quote:Op vrijdag 29 juni 2007 21:19 schreef Temet-nosce het volgende:
@ TS:
Antwerpen is een leuke stad. Ik woon er nu 16 jaar.
Als je wil maak ik je wel een beetje wegwijs.
Je kan me steeds PM'en![]()
Dat zijn verenigingen die uitjes (wandelen, theater, uit eten, de kroeg in) organiseren. En dat dan vooral via internet. Friendship heeft gewoon een website en daarop komen de uitjes te staan. De "leiding" organiseerd zelf dingen maar ook individuele leden zetten vele uitjes op.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 20:29 schreef BlueSky89 het volgende:
..........Wat zijn Solas en friendsfactory precies eigenlijk? Zijn er dergelijke organisaties ook in België?
En daar zeg je iets heel slims... Ik heb inderdaad soms de neiging om veel te veel rond de mensen die ik wel ken te hangen en niet genoeg naar anderen (durf) toe stap(pen). En ik weet van mezelf dat ik er moet op letten, maar dat is blijkbaar makkelijker gezegd dan gedaan. Ben al wel wat geevolueerd op dat vlak, vroeger was het een stuk erger met me gesteld en stond ik altijd (gewenst of ongewenst) bij die personen, wat uiteindelijk blijkbaar heeft geleid tot frustraties... Moet ik echt leren op letten...quote:Op vrijdag 29 juni 2007 23:58 schreef Snuwerd het volgende:
...
Hiernaast wil ik je nog een extra tip geven en dat is dat zodra je iemand vind waar je goed mee om kunt gaan, blijf hier dan niet constant (lees: de hele tijd) aan hangen, dit kun je diegene waarschijnlijk ook gewoon makkelijk uitleggen. Ik denk niet dat ik je uit hoef te leggen dat je minder contacten op doet als je altijd aan dezelfde persoon vast plakt.
Over sociale situaties: Ik denk dat je wat veel druk op jezelf legt. Alleen al omdat je het gevoel hebt dat je niets leuks kunt zeggen zeg je minder leuks. Het is best belangrijk om te letten op wat je zegt (en vooral op wat je niet zegt in mijn geval), maar hoge verwachtingen naar jezelf is echt een dooddoener.
Hoeveel je van jezelf eist hangt puur van je ideaalbeeld af. "Waar streef je nou eigenlijk naar? En waarom streef je daarnaar?"quote:Op zaterdag 30 juni 2007 21:15 schreef BlueSky89 het volgende:
[..]
En daar zeg je iets heel slims... Ik heb inderdaad soms de neiging om veel te veel rond de mensen die ik wel ken te hangen en niet genoeg naar anderen (durf) toe stap(pen). En ik weet van mezelf dat ik er moet op letten, maar dat is blijkbaar makkelijker gezegd dan gedaan. Ben al wel wat geevolueerd op dat vlak, vroeger was het een stuk erger met me gesteld en stond ik altijd (gewenst of ongewenst) bij die personen, wat uiteindelijk blijkbaar heeft geleid tot frustraties... Moet ik echt leren op letten...
Ik heb ook van mezelf het gevoel dat ik wat teveel van mezelf eis... Het is een beetje een gedrag wat ik mezelf heb opgelegd (altijd de beste willen zijn in dingen, de beste punten willen halen, de beste ideeën willen hebben,...) en daar kan ik niet altijd aan voldoen, waarna ik eigenlijk me slecht voel en soms denk dat ik niets waard ben...Het probleem is dat ik niet echt weet hoe van dat gevoel af moet komen... best frustrerend (en de mogelijkheid zit erin dat ik onbewust ook wat ga van mezelf gaan eisen dat ik van dat gedrag afkom, waardoor ik eigenlijk is een vicieuse cirkel terecht kom... misschien moet ik gewoon stoppen met denken...).
Heb trouwens al een pm'tje gestuurd naar Temet-nosce, het aanbod is gewoon echt lief en zeer zeker iets wat ik absoluut wil doen.....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |