abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51744103
"Een poosje terug had ik een buurman die zijn 5 jaar oude Duitse Herder moest
laten inslapen wegens leverfalen.
De hond was helemaal gezond tot een paar weken daarvoor, daarom lieten ze
een authopsie doen om te zien wat de oorzaak was.
De leverfuncties waren sterk verhoogd, alsof de hond een of ander vergif
had binnen gekregen.
De hond werd altijd binnen gehouden en wanneer hij naar buiten ging was er altijd
iemand bij hem, zodat het niet waarschijnlijk was dat hij iets onbekends te pakken had gekregen.

Mijn buurman begon een zoektocht door alle voorwerpen in huis. Toen hij de
Swiffer Wetjet in zijn handen had, ontdekte hij in kleine lettertjes een waarschuwing:
"kan schadelijk zijn voor kleine kinderen en dieren." Hij belde het bedrijf om te vragen
wat de samenstelling was van het schoonmaakprodukt: een van de ingredienten is antivries.
(feitelijk werd hem verteld dat het een bestanddeel was dat een molecuul verschilde van antivries).

Zodoende had de hond, alleen maar door te lopen over de vloer die met dit produkt
was schoongemaakt en vervolgens zijn poten te likken, alsmede te eten uit zijn etens-
bakken die op diezelfde vloer stonden, voldoende van de oplossing binnengekregen
om zijn lever te vernietigen.

Kort na de dood van de hond, stierven de twee katten van
zijn huishoudster wegens leverfalen.
Ook zij gebruikte Swiffer Wetjet voor snelle poetsbeurten op de vloer.
Op de katten werd geen authopsie verricht.

Maar deze mensen hebben ons wel gevraagd dit verhaal te verspreiden onder zoveel mogelijk mensen,
zodat zij hun dieren niet op deze wijze verliezen.

Bron:
http://www.diereninfo.com/index2o.asp?soort=nieuws&id=103583

[ Bericht 4% gewijzigd door Peekaboo op 23-07-2007 13:45:00 ]
> Be Yourself; everyone else is taken <
  maandag 23 juli 2007 @ 12:34:03 #2
35189 Troel
scherp en bot
pi_51744239
Ik snap ook niet dat je daar niet op let

Als je je vloer gewoon dweilt kijk je toch ook wat je op je vloer smeert?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_51744351
Als dit echt zo is zoals je het stelt zouden er volgens mij aan de lopende band kleine kinderen en dieren dood moeten neervallen.
pi_51744382
quote:
Maar deze mensen hebben ons wel gevraagd dit verhaal te verspreiden onder zoveel mogelijk mensen,
zodat zij hun dieren niet op deze wijze verliezen.
Laat me raden, je kreeg dit mailtje via hotmail o.i.d.?
quote:
(feitelijk werd hem verteld dat het een bestanddeel was dat een molecuul verschilde van antivries).
"1 molecuul verschilde" *proest*
pi_51744537
quote:
Op maandag 23 juli 2007 12:38 schreef DJKoster het volgende:

[..]

Laat me raden, je kreeg dit mailtje via hotmail o.i.d.?
[..]
nee, ik was op zoek naar hondenvoer, en kwam dit stuk tegen, ik dacht laat ik het hier plaatsen, misschien dat er mensen zijn die hetzelfde hebben meegemaakt.
en gewoon als waarschuwing.....
ik had er nog nooit van gehoord, en zal dan ook niet snel mijn vloer met swiffer gaan schoonmaken...je weet het tenslotte maar nooit toch?!?!
pi_51744760
waarom zou er uberhaupt antivries in schoonmaakmiddel zitten??
  maandag 23 juli 2007 @ 12:56:00 #8
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_51744847
dat is gewoon een opgezet mailtje van een concurrent van swiffer, ofzo
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  maandag 23 juli 2007 @ 12:57:53 #9
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_51744905
quote:
Op maandag 23 juli 2007 12:52 schreef Thomas B. het volgende:
waarom zou er uberhaupt antivries in schoonmaakmiddel zitten??
Dat smaakt zoetig zodat huisdieren het op gaan likken oid?

Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_51745117
quote:
Op maandag 23 juli 2007 12:44 schreef Peekaboo het volgende:

[..]

nee, ik was op zoek naar hondenvoer, en kwam dit stuk tegen, ik dacht laat ik het hier plaatsen, misschien dat er mensen zijn die hetzelfde hebben meegemaakt.
en gewoon als waarschuwing.....
ik had er nog nooit van gehoord, en zal dan ook niet snel mijn vloer met swiffer gaan schoonmaken...je weet het tenslotte maar nooit toch?!?!
Kom op zeg, hoe dom/naief ben je? Je ziet het ergens op het oh zo betrouwbare internet en je denkt "laat ik het maar op Fok! zetten, je weet immers nooit?"

Jij bent precies het type internetter bij wie ze de toegang tot internet levenslang moeten verbieden

Stuur je ook alle zielige jonge meisjes met kanker mailtjes door? Of doe je ook aan kettingbrieven?

dit is precies hetzelfde

[ Bericht 1% gewijzigd door The_stranger op 23-07-2007 13:14:12 ]
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  maandag 23 juli 2007 @ 13:09:44 #11
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_51745210
Hoax vooral niet verspreiden dus
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  maandag 23 juli 2007 @ 13:16:47 #12
35189 Troel
scherp en bot
pi_51745400
Slotje dan maar
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 23 juli 2007 @ 13:24:09 #13
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_51745596
huisdier verdwijnt waar swiffert verschijnt
Tot zover de kwaliteitspost
pi_51745752
quote:
Op maandag 23 juli 2007 13:24 schreef Gizmo112 het volgende:
huisdier verdwijnt waar swiffert verschijnt
  maandag 23 juli 2007 @ 13:32:11 #15
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_51745811
HOAX!@!! :D
pi_51745883
Best gay dit, een product gaan boycotten waarvan onbekend is het daadwerkelijk schadelijk is voor huisdieren. Lijkt me vrij sterk dat een huisdier hier dood van kan gaan, ten eerste zijn die het gemaakt hebben lui ook niet compleet debiel en moeten ze rekening houden met chemicaliën vanwege hun productgroepen, wat zijn dat: huisvrouwen/gezinnen met kinderen en huisdieren. Alsof zij zouden riskeren een product uit te brengen wat zo gevaarlijk is. En dan nog iets, hoe fucking ziek veel van die shit kwak je op de vloer als je herder binnen 5 weken plots dood omrolt?
Staat die tekst trouwens wel op de verpakking? Dat TS zo loopt te spammen alsof het d'r eigen tekst is, is ook vrij rellend. Het is dus gewoon een kansloos doorstuur bericht dat gequote wordt.
  maandag 23 juli 2007 @ 13:34:51 #17
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_51745885
Van het verspreiden van hoaxes krijg je AIDS, TS!
pi_51745908
Wat zegt je buurman hier nou van...
Huh?
  maandag 23 juli 2007 @ 13:39:59 #19
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_51746050
WHAHAHAHA NOOB

Volgens mij is TS ook zo iemand die braaf alle kettingbrieven en kettingmails doorstuurt, en ook alle waarschuwingen over "nieuwe" virussen.
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_51746145
sjonge jonge...waar je tegenwoordig niet vooruit word gemaakt...tsss..
ik kwam het toevallig op een hondensite tegen, en dacht, jeej..nooit over nagedacht ja..zou best kunnen, laat ik het eens gaan delen met andere huisdier eigenaars!, maar laat maar....
  maandag 23 juli 2007 @ 13:45:14 #21
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_51746198
quote:
Op maandag 23 juli 2007 13:43 schreef Peekaboo het volgende:
ik kwam het toevallig op een hondensite tegen, en dacht, jeej..nooit over nagedacht ja..zou best kunnen, laat ik het eens gaan delen met andere huisdier eigenaars!, maar laat maar....
Nou dan geef ik jou een tip: Loop nooit te dicht in de buurt van chinese restaurants met je hond.
Een neef van een buurman van een vriend van een ex-vriendin van mij had dat ooit gedaan, en toen werd hij afgeleid met kroepoek en toen wilde hij weer naar huis lopen en toen hadden ze zijn hond stiekum gefileerd!
PieAir
pi_51746287
quote:
Op maandag 23 juli 2007 13:45 schreef jpg97 het volgende:

[..]

Nou dan geef ik jou een tip: Loop nooit te dicht in de buurt van chinese restaurants met je hond.
Een neef van een buurman van een vriend van een ex-vriendin van mij had dat ooit gedaan, en toen werd hij afgeleid met kroepoek en toen wilde hij weer naar huis lopen en toen hadden ze zijn hond stiekum gefileerd!
WHAHAHAHA NOOB

pi_51746375
quote:
Op maandag 23 juli 2007 13:43 schreef Peekaboo het volgende:
Stel, jij maakt een mooi produkt waar je je brood mee verdient. Dan komt er een of andere eikel die een verhaal verzint dat jouw produkt dieren doodt, wat dus absoluut niet zo is.
Dan komen er nog grotere eikels die het verhaal op het internet verspreiden, zodat jouw produkt verdacht wordt en niet meer verkoopt.
Ook al heeft het verhaal geen enkel bewijs of grond, je produkt is verdacht en de schade is aangebracht..

Dat ben je aan het doen.....

En je zult het vast met goede bedoelingen gedaan hebben, maar helaas is het ontbreken van gezond verstand vaak de oorzaak van veel van dit soort berichten.
Berichten die dus nergens op slaan en schade berokkenen aan velen (en dus niet aan hondeneigenaren)

Dus of voortaan je berichten checken op de feiten, of je internet aansluiting doorknippen.. (ik neig voor de tweede, maar da's mijn mening)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  maandag 23 juli 2007 @ 13:56:23 #24
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_51746559
quote:
Op maandag 23 juli 2007 13:48 schreef Peekaboo het volgende:

[..]

WHAHAHAHA NOOB

I know
PieAir
  maandag 23 juli 2007 @ 14:24:50 #25
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_51747474
Ik heb zojuist het bakje met Swiffer doekjes onder onze hond z'n neus geduwd maar hij vindt het alleen maar erg vies. Hij wilt er niet eens aan ruiken, laat staan likken.
Ook de waarschuwing "kan schadelijk zijn voor kleine kinderen en dieren" staat er niet op.

TS, voordat je zo'n paniekzaaierig berichtje plaatst graag eerst even checken of het inderdaad zo is.
Klacht: mensen die zomaar alles aannemen wat ze lezen of horen
Ik ben me rotgeschrokken voor niets...
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
  maandag 23 juli 2007 @ 14:26:26 #26
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_51747533
en daarbij zijn alle schoonmaakmiddelen schadelijk..
pi_51747986
Hmmmm
Iemand dood maken met een blije mus is nooit grappig...
  maandag 23 juli 2007 @ 14:42:54 #28
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_51748057
quote:
feitelijk werd hem verteld dat het een bestanddeel was dat een molecuul verschilde van antivries
omg...
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  Moderator maandag 23 juli 2007 @ 16:09:38 #29
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_51751131
TS bedoelde het goed, maar het is inderdaad beter dit soort verhalen eerst te checken, er zijn enorm veel hoax verhalen.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')