Oh, das jammer. T was wel een leuke vergelijking geweest...quote:Op woensdag 25 juli 2007 11:39 schreef hestria het volgende:
geen idee, zij ze niet, klopte alleen precies met de uitgerekende datum zei ze.
Nee.quote:Op woensdag 25 juli 2007 11:31 schreef Ticootje het volgende:
Maar is er dan ook geen kans dat mijn bloed het kindje aanvalt??
Bij mij stond het er op 1 van de foto's bij, maar ik heb het bij jou niet zo snel kunnen ontdekken. Had je nog meer foto's?quote:Op woensdag 25 juli 2007 11:41 schreef hestria het volgende:
ja vind het nu achteraf ook een beetje raar dat ik dat niet heb gevraagt, maar was zo druk bezig met het kijken nar de kleine dat ik dat stom vergeten ben.
Mama schoppen!!! Ja, ach dat wordt wat.quote:Op woensdag 25 juli 2007 12:14 schreef hestria het volgende:
zo jong als ze zijn en dan nu mama al een hak zetten he! dat belooft wat.
Kindje is wel een beetje ingezoomd door de gynaecoloog hoorquote:Op woensdag 25 juli 2007 12:26 schreef Brighteyes het volgende:Het lijkt er idd wel een beetje op!
Wat is het al groot trouwens! Wow!
Nou, niet helemaal, althans... vind ik dan.quote:Op woensdag 25 juli 2007 13:46 schreef _Flash_ het volgende:
Op zich logisch vind ik.
Ik snap niet dat een zelfstandige dan niet door het uwv kan worden uitbetaald...quote:Op woensdag 25 juli 2007 14:08 schreef Pruk het volgende:
Nee, wordt betaald door het UWV.
Volgens mij heeft dat te maken met het feit dat een bedrijf meebetaald aan zo'n verzekering voor zijn medewerkers en dat men dat dus ook van een zelfstandige verwacht. Maar heel zeker weet ik dat niet.quote:Op woensdag 25 juli 2007 14:09 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik snap niet dat een zelfstandige dan niet door het uwv kan worden uitbetaald...
Klopt.quote:Op woensdag 25 juli 2007 14:15 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind het een slechte zaak. Er zijn namelijk vreselijk veel eenmansbedrijfjes zoals webwinkeltjes die door vrouwen worden gerund. Het is een vreselijke impact om 4 maanden zonder inkomen te zitten. En de particuliere verzekeringen zijn ook niet gering... Kortom het wordt ook niet echt aantrekkelijk gemaakt.
Dan zouden in mijn ogen die ondernemers zelf een keuze moeten hebben om wel of niet aan die algemene verzekering mee te betalen zonder die dure particuliere verzekering te moeten betalen.quote:Op woensdag 25 juli 2007 14:44 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Klopt.
Echter is het niet eerlijk als het ene bedrijf wel een verzekering moet betalen en het andere bedrijf niet. Dan heb je niet echt eerlijke concurrentie. Ik heb het idee dat eenmansbedrijfjes soms te lage tarieven hanteren en daardoor zich niet goed kunnen verzekeren voor allerlei zaken zoals zwangerschap of arbeidsongeschiktheid.
De overheid zou hier best een grotere rol in kunnen gaan spelen dmv meer voorlichting en het versimpelen van de spelregels. Ik ben zelf om deze en een aantal redenen lid geworden van de AVV (www.alternatiefvoorvakbond.nl). Misschien interessant om te bekijken voor de zelfstandigen onder de lezers.
Wij mogen as. dinsdag en ik vind het idd net zo spannend!quote:Op woensdag 25 juli 2007 14:30 schreef S_oepstengel het volgende:
Ik val er even tussendoor hoor,
Maar overmorgen heb ik de 20 wk echo!
En ik vind het zooo spannend!
Wil jij ook weten wat het is???quote:Op woensdag 25 juli 2007 14:46 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Wij mogen as. dinsdag en ik vind het idd net zo spannend!
Jup!quote:
Ja, gaat hard he!quote:Op woensdag 25 juli 2007 14:47 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wil jij ook weten wat het is???
Trouwens BE wat ga jij snel zeg.. Soms denk ik echt dat jij sneller gaat dan mij, maar ik zit ook alweer op 12 weken. Echt die weken zijn eigenlijk voorbij gevlogen...
Persoonlijk (en dit is mijn laatste post over dit WGR-onderwerp hier) lijkt het me het beste om het standaard zwangerschapsverlof te schrappen en om te zetten in extra loon dat ingezet kan worden voor de levensloopregeling. (Met een fiscaal voordeel dat beter is dan de ouderschapsverlofkorting.) En dat je zodoende zelf spaart voor je eigen verlof. Zodat ook mannen goedkoper vrij kunnen nemen bij geboorte. Want dat de man 2 dagen krijgt en de vrouw 4 maanden vind ik zo ouderwets..quote:Op woensdag 25 juli 2007 14:46 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dan zouden in mijn ogen die ondernemers zelf een keuze moeten hebben om wel of niet aan die algemene verzekering mee te betalen zonder die dure particuliere verzekering te moeten betalen.
Maar die keuze is wel definitief en als je anders wil zal je je particulier moeten verzekeren of zo.
Hmmm... het wordt dan wel een beetje wollig...
Smokkelen doe ik hier ook, maandag 6 augustus mag ik voor de 14 weken controle komen, maar ik ben dan 13 weken en 5 dagen....quote:Op woensdag 25 juli 2007 14:50 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, gaat hard he!
Het is een klein beetje smokkelen hoor, want ik ben as vrijdag 19 weken dus nog niet 20 weken als die echo er is, mss dat het daardoor komt, die 3 dagen verschil.![]()
Toch even een reactie...quote:Op woensdag 25 juli 2007 14:52 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Persoonlijk (en dit is mijn laatste post over dit WGR-onderwerp hier) lijkt het me het beste om het standaard zwangerschapsverlof te schrappen en om te zetten in extra loon dat ingezet kan worden voor de levensloopregeling. (Met een fiscaal voordeel dat beter is dan de ouderschapsverlofkorting.) En dat je zodoende zelf spaart voor je eigen verlof. Zodat ook mannen goedkoper vrij kunnen nemen bij geboorte. Want dat de man 2 dagen krijgt en de vrouw 4 maanden vind ik zo ouderwets..
quote:Op woensdag 25 juli 2007 14:15 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind het een slechte zaak. Er zijn namelijk vreselijk veel eenmansbedrijfjes zoals webwinkeltjes die door vrouwen worden gerund. Het is een vreselijke impact om 4 maanden zonder inkomen te zitten. En de particuliere verzekeringen zijn ook niet gering... Kortom het wordt ook niet echt aantrekkelijk gemaakt.
En daar kun je zo een hele nieuwe discussie over beginnen inderdaad...quote:Op woensdag 25 juli 2007 14:52 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Want dat de man 2 dagen krijgt en de vrouw 4 maanden vind ik zo ouderwets..
4 maanden is misschien een beetje overdreven, maar ik zou mijn vriend toch graag wat langer thuis willen hebben dan 2 dagen!quote:Op woensdag 25 juli 2007 14:54 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Toch even een reactie...
[dramatisch mode]
Wij vrouwen moeten een kind baren!!! Jullie mannen hoeven alleen een beetje toe te kijken, daar heb je toch geen 4 maanden voor nodig?!?!
[/dramatisch mode]
Leuk he! Maar het is best een aardig grote groep in December en begin Januari! Leuk!quote:Op woensdag 25 juli 2007 14:51 schreef S_oepstengel het volgende:
Ticootje alweer 12 weken?! Dat gaat inderdaad hard!
BE, ik vind het eigenlijk wel speciaal dat wij in dezelfde maand zijn uitgerekend![]()
Ik twijfel wel of ik hier zal vertellen wat het geslacht is als ik het weet.. In mijn directe omgeving vertel ik het niet want dan vind ik het leuker om het een verrassing te laten, maar ik denk niet dat ik hier ook kan zwijgen![]()
Haha, nou voor je het weet vliegen de weken voorbij...quote:
[drama-modus]quote:Op woensdag 25 juli 2007 14:54 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Toch even een reactie...
[dramatisch mode]
Wij vrouwen moeten een kind baren!!! Jullie mannen hoeven alleen een beetje toe te kijken, daar heb je toch geen 4 maanden voor nodig?!?!
[/dramatisch mode]
quote:Op woensdag 25 juli 2007 15:02 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
[drama-modus]
Ik denk dat een zwangerschap vermoeiender is voor de man. Besef je wel hoeveel avonden ik bezig ben geweest met klussen, hoeveel geld er verdient moet worden voor alle meubels, een wagenpark aan baby-vervoer-spul, kapitalen aan geboortekaartjes en al die hydrofiele doeken (wat is er in godsnaam mis met een stukje keukenpapier om wat kwijl weg te deppen)?
Om nog maar te zwijgen van de emotionele schade die een high-on-hormons partner met zich meebrengt... (Neehoor lieverd, dit is maar een grapje)
[/drama-modus]
[oude-wijven-mode]quote:
Ik geloof nu nog niet dat er wat van binnen zit. Ik moet het van iemand anders horen, stom he?quote:Op woensdag 25 juli 2007 15:02 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Haha, nou voor je het weet vliegen de weken voorbij...
Ik moet er nu echt aan denken om in mn 9 maanden boek te schijven. Eerst deed ik dat elke dag. Nu ben ik vaak op zondag of dinsdag dat ik het hele verhaal nog moet schijven van de afgelopen week.
Nou die 10 kilo is ook voor niets geweest...quote:Op woensdag 25 juli 2007 15:19 schreef k_i_m het volgende:
Mijn buik is wel al een beetje dikker, maar dat komt voornamelijk door mijn rommelende darmen. Plus dat ik vlak hiervoor ongeveer 10kg ben afgevallen, dus "de rek" zit er denk ik nog wel in. Ik ben heel benieuwd wanneer ik uit ga dijen.
Dat is wel weer zo....quote:Op woensdag 25 juli 2007 16:17 schreef k_i_m het volgende:
Welnee, wat er nu niet aanzit hoeft er straks niet af!.
En dan nog heb je best kans dat ze opgeslagen worden door mensen hoorquote:Op woensdag 25 juli 2007 16:53 schreef Faja-Lobi het volgende:
Je kan ook voor bijv een minuut of 2 een foto van je kind online gooien en dan gelijk weer weg halen.
Zo van kijk "dit is onze zoon/dochter". En dan weer weg. Heb je toch even je moois laten zien zonder dat idioten er mee aan de haal kunnen gaan.
quote:Op woensdag 25 juli 2007 22:20 schreef Brighteyes het volgende:
Hmmm...
Inmiddels begint dat wat als 'ach, af en toe voel ik mijn rug een beetje' toch wel wat meer te worden dan dat en voelde ik het vandaag de hele dag door. Het lijkt alsof mijn onderrug wat vast zit en ik heb dan aardig wat pijn in mijn rechterbil. Bij het bukken, opstaan maar ook bij het lopen voel ik mijn onderrug en bil (nou ja, de botten daar dus) en een raar soort iets in mijn been. Zeker bij het opstaan uit onze toch wat diepe bank is het niet echt prettig op zijn zachtst gezegd.
Hoe lang blijf je met zoiets lopen voor je naar de huisarts gaat?
Ik ga echt zelden naar de dokter maar ik wil eigenlijk ook voorkomen dat het erger wordt maar ik weet nooit zo goed wat nou de grens van 'beetje doorzetten' is.
Ik kijk het nog wel even aan dit weekend en anders ga ik toch maandag maar even bellen denk ik.
Op zich is het nog geen drama, ik loop iets langzamer alleen.Ben alleen daardoor wel bang dat ik straks mss niet meer kan helpen klussen en dat stinkie alles alleen moet doen. En daar ben ik niet zo goed in... hem zijn gang laten gaan wat dat betreft... ik ben de klusser van ons 2.
Oh, en daarnaast heb ik vreselijk last van mijn achillespees in dat been (als ik op blote voeten loop), maar ik ben een bang dat dat van mijn crocs komt. Ik heb alleen helaas geen andere fijne schoenen op dit moment dus.![]()
Morgen anders maar eens even de stad in, kijken of ik iets anders kan vinden.
Ik heb zelf een hele positieve ervaring met de chiropractor! En het stomme is dat je het heel lang uit blijft stellen, terwijl je binnen een kwartier weer buiten staat en het al een stuk beter voelt! Ik weet niet precies hoe het gaat als je zwanger bent (mijn onderhoudsafspraak is pas volgende maand) maar volgens mij kunnen ze dan ook nog wel het nodige "rechtzetten"quote:Op woensdag 25 juli 2007 22:30 schreef Brighteyes het volgende:
Idd maar even bellen maandag en kijken wat ze zegt. En anders mss zelf een chiropractor bellen, daar las ik toch een tijdje terug veel goeds over bij dit soort klachten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |