abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51812035
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 09:44 schreef Garisson72 het volgende:
Ik denk niet dat je erop kan vertrouwen dat je vanaf nu altijd die balans zult blijven houden, alleen maar omdat het deze keer zo uitpakte.
Morgu

Je hebt gelijk in het bovenstaande, dat zie ik zelf ook zo. Ik vertrouw mezelf daar ook nog niet genoeg in
Denk dat ik juist moet leren mijn emoties hierin te leren beheersen.

Het is nieuw voor me dat je er ook minder energie in kunt steken (lees: geen zorgen hoef te maken) en toch kunnen ervaren dat de ander blijft. De balans zal ik nog moeten ervaren
And moge de goden me bijstaan op de dag dat ik hard voor iemand ga vallen... want ik ben me zeer bewust dat ik dan niet meer afstandelijk en objectief ben

Als ik er alleen al aan denk.... Geloof dat ik echt het doordeweeks iedere avond in het sportcentrum te vinden ben en probeer die ander zoveel mogelijk te blocken (weet ik allemaal niet hoor, maar heb nog geen idee hoe ik het aan ga pakken)

Ben het dualisme herself
You're never fully dressed until you wear a smile
  woensdag 25 juli 2007 @ 12:08:09 #177
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_51812757
Middag inmiddels!

je lijkt wel bang voor je eigen reacties, voor je eigen persoonlijkheid. vertrouw je jezelf daar zo weinig in?
Ik heb er zelf ook een tijd zoveel over nagedacht, tot ik merkte dat ik de boel een beetje aan het over-analyseren was en vergat dat je de teugels ook gewoon kunt laten vieren. Een beetje vertrouwen durft te hebben in de goede afloop.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_51820927
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 12:08 schreef Garisson72 het volgende:
Middag inmiddels!
Hehe..
quote:
je lijkt wel bang voor je eigen reacties, voor je eigen persoonlijkheid. vertrouw je jezelf daar zo weinig in?
Daar heb ik geen pasklaar antwoord op, daar moet ik even over nadenken.
pi_51827110
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 04:39 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Dat was precies de vraag die ik een jaar of 10 geleden aan mijn vader stelde in zo'n geweldig vader/zoon gesprek dat we hadden toen pa merkte dat ik niet helemaal in goede doen was. En mijn vader antwoordde als volgt:"Ja, verliefdheid kan groeien. Maar dan moet er wel eerst een vonkje zijn."

Blijkbaar was er bij jullie beiden dan geen vonk.

En als je verliefd bent twijfel je ook niet of je verliefd bent. Dan ben je het, of je nou wil of niet.
Als dat laatste klopt, dan was ik zeker niet verliefd. Het vonkje was er trouwens van mijn kant wel hoor.
pi_51835768
oeh.. vakantieliefdes.. altijd fijn
  woensdag 25 juli 2007 @ 23:03:04 #181
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_51835779
Tjah, laat ik hier ook eens posten dan....

Ik ben een flink aantal maanden aan het begin van dit jaar verliefd geweest op iemand die niet bereikbaar was (te lang verhaal) en het heeft ook een (te) lange tijd geduurd voor ik daar overheen was, maar gelukkig ligt dat achter me.

Het was de eerste keer dat ik echt verliefd ben geweest en het heeft me wel laten beseffen wat ik eigenlijk mis en het heeft me een ander mens gemaakt in sommige opzichten. Voorheen was ik bijvoorbeeld altijd het type die alleen de voordelen van het single zijn zag en de nadelen van een relatie, maar zoiets veranderd je toch wel zoals ik al zei. Ik kijk er nu anders tegenaan en ben me ook meer bewust geworden van dingen.

Alles heeft dus z'n voor- (nieuwe vrienden, nieuwe ervaring rijker, ander inzicht op 't leven) en nadelen (depressie voornamelijk).

Neemt niet weg dat ik het erg mis om iemand te 'hebben', sterker nog, die 'need' daartoe is alleen maar groter geworden. Ik ben 'pas' 18 maar al single voor een veel te lange tijd. Meer dan een korte vakantieliefde in m'n jonge jaren is er niet geweest. (Heeft ook met onzekerheid enzo te maken gehad, al is dat gelukkig al een heel stuk minder).

Het is echt niet zo dat ik uit ben op een relatie ofzo, maar gewoon leuke dingen doen met een dame (aandacht geven en krijgen) is voorlopig al meer dan genoeg voor mij. Ik merk wel (en ben er ook opgewezen) dat ik me daardoor te snel laat 'gebruiken'. Dus dat ik teveel over heb of doe voor 'n dame, vanwege wat ik eerder zei; gebrek aan die aandacht.

Ik heb onlangs wel iemand ontmoet via een vriend, maar daar verwacht ik verder helaas weinig van (wat overigens niet aan mij ligt). Misschien ben ik wel te negatief, maar wat wil je? Na een lange periode met veel problemen en nog genoeg problemen die in het verschiet liggen is het moeilijk om positief te blijven denken.

Hoe dan ook, yet another single meldt zich hier. Dunno waarom ik dit post, ik zal 't wel gewoon even kwijt moeten.

Ow, en eventuele bekenden; i don't care
pi_51835916
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 23:03 schreef TommyGun het volgende:
-heel verhaal-
WELCOME! Join the singles club.. maak je niet druk.. de meesten hebben hier zoiets van.. bekenden.. i don't care

Kunt in ieder geval lekker vrij kletsen over het single zijn..
  woensdag 25 juli 2007 @ 23:07:22 #183
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_51836007
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 23:05 schreef CSI_MIAMI het volgende:

[..]

WELCOME! Join the singles club.. maak je niet druk.. de meesten hebben hier zoiets van.. bekenden.. i don't care

Kunt in ieder geval lekker vrij kletsen over het single zijn..
Jeuj, dankje
pi_51836452
quote:
Misschien ben ik wel te negatief, maar wat wil je? Na een lange periode met veel problemen en nog genoeg problemen die in het verschiet liggen is het moeilijk om positief te blijven denken.
Het is niet erg om je af en toe eens k*t te voelen of om ergens negatief over te zijn. Op voorwaarde dat je het je leven niet gaat beïnvloeden.

Enne, tuurlijk ga jij weer positief denken en je lekker positief voelen. Want:
quote:
"maar wat wil je?"
Ik neem aan dat jij je lekker happy wilt voelen
Sowieso kun je hier af en toe goed hard lachen. Ik noem geen namen, maar d'r zitten hier een paar zotten tussen
  woensdag 25 juli 2007 @ 23:20:57 #185
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_51836680
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 23:16 schreef MNR het volgende:

[..]

Het is niet erg om je af en toe eens k*t te voelen of om ergens negatief over te zijn. Op voorwaarde dat je het je leven niet gaat beïnvloeden.

Enne, tuurlijk ga jij weer positief denken en je lekker positief voelen. Want:
[..]

Ik neem aan dat jij je lekker happy wilt voelen
Sowieso kun je hier af en toe goed hard lachen. Ik noem geen namen, maar d'r zitten hier een paar zotten tussen
Lastig uit te leggen, maar ik kom heus wel aan lachen toe hoor . Het is gewoon zo dat bepaalde problemen veel invloed hebben (gehad) en die je toch bij blijven. Daarom ga ik de laatste tijd ook meer naar vrienden en wat meer reizen; het is een goede afleiding. Maarja in de uren dat ik maar wat kansloos zit te computeren ga ik toch weer veel nadenken en dat is alles behalve goed.

Ik mag eigenlijk niet klagen, en heb ook altijd genoeg steun gehad en krijg nog steeds volop steun van vrienden maar een leuke dame mag toch wel in mijn leven treden . Ik heb al ervaren dat zo iemand mij een positiever mens kan maken.

woensdag 25 juli 2007 @ 23:25:01 #186
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_51836850
ga je er vooral niet blind op staren, TommyGun pas op dat je dingen niet zwaarder maakt dan ze zijn...

...en MNR, moet jij niet gaan slapen?!
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_51837083
Gelukkig ben ik niet de enige met liefdesverdriet

Doet deugd
pi_51837250
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 23:25 schreef Abbadon het volgende:
...en MNR, moet jij niet gaan slapen?!
Ben net thuis, neem nog ff een waterijsje en dan gaat deze dame idd een keer de volle 8 uur slapen (dat betekent dat ik -3 minuten geleden al in slaap had moeten vallen
pi_51837667
quote:
verhaal
WOW, op een paar dingen na is het alsof ik deze post geschreven heb.

Had aan het begin van het jaar een net wel/ net niet relatie met een leuk meisje. Na veel mooie momenten bleek dus dat ze zwanger was van iemand anders. Heb haar met kerst en oudjaar een week bij me gehad (toen ze al 4 maanden zwanger was)
daarna op de trein naar huis gezet (was duitse) en sinds die tijd nooit meer iets van haar vernomen. Voor die tijd veel smsjes, email msn e.d. Maar ineens helemaal niets meer.

Heb nog zelf wat mailtjes gestuurd enzo. Ben ook de hele maand depressief geweest, alles was kut, klote en miste haar zo enorm. Kon maar niet begrijpen waarom ze zomaar niets meer liet horen.

NU (bijna 8 maanden verder) kijk ik er toch weer heel anders tegen aan. Mis haar nog steeds, en hoop dat ze ooit weer eens iets van zich laat horen, 3 jaar vriendschap en meer naar de klote binnen enkele maanden. Maar goed begrijp nu dat bepaalde dingen niet zo makkelijk konden gaan zoals ik het zou graag had willen zien.

Ben ook wel wat veranderd. Was altijd redelijk verlegen en stil. Heb o.a. door dit een veel positievere houding. Ik geniet van alles en heb schijt aan wat andere mensen daarvan denken.

Het leven is zo heerlijk. Natuurlijk mag je je zo nu en dan klote voelen door een kapotte relatie, of omdat je geen relatie meer hebt gehad. Maar laat je er niet te lang door leiden. Wees positief, dan komt de rest ook allemaal wel. En anders maar niet!!
Ik weiger iets over mijzelf te vertellen, je vraagt het maar mooi zelf
  donderdag 26 juli 2007 @ 09:23:06 #190
94676 Garisson72
pi_51845162
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 15:52 schreef MNR het volgende:

Daar heb ik geen pasklaar antwoord op, daar moet ik even over nadenken.
Maar dat hou je kennelijk voor jezelf?
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 23:05 schreef CSI_MIAMI het volgende:

de meesten hebben hier zoiets van.. bekenden.. i don't care
*proest
Alsof er iets zou zijn om je voor te moeten schamen als je single bent....
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 23:20 schreef TommyGun het volgende:

Ik mag eigenlijk niet klagen, en heb ook altijd genoeg steun gehad en krijg nog steeds volop steun van vrienden maar een leuke dame mag toch wel in mijn leven treden . Ik heb al ervaren dat zo iemand mij een positiever mens kan maken.
Nooit een goed teken als iemand aangeeft dat zijn geluk afhangt van iemand anders, imo.
Da's vragen om problemen.
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 23:41 schreef student_van_het_leven het volgende:

Ben ook wel wat veranderd. Was altijd redelijk verlegen en stil. Heb o.a. door dit een veel positievere houding. Ik geniet van alles en heb schijt aan wat andere mensen daarvan denken.

Het leven is zo heerlijk. Natuurlijk mag je je zo nu en dan klote voelen door een kapotte relatie, of omdat je geen relatie meer hebt gehad. Maar laat je er niet te lang door leiden. Wees positief, dan komt de rest ook allemaal wel. En anders maar niet!!
+10 herkenbaar!
Volgens mij heb ik sinds het uitgaan van mijn laatste relatie hetzelfde proces doorgemaakt als jij, en tot dezelfde conclusie gekomen!
  donderdag 26 juli 2007 @ 09:25:29 #191
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_51845222
quote:
blablabla
Je laten gebruiken is niet eens zo erg zolang jij ook krijgt wat je wilt
Thinking about thinking of you.
pi_51845947
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 09:23 schreef Garisson72 het volgende:
Maar dat hou je kennelijk voor jezelf?
Nee, dat is het niet. Zat vanmorgen nog even te denken of ik erop zou posten (evenals gisteravond), maar de waarheid is gewoon dat ik het niet weet. Ik heb geen idee.. daarom had ik nog niets gepost.
pi_51846127
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 12:08 schreef Garisson72 het volgende:
je lijkt wel bang voor je eigen reacties, voor je eigen persoonlijkheid. vertrouw je jezelf daar zo weinig in?Ik heb er zelf ook een tijd zoveel over nagedacht, tot ik merkte dat ik de boel een beetje aan het over-analyseren was en vergat dat je de teugels ook gewoon kunt laten vieren. Een beetje vertrouwen durft te hebben in de goede afloop.
Okay, er nu nog eens bij stilstaand, ik probeer bij mezelf tegenwerpingen te vinden die bovenstaande bestrijden, maar het lukt me niet om er 1 te verzinnen waar ik achter sta.. ik ben idd bang voor mijn eigen reacties, mijn eigen persoonlijkheid. Ik ben bang dat als ik zwaar verliefd word en me dan gedraag zoals ik me zou willen gedragen, die ander keihard van me wegrent. Is dat een eerlijk antwoord?

En ik heb geen idee wat ik daartegen kan doen.

[Edit:] dit beeld heb ik nooit gehad van mezelf, totdat mijn relatie uitging.. waarvan ik nog steeds het gevoel heb dat ik daarin gefaald heb.

[ Bericht 3% gewijzigd door MNR op 26-07-2007 10:08:31 ]
  donderdag 26 juli 2007 @ 10:15:54 #194
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_51846438
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 10:03 schreef MNR het volgende:

Okay, er nu nog eens bij stilstaand, ik probeer bij mezelf tegenwerpingen te vinden die bovenstaande bestrijden, maar het lukt me niet om er 1 te verzinnen waar ik achter sta.. ik ben idd bang voor mijn eigen reacties, mijn eigen persoonlijkheid. Ik ben bang dat als ik zwaar verliefd wordt en me dan gedraag zoals ik me zou willen gedragen, die ander keihard van me wegrent. Is dat een eerlijk antwoord?

Ik denk dat iedereen die angst op een bepaalde manier wel heeft. Heftige emoties zijn eng...de controle verliezen is eng...en als je verliefd bent, ben je kwetsbaar, en loop je altijd het risico gekwetst te worden...
Ik denk dat dat niet erg is, en dat je er weinig tegen kan doen, behalve het accepteren...
Wat je wel kan doen is zorgen dat je zeker weet dat je met de consequenties om kan gaan...dat je je alleen ook wel redt...dat je alleen ook gelukkig kan zijn...dat je je bewust bent van het risico dat je neemt, en er bewust voor kiest, inclusief de eventuele consequenties...dan overkomt het je niet, maar neem je er op een bepaalde manier controle over, voor zover dat kan... en als het misloopt, dan loopt het mis...je weet het pas zeker als je het probeert, en dat is altijd nog beter dan het helemaal maar niet proberen...

ofzo

[edit:] Ik realiseer me dat ik dat vroeger ook wel had die angst, maar tegenwoordig helemaal niet meer. Ik ben wie ik ben en ik ga me niet anders voordoen. Als iemand anders daar iets tegen heeft, is dat niet mijn probleem...

[ Bericht 7% gewijzigd door Abbadon op 26-07-2007 10:29:56 ]
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  donderdag 26 juli 2007 @ 10:28:52 #195
94676 Garisson72
pi_51846798
quote:

Okay, er nu nog eens bij stilstaand, ik probeer bij mezelf tegenwerpingen te vinden die bovenstaande bestrijden, maar het lukt me niet om er 1 te verzinnen waar ik achter sta.. ik ben idd bang voor mijn eigen reacties, mijn eigen persoonlijkheid. Ik ben bang dat als ik zwaar verliefd word en me dan gedraag zoals ik me zou willen gedragen, die ander keihard van me wegrent. Is dat een eerlijk antwoord?

[Edit:] dit beeld heb ik nooit gehad van mezelf, totdat mijn relatie uitging.. waarvan ik nog steeds het gevoel heb dat ik daarin gefaald heb.
Absoluut een heel eerlijk antwoord.
Alles staat of valt denk ik bij de mate waarin je tevreden en blij bent met jezelf. Je bent zelf namelijk de enige persoon op aarde waarvan je zeker weet dat die jou nooit zal laten vallen.
Als je dus zorgt dat je helemaal blij bent met jou en je leven, dan is dat je vangnet, de basis waar je altijd op kunt terugvallen. Dan kun je dus ook "risico's" lopen wanneer je de teugels wat laat vieren rondom een ander persoon. (en ws kom je er dan achter dat die risico's bij nader inzien toch niet zo heftig waren... )

Je moet er ook weer voor oppassen om jezelf niet enorm te gaan tegenhouden in je natuurlijke gedrag rondom andere mensen. Als jij zo hartstochtelijk bent in je verliefdheid als je nu beschrijft, dan is dat zo - dat ben jij. 't Is nog iets om trots op te zijn ook, vind ik. Zonde als je dat probeert in te dammen!
  donderdag 26 juli 2007 @ 10:35:20 #196
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_51846987
wat zijn we het weer eens, Garisson
  donderdag 26 juli 2007 @ 10:45:05 #197
94676 Garisson72
pi_51847287
haha, GMTA zeggen ze dan hè!
pi_51847346
Ik vind 't trouwens niet sneu om single te zijn
alleen dat 't speciaal een naam moet hebben is zo overdreven
  donderdag 26 juli 2007 @ 10:52:03 #199
94676 Garisson72
pi_51847492
quote:
Heb je het idee dat je 'gefaald' hebt omdat je bent zoals je beschrijft, dus zo Headfirst into the Hurricane-verliefd wordt?

Overigens, het is imo niet mogelijk te falen in een relatie - als het goed is ben je in een relatie zoals je bent en als dat niet blijkt te werken, dan pasten jullie kennelijk niet (meer) bij elkaar. Meer niet.

Nog meer overigens, ben je nog steeds bezig met die relatie en de reden van het uitgaan? Ms ben je nog niet klaar met het verwerken daarvan... hoe dan ook, het lijkt mij gezonder om positief richting toekomst te kijken. Bygones be bygones.
  donderdag 26 juli 2007 @ 10:55:49 #200
94676 Garisson72
pi_51847602
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 10:47 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ik vind 't trouwens niet sneu om single te zijn
alleen dat 't speciaal een naam moet hebben is zo overdreven
haha, Hoe zou je het dan willen benoemen? Relatielozen? Alleengaanden?
Op één of andere manier moet je het toch kunnen duiden, anders wordt het denk ik wat moeilijk communiceren.

Eigenlijk vind ik aan het woord Single helemaal niet zo'n negatieve connotatie hangen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')