quote:Op zaterdag 28 juli 2007 09:40 schreef Swetsenegger het volgende:
Overigens zou Rowling gewoon volwassen fantasy moeten gaan schrijven nu, slecht zijdelings gelieerd aan Harry Potter
Ik zou niet weten waarom niet. Tenslotte is fantasy vaak niets meer of minder dan sprookjes over feeen, goblins, ridders en elfjes voor volwassenen.quote:
Harry's naam was er door de death eater in gestopt he. Dus er waren 2 deelnemers voor hogwartsquote:Op zaterdag 28 juli 2007 11:44 schreef Mvnl het volgende:
[..]
Oja.. ik herinnerde me vaag al zoiets maar dacht dat het onterecht beschuldigen van Hagrid voor iets wat Riddle gedaan had zich in t boek van Riddle (dus jaren terug) afspeelde, en dat klopte dan weer niet met die opmerking over Norbert..
Bedankt!
Vind het leuk dat in HP zo vaak teruggegrepen wordt naar eerdere delen maar af-en-toe hou ik t allemaal niet meer bij..
(zo zie ik nu pas weer dat Cedric in boek 3 al voorkomt.. en in mijn (slechte) geheugen is hij ook deelnemer in de wedstrijd in deel 4, maar dat kan niet kloppen aangezien er van elke school maar 1 deelnemer was... hoe dat zit merk ik al lezend wel weer, m'n geheugen laat af-en-toe echt wat steekjes vallen)
De "valse" Moody had de naam van Harry in de beker gestopt inderdaad, maar in de boeken werd het (geloof ik) verder als volgt uitgelegd:quote:Op zaterdag 28 juli 2007 12:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Harry's naam was er door de death eater in gestopt he. Dus er waren 2 deelnemers voor hogwarts
Lees het essay hierover op HP Lexicon eens. W.m.b. een zeer plausibele verklaring.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 14:12 schreef __Saviour__ het volgende:
Waarom wordt in goblet of fire eigenlijk zo'n enorm omslachtige manier gebruikt?
Harry laten meedoen aan het toernooi, hem door de opdrachten heenloodsen. Moody had hem ook een schrift kunnen toewerpen ofzo dat een portkey is.
Hmmm, ik vraag me af of het idd Voldemort's bedoeling was om meteen naar Hogwarts te gaan. Als je daar vanuit gaat, vind ik het wel een goede verklaring.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 14:58 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Lees het essay hierover op HP Lexicon eens. W.m.b. een zeer plausibele verklaring.
Dat is wel een redelijke verklaring ja. Ik kon er zelf echt helemaal niks bij bedenken.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 14:58 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Lees het essay hierover op HP Lexicon eens. W.m.b. een zeer plausibele verklaring.
Wil ik ook wel graag horen ja! Heb nu hetzelfde gevoel als toen ik Lord of the Rings uit had gelezen. Zo van: en nu? Wat is nu nog de moeite waard om te lezen? Gelukkig heb ik nog een hoop leuke boeken in m'n kast en op mijn verlanglijstje staan om te lezen, maar het liefst zou ik weer een keer aan een flinke serie beginnen!quote:Op zaterdag 28 juli 2007 23:01 schreef Game_Error het volgende:
weet iemand een (serie) boeken die net zo goed zijn als harry potter? ik word namelijk er niet echt vrolijk van dat de serie is afgelopen.... en ik moet echt iets anders te lezen hebben. dus heeft iemand suggesties?
Kijk eens in de fantasy afdeling van je plaatselijke bibliotheek. Dat zijn allemaal van die lange series met elfen, goblins, ridders en magie en dergelijkequote:Op zondag 29 juli 2007 19:18 schreef Foeske het volgende:
[..]
Wil ik ook wel graag horen ja! Heb nu hetzelfde gevoel als toen ik Lord of the Rings uit had gelezen. Zo van: en nu? Wat is nu nog de moeite waard om te lezen? Gelukkig heb ik nog een hoop leuke boeken in m'n kast en op mijn verlanglijstje staan om te lezen, maar het liefst zou ik weer een keer aan een flinke serie beginnen!
Feist (Raymond E.) schijnt op dat gebied erg goed te zijn, heb ik me laten vertellen. Dit staat op zijn Wiki-pagina: 'Raymond Feist schrijft bijna al zijn boeken (in 2007 op 1 na) over de werelden van Midkemia en Kelewan. (...) De beschreven werelden hebben een geheel eigen geografie, volkeren, religies, koninkrijken, etc. Doordat deze in elk boek steeds verder uitgediept worden, krijgt de lezer een steeds beter beeld.' Lijkt me toch wel aardig dacht ik zo.quote:Op zondag 29 juli 2007 19:18 schreef Foeske het volgende:
[..]
Wil ik ook wel graag horen ja! Heb nu hetzelfde gevoel als toen ik Lord of the Rings uit had gelezen. Zo van: en nu? Wat is nu nog de moeite waard om te lezen? Gelukkig heb ik nog een hoop leuke boeken in m'n kast en op mijn verlanglijstje staan om te lezen, maar het liefst zou ik weer een keer aan een flinke serie beginnen!
Jim Dale.quote:Op zondag 29 juli 2007 19:19 schreef Adelante het volgende:
Ben 'm nu ook maar aan het luisteren geslagen: Jim Dale
BAN!quote:Schooljuf verpest nieuwe Harry Potter voor leerlingen
Uitgegeven: 31 juli 2007 15:10
Laatst gewijzigd: 31 juli 2007 15:17
AMSTERDAM - Een lerares op een Britse basisschool heeft het nieuwste Harry Potterverhaal voor haar leerlingen verpest. Ze las op de laatste schooldag van het jaar de laatste pagina van het boek aan ze voor.
De kinderen keken al lange tijd uit naar de zomervakantie, waarin velen het nieuwste boek van Harry Potter wilden gaan lezen, zo meldt de Britse krant The Sun. Nu de lerares de afloop van het spannende verhaal heeft verhuld, zijn de leerlingen en hun ouders boos.
Volgens een negenjarige leerling pakte de lerares onaangekondigd het boek op en begon zomaar voor te lezen. "Ik weet niet waarom ze het deed, maar het heeft voor mij het boek verpest", vertelt de tienjarige Jordan Ashman.
Voorkomen
De elfjarige Joe heeft nog geprobeerd te voorkomen dat hij de afloop van het verhaal zou horen. Hij hield zijn handen stevig tegen zijn oren: "Ik wilde het gewoon niet horen".
De onderwijzeres, mevrouw Banfield, las de kinderen precies de passage voor waarin de climax van het boek 'Harry Potter and the Deathly Hallows' staat. Ruim vierhonderd kinderen waren hier getuige van.
Het is niet bekend waarom de schooljuffrouw de kinderen dit heeft aangedaan.
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |