abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51845343
goedemorgen allemaal!!
Iedereen weer lekker geslapen? Niet teveel nachtelijk toilettripjes?

Vandaag 39 weken zwanger. Kan me nog zo goed herinneren dat ik met een half slaperig hoofd samen met vriendje over de positieve test hing. En nu zit er al een flinke bult op mijn buik, waar heel binnenkort een klein frutseltje uit komt kruipen..
pi_51845549
Ik heb vanacht van alles gedroomd, heel raar. Gister zaten we in bad en mijn man vertelde dat zn schoenen kapot waren. Dus ik had gedroomd dat we nieuwe schoenen gingen kopen en crocs voor mij in een of andere campingzaak. Verder droomde ik dat we een nachtje naar belgie gingen omdat het weer hier zo slecht was. Toen ik wakker werd dacht ik nog even serieus dat ik de tas nog moest pakken. Verder ben ik vanacht vaak wakker geworden. Ik ben een echte buikslaper, maar er begint echt iets van een buikje te komen en soms ligt dat gewoon niet zo comfortabel. En dan maak ik me natuurlijk druk dat ik op mn kindje lig. Dus dan ga ik maar weer op mn rug luggen met mn knieen omhoog, dan wordt natuurlijk mn mannetje weer wakker. En eigenlijk moest ik plassen maar ik had echt geen zin. Verder wel lekker uitgerust.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_51845667
Wat een heerlijke echo's weer...
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_51845895
Heb je al gebeld BE
  donderdag 26 juli 2007 @ 10:04:04 #205
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_51846146
Deepfreeze, is voor jou nu ook spannend! Duurt allemaal niet lang meer
Faja-Lobi, wat een prachtige echo
pi_51846190
Deepfreeze gebin jij m nu niet te knijpen? Of maak je je niet zo druk om de bevalling. Ik denk dat ik het toch wel eng zal vinden als het dichtbij komt.

Wat zeg ik, ik vind het nu al eng als ik erover denk dat ik over een paar maanden moet. Het lijkt me namelijk vreselijk pijn doen....
pi_51846405
Spannend is het wel, maar ik knijp hem niet.. Maak me niet zo heel erg druk om de bevalling.. Ok, het is een dagje (of 2) rottig, maar dan krijg je er wel iets moois voor terug.

Voor mijn gevoel gaat het nog wel 2 weken duren voordat de kleine er is. En als we de familiebevallingen bekijken, kan het ook nog wel 3 weken duren. Dus zit er vandaag nog niet echt over te stressen.
Misschien dat het knijpen nog wel komt, als we ruim over de 40 weken zijn, en de VK gaat stressen.
pi_51846521
Ik maak me er nog niet echt zorgen over. Ik denk niet dat het meer pijn gaat doen dan de napijnen die ik na mijn operatie gehad heb en toen ik zo'n fijn morfinepompje had wat me niet vaak genoeg ingedrukt kon worden.
Als het zoveel pijn zou doen zou er namelijk veel meer aan pijnbestrijding gedaan worden!

Oja, en als mensen het hier niet mee eens zijn, laat me asjeblieft in die waan
  donderdag 26 juli 2007 @ 10:25:01 #209
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51846683
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 09:30 schreef Deepfreeze het volgende:
goedemorgen allemaal!!
Iedereen weer lekker geslapen? Niet teveel nachtelijk toilettripjes?
Ik had vandaag weer een nacht waarin ik niet wakker ben geworden en dan doet het 's ochtends gewoon pijn zo vol zit mijn blaas dan! Dan is 's nachts even plaseen toch wel prettiger hoor! ;D
quote:
Vandaag 39 weken zwanger. Kan me nog zo goed herinneren dat ik met een half slaperig hoofd samen met vriendje over de positieve test hing. En nu zit er al een flinke bult op mijn buik, waar heel binnenkort een klein frutseltje uit komt kruipen..
Oeh, wat heerlijk spannend joh!
  donderdag 26 juli 2007 @ 10:25:33 #210
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51846696
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 09:53 schreef Pruk het volgende:
Heb je al gebeld BE
Ehm...
Het valt nu wel weer aardig mee, dus dan heb ik weer het gevoel dat ik zo'n zeikerd ben.
Maar ik denk dat ik straks even het telefonisch spreekuur bel, even vragen of ik langs moet of idd meteen naar de fysio kan bijvoorbeeld.
pi_51846718
BE, bel nou maar! Want over een uurtje heb je er vast wel weer meer last van als je weer meer gedaan hebt
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_51846903
Gewoon bellen!
pi_51846909
Ja BE, echt doen hoor!
pi_51846992
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 10:25 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik had vandaag weer een nacht waarin ik niet wakker ben geworden en dan doet het 's ochtends gewoon pijn zo vol zit mijn blaas dan! Dan is 's nachts even plaseen toch wel prettiger hoor! ;D
Heel herkenbaar.. Vanochtend ook met moeite naar de WC gewaggeld. En ik kwam ook nog een _FlasH_ tegen die graag een knuffel wilde.. Hij heeft even moeten wachten..
En dat terwijl ik om 2 uur ook al naar de wc was geweest..
pi_51847188
Dat van de nachtelijke toiletbezoekjes is voor mij ook erg herkenbaar. Zwaar irritant, soms wel 4 keer op een nacht.

Ik ben zooo zenuwachtig voor morgen (20 wk echo) en kan ook nergens anders meer aan denken. We gaan ons kindje weer zien
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_51848133
S-oepstengel, het is ook gewoon spannend. Het is echt een moment waar je naar uitkijkt, dus dat je ongeveer stijf staat is niet raar hoor.

Ik ben eigenlijk benieuwd of ik 6 aug ook weer een echo krijg. ik hoop het wel natuurlijk, ik ben er dan toch.

Tot 24 weken moet je elke 4 weken langskomen toch? Nu ben ik straks een poos op vakantie en ik kom terug als we bijna 18 weken zijn, zullen ze die 2 weken dan gewoon erbij trekken en me uitnodigen bij 20 weken?

Eigenlijk vind ik het ook wel een beetje spannend, 6 aug krijg ik weer een andere gyn, en dan hoor ik ook of ik daar blijf of dat ik door mag naar de verloskundige. Ik hoop dat ik gewoon mag blijven, ik raak nogal in de stress denk ik als ik weer een ander krijg en als ik weer bij een ander dingen moet gaan regelen. Zitten verloskundigen snel vol?? Want eer ik dus iets weet ben ik alweer 14 weken zwanger.
  donderdag 26 juli 2007 @ 11:20:33 #217
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_51848299
Ticootje, bij mij zaten er (mede door mn vakantie) wel 8 weken tussen voor ik de 20 weken echo en meteen de volgende controle had...
Ik denk dus dat als alles goed met jou en het kindje gaat, ze inderdaad die 2 weken erbij doen...

Jammer wel, ik vond die 8 weken vreselijk lang!
pi_51848387
BE, heb je al gebeld? .

Ik maak tegenwoordig regelmatig nachtelijke uitstapjes naar de wc . Nu vind ik het wel jammer dat we boven geen wc hebben. Overigens ben ik nu bezig met een legpuzzel van 1500 stukjes, dus als ik dan toch beneden ben "moet" ik ook even kijken of ik wat kan aanleggen
Fake it till you make it...
pi_51848421
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 11:20 schreef DeLiedje het volgende:
Ticootje, bij mij zaten er (mede door mn vakantie) wel 8 weken tussen voor ik de 20 weken echo en meteen de volgende controle had...
Ik denk dus dat als alles goed met jou en het kindje gaat, ze inderdaad die 2 weken erbij doen...

Jammer wel, ik vond die 8 weken vreselijk lang!
Ja daarom vroeg ik het eigenlijk, 6 weken vind ik heel lang!!

Ik vond 3 weken al lang!! Ik ben gewoon te verwent, normaal was ik elke 2 weken wel in het zh te vinden.
pi_51848433
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 11:23 schreef Nijna het volgende:
BE, heb je al gebeld? .

Ik maak tegenwoordig regelmatig nachtelijke uitstapjes naar de wc . Nu vind ik het wel jammer dat we boven geen wc hebben. Overigens ben ik nu bezig met een legpuzzel van 1500 stukjes, dus als ik dan toch beneden ben "moet" ik ook even kijken of ik wat kan aanleggen
Midden in de nacht???
pi_51848542
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 11:24 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Midden in de nacht???
Tuurlijk . Als ik nog afleveringen van house op de video heb staan ga ik die zitten kijken onder het genot van een beker warme melk . En nu ben ik dus moe .
Fake it till you make it...
  donderdag 26 juli 2007 @ 11:32:21 #222
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_51848670
Haha Nijna... Nog evene puzzelen Ik strompel dan gewoon half slapend terug de trap op... (en ik baal er ook erg van dat we geen wc boven hebben, nu gaat t nog best, maar ik zie mezelf al hoogzwanger trap af en op waggelen )

Vanmorgenwerd ik wakker met een heeeele volle blaas... Dus ik vlug hup de trap af en vlak voor ik de wc bereikt had: "Hatsjoe" !!
uhm... ik word een beetje incontinent geloof ik....
pi_51848723
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 11:32 schreef DeLiedje het volgende:
Haha Nijna... Nog evene puzzelen Ik strompel dan gewoon half slapend terug de trap op... (en ik baal er ook erg van dat we geen wc boven hebben, nu gaat t nog best, maar ik zie mezelf al hoogzwanger trap af en op waggelen )

Vanmorgenwerd ik wakker met een heeeele volle blaas... Dus ik vlug hup de trap af en vlak voor ik de wc bereikt had: "Hatsjoe" !!
Ik wordt steeds blijer dat wij gelijkvloers wonen!!
pi_51848802
BE: Dat had mijn vrouw ook. Die heeft een afspraak gemaakt met de fysio, en van hem/haar/weetikhet oefeningen gehad. Na 2 weken geen klachten meer. Dus maak een afspraak!!
  donderdag 26 juli 2007 @ 11:40:34 #225
24188 Belana
kloon van belana
pi_51848904
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 22:30 schreef Brighteyes het volgende:
Nou, ik zit nu even in bed met de laptop, met omhoog gezet hoofdeinde en ik kan bijna niet op of om. Kleermakerszit kreeg ik dat been ook al niet in.

Idd maar even bellen maandag en kijken wat ze zegt. En anders mss zelf een chiropractor bellen, daar las ik toch een tijdje terug veel goeds over bij dit soort klachten?

Ga over 3 weken weer weg met mijn werk en dat is best hard aanpoten en dan wil ik wel een beetje soepeltjes door het leven kunnen hoor!
En die 11.5 uur vliegen lijken me ook wel prettiger als die bil weer goed zit.
BE, een chiro kan best veel voor je doen, de mijne deed dat tot een maand voor de bevalling. ik ging regelmatig heen en dat heeft me er best doorheen gesleept
hou er alleen maar wel rekening mee dat het niet helemaal weg gaat, want tja, verweking, gewicht wat drukt e.d maar ze kunnen je best wel helpen , dus ga nou even bellen muts!
fysio, chiro, whatever, maar doe iets!
stormy waters...
sailin'
pi_51849806
Hier ook een wc beneden.. Maar ik waggel nog niet te erg. Dus ik haal het nog wel..
Zie er eigenlijk meer tegenop om de eerste dag na de bevalling naar beneden te moeten strompelen..

En zo'n grote puzzel moet ik ook maar eens regelen. Iets om de laatste weken mee door te brengen..
  donderdag 26 juli 2007 @ 12:21:26 #227
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_51850130
BE, nog even terugkomend op jouw verhaal, klinkt heel erg sterk als zwangerschapsischias, wat ik zelf ook heb volgens de Mensendiecktherapeute. Moet zeggen dat het met behulp van haar oefeningen heel erg veel minder is geworden in vergelijking tot een week of 5 terug, toen kon ik niet op of om van de pijn.
Ook begon ik weer met bekkenklachten, maar ook dat heb ik nu (nog) aardig onder controle met behulp van stabiliseeroefeningen van haar.

Mijn advies is dus om je door te laten verwijzen, nu je nog in een redelijk vroeg stadium van de zwangerschap zit. Ik ben ook naar een manueel therapeut geweest en die heeft mijn bekken gecorrigeerd, wat ook een boel ellende scheelt (pijn straalde eerst uit tot voorbij de knieeën maar dat is nu over)
  donderdag 26 juli 2007 @ 12:23:47 #228
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_51850198
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 11:32 schreef DeLiedje het volgende:

Emmer op de badkamer zetten.

BE denk goed aan jezelf
  donderdag 26 juli 2007 @ 13:29:14 #229
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51851963
Ik heb van de week in heel hoge nood 's nachts gewoon het bad gebruikt. En toen gauw de douche eroverheen maar ik heb al zitten denken, mocht het me echt te gek worden (mijn voeten doen 's nachts altijd heel erg zeer op de een of andere rare manier), dat ik dan een toiletstoel ga halen. Vond dat wel een superidee van K_P toen.

En DeLiedje, ik heb het heel vaak met niezen idd, als het kan sla ik mijn benen over elkaar, maar dat gaat niet tijdens het autorijden.
En ik wil eig. ook niet de hele dag met een inlegkruisje lopen dus dat vind ik wel een beetje een lastig extra'tje hoor...
pi_51852029
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 13:29 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb van de week in heel hoge nood 's nachts gewoon het bad gebruikt. En toen gauw de douche eroverheen maar ik heb al zitten denken, mocht het me echt te gek worden (mijn voeten doen 's nachts altijd heel erg zeer op de een of andere rare manier), dat ik dan een toiletstoel ga halen. Vond dat wel een superidee van K_P toen.

En DeLiedje, ik heb het heel vaak met niezen idd, als het kan sla ik mijn benen over elkaar, maar dat gaat niet tijdens het autorijden.
En ik wil eig. ook niet de hele dag met een inlegkruisje lopen dus dat vind ik wel een beetje een lastig extra'tje hoor...
Een portapottie, is dat niet iets? (Chemisch toilet)
  donderdag 26 juli 2007 @ 13:35:34 #231
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51852137
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 13:31 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Een portapottie, is dat niet iets? (Chemisch toilet)
Die heb ik ook niet echt zomaar ter beschikking en dan zit je met die chemische zooi en die dingen zijn vaak ook heel laag toch? Lijkt me ook niet echt heel comfortabel.
Met een toiletstoel gooi je 's ochtends die bak leeg, even omspoelen en schoonmaken en klaar. Lijkt mij wel zo prettig. En volgens mij voor niet heel veel geld te huren bij de Thuiszorgorganisatie.

Oh, en ik heb nog niet gebeld.
We gingen ineens onverwachts met mijn collega's naar de macro en nu krijg ik alleen maar een irritant antwoordapparaat.
  donderdag 26 juli 2007 @ 13:37:46 #232
24188 Belana
kloon van belana
pi_51852225
inspreken dat antwoordapparaat!!
stormy waters...
sailin'
pi_51852606
Ja precies, gewoon inspreken, dan bellen ze jou terug.

Volgens mij ben ik gezegend met een toilet boven als ik deze verhalen hoor
pi_51852920
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 12:23 schreef Rottdog het volgende:

[..]

Emmer op de badkamer zetten.
ik kreeg even een mental picture dat je je dan midden in de nacht laat zakken op die emmer en vervolgens met je zwangere buik nooit meer van die emmer af komt. En dan manlief uit bed roepen om te vragen of hij je even omhoog kan trekken Erboven blijven hangen is ook een optie natuurlijk...al moet je zicht dan niet al te beperkt zijn door je buik want anders is het lastig mikken.

Maar alles is denk ik beter dan halverwege de trap ontdekken dat je de wc niet gaat redden
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_51853042
Plas gaat zo snel stinken... ik vind het al vreselijk als lief 's nachts de wc niet doortrekt.
  donderdag 26 juli 2007 @ 14:46:50 #236
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51854731
Ach, daar heb je deksels voor.
Ben het wel een beetje met je eens hoor, maar ik vind die chemische dingen altijd zo'n ramp. Plus dat ik dan manlief ermee opzadel omdat het voor mij te zwaar zou zijn om te legen.

Idd geloof ik nooit dat ik overeind zou komen van zo'n emmer!

Bandje inspreken gaat niet, is alleen een kletspraatje. Mss rij ik vanmiddag wel even langs uit mijn werk, kan de assistente me ook vast wel vertellen hoe of wat.
  donderdag 26 juli 2007 @ 14:48:50 #237
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51854793
Ik moet trouwens gelijk denken aan dat after-bevallings verhaal over ontlasting door dat putje prakken, wie was dat toch ook alweer?
pi_51854875
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 14:48 schreef Brighteyes het volgende:
Ik moet trouwens gelijk denken aan dat after-bevallings verhaal over ontlasting door dat putje prakken, wie was dat toch ook alweer?
Bah....
  donderdag 26 juli 2007 @ 14:52:42 #239
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51854936
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 14:51 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Bah....
Neenee... niet echt.
Het verhaal was ongeveer dat diegene vanwege het moeten spoelen steeds gewoon onder de douche plaste, was wel zo makkelijk. Tot de kraamverzorgster zei 'je zult toch een keer weer naar het toilet moeten, je zult toch ook een keertje weer moeten poepen' waarop die persoon dus heel droog reageerde met 'dan prak ik dat wel door het putje'.
Je moet er van houden, ik vond het iig heel grappig en ad rem.
pi_51855089
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 14:52 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Neenee... niet echt.
Het verhaal was ongeveer dat diegene vanwege het moeten spoelen steeds gewoon onder de douche plaste, was wel zo makkelijk. Tot de kraamverzorgster zei 'je zult toch een keer weer naar het toilet moeten, je zult toch ook een keertje weer moeten poepen' waarop die persoon dus heel droog reageerde met 'dan prak ik dat wel door het putje'.
Oh, ik dacht al... haha ja dan is het wel grappig ja.

Vandaga heb ik mn spijkerbroek maar weer eens uit de kast getrokken. Ik pas m nog wel, alleen de knoop heb ik los, die heb ik met een elastiekje gedaan, zodat als ik zit dat ik ietsjes meer ruimte heb.

Mijn lief begon trouwens gister ook al te vragen wanneer hij nou eens foto's van de buik mocht maken....
  donderdag 26 juli 2007 @ 15:09:58 #241
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_51855576
Aawwh! Doen buikfoto's! Hartstikke leuk! Als ik nu terug kijk naar foto's van 13w of zo, kan ik niet geloven hoe dun ik was!

We zijn goedgekeurd door de kraamzorg intake mevrouw! Ze zei dat iedereen bij hun borstvoedingscertificaat had, dus dat was simpel. Hopelijk is de kraammevrouw die we krijgen net zo kordaat als deze mevrouw! Komt binnen echt zegt: "zal ik aan de eettafel gaan zitten, want ik moet veel schrijven." Zo, die is binnen.

Vandaag de verloskundig gebeld, want ik had vocht verloren. Dacht dat mijn vliezen gebroken waren... Ben gewoon incontinent
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  donderdag 26 juli 2007 @ 15:14:29 #242
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_51855761
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 14:52 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Neenee... niet echt.
Hahaa, poep en pies humor! Wel een heel goeie opmerking!

Toen we laatst langs de thuiszorg winkel reden zei ik tegen M. "we moeten als ik de trap s'nachts niet meer af wil echt zo'n po-stoel halen hoor"... Had dat inderdaad ook van KapiteinPannekoek onthouden

En inlegkruisjes gebruik ik wel sinds ik zwanger ben... Nogal last van witte vloed ieks!
  donderdag 26 juli 2007 @ 15:21:03 #243
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_51855996
DeLiedje, witvloed wordt alleenmaar erger door inlegkruisjes, want dat broeit lekker.
Ik zou eerder (indien mogelijk, uiteraard) twee onderbroeken aandoen (de binnenste katoen en buitenste dan met pijpjes, anders dan streept dat zo) en dan in de buitenste een inlegkruisje. Dan wordt je broek niet vies, maar heb je ook niet het nadeel van de broeierigheid.

Ik heb al sinds mijn 12e (redelijk wat) witvloed, dus ik vind dit nu niet zo heel erg, maar kanme voorstellen dat je er niet helemaal vrolijk van wordt.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_51856241
Ik moet wel iedere nacht een keer of 2 naar het toilet maar gelukkig is bij ons alles begaande grond dus geen trappen etc. Wel ben ik nachtblind en heb ik voor me eigen veiligheid een nachtlampje in de gang anders zie ik geen hand voor ogen. Ik loop evengoed 's nachts overal tegen aan en wordt dan 's morgens wakker met verse blauwe plekken waar ik op dat moment echt niet van weet hoe ik er aan ben gekomen.
pi_51857655
Ben je altijd al nachtblind geweest Faja of is dat pas tijdens je zwangerschap?

Hier gelukkig alles goedgekeurd door de gynacoloog. Ze heeft een behoorlijk uitgebreide echo gemaakt en heeft alles bekeken wat ze kon bekijken en daar ook uitleg bijgegeven. Onder andere dat ze goede botjes zag zitten en dat de vormen voor zover ze kon zien op dit moment goed waren. Ze blijven me in de gaten houden, maar ze wilde wel pas over een tijdje een afspraak maken. Ik heb uitgelegd dat ik dat niet zo heel erg plezierig vond, zeker niet omdat ik behoorlijk ben afgevallen sinds vorige week (zelfs op hun weegschaal bijna 2 kilo) en ik nog steeds eiwitten in mijn urine heb.
Gelukkig gaf ze aan dat ze het kindje extra zullen controleren op dingen die kunnen tijdens de zwangerschap, dus naast de standaard 20 weken echo komt er ook nog eentje met een specialist.
Rust houden totdat de misselijkheid over is of ik me in ieder geval weer fitter voel.
  donderdag 26 juli 2007 @ 16:11:18 #246
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_51857683
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 15:21 schreef DaviniaHR het volgende:
DeLiedje, witvloed wordt alleenmaar erger door inlegkruisjes, want dat broeit lekker.
Ik zou eerder (indien mogelijk, uiteraard) twee onderbroeken aandoen (de binnenste katoen en buitenste dan met pijpjes, anders dan streept dat zo) en dan in de buitenste een inlegkruisje. Dan wordt je broek niet vies, maar heb je ook niet het nadeel van de broeierigheid.

Ik heb al sinds mijn 12e (redelijk wat) witvloed, dus ik vind dit nu niet zo heel erg, maar kanme voorstellen dat je er niet helemaal vrolijk van wordt.
Bedankt voor de tip!
Zal het eens proberen...
pi_51857879
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 16:10 schreef Pruk het volgende:
Ben je altijd al nachtblind geweest Faja of is dat pas tijdens je zwangerschap?
Altijd al nachtblind geweest. Mijn vader heeft het ook. Ik heb me jaren terug (9 jaar ongeveer) zelfs door een oogarts na laten kijken toen ik 's avonds in een onverlichte bocht bijna de lesauto tegen een boom had geparkeerd. Heeft te maken met je pupillen en de grootte ervan en door het donker worden die pupillen nog groter maar je zicht beperkter (tenminste dat is wat er bij mij is blijven hangen aan info). Ik rijd dus ook zeer zelden wanneer het donker is of ik moet de weg kennen en er is voldoende verlichting op de weg. Veels te bang om me zelf overhoop te rijden.
pi_51857935
Fijn dat alles goed gekeurd is bij de gyn Pruk!

Faja wat lijkt me dat lastig zo'n erge mate van nachtblindheid! En dat lijkt me inderdaad ook niet fijn autorijden 's avonds
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_51857983
Ach het went hoor, ik weet niet beter. Als ik op vakantie ben in een huisje dan heb ik ook standaard een ganglicht aan. Thuis ken ik de weg aardig goed. En sommige mensen vinden het ook wel grappig dat ik verdomd weinig zie in het donker, je kan me heel goed laten schrikken.
pi_51858059
Ja, het zal wel wennen, maar toch lijkt het me soms wel lastig hoor! En dat iedereen je zomaar kan laten schrikken is natuurlijk wel erg leuk..

Ik denk trouwens dat ik morgen toch het geslacht maar aan jullie verklap als ik het weet, want ik kan het toch niet voor me houden en dan houd ik tenminste de eer aan mezelf..
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')