quote:he ff een vraagje raven.
Op dinsdag 12 februari 2002 13:44 schreef Raven het volgende:
En hier weer verder nadat deeltje Welke film heb je vandaag gezien? deel 7/ vol was.
een hoe erg gestoorde trekkie ben jij....????
ik reken me zelf namelijk ook al onder gestoorde trekkie.
Voor de 3e keer denk ik.
Briljante rol van Christian Bale, geweldige voice over (bijv. douche scene, scene met de visite kaartjes, in het huis van Paul Allen) en humor.
Sterke film.
quote:Ook gezien vandaag voor de 2de keer.
Op dinsdag 12 februari 2002 20:02 schreef Sniper het volgende:
Gister American PsychoVoor de 3e keer denk ik.
Briljante rol van Christian Bale, geweldige voice over (bijv. douche scene, scene met de visite kaartjes, in het huis van Paul Allen) en humor.
Sterke film.
Goed. Het rustige vertellen.
Toeval of eerbetoon?
Heel leuke film! Qua humor echter iets minder dan Shrek, maar qua animatie onnavolgbaar!
Vooral het voorproefje/stukje is hilarisch! For the birds
Maandag Monsters Inc, erg leuk. Qua humor vond ik 'm wat minder dan Shrek, maar qua animaties juist weer een stuk beter. En het voorfilmpje was geweldig
met Julia Roberts en Denzel Washington
film is dik ok!
quote:
Op donderdag 14 februari 2002 00:42 schreef Biene het volgende:
[afbeelding]
Erg leuk.
Ik heb em in de bios (what was I thinking) gekeken en ik heb wel geteld nul keer gelachen wat een waardeloze baggerfilm.
Verhaal was zo dun als diarree
Een kwalitatief erg goede DivX (670 mb). Enne, een onderhoudende film
quote:Ieder z'n smaak toch?
Op donderdag 14 februari 2002 12:26 schreef Duiveltja het volgende:[..]
Ik heb em in de bios (what was I thinking) gekeken en ik heb wel geteld nul keer gelachen wat een waardeloze baggerfilm.
Verhaal was zo dun als diarree
vandaag: The score of Bridget Jones' Diary.
weet ik nog niet.
Feest der herkenning met 2 puberende zussen
quote:Tja, wat moet je daar nou van denken he...
Op donderdag 14 februari 2002 22:28 schreef cptmarco het volgende:
Baise Moi
niet echt een alledaagse film
terug naar topic:
gister Clueless gezien op tv
en in de sneak From Hell (nwe Johnny Depp film over Jack the Ripper, niet echt byzondere film)
Het blijft echt een topper!!
Natuurlijk bevat ie wel een aantal memorabele scenes, maar ja dat heeft "SpiceWorld" ook...
Ik heb vandaag "Project Alf" gekeken, oftewel "Alf: The Movie" zoals ze hem in Duitsland noemen.
quote:The Hole!
Op vrijdag 15 februari 2002 11:14 schreef Renegade het volgende:
Gisteren: Summer School! Toffe jaren 80 komedie.
Superfilm.
quote:The Hunt For The Red October
Op vrijdag 15 februari 2002 12:07 schreef YPPY het volgende:
Gisteren het begin gezien van een film met een duikboot, iets met 'red oktober'. Vond het eerste gedeelte niet zo bijzonder.
en nee, de rest van de film is ook niets byzonders
quote:Mooi, dan heb ik dus niets gemist.
Op vrijdag 15 februari 2002 13:00 schreef Chillz het volgende:[..]
The Hunt For The Red October
en nee, de rest van de film is ook niets byzonders
En Renee is gewoon een schatje.
quote:meer?
Op vrijdag 15 februari 2002 14:15 schreef ForrestX het volgende:
Fight Club weer eens uit de kast getrokken voor de 3e keer...zag een paar dingen die mij nog nooit waren opgevallenJe ziet elke keer meer....Super film
zoals die lul die helemaal op t einde voorbij komt in een flits?
ik wist dat al heel lang, maar telkens als ik het aan vrienden laat zien als ik het dvdtje even uit de kast haal, zijn ze helemaal verbaast
quote:Er is geen ergere dan ik
Op dinsdag 12 februari 2002 13:49 schreef 22339 het volgende:[..]
he ff een vraagje raven.
een hoe erg gestoorde trekkie ben jij....????
ik reken me zelf namelijk ook al onder gestoorde trekkie.
* serano wil een beamer
Zonet Scary Movie II gezien, wat een flopfilm.
Aardige film met Reese Witherspoon..
Al Pacino rocks!
quote:Die heb ik ook ooit eens op de wilde gok gehuurd, best leuke film ja...
Op zaterdag 16 februari 2002 19:41 schreef cptmarco het volgende:
Bij de FRS de video 'Freeway' van Oliver Stone uit de uitverkoopbak gegrabbeld. En ik heb er net naar gekeken.Aardige film met Reese Witherspoon..
Ik kom net terug van wintersport en wat voor interessants heb ik allemaal in de bus gezien:
Good Will Hunting - die is uiteraard goed
Mission: Impossible 2 - John Woo met budget, geweldig (in dat aspect)
Miss Congeniality - verhaal is erg dun
Notting Hill - Dammit wat probeert die Hugh Grant toch een hele film lang de suffe grapjes makende saaie engelsman uit te hangen. verhaal is ook flauw
The Thing Called Love - suf liefdesverhaaltje rond beginnende country-muzikanten die nogal suffe mensen blijken te zijn
vrijdag gezien: Dude, where is my car?
^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ was een goeie film
Gisteravond The Crimson Rivers gezien op dvd...
Franse film, heeft lang in Antwerpen gedraait, maar elke keer ben ik er toen toch nooit naartoe gegaan... nu eindelijk wel gezien dus, op zich nog best boeiend...
en Jean Reno heeft door zn prestaties in Leon en Ronin altijd wel een kleine voorkeur...
Beter dan ik verwachtte, met een goede soundtrack en goed acteerwerk
De nieuwste film van de Coen Brothers. Erg mooie stijl moet ik zeggen, maar hij kon me niet zo erg boeien. Misschien dat ik hem nog eens moet zien, want bij O, Brother had ik dat ook.
- edit Domme typfout weggehaald, voordat Arcee em spot -edit
[Dit bericht is gewijzigd door Barb op 21-02-2002 20:14]
quote:Nou ik heb hem nog eens gezien en ik ben ineens laaiend enthousiast over deze film, geweldige film noir
Op maandag 18 februari 2002 23:59 schreef MadScientist het volgende:
The Man Who Wasn't ThereDe nieuwste film van de Coen Brothers. Erg mooie stijl moet ik zeggen, maar hij kon me niet zo erg boeien. Misschien dat ik hem nog eens moet zien, want bij O, Brother had ik dat ook.
Aanrader!
samen met een maat gezien die m nog niet kende...
en hij snapte dr niets van
(maar ja, Fight Club, 6th Sense en The Others moest ik ook aan hem uitleggen)
Heb onlangs de soundtrack gedownd en dat zat wel snor.
quote:Ook net gezien....
Op donderdag 21 februari 2002 10:47 schreef Strolie75 het volgende:
Black Hawk Down.Aanrader!
Zeker een aanrader, één grote adrenaline-rush, ik wil hem ook nog wel in de bios zien eigenlijk...
quote:Had die spelfout maar laten staan en had even gezegd wat je van de film vond, dat had Arcee veel interessanter gevonden.
Op woensdag 20 februari 2002 22:55 schreef Barb het volgende:
A beautiful mind- edit Domme typfout weggehaald, voordat Arcee em spot -edit
quote:VROOOOOOOOOEEEEEEEEM!
Op zaterdag 23 februari 2002 00:04 schreef Sjaakman het volgende:
The fast and the furious
Goeie film! Vooral met de volumeknop VER open...
Ik heb echt het idee dat ik Twin Peaks moet kijken en dan alle andere Lynch films (de wazige films iig) ook weer opnieuw moet zien...
quote:Eigen schuld, had je maar niet de remake moeten kijken!
Op zaterdag 23 februari 2002 21:16 schreef Strider het volgende:
Planet of Apes... wel een leuke film, maar wat een k*teinde zeg...
Amerikaanse startende ballet danseres vliegt naar Duitsland om daar op een beroemde school een dansopleiding te gaan volgen. In een razende storm met volop donder en bliksem reist ze het van vliegveld naar de school, een donker dreigend gebouw waar opvallende roodtinten overheersen. Al gauw merkt ze dat er wat goed mis is met deze school...
Voor de liefhebbers van stijlvolle Italiaanse horror is dit een film die niet gemist mag worden. Argento levert hier een van zijn beste stijloefeningen, waar het verhaal wat naar de achtergrond gedrongen wordt en verrassend effectieve cameravoering, beklemmende sfeer, subtiele (en minder subtiele...) shocks en spanning de boventoon voeren.
Het is absoluut geen film voor de echte gore hounds: de geweldsexplosies zijn erg schaars maar worden wel uiterst bruut, close up en "in your face" in beeld gebracht. De muziek is perfect ondersteunend en draagt zeer bij aan de dreigende sfeer die van begin tot eind aanwezig is.
Absolute Aanrader, voor de liefhebbers dan...
[helaas was de transfer naar DVD (Nouveaux Pictures) matig, de dialogen waren soms wat moeilijk te verstaan]
quote:Eindelijk.
Op zaterdag 23 februari 2002 22:49 schreef pazuzu het volgende:
Als de gesmeerde bliksem de Anchor Bay versie van Suspiria bestellen dan. Weergaloze transfer, dito geluid, absoluut de beste manier om dit meesterwerk op juiste wijze te bekijken.
Nog een liefhebber van Italo Horror! Die zijn schaars hier...
Bedankt voor de tip!
Deze maar weer eens opgezet..
Amerikaans schrijver reist voor een promo tour van zijn nieuwe boek "Tenebrae" naar Rome. Daar blijkt dat laatste werkje echter een inspiratie bron voor een uiterst gewelddadige moordenaar.
Dit keer geen occulte horror maar een down to earth detective (met horror elementen ). Gelukkig wel met de kenmerkende stijl van Argento gefilmd. Een paar goed getimede shocks en enkele momenten van 'alle remmen los' gore voor de liefhebbers.
[NTSC dvd met zeer goed beeld en geluid, maar ondertitels die niet kloppen : grove vertaalfouten en synchronisatie problemen]
quote:Kijk hier eens rond:
Op zondag 24 februari 2002 14:30 schreef EvilFaith het volgende:
ga vanavond naar Ghost World.
IOemand die al gezien? En is hij leuk?
[Dit bericht is gewijzigd door hp22 op 24-02-2002 16:42]
- Toy Story 2
- L.A. Confidential
misschien vanavong nog een filmpje
Vandaag 'Festen' gezien, heel bijzonder en zeker de moeite waard.
quote:Ja, gezien, en ja, hij is leuk!
Op zondag 24 februari 2002 14:30 schreef EvilFaith het volgende:
ga vanavond naar Ghost World.
IOemand die al gezien? En is hij leuk?
quote:Die heb ik gisteren ook gezien. Super was ie.
Op zondag 24 februari 2002 09:02 schreef misterDre het volgende:
SwordfishEcht een gave film.
En heb ook nog Final Fantasy gezien. Viel een beetje tegen.
onwijs leuke film
Niet erg serieus nemen natuurlijk, maar de mode wereld wordt wel leuk gepersifleerd (vooral met *erg* domme modellen, iMac scene waarin 2001:ASO wordt gespoofd is erg grappig), en er komen weer een hoop cameo's in voor. Will Ferrell vind ik ook erg gaaf, hij komt ook van Saturday Night Live
Stond al langer op het lijstje, want het is een echte klassieker.
Ik vind nog steeds dat Hitchcock me weinig kan boeien, ik ben niet zo'n type dat 1 explosie per minuut nodig heeft, maar op The Birds na heb ik niet echt met plezier naar zijn films gekeken. Het zijn natuurlijk wel erg stijlvolle films, maar toch...
Ik heb vandaag The Great Escape en Ali gezien... Ali vond ik erg matig
Zondag opgenomen op de BBC.
Update:
Aaaaarggghhhhh...blijkt Night Watch te zijn, duffe actiefilm met Pierce Brosman. Stond verkeerd in de gids!
[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 26-02-2002 12:36]
quote:NBNW heb ik gezien ja, die vond ik ook wel ok
Op dinsdag 26 februari 2002 02:00 schreef El_Hijo_Del_Jefe het volgende:
North by Northwest gezien? Heb de laatste tijd een aantal Hitchcock films gezien, vond ze allemaal wel goed, maar dat is tot nu de enige die ik super vond.
Geweldige film, meteen de dvd besteld!
Het is lang geleden dat ik zo onder de indruk was van een film als van Amores Perros. Wat een ontzettend goeie film. Een keiharde, in-your-face film die je gelijk bij de strot grijpt en je twee en half uur niet meer los laat. Zeer levensecht geacteerd en een buitengewoon fascinerende vertelwijze. De film heeft drie verhaallijnen die bij een dramatisch ongeluk bij elkaar komen en ook in de verhalen zelf met elkaar vervlochten zijn en dat allemaal zonder ook maar 1 moment in te zakken. Fantastisch.
Enkele scènes met hondegevechten kon ik persoonlijk niet naar kijken, maar dat valt de film eigenlijk niet te verwijten aangezien zulke uitermate trieste dingen nou eenmaal ook echt gebeuren.
Een levensechte film. Een film die je nog urenlang na de aftiteling in z'n greep houdt.
Wat mij betreft is er deze eeuw nog geen betere film gemaakt.
[Dit bericht is gewijzigd door Arcee op 02-03-2002 21:48]
quote:Deze film won afgelopen week de BAFTA voor beste niet Engelstalige film. Alejandro Gonzalez Inarritu was met zijn moeder afgereisd naar Londen, en was werkelijk overdonderd toen hij als winnaar werd afgeroepen. Hij stamelde eerst "puta de merdre' ofzoiets, en vertelde daarna in zijn speech dat zijn mede-studenten niet eens gemerkt hadden dat hij deze film had geregisseerd tijdens zijn studie.
Op zaterdag 02 maart 2002 21:01 schreef Arcee het volgende:
Amores Perros
[Dit bericht is gewijzigd door dwerg op 02-03-2002 21:35]
Ik vraag me af of Kurt Cobain zich nu in zijn graf omdraait...
Freddy Mercury niet in ieder geval, The Show Must Go On en ook andere nummers (Gorecki!) waren echt wonderschoon geplaatst in deze film, erg energiek, al vond ik het in het begin wel wat over-the-top enthousiast neergezet door Nicole Kidman
quote:Terecht, meer dan terecht. Vreemd trouwens dat-ie vorig jaar al genomineerd was voor een Oscar voor dezelfde categorie, aangezien de film in de USA pas op 30 maart (na de uitreiking, in gelimiteerde oplage) in release ging. Helaas verloor het van Crouching Tiger, Hidden Dragon.
Op zaterdag 02 maart 2002 21:30 schreef dwerg het volgende:
Deze film won afgelopen week de BAFTA voor beste niet Engelstalige film.
Inferno - Dario Argento
Stijlvolle horror. Mooi gefilmd. Net iets minder dan Suspiria dat vooral een sterker einde heeft.
The Beyond - Lucio Fulci
Gezien alle reviews verwachtte ik een gore fest dat zijn weerga niet kent. Gezien die verwachtingen viel het tegen
Mijn medekijkers waren het daar niet mee eens...
Was een weirde avond
Vond het einde wel aardig maar ik hou wel van films waar aan het slot niet elk eindje netjes aan elkaar geknoopt wordt (en daarnaast HAAT ik happy ends).
The ninth gate bijvoorbeeld, ook zo'n lekkere afkapper: Boem. THE END.
PotA de film valt verder ook wel mee, standaard popcorn vermaak. Mooie visuals. De gouwe ouwe schat ik qua film/verhaal hoger in.
erg harde film over neo nazis in Australie, met o.a. Russell Crowe.
Wel aardig, maar het origineel was stukken beter.
quote:Yep, geweldige films...
Op zondag 03 maart 2002 11:18 schreef Strolie75 het volgende:
The Others
Donny DarcoWas een weirde avond
Ik heb net Buena Vista Social Club gezien...
Ik wil zeker ooit nog eens naar Cuba gaan, dat lijkt me zo'n mooi land
Wat een geweldige film, vol met typische Lynch-elementen, en een ontzettend brute rol voor Dennis Hopper
quote:Hij is inderdaad erg gaaf he?
Op dinsdag 05 maart 2002 09:47 schreef Jarno het volgende:
Gisteren Botherhood of the Wolf gezien. Dem, prachtige film! Echt een topper!!
quote:Nogal ja! Een beetje onverwacht, had hier en daar wel wat lofzangen gehoord, maar wat een film zeg! Echt alles zit erin: thriller, horror, fantasy, crime, etc. En nog eens een keer prachtig gefilmd ook.
Op dinsdag 05 maart 2002 11:50 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Hij is inderdaad erg gaaf he?
'k heb hier een stukkie geschreven
voor zometeen zit "Ali" in de dvd-speler....
btw, als je nog een mindfucker wil : "Requiem for a Dream" .... erg mindblowing
[Dit bericht is gewijzigd door serano op 05-03-2002 21:43]
Alien 3 blijkt toch een sterke sequel, als je het mij vraagt...
quote:Ik vind dat ook een van de "echte" klassiekers. Maar heeft ie het al door van die klokken?
Op zondag 24 februari 2002 16:47 schreef Shaii het volgende:
Stukjes van Pulp fiction, mn vriend zit die nu voor de 1000ste keer te kijken...
Ricky, een pacifistisch ingestelde blokfluitist (no kidding ) die zijn vriendin 'een reincarnatie van 2 vuurvliegjes' noemt (poeet als hij is!) leert tijdens een cursus blokfluiten zijn speciale martial arts gave kennen. WHOAH! Helaas belandt hij even daarna in de gevangenis, met een duister sujet als bewaarder. Geen nood, Ricky slaat diverse personen met zijn vuisten gewoon doormidden, voert met beperkte middelen een pees operatie op zijn eigen arm uit, speelt blokfluit, blaast op gevallen bladeren (zelfde resultaat als de blokfluit: een echt talent die Ricky), wreekt de dood van diverse gevangenen, en dat alles op regelmatig in slo-mo.
Een aanrader dus.
quote:Heb ik ook net gezien. Ik laat hem nu dus maar even bezinken en ga over een uurtje nog maar eens kijken. Bij deze film is dat absoluut geen probleem, ik denk dat ik toch nieuwe dingen zal ontdekken.
Op dinsdag 05 maart 2002 21:33 schreef Jarno het volgende:
Vandaag Memento gekeken. Over mindfucks gesproken zeg!
Gawdem!!
Een stuk minder dan de vorige Dogma films.
The man who wasn't there
Asterix de gallier
The wedding planner
The Game
Erg sfeervolle horror uit '77
en nu kijk ik de DVD van French Connection 2
Waren niet echt de beste films, Gone in 60 sec. was nog wel de beste van de 3.
Maar het ging ook niet echt om het verhaal, want ik wilde ff mijn nieuwe subwoofer uitproberen (JBL PB10) in mijn home cinema opstelling, en ik kan je verzekeren dat je de dino's kon voelen
1. Tom & Thomas
2. Harry Potter
3. Monsters Inc.
4. Black Hawk Down
5. Training Day
6. Lord of the Rings Al veel te vaak gezien ( X 35 )
En ja allemaal vandaag, maar ja werk dan ook in een bioscoop .
Pistol Pete
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGGHHHHHHHHHHHHH
Kewle Carpenter film (al zijn er betere )
The One - een film waar ik zelf wat meer van verwacht had, vond begin erg wazig en duurde een tijdje voordat je nou eigenlijk door had hoe alles nou zat
Leon (The Professional) - film waar ik veel van gehoord had maar nog nooit had gezien. Dit heeft me achteraf verbaasd want dit is werkelijk een van de mooiste films die ik tot nu toe gezien heb (en dat zijn er nogal wat ). Respect voor Luc Besson... in 1 woord meesterlijke man.
Boeiende film waar ik nog wel een tijdje over na heb moeten denken... maar zeker de moeite waard
Niet veel bijzonders eigenlijk, maar om een een of andere reden vond ik het wel een goeie film.
quote:]
Op maandag 18 maart 2002 10:30 schreef Smots het volgende:
A.I:KUTFILM!
Whoe, een onderbouwende bijdrage!
Maar WAT zat je dwars?
quote:Het plot rammelde aan alle kanten, de film had een onevenwichtige voortgang, het einde was veeeeeeeeeeeeel te lang, er zaten veel te veel zwakke momenten in het verhaal, veel handelingen van sommige karakters waren slecht of niet onderbouwd...
Op maandag 18 maart 2002 11:26 schreef Skull-splitter het volgende:[..]
]
Whoe, een onderbouwende bijdrage!
Maar WAT zat je dwars?
Meer?
quote:Specifieker, I dare you
Op maandag 18 maart 2002 12:02 schreef Smots het volgende:[..]
Het plot rammelde aan alle kanten, de film had een onevenwichtige voortgang, het einde was veeeeeeeeeeeeel te lang, er zaten veel te veel zwakke momenten in het verhaal, veel handelingen van sommige karakters waren slecht of niet onderbouwd...
Meer?
quote:Neuh.. geen zin in om dat hier allemaal neer te zetten.
Op maandag 18 maart 2002 12:15 schreef Theeboon het volgende:[..]
Specifieker, I dare you
Beter als A Bug's Life maar haalt net niet het niveau van Toy Story.
en net Grease op t.v. zitten kijken
whoah... zelfs op mijn tv was 'ie heavy....
2 dagen geleden zag ik The Pledge met Jack Nicholson: Viel enorm tegen, een thriller die nergens spannend is. Een film uit honderden. Echt een saaie, typisch Amerikaanse "ranch"film. Ook deze krijgt van mij 2 sterren.
(normering 1 t/m 5)
"everything is ok now..."
quote:Die is gaar!
Op woensdag 20 maart 2002 00:03 schreef Ulx het volgende:
Kentucky Fried Movie
DVD van Anchor Bay (volledig uncut dus helaas ook enkele seconden "animal cruelty" )
Vond deze uitstekende site, leuk voor Argento fans :
Goeie film over Jack The Ripper, wel bloederig.
Mooie film met wederom een prachtige loser-rol van Steve Buscemi. gotta love that guy
Leatherface rules
Lamberto Bava
quote:
...The blaring heavy-metal-hard-rock soundtrack and the carnival horror-house atmosphere helps remind us that this is all just stupid fun. Despite the overwhelming body count, excessive gore, and rivers of green demon pus, the cartoonishly grotesque killings avoid the sadistic edge of many Italian horror films...(IMDB)
quote:Draait Ghost World nog ergens? Kan je zeggen waar?
Op zondag 24 maart 2002 13:22 schreef MadScientist het volgende:
Ghost World.Mooie film met wederom een prachtige loser-rol van Steve Buscemi. gotta love that guy
En ik moet zeggen dat ik het de op 2 na beste film vond die ik ooit gezien heb (en dat zijn tog al gauw 900 films...)
Het is niet bepaalt een feel-good movie, eerder het tegenovergesteld, maar egt zeer overweldigend...
Goed acteerwerk, goede soundtrack en een strakke montage...
Zeker weten een aanrader!!!
quote:Hier in Tilburg draait ie nog, al heb ik hem stiekum op DivX gekeken (ooooohh...)
Op zondag 24 maart 2002 18:36 schreef Eriksie het volgende:[..]
Draait Ghost World nog ergens? Kan je zeggen waar?
Als je wil weten waar die verder nog draait zoek dan eens op http://bioscoop-agenda.pagina.nl of zo
quote:...and the feel-bad movie is hereby born!
Op zondag 24 maart 2002 18:39 schreef Gorro het volgende:
Requiem for a Dream[..]
Het is niet bepaalt een feel-good movie, eerder het tegenovergesteld, maar egt zeer overweldigend...
erg mooie beelden, al vond ik de CGI nog erg ehm... niet-hollywood (tsja pixar doet het beter, sorry vransozen )
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |