Hahahahahahaha!quote:Op maandag 23 juli 2007 17:58 schreef Little_Meanie het volgende:
Ikzelf behoor tot de hogere klasse
Ik weet niet goed hoe ik het anders moet uitdrukken. Het is gewoon nodig om er een naam aan te geven in dit verhaal.quote:Op maandag 23 juli 2007 18:00 schreef Koffielurk01 het volgende:
Mijn god... je behoort tot een hogere klasse? Leef je in 1600 ofzo?
Ah, voor je ouders. Dus niet voor jou, dus niet voor je potentiële vriendin.quote:Op maandag 23 juli 2007 17:58 schreef Little_Meanie het volgende:
zou dit wel een heel erg groot probleem voor mijn ouders vormen.
Wahaha meisje mag zeker nog blij zijn dát je met haar om wilt gaan?quote:Ikzelf behoor tot de hogere klasse
Zeg dan gewoon dat je het idee hebt dat je potentiële vriendinnetje uit een ander leefmilieu komt ofzo... das iets minder polariserend... anyway... niet zo bitchen erover! Vrouwen zijn ook lief als ze geen rijke ouders hebben (soms ook niet).quote:Op maandag 23 juli 2007 18:03 schreef Little_Meanie het volgende:
[..]
Ik weet niet goed hoe ik het anders moet uitdrukken. Het is gewoon nodig om er een naam aan te geven in dit verhaal.
Hoer heeft waarschijnlijk een pensioengat, kan je toch niet mee thuiskomenquote:Op maandag 23 juli 2007 18:07 schreef flamoes het volgende:
Vraag je dan nooit eerst wat voor opleiding ze doet of heeft gedaan? Dan weet je vaak al een beetje waar je aan toe bent. Das belangrijker!
Hij heeft een BMW, draagt merkkleding en woont in een vrijstaand huis.quote:Op maandag 23 juli 2007 18:05 schreef Savante het volgende:
Wat bedoel je eigenlijk precies met 'hogere klasse'?
http://forum.fok.nl/fok/report_topic/1055377quote:Op maandag 23 juli 2007 18:10 schreef Little_Meanie het volgende:
hier kan een slotje op, serieuze antwoorden moet je blijkbaar niet verwachten op fok
Wat verwacht je nou een serieus bericht?quote:Op maandag 23 juli 2007 18:10 schreef Little_Meanie het volgende:
hier kan een slotje op, serieuze antwoorden moet je blijkbaar niet verwachten op fok
Eigenlijk wel logisch dat hij zich zo'n zorgen maakt om de reactie van zijn ouders...quote:Op maandag 23 juli 2007 18:10 schreef Nairua het volgende:
[..]
Hij heeft een BMWvan zijn vader, draagt merkkledingvan z'n ouders gekregen en woont in een vrijstaand huismet z'n ouders.
Zij heeft een fiets, vaste klant bij H&M en zit met 12 anderen in een sociale huurwoning.
De aard van je verhaal lokt mogelijk wat hilarische reacties uit omdat het 'ordenen' van mensen op basis van (veronderstelde) sociale klassen (op zich al een 'construct') niet als 'Verlicht' wordt beschouwd. Sociale klassen is een apart concept en jezelf tot een 'hogere sociale klasse' rekenen en contacten met 'lagere sociale klassen' typeren als 'niet echt een probleem' suggereert mogelijk dat je de 'sociale ordening' die je ouders hanteren blijkbaar onderschrijft.quote:Op maandag 23 juli 2007 17:58 schreef Little_Meanie het volgende:
Ikzelf behoor tot de hogere klasse en aangezien dit niet echt een probleem voor mij is (ben echt wel verliefd op haar) zou dit wel een heel erg groot probleem voor mijn ouders vormen.
Wat moet ik doen? Zijn er fokkers die ook in zo'n situatie verkeren?
quote:Op maandag 23 juli 2007 18:10 schreef Little_Meanie het volgende:
Hopla. Daar is er al één die de kern van de zaak prima samenvat.quote:Op maandag 23 juli 2007 18:02 schreef vosss het volgende:
Errhmmzzz, WTF maakt het uit wat jouw ouders er van vinden?
HEt is toch JOUW relatie? Het is toch JOUW leven? HEt is toch JOUW beslissing????
Laat ik dan maar even een serieus antwoord geven. Ik heb hetzelfde meegemaakt. M'n ex komt uit een ander (lager) milieu dan ik. We hebben daar nooit echt een probleem van gemaakt, maar met de tijd kwamen wel de verschillen steeds vaker naar boven.quote:Op maandag 23 juli 2007 19:56 schreef Nosh het volgende:
[..]
[..]
Hopla. Daar is er al één die de kern van de zaak prima samenvat.
En ja, die ouders zijn hautain, boodschap is duidelijk, on-topic gaarne.
Dit is 'n voorbeeld van hoe het kan gaan en het construeren van verschl in 'klassen', hoewel cultureel en economisch kapitaal (Bourdieu) niet per definitie hand in hand gaan zoals door deze ervaring wordt gesuggereerd. Sterker nog, 'ondernemers' (overigens zouden 'ondernemers' volgens verschillende andere definities van sociale klassen niet tot de 'hogere' klasse hoeven behoren maar eerder de 'middenklasse') en 'hun' orientatie op bijvoorbeeld tolerantie en opvattingen rondom autoriteit niet samenvallen met wat men onder een brede/liberale culturele orientatie zou kunnen verstaan.quote:Op maandag 23 juli 2007 20:08 schreef Burdie het volgende:
[..]
Laat ik dan maar even een serieus antwoord geven. Ik heb hetzelfde meegemaakt. M'n ex komt uit een ander (lager) milieu dan ik. We hebben daar nooit echt een probleem van gemaakt, maar met de tijd kwamen wel de verschillen steeds vaker naar boven.
Ambitie is in zijn familie bijvoorbeeld totaal niet aanwezig. Terwijl wij nog net niet blind varen op ambitie. Ook zit mijn familie vol met ondernemers en is het eigenlijk vanzelfsprekend om een eigen bedrijf te hebben. Ik vind dat soort dingen enorm belangrijk; hij gaf er totaal niet om.
Ook op andere gebieden merkten we steeds meer verschillen. Hij heeft bijvoorbeeld nooit gereist. Zijn vakanties bestonden uit weekjes op de camping. Wij gaan altijd met het vliegtuig en in hotels. Hij wil lekker lezen op vakantie, ik wil cultuur zien en musea in. Als ik een naam liet vallen van een kunstenaar, artiest, acteur, componist, etc. dan zei hem dat niks.
'Uit eten' voor hem was naar de snackbar. Uitgaan deden we niet, want "op de bank zitten met een biertje van de supermarkt (lees: aldi) is veel goedkoper". Hij kende de etiquette niet, terwijl ik daar best aan hecht. Ik hecht aan het statusverhogende aspect van producten, hij aan het functionele.
Nouja, ik kan zo nog wel veel meer voorbeelden noemen. Kwestie van totaal niet bij elkaar passen, ook. Totaal anders zijn opgevoed. Totaal een andere belevingswereld hebben. Maar ik weet wel dat het zo niet hoeft te gaan, het zou ook best goed gaan. Maar daar moet je samen uit komen, niet zo in je eentje op fok.
Bedankt aan jouw antwoord heb ik tenminste watquote:Op maandag 23 juli 2007 20:08 schreef Burdie het volgende:
[..]
Laat ik dan maar even een serieus antwoord geven. Ik heb hetzelfde meegemaakt. M'n ex komt uit een ander (lager) milieu dan ik. We hebben daar nooit echt een probleem van gemaakt, maar met de tijd kwamen wel de verschillen steeds vaker naar boven.
Ambitie is in zijn familie bijvoorbeeld totaal niet aanwezig. Terwijl wij nog net niet blind varen op ambitie. Ook zit mijn familie vol met ondernemers en is het eigenlijk vanzelfsprekend om een eigen bedrijf te hebben. Ik vind dat soort dingen enorm belangrijk; hij gaf er totaal niet om.
Ook op andere gebieden merkten we steeds meer verschillen. Hij heeft bijvoorbeeld nooit gereist. Zijn vakanties bestonden uit weekjes op de camping. Wij gaan altijd met het vliegtuig en in hotels. Hij wil lekker lezen op vakantie, ik wil cultuur zien en musea in. Als ik een naam liet vallen van een kunstenaar, artiest, acteur, componist, etc. dan zei hem dat niks.
'Uit eten' voor hem was naar de snackbar. Uitgaan deden we niet, want "op de bank zitten met een biertje van de supermarkt (lees: aldi) is veel goedkoper". Hij kende de etiquette niet, terwijl ik daar best aan hecht. Ik hecht aan het statusverhogende aspect van producten, hij aan het functionele.
Nouja, ik kan zo nog wel veel meer voorbeelden noemen. Kwestie van totaal niet bij elkaar passen, ook. Totaal anders zijn opgevoed. Totaal een andere belevingswereld hebben. Maar ik weet wel dat het zo niet hoeft te gaan, het zou ook best goed gaan. Maar daar moet je samen uit komen, niet zo in je eentje op fok.
Als jij die verschillen onoverkomelijk vindt, dan moet je er dus niet aan beginnen. Hoe oppervlakkig ook.quote:Op maandag 23 juli 2007 21:43 schreef Little_Meanie het volgende:
[..]
Bedankt aan jouw antwoord heb ik tenminste waten maak veel gelijkenissen mee met hetgeen jij schrijft. Andere sociale klasse heeft niet alleen met geld te maken zoals zoveel hier al verontwaardigd over waren maar ook over opvoeding, opleiding en omgeving.
Je hebt met 1 post het hele forum van R&P ongedaan gemaaktquote:Op maandag 23 juli 2007 21:51 schreef vosss het volgende:
Dan dump je die bitch toch gewoon als je er zo een probleem mee hebt en loop hier niet te verkondigen dat je zo goed bent.
Áls je zo goed was, had je een dergelijke domme vraag niet hoeven stellen hier.
Voor mijn part kan heel R&P dicht met als sluitpost bij ELK topic:
je moet doen wat dat je zelf het beste vind
Opgelost, slotje
Je moet wel een enorme pauper zijn om zoiets aan te houden.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 00:05 schreef RedBitch het volgende:
Niemand is meer of minder waard dan een ander, iedereen is tenslotte mens, is ons motto!
Waarom? maak jij geen stront van je brood dan? Voel jij je verheven boven een ander?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 00:08 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Je moet wel een enorme pauper zijn om zoiets aan te houden.![]()
Alles dat jij opnoemt heeft te maken met verschillen in persoonlijkheden en niks met klasse (of zullen we het maar gelijk kaste noemen). We wonen niet in india hier hoor!quote:Op maandag 23 juli 2007 20:08 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat is een onzinnig criterium.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 00:32 schreef RedBitch het volgende:
[..]
Waarom? maak jij geen stront van je brood dan?
Boven vrijwel iedereen, ja.quote:Voel jij je verheven boven een ander?
Hoop je.quote:Ik niet, hoor. iedereen is gelijk, of je nou een bijstanduitkering krijgt of je kids op straat laat zwerven voor je geld.
We zijn allemaal mensen en wie zich meer voelt dan een ander heeft vaak nog meer moeite met zichzelf dan met een ander...
quote:Tuurlijk, ik heb ook mijn vooroordelen over een ander klaar, en ik voel me soms ook wel meer dan de full-time werkende moeders, puur omdat ik er wel kan zijn voor mijn kids...
quote:Maar dat wil niet zeggen dat ik meer ben dan een ander of minder,,,
Punt één: ik vind het nogal vreemd dat je terug bent gegaan om te kijken waar ze woont. Dat geeft al iets aan, dat je haar niet vertrouwd. Punt twee, blijkt uit je verhaal dat jullie beiden een probleem maken van het feit dat jullie niet uit hetzelfde milieu komen. Zij schaamt zich en jij begint over je ouders.quote:Op maandag 23 juli 2007 17:58 schreef Little_Meanie het volgende:
Onlangs heb ik een nieuw meisje leren kennen waar ik best wel heel erg verliefd op geworden ben. Enkele dagen geleden hadden we een date en toen die afgelopen was en ik haar naar huis bracht moest ik haar wat verderop afzetten met als reden dat haar klein broertje thuis was en zo en beter was dat hij mij (nog) niet zag.
Het was al 's avonds laat dus donker en ik kon niks zien van de buurt door de vele bomen en struiken en zo.
Toch besloot ik de dag erna maar eens een kijkje te gaan nemen overdag. Het bleek dus dat ze in een sociaal appartementsblok woont samen met haar moeder en broers en zussen. Dit zal de reden geweest zijn dat ze mij niet meevroeg omdat ze haar schaamt.
Ikzelf behoor tot de hogere klasse en aangezien dit niet echt een probleem voor mij is (ben echt wel verliefd op haar) zou dit wel een heel erg groot probleem voor mijn ouders vormen.
Wat moet ik doen? Zijn er fokkers die ook in zo'n situatie verkeren?
Voornamelijk met opvoeding. Ik ben zelf opgevoed met cultuur, kunst, reizen, etiquette, ambitie, etc. Hij heeft dat allemaal niet van huis uit meegekregen. En ja, zijn persoonlijkheid was er niet naar om zich dat dan tóch eigen te willen maken. Het is een beetje van beiden geweest waarom het niet gewerkt heeft.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 01:50 schreef EddyMR het volgende:
[..]
Alles dat jij opnoemt heeft te maken met verschillen in persoonlijkheden en niks met klasse (of zullen we het maar gelijk kaste noemen). We wonen niet in india hier hoor!
Je klinkt alsof de persoon zich alleen aan jóu zou moeten aanpassen. Je kunt elkaar ook een beetje in elkaars waarde laten, zodat jij bijvoorbeeld naar het museum gaat, en hij naar de kermis. Maar goed, als de wil tot aanpassing er aan béide kanten kennelijk niet is... Nee, dan werkt het niet.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 08:10 schreef Burdie het volgende:
[..]
Voornamelijk met opvoeding. Ik ben zelf opgevoed met cultuur, kunst, reizen, etiquette, ambitie, etc. Hij heeft dat allemaal niet van huis uit meegekregen. En ja, zijn persoonlijkheid was er niet naar om zich dat dan tóch eigen te willen maken. Het is een beetje van beiden geweest waarom het niet gewerkt heeft.
Ho ho, ik zeg niet dat we niet geprobeerd hebben te zoeken naar compromissen. Een relatie is geven en nemen, immers. Ik zeg alleen maar dat sommige belevingswerelden te ver uit elkaar liggen om die compromis te bereiken.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 08:31 schreef Toeps het volgende:
[..]
Je klinkt alsof de persoon zich alleen aan jóu zou moeten aanpassen. Je kunt elkaar ook een beetje in elkaars waarde laten, zodat jij bijvoorbeeld naar het museum gaat, en hij naar de kermis. Maar goed, als de wil tot aanpassing er aan béide kanten kennelijk niet is... Nee, dan werkt het niet.
Hey, mate.quote:Op maandag 23 juli 2007 21:51 schreef vosss het volgende:
Dan dump je die bitch toch gewoon als je er zo een probleem mee hebt en loop hier niet te verkondigen dat je zo goed bent.
Áls je zo goed was, had je een dergelijke domme vraag niet hoeven stellen hier.
Voor mijn part kan heel R&P dicht met als sluitpost bij ELK topic:
je moet doen wat dat je zelf het beste vind
Opgelost, slotje
Omdat het woord klasse een overblijfsel is uit vervlogen tijden natuurlijk. In de tijd van Karel de Grote was dit inderdaad een realistisch verhaal geweest, maar het etiketje klopt nu gewoon niet. Als het topictitel "Verschil in sociale groep" of iets in die richting was geweest, dan zouden er niet half zoveel mensen gereageerd hebben.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 08:32 schreef Haushofer het volgende:
Snap niet dat mensen zo over dat woordje "klasse" vallen. Ik acht mezelf ook tot een hogere klasse dan de gemiddelde Pathmos-bewoner in Enschedé. Omdat ik meer ambities en interesses heb dan zodra het weer het toelaat op een campingstoeltje voor m'n huis een krat bier leeg te drinken. Daar zijn nou eenmaal woorden voor, net als dat een "neger" het onderscheid maakt tussen een blanke en een zwarte. 't Is me toch wat zeg, dat die woorden bestaan, maar misschien is dat wat confronterend voor sommige mensen hier
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |