Ik heb deze film niet gezien, en hoewel ik niet van DL houd, tip ik 'm toch hier. 154 In de IMDB top 250.
Wie kan me er meer over vertellen.
22:52 Ulee's gold
Met: Peter Fonda, Patricia Richardson, Christine Dunford, Tom Wood, Jessica Biel e.a NED3
Mooie film over een grootvader die zijn kleindochters opvoedt. Zijn passie: de bijen.
quote:In de film is ze 15
Op zaterdag 02 maart 2002 11:15 schreef Wouter het volgende:
Jessica Biel hmmmm
Erg kewl verhaal, over een toekomst waar boeken verboden zijn en met een brandweer die alleen nog maar boeken verbrandt. Als je iemand wil aangeven die nog boeken in zijn bezit heeft, moet je zijn foto in een soort brievenbus doen die voor de kazerne staat. Mensen denken dat je van boeken lezen anti-sociaal en apatisch wordt, terwijl de mensen juist de hele dag voor de TV hangen en vergeetachtig en saai zijn, al zijn er een aantal underground mensen die nog boeken lezen. De krant bestaat ook alleen maar uit plaatjes, heel raar allemaal. Naar een boek van Ray Bradbury geloof ik.
Een echte arthousefilm. Maandag komt Blue in the Face!
Dat is dus vanavond. En Blue in the face morgen. (zondagnacht)
[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 09-03-2002 23:47]
quote:Hoe wil jij het noemen dan?
Op zondag 10 maart 2002 11:39 schreef RoK het volgende:
Ik heb een hekel aan het begrip arthouse-film. Gaat een soort elitairisme van uit die mij tegen de borst stuit. Zo van, dit is kunst en dat niet.
Leuk icon btw
Vanavond is trouwens Blue in the face op TV, 's avonds laat op de BBC, echt arthouse is het niet, maar wel een aparte film lijkt mij (ik heb alleen Smoke gezien)
quote:Ik vind hem veel leuker dan smoke. Belgian waffles..
Op zondag 10 maart 2002 19:39 schreef MadScientist het volgende:
Vanavond is trouwens Blue in the face op TV, 's avonds laat op de BBC, echt arthouse is het niet, maar wel een aparte film lijkt mij (ik heb alleen Smoke gezien)
quote:Zo bedoelt men dat niet. Arthouse films zijn films die niet zo zeer worden gemaakt met als oogpunt zoveel mogelijk mensen naar de bioscoop te lokken. 't Zijn wat persoonlijkere films, vaak ook creatiever, die niet zo populair zijn bij het grote publiek.
Op zondag 10 maart 2002 11:39 schreef RoK het volgende:
Ik heb een hekel aan het begrip arthouse-film. Gaat een soort elitairisme van uit die mij tegen de borst stuit. Zo van, dit is kunst en dat niet.
ik zou ze graag zien, vergoed de kosten voor de band en het opsturen gaarne!
quote:En deze dan?
Op zondag 10 maart 2002 11:41 schreef SunChaser het volgende:
Arthouse films zijn imho films die net zo goed/slechter/beter zijn als blockbusters, maar de Pathe's niet halen.
quote:
Op woensdag 13 maart 2002 16:46 schreef Smots het volgende:[..]
Ken 'm niet maar ben wel benieuwd.
Film over een psychisch gestoorde moeder en haar gebrek aan liefde voor haar dochter, de onvoorwaardelijke liefde van die dochter voor haar zoon, de afstandelijke relatie van een andere moeder tot haar zoon en de liefde van een moeder voor een geadopteerde zoon. Twee vrouwen, twee werelden. De jonge succesvolle schrijfster Betty woont gelukkig samen met haar zoontje Joseph. Carole, die nooit iets cadeau heeft gekregen in het leven, werkt als serveerster in een groot winkelcentrum en kan geen interesse opbrengen voor haar ongewenste zoon José. Deze twee werelden komen met elkaar in aanraking wanneer Margot, de hysterische moeder van Betty, na de dood van haar kleinzoon de zoon van Carole ontvoert. Ze maakt Betty wijs dat ze voor vrienden op de jongen past, maar hoopt dat José de plek van Joseph kan innemen. Betty probeert hiermee ook iets van wat zij haar dochter in het verleden heeft aangedaan goed te maken. Dit is het begin van een spannende speurtocht die het leven van de drie vrouwen en de mannen in hun leven onomkeerbaar verandert
En Mifune is ook gewoon te huur in de betere videotheek hoor.
(Wel ff goed zoeken natuurlijk )
quote:
Op zondag 13 oktober 2002 21:00 schreef BdR het volgende:
geldt Trees Lounge (1996) ook als art-house?in ieder geval wel een hele goeie film, vanavond op BBC2, om 1:00 (
opnemen dan maar..)
Het is al een tijd geleden dat ik deze heb gezien, maar in mijn herinnering is het een mooie en 'lieve' film, knappe bewerking van een toneelstuk (moeilijk om van een goed toneelstuk ook een goede film te maken) en zoals gezegd was ik onder de indruk van de acteerprestaties, uiteraard van Sutherland en McKellen, zeker ook van Channing (Oscar-nominatie!), en Smith heb ik nog niet beter gezien (Ali heb ik niet gezien).
En Six Degrees of Kevin Bacon komt dus hiervandaan, of iig van de theorie die in de film en het toneelstuk besproken wordt.
Goeie film, was een Sundance-film, en een hele mooie. Vond 'm aangrijpend.
quote:Dit was opzich wel wat. Simpel maar wel mooi verhaal.
Op zaterdag 1 maart 2003 20:07 schreef SunChaser het volgende:
Central do Brasil Zaterdag 1 Maart om 23:05-00:55 op NED3Is dit wat?
had de comic ooit een keer gekocht voor een vriend, maar heb em nooit geleend om em zelf te lezenquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 17:57 schreef hydraulix het volgende:
Yep één van mijn favoriete filmsHeb ook de comic en ik moet zeggen dat het wel één van de betere comicverfilmingen is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |