Een uitermate goed voorbeeld van een prime post!quote:
Effe een Macro postje dan maar...quote:
Ik kan om een of andere duistere reden maar 1x een post corrigeren. Als ik nu weer op edit druk, dan krijg ik de originele tekst te zienquote:Op dinsdag 24 juli 2007 13:56 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Effe een Macro postje dan maar...![]()
Je Macro Posten is niet in bold zoals de rest van de post soort titels...![]()
Wil je zelf een lightbox bouwen of zo?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 14:16 schreef Mr.Noodle het volgende:
Even een raar hersenspinseltje van mij he?Nu vind ik fotograferen wel leuk enzo he?
en koken ook he?
Dus ik dacht laat ik binnenkort die 2 dingen even combineren, maar als je dan op internet kijkt zie je allemaal van die lelijke minder prettig/smakelijk te aanschouwen foto's van gerechten.
Dus ik wil wel zorgen dat mijn foto's er niet zo pauperesque eruit zien..
Verder was ik nog niet van plan om een table-top oid te gebruiken, omdat dit puur voor mijn experimentele fase is
![]()
Maar zou ik ver kunnen komen met wat binnenvallend zonlicht door een venster, wat witte platen van een kartonnen doos, licht van een spotje (die ik los in de hand kan houden) en een 50mm f/1.8 lens?
Ja sort of met wat ducttape en witte kartonnen platen?quote:
Kartonquote:Op dinsdag 24 juli 2007 14:19 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ja sort of met wat ducttape en witte kartonnen platen?
Kan dat?
Nah, ik bedoelde eigenlijk meer dat witte karton voor het weerkaatsen van licht.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 14:24 schreef freud het volgende:
[..]
Karton. Beter kan je die witte plastic zakjes nemen van de markt, huo je nog licht over, en dan nog... Erg lastig hoor!
Er zit wel iets van een "Image Stabilizer" bij geloof ikquote:Op dinsdag 24 juli 2007 14:57 schreef LekkerApart het volgende:
Crisis.. Krijg je ook een assistent bij geleverd die het voorste deel van je lens vast gaat houden? Zo lang zijn mijn armen volgens mij niet..
Wheheheh leuke mockup dit!quote:Op dinsdag 24 juli 2007 14:50 schreef Mr.Noodle het volgende:
Spot de body![]()
Sigma APO 400-1000 mm F1.4 lens met extension
[afbeelding]
Inderdaad leuke fotosoepquote:
Onthoud die lens, vergeet de restquote:Op dinsdag 24 juli 2007 14:16 schreef Mr.Noodle het volgende:
Even een raar hersenspinseltje van mij he?Nu vind ik fotograferen wel leuk enzo he?
en koken ook he?
Dus ik dacht laat ik binnenkort die 2 dingen even combineren, maar als je dan op internet kijkt zie je allemaal van die lelijke minder prettig/smakelijk te aanschouwen foto's van gerechten.
Dus ik wil wel zorgen dat mijn foto's er niet zo pauperesque eruit zien..
Verder was ik nog niet van plan om een table-top oid te gebruiken, omdat dit puur voor mijn experimentele fase is
![]()
Maar zou ik ver kunnen komen met wat binnenvallend zonlicht door een venster, wat witte platen van een kartonnen doos, licht van een spotje (die ik los in de hand kan houden) en een 50mm f/1.8 lens?
Het was wel m'n bedoeling om gewoon binnenvallend daglicht te gebruiken. Maar blijkbaar zat ik er helemaal naast met m'n knutsel idee..quote:Op dinsdag 24 juli 2007 15:46 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Onthoud die lens, vergeet de rest
Wat je kunt doen is een frame knutselen van bijv pvc-pijpen en daar een laken overheen. Op dat laken kun je flink wat licht richten en dan heb je een lichttent.
Let op dat je geen kleuren licht gaat mengen (daglicht+gloeilamp bijv).
Als je perse iets met daglicht wilt, gebruik dan een (losse) flitser of spiegels. Die reflecteren veel meer licht (bijna 100%) dan witte platen. Dat laatste geldt natuurlijk ook zonder lichttent.
Een handig artikel over food photography, met onderaan nog meer linkjes.
Zoveel geld heb ik niet..quote:Op dinsdag 24 juli 2007 16:17 schreef freud het volgende:
Met 5 flitsers met softboxen kom je ook een eind.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |