Is erg heftig ja, veel sterkte ermee.
Mijn verhaal,
Toen ik 6 was, en mijn broertje werd geboren ging het een jaar goed met mij moeder, ze heeft een lange depressieve geschiedenis met onder andere zelfoord acties, ook op jongere leeftijd (Nee ze is geen emo).
Een jaar na de geboorte van me broertje storte me moeder weer in, ze stond alleen nog maar levenloos in de keuken te roken en er was geen woord aan vast te knopen, ze was wel aardig en lief voor ons, maar veel aandacht was er niet te krijgen. Dit is zo een aantal jaren door gegaan, met soms periodes dat ze werd opgenomen. Het tekort aan aandacht en de problematiek in huis heeft er tot geleid dat ik heel erg met mezelf bezig was, en weinig sociaal contact durften te leggen, ik ging naar de middelbare school, maar had alleen nog een paar vrienden van de basisschool.
Toen leek er ene keer punt te komen. We hebben het nooit echt breed gehad en in vrij kleine woningen gewoond. Maar het ging langzaam beter met em moeder, ze fleurde weer op, en ging weer dingen ondernemen, en toen zijn we verhuist naar een ruime nieuwbouw woning, leven leek een draai naar het positieve te nemen, maar schijn bedroog. Me moeder sloeg door naar het uiterste en ging van depresief anar manisch-depressief (dat is het tegenovr gestelde, veel willen ondernemen, helaas vaak onhaalbare plannen, enzovoorts). Dit leidde tot allemaal aankopen van me moeder die veelal oevrbodig waren en dus krege we het financieel weer krap, me avder wist dat ze onhandelbaar werd, maar wou niet uit elkaar gaan. Dit leidde tot zware ruzies diep in de nacht met geschreeuw en gehuil. Me moeder sloeg volledig door, en er is in die 2 jaar zoveel gebeurd dat ik de chronologische volgorde niet meer weet, en teveel om tot in de details op te gaan, maar het was soms een gekkenhuis. Afijn, me moeder wou in die periode een ' nieuw leven' beginnen, en gaf me vader de schuld voor het slechte verleden. Uiteindelijk kwam er een scheiding, die weer overdreven veel geld heeft gekost (mede dankzij achterlijke rechtgeving in nederland, hier kom ik nog op terug).
Me moeder sprak ik nog maar zeldde, en ging al snel de fout in toen ze naar Amsterdam was verhuist, ze ging om met alcoholisten en tuig uit amsterdam en zat al snel aan de heroine en coke. Langzaam maar zeker heeft ze zo al haar geld verbrast en is een compleet wrak geworden, het enigste wat ik weet is dat ze op het moment in een inrichting zit, maar ik heb haar al anderhalf jaar niet gesproken.
Deze gebeurtenissen leidde tot een slechte jeugd, waardoor ik op de middelbareschool ook altijd een beetje op de achtergrond bleef, en in de begin jaren ook regelmatig in een hoekje werd gedrukt.
Inmiddels gaat het veel beter. Ik woon met me vader, me broertje en me broer in een vrijstaand huis, me vader heeft een aardige nieuwe vriendin. Ikzelf ben ook socialer geworden en ben weer blij met het leven dat ik leidt
![]()
Ben nu 18.
PS - Terugkomend op de rechtgeving in Nederland..
Mijn moeder wou scheide, en liet het hele gezin achter, en maakte een berg schulden.
De uitslag van de scheiding was.. Alles door de helft.. en mijn vader moest mijn moeder 500eu allementatie per maand betalen, terwijl hij zelf 4 kinderen nog moest opvoeden en werken, en het huishouden doe.
Terwijl mijn moeder met een uitkering + allemenatie thuis zat te niksen, ronduit belachelijk...
** It ain't the coffee in my kitchen..
** I Wanna play a little game (6)