quote:
Veranderingen met ervaring & vorm (nieuw!!)
Vermijd vermoeidheid / Ervaring (ingaande op 29 juli)
Als je de fora van FS gelezen hebt dan was je waarschijnlijk al op de hoogte van een aantal zorgen die aan het licht gekomen zijn over het gebruik van de optie ‘vermijd vermoeidheid’ (ofwel Avoid Getting Tired) waarmee sneller kon worden getraind. Hoewel het een strategie is, gaan we er op dit moment vanuit dat het schadelijk is voor het spel. In het voetbal zoals wij het in het echt kennen, spelen spelers niet eens ‘ontspannen’ om niet moe te worden. Als ze dit namelijk wel doen weten ze dat ze problemen krijgen met de fans, het management enz.
Omdat we deze invloeden (nog) niet hebben in Footstar hebben we besloten om een aantal nieuwe regels toe te voegen om deze optie nog wat reëler, dieper en meer in balans te maken. Met deze veranderingen willen we ook laten weten hoe belangrijk ervaring is voor dit spel. Maar dan nu de aanpassingen:
- Spelen met ‘vermijd vermoeidheid/AGT’ zal ervoor zorgen dat een speler maar 25% krijgt van de ervaring die hij eigenlijk gehad zou hebben als hij zonder ‘vermijd vermoeidheid/AGT’ had gespeeld. Dit geldt alleen voor competitie- en bekerwedstrijden.
- Keepers die spelen als veldspelers en veldspelers die in de goal staan zullen maar 25% van de volledige ervaring krijgen die ze eigenlijk zouden horen te krijgen. Dit is van toepassing bij alle wedstrijden, maar geldt alleen voor menselijk gestuurde teams.
- De ervaring die wordt opgedaan is direct toe te wijzen aan het aantal minuten dat gespeeld is in een wedstrijd. Het spelen van 60 (of meer) minuten in een wedstrijd zal 100% aan ervaring bijdragen; dit betekent ook dat het spelen van 60 tot 90/120 in dit geval geen extra ervaring zal opleveren. Het spelen van minder dan 60 minuten zal een ‘straf’ tot gevolg hebben. Des te minder je speelt, des te minder ervaring je op zal doen. Dit geldt alleen voor competitie- en bekerwedstrijden.
- Zoals aangegeven hierboven is ervaring zeer belangrijk in de Match Engine (lees de handleiding voor meer informatie hierover). De mate van belangrijkheid van ervaring zal nog toenemen als er Nationale Teams en Internationale Club Competities zullen zijn (zodra deze zijn toegevoegd in het spel).
Deze regels worden geïntroduceerd om enkele kleine ‘fouten’ (die de afgelopen maanden gevonden zijn in FS) te bedekken. Aangezien het belangrijk is, complex is, en de invloed van de balans van het spel aanpast is het echt nodig om dit gedurende het seizoen in te voeren. Vergeet niet dat Footstar nog altijd in de ‘beta fase’ zit (wees gerust, er zullen geen resets volgen).
Vorm (Geïntroduceerd in het komende seizoen)
Vorm is een wel bekend voetbalconcept en beïnvloed de kwaliteit van de acties van de speler op het veld. Het heeft eigenlijk hetzelfde effect als Integratie en Moreel hebben in de Match Engine op dit moment. Je vraagt je misschien af waarom we dit toch willen introduceren als we al 2 andere ‘opties’ hebben met hetzelfde effect: de reden is dat dit een ander strategische mogelijkheid met zich mee brengt waar jullie rekening mee zullen moeten gaan houden. Daarnaast zijn er nog andere zaken die wij in het spel willen invoeren die alleen afhangen van de vorm van de speler, en dus niet van Moreel en Integratie. Dit zijn onze plannen over de vorm:
- Het zal worden ingedeeld in een schaal die bestaat uit 5 gradaties;
- Het aantal wedstrijden dat gespeeld wordt achter elkaar zal een positief/negatief effect hebben op basis van of je gespeeld hebt of niet (alleen voor competitie- en bekerwedstrijden).
- Het spelen van wedstrijden met ‘vermijd vermoeidheid/AGT’ zal negatief zijn voor de vorm (competitie- en bekerwedstrijden);
- Mocht het zo zijn dat je onder je gemiddelde beoordeling van het seizoen zit heb je een negatieve trend voor de vormupdate. Anderzijds is het ook zo dat als je goed speelt dat het een positief effect zal hebben.
- De vorm zal wekelijks geüpdate worden (waarschijnlijk op de maandag)
Dus.
Children of the night. What music they make.