet in bold zoals de rest van de post soort titels...![]()
Wil je zelf een lightbox bouwen of zo?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 14:16 schreef Mr.Noodle het volgende:
Even een raar hersenspinseltje van mij he?Nu vind ik fotograferen wel leuk enzo he?
en koken ook he?
Dus ik dacht laat ik binnenkort die 2 dingen even combineren, maar als je dan op internet kijkt zie je allemaal van die lelijke minder prettig/smakelijk te aanschouwen foto's van gerechten.
Dus ik wil wel zorgen dat mijn foto's er niet zo pauperesque eruit zien..
Verder was ik nog niet van plan om een table-top oid te gebruiken, omdat dit puur voor mijn experimentele fase is
![]()
Maar zou ik ver kunnen komen met wat binnenvallend zonlicht door een venster, wat witte platen van een kartonnen doos, licht van een spotje (die ik los in de hand kan houden) en een 50mm f/1.8 lens?
Ja sort of met wat ducttape en witte kartonnen platen?quote:
Kartonquote:Op dinsdag 24 juli 2007 14:19 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ja sort of met wat ducttape en witte kartonnen platen?
Kan dat?
Nah, ik bedoelde eigenlijk meer dat witte karton voor het weerkaatsen van licht.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 14:24 schreef freud het volgende:
[..]
Karton. Beter kan je die witte plastic zakjes nemen van de markt, huo je nog licht over, en dan nog... Erg lastig hoor!
Er zit wel iets van een "Image Stabilizer" bij geloof ikquote:Op dinsdag 24 juli 2007 14:57 schreef LekkerApart het volgende:
Crisis.. Krijg je ook een assistent bij geleverd die het voorste deel van je lens vast gaat houden? Zo lang zijn mijn armen volgens mij niet..
Wheheheh leuke mockup dit!quote:Op dinsdag 24 juli 2007 14:50 schreef Mr.Noodle het volgende:
Spot de body![]()
Sigma APO 400-1000 mm F1.4 lens met extension
[afbeelding]
Inderdaad leuke fotosoepquote:
Onthoud die lens, vergeet de restquote:Op dinsdag 24 juli 2007 14:16 schreef Mr.Noodle het volgende:
Even een raar hersenspinseltje van mij he?Nu vind ik fotograferen wel leuk enzo he?
en koken ook he?
Dus ik dacht laat ik binnenkort die 2 dingen even combineren, maar als je dan op internet kijkt zie je allemaal van die lelijke minder prettig/smakelijk te aanschouwen foto's van gerechten.
Dus ik wil wel zorgen dat mijn foto's er niet zo pauperesque eruit zien..
Verder was ik nog niet van plan om een table-top oid te gebruiken, omdat dit puur voor mijn experimentele fase is
![]()
Maar zou ik ver kunnen komen met wat binnenvallend zonlicht door een venster, wat witte platen van een kartonnen doos, licht van een spotje (die ik los in de hand kan houden) en een 50mm f/1.8 lens?
Het was wel m'n bedoeling om gewoon binnenvallend daglicht te gebruiken. Maar blijkbaar zat ik er helemaal naast met m'n knutsel idee..quote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:46 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Onthoud die lens, vergeet de rest
Wat je kunt doen is een frame knutselen van bijv pvc-pijpen en daar een laken overheen. Op dat laken kun je flink wat licht richten en dan heb je een lichttent.
Let op dat je geen kleuren licht gaat mengen (daglicht+gloeilamp bijv).
Als je perse iets met daglicht wilt, gebruik dan een (losse) flitser of spiegels. Die reflecteren veel meer licht (bijna 100%) dan witte platen. Dat laatste geldt natuurlijk ook zonder lichttent.
Een handig artikel over food photography, met onderaan nog meer linkjes.
Zoveel geld heb ik niet..quote:Op dinsdag 24 juli 2007 16:17 schreef freud het volgende:
Met 5 flitsers met softboxen kom je ook een eind.
OMG, zo'n nichterige kok die elke dag naar zichzelf in de spiegel kijkt en alleen maar "stylish" tegen zichzelf roept..quote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:09 schreef didotcicero het volgende:
Plus dat er een speciaal vak bestaat dat foodstylist heet. Zeg maar de Leco van de hambugers.
Meer de crossover tussen een fotograaf en een kok die het voedsel zo behandelt dat het op de plaatjes lekker fris en crispy oogt. Te eten is het voedsel dan evenwel niet (meer). Vreemd genoeg is voedsel zelfs op de meest smakelijke manier gemaakt vrijwel niet 'smakelijk' in beeld te krijgen.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:14 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
OMG, zo'n nichterige kok die elke dag naar zichzelf in de spiegel kijkt en alleen maar "stylish" tegen zichzelf roept..![]()
"Oh, Mr. Hamburger you look so wonderful today, how about a slice of tomato for some more color, it's like summer outside, You know"
En je had het zo druk op het werkquote:
Gewoon gaan sporten jij! Morgen komt het er ook al niet van!quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:01 schreef An24 het volgende:
Goed, dilemma van de avond, wel/ niet sporten![]()
Wat hij zegtquote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:03 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Gewoon gaan sporten jij! Morgen komt het er ook al niet van!![]()
quote:Op dinsdag 24 juli 2007 19:00 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Wat hij zegtIk ben ook geweest
En mijn conditie was best nog te doen eigenlijk na zolang niet geweest te zijn
Whehe, WOG OP zeg maar. En ga gewoon sporten, ben ook geweest. OK, heb maar 7km gelopen ipv de 10 die ik in gedachten had, maar ik was het echt zat, en P was het motiveren ook zat.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:01 schreef An24 het volgende:
[..]
En je had het zo druk op het werk![]()
hij is wel weer lichtelijk geniaal te noemen!
Motiveren? Hij had je gewoon een schop onder je luie hol moeten verkopen toen je bij zeven kilometer al die band af kwam. Motiveren is voor huisvrouwen. Jij moet gewoon presteren!quote:Op dinsdag 24 juli 2007 19:09 schreef freud het volgende:
[..]
Whehe, WOG OP zeg maar. En ga gewoon sporten, ben ook geweest. OK, heb maar 7km gelopen ipv de 10 die ik in gedachten had, maar ik was het echt zat, en P was het motiveren ook zat.
Nee hoorquote:Op dinsdag 24 juli 2007 19:08 schreef HMaster-II het volgende:
[..]Is de gezondheidsmanie toegslagen in FOT??
Ik ga vanavond ook weer naar de sportschool. Wel met Hartslagmeter uit voorzorg dat ik geen Cardiac Arest krijg
* PdeHoog gaat deze even onthoudenquote:Op dinsdag 24 juli 2007 19:17 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Motiveren? Hij had je gewoon een schop onder je luie hol moeten verkopen toen je bij zeven kilometer al die band af kwam. Motiveren is voor huisvrouwen. Jij moet gewoon presteren!![]()
Die eerste is wel eetbaar, die tweede breek je je tanden op.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:05 schreef Mr.Noodle het volgende:
Toch vind ik het wel knap dat mensen..
zoiets:
[afbeelding]
in dit kunnen veranderen:
[afbeelding]
Ik heb net patat gegeten, als ik zou gaan sporten had ik net zo goed niets kunnen etenquote:Op dinsdag 24 juli 2007 18:01 schreef An24 het volgende:
[..]
En je had het zo druk op het werk![]()
hij is wel weer lichtelijk geniaal te noemen!
Nog gefeliciteerd met je verjaardagquote:
Dan pak ik je iPod afquote:Op dinsdag 24 juli 2007 19:24 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
* PdeHoog gaat deze even onthouden
Lijkt me best leuk
bron: Bright.nlquote:Ontwerp je persoonlijke fotobehang
Aan het verhuizen of in voor een restyle in huis? Het is er het weer voor! Zoek je mooiste foto en behang je eigen hal met de entree van het Centraal Station, de kamer waar je drumstel staat met een uitzinnig publiek en de keuken met een macro-opname van spaghetti.
Bij BetterWallpaper kost een behangetje van 3 bij 2 meter ruim 250 euro. Dit papier is dan gegarandeerd licht- en watervast, wat je van een print van de copyshop niet kan zeggen.
En jij denkt daar in de buurt te kunnen komenquote:
Oh...ff vragen of iemand dat voor me op kan nemenquote:Op dinsdag 24 juli 2007 19:59 schreef Ynske het volgende:
TVTIP
Binnenkort zend de NPO Avro's panorama uit met als onderwerp Hollands zicht.
Over bekende Nederlandse fotografen
Wow, dat is spotgoedkoopquote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:27 schreef Yoni het volgende:
Ik ontdekte dat hier een sportschool in de buurt zit die maar 15 euro per maand kost voor onbeperkt fiitness. Ik kwam _bijna_ in de verleiding....
Ja, en als je er groepslessen bij wilt kunnen doen is 't 19,95 per maand. Maar ik ken mezelf, ik ga drie keer en dan niet meer...quote:
Hangt ervan af wat je wilt natuurlijk. "Ingredients isolated on white" doen het prima op stocksites, en dan is een lichttent heel fijn werken. Wil je meer de 'echte' foodshots neerzetten, dan heb je niets aan een lichttent, maar moet je juist vrij subtiel belichten.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 17:44 schreef Ouwesok het volgende:
Lichttentjes koop je voor een paar tientjes op marktbay of eplaats. Werken redelijk simpel, één of meer stevige flitsers er van buiten in laten pompen en de hel wordt diffuus (te diffuus voor food overigens, daar mag het licht vaak best wel een richting hebben)
Ah, de alom bekende automatische omzetting van lidmaatschap naar donateurschap!quote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:48 schreef Yoni het volgende:
[..]
Ja, en als je er groepslessen bij wilt kunnen doen is 't 19,95 per maand. Maar ik ken mezelf, ik ga drie keer en dan niet meer...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |