abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage vrijdag 1 maart 2002 @ 12:46:03 #1
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3348703
Vrijdag 00:25 Filmhuis: The Elephant Man
Met: Anthony Hopkins, John Hurt, Anne Bancroft, John Gielgud, Wendy Hiller e.a NET5 Drama

Ik heb deze film niet gezien, en hoewel ik niet van DL houd, tip ik 'm toch hier. 154 In de IMDB top 250.

Wie kan me er meer over vertellen.

pi_3349150
Ik vind het in elk geval een goede film, denk dat je m zeker een keertje moet kijken als je hem nog niet gezien hebt.
Erg tragisch verhaal.
Las trouwens ooit ergens dat het steeds 6 uur duurde voor John Hurt omgetoverd was in de Elephant Man, geweldige make-up effecten.
  Redactie Frontpage zaterdag 2 maart 2002 @ 09:48:59 #3
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3359142
The Elephant Man niet gezien, vergeten dus. Vanavond weer een Arthousefilm:

22:52 Ulee's gold
Met: Peter Fonda, Patricia Richardson, Christine Dunford, Tom Wood, Jessica Biel e.a NED3

Mooie film over een grootvader die zijn kleindochters opvoedt. Zijn passie: de bijen.

pi_3359434
Jessica Biel hmmmm
  Redactie Frontpage zaterdag 2 maart 2002 @ 11:17:31 #5
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3359451
quote:
Op zaterdag 02 maart 2002 11:15 schreef Wouter het volgende:
Jessica Biel hmmmm
In de film is ze 15
pi_3362008
Gisteren was ook Fahrenheit 451 op tv, van Francois Truffaut. Ik heb hem nog niet gezien, maar wel opgenomen, dus ik schrijf later nog wel wat ik ervan vond...
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_3395825
Okee ik heb hem gekeken vandaag

Erg kewl verhaal, over een toekomst waar boeken verboden zijn en met een brandweer die alleen nog maar boeken verbrandt. Als je iemand wil aangeven die nog boeken in zijn bezit heeft, moet je zijn foto in een soort brievenbus doen die voor de kazerne staat. Mensen denken dat je van boeken lezen anti-sociaal en apatisch wordt, terwijl de mensen juist de hele dag voor de TV hangen en vergeetachtig en saai zijn, al zijn er een aantal underground mensen die nog boeken lezen. De krant bestaat ook alleen maar uit plaatjes, heel raar allemaal. Naar een boek van Ray Bradbury geloof ik.

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
  Redactie Frontpage zaterdag 9 maart 2002 @ 08:59:36 #8
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3434943
Smoke Sun 10 Mar, 00:45 - 02:30
BBC Two

Een echte arthousefilm. Maandag komt Blue in the Face!

Dat is dus vanavond. En Blue in the face morgen. (zondagnacht)

[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 09-03-2002 23:47]

Redactie Frontpage zaterdag 9 maart 2002 @ 23:48:22 #9
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3442043
En omhoog.
  zondag 10 maart 2002 @ 00:12:24 #10
23033 mozzer
geen lozer
pi_3442256
Ik heb de laatste David Lynch film gezien getiteld 'Mulholland Drive'. Tja je weet niet wat je ziet, de verhaalllijnen lopen door elkaar, maar dat maakt allemaal niets uit. Het is echt een filmervaring. Ik hou er persoonlijk erg van. Je hebt niet een echte 'logica' zoals je die gewent bent en dat is nu net zo fijn. Ga maar kijken, en verwacht niks... dan kom je er positief uit.
[sorry verkeerd gelezen dat de film op TV moest zijn...]
Maar dan had je naar Mifune moeten kijken.... afgelopen week.
to die by your side, well the pleasure the privilege is mine
pi_3445551
Ik heb een hekel aan het begrip arthouse-film. Gaat een soort elitairisme van uit die mij tegen de borst stuit. Zo van, dit is kunst en dat niet.
Just because you're paranoid doesn't mean they're not after you
  Redactie Frontpage zondag 10 maart 2002 @ 11:41:15 #12
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3445554
Arthouse films zijn imho films die net zo goed/slechter/beter zijn als blockbusters, maar de Pathe's niet halen.
pi_3449147
quote:
Op zondag 10 maart 2002 11:39 schreef RoK het volgende:
Ik heb een hekel aan het begrip arthouse-film. Gaat een soort elitairisme van uit die mij tegen de borst stuit. Zo van, dit is kunst en dat niet.
Hoe wil jij het noemen dan?

Leuk icon btw

Vanavond is trouwens Blue in the face op TV, 's avonds laat op de BBC, echt arthouse is het niet, maar wel een aparte film lijkt mij (ik heb alleen Smoke gezien)

Redactie Frontpage zondag 10 maart 2002 @ 19:49:01 #14
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3449225
Ik vind Blue in the Face behoorlijk arthouse. Deze film zou ook nooit in City 1 draaien. Het is meer een toetje voor de fans van Smoke. Mijn gavo moment in BitF is als Michael J Fox een enquete gaat houden
pi_3457401
quote:
Op zondag 10 maart 2002 19:39 schreef MadScientist het volgende:

Vanavond is trouwens Blue in the face op TV, 's avonds laat op de BBC, echt arthouse is het niet, maar wel een aparte film lijkt mij (ik heb alleen Smoke gezien)

Ik vind hem veel leuker dan smoke. Belgian waffles.. Dit soort films worden te weinig gemaakt.
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_3458439
quote:
Op zondag 10 maart 2002 11:39 schreef RoK het volgende:
Zo bedoelt men dat niet. Arthouse films zijn films die niet zo zeer worden gemaakt met als oogpunt zoveel mogelijk mensen naar de bioscoop te lokken. 't Zijn wat persoonlijkere films, vaak ook creatiever, die niet zo populair zijn bij het grote publiek.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen...
  woensdag 13 maart 2002 @ 16:17:55 #17
23011 thezeppo
I am Dick Darlington
pi_3475009
heeft iemand mifunes last song opgenomen???

ik zou ze graag zien, vergoed de kosten voor de band en het opsturen gaarne!

Bruce's Bar & Grill
  woensdag 13 maart 2002 @ 16:46:15 #18
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_3475264
quote:
Op zondag 10 maart 2002 11:41 schreef SunChaser het volgende:
Arthouse films zijn imho films die net zo goed/slechter/beter zijn als blockbusters, maar de Pathe's niet halen.
En deze dan?

The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  Redactie Frontpage woensdag 13 maart 2002 @ 16:55:00 #19
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3475335
quote:
Op woensdag 13 maart 2002 16:46 schreef Smots het volgende:

[..]

En deze dan?

het antwoord zit al in de naam, smartass
  vrijdag 13 september 2002 @ 10:29:29 #20
27922 Stormvogel
Right Now Right Here
pi_5781277
Vanavond:
23:57 Betty Fisher et autres histoires
Met Sandrine Kiberlain, Nicole Garcia, Mathilde Seigner, Luuk Mervil, Edouard Baer e.a (2001) NED3 Thriller 7.4

Ken 'm niet maar ben wel benieuwd.

Film over een psychisch gestoorde moeder en haar gebrek aan liefde voor haar dochter, de onvoorwaardelijke liefde van die dochter voor haar zoon, de afstandelijke relatie van een andere moeder tot haar zoon en de liefde van een moeder voor een geadopteerde zoon. Twee vrouwen, twee werelden. De jonge succesvolle schrijfster Betty woont gelukkig samen met haar zoontje Joseph. Carole, die nooit iets cadeau heeft gekregen in het leven, werkt als serveerster in een groot winkelcentrum en kan geen interesse opbrengen voor haar ongewenste zoon José. Deze twee werelden komen met elkaar in aanraking wanneer Margot, de hysterische moeder van Betty, na de dood van haar kleinzoon de zoon van Carole ontvoert. Ze maakt Betty wijs dat ze voor vrienden op de jongen past, maar hoopt dat José de plek van Joseph kan innemen. Betty probeert hiermee ook iets van wat zij haar dochter in het verleden heeft aangedaan goed te maken. Dit is het begin van een spannende speurtocht die het leven van de drie vrouwen en de mannen in hun leven onomkeerbaar verandert

mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine
  vrijdag 27 september 2002 @ 14:44:58 #21
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_6000346
Vanavond op Nederland3, om 23:45 Rosie (1998), beetje duistere film met aantal interessante plot-turns. Ik vond em iig wel cool, Belgische film btw..
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
pi_6001497
Oh ja Rosie is megagoed! Ik hoop dat ie ondertiteld is, ik had 'm een keer op Belgie 1 of 2 gezien.... niet te verstaan

En Mifune is ook gewoon te huur in de betere videotheek hoor.
(Wel ff goed zoeken natuurlijk )

vrijdag 27 september 2002 @ 17:22:25 #23
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_6002908
Vanavond om 23:45 komt The Elephant Man weer. Het is de laatste film van David Lynch die ik nog moet zien, dus ik ga zeker kijken. (zie ook openingspost)

http://us.imdb.com/Title?0080678

zondag 13 oktober 2002 @ 21:00:48 #24
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_6263391
geldt Trees Lounge (1996) ook als art-house? in ieder geval wel een hele goeie film, vanavond op BBC2, om 1:00 ( opnemen dan maar..)
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
  zondag 13 oktober 2002 @ 21:16:24 #25
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_6263688
quote:
Op zondag 13 oktober 2002 21:00 schreef BdR het volgende:
geldt Trees Lounge (1996) ook als art-house? in ieder geval wel een hele goeie film, vanavond op BBC2, om 1:00 ( opnemen dan maar..)
Bedankt dat je het hier neerzet, had het helemaal niet gezien in de t.v.-gids. Steve Buscemi rules. Vanavond eerst Reservoir Dogs en dan Trees Lounge.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  donderdag 5 december 2002 @ 05:30:45 #26
30408 California
Ondergewaardeerd mysterie.
pi_7154430
zaterdag BBC2 0:15 - 2:05 (dus officieel zondag) Six Degrees of Separation
met Donald Sutherland, Stockard Channing, Will Smith, Ian McKellen en Heather Graham
Was de eerste grote rol in een film voor Smith, en hij doet 't goed. De rest van de cast is ook uitstekend, duidelijk grote acteurs.
Verhaal: een jongen staat voor een New Yorks echtpaar voor de deur en beweert de zoon van Sidney Poitier te zijn, en een studievriend van hun zoon. Ze laten hem overnachten, en hij vertelt aan een stuk door verhalen. De volgende ochtend blijkt niet alles aan zijn verhaal te kloppen, maar hij heeft toch een indruk bij ze achtergelaten.

Het is al een tijd geleden dat ik deze heb gezien, maar in mijn herinnering is het een mooie en 'lieve' film, knappe bewerking van een toneelstuk (moeilijk om van een goed toneelstuk ook een goede film te maken) en zoals gezegd was ik onder de indruk van de acteerprestaties, uiteraard van Sutherland en McKellen, zeker ook van Channing (Oscar-nominatie!), en Smith heb ik nog niet beter gezien (Ali heb ik niet gezien).

En Six Degrees of Kevin Bacon komt dus hiervandaan, of iig van de theorie die in de film en het toneelstuk besproken wordt.

The short weekend begins with longing...
  Redactie Frontpage vrijdag 31 januari 2003 @ 18:40:43 #27
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_8209004
23:40 The Spitfire Grill (2 reacties)
Met Alison Elliott, Ellen Burstyn, Marcia Gay Harden e.a (1996) Canvas Drama

Goeie film, was een Sundance-film, en een hele mooie. Vond 'm aangrijpend.

Redactie Frontpage zaterdag 1 maart 2003 @ 20:07:14 #28
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_8798517
Central do Brasil Zaterdag 1 Maart om 23:05-00:55 op NED3

Is dit wat?

pi_8806658
quote:
Op zaterdag 1 maart 2003 20:07 schreef SunChaser het volgende:
Central do Brasil Zaterdag 1 Maart om 23:05-00:55 op NED3

Is dit wat?

Dit was opzich wel wat. Simpel maar wel mooi verhaal.
  Redactie Frontpage zaterdag 21 januari 2006 @ 18:13:07 #30
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_34316789
The Emporers Club
Zondag 22 Januari van 20:30-22:30 op NET5

In everyone's life there's that one person who makes all the difference.

Arthut Hundert heeft zijn hele leven gewijd aan het lesgeven op een prestigieuze school. Wanneer de nieuwe student Sedgewick Bell, de zoon van een senator, bij hem in de klas komt verandert zijn leven volledig.

Er goede film, het lijkt op Dead Poet Society, maar dan anders. Over literatuurleraar die zijn leerlingen jaren later nog eens de lessen wij bijbrengen die hij vroeger gaf.
pi_34327292
Afgelopen drie jaar geen arthouse-films op tv geweest?

<enter signature>
pi_40326473
Ghost World vanavond 20:30-22:30 op RTL5

de film heeft gewoon bij pathe gedraait (weliswaar 1 hele week) maar is pure arthouse als je wil genieten van een bizarre komedie, kijken!

met oa thora birch, scarlett johansson en steve buscemi

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_40379873
edit

[ Bericht 98% gewijzigd door Slayage op 01-08-2006 12:06:58 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_40391493
Yep één van mijn favoriete films Heb ook de comic en ik moet zeggen dat het wel één van de betere comicverfilmingen is.
pi_40391579
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 17:57 schreef hydraulix het volgende:
Yep één van mijn favoriete films Heb ook de comic en ik moet zeggen dat het wel één van de betere comicverfilmingen is.
had de comic ooit een keer gekocht voor een vriend, maar heb em nooit geleend om em zelf te lezen
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')