abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51897346
Amber heeft op de wc gepoept
Ze zat in badje, wees naar haar billen en zei bah. Dus ik zei, moet je poepen. Ja zei ze. Zette ik haar op de wc, hoor een kreun en toen viel er een hele berg in de pot!! Ik ben echt zoooooo trots!

Als ik eennuhh tweejuhh zeg dan zegt Amber HUPPEEJ

's Avonds voordat ze naar bed gaat zitten we altijd even saampjes op de bank en kijken dan nog even tv terwijl Amber een flesje drinkt. Ze gaat dan altijd heeeerlijk tegen me aanliggen en me knuffelen. Soms draait ze zich ineens om en slaat dan haar armpjes om me heen en legt dan heelrijk haar hoofdje in mijn nek. Zoooo lief!

Amber was vannacht bij mijn ouders blijven slapen omdat we gister naar HP5 geweest zijn. Vanmorgen moest ik de fiets hebben moest ik dus even naar mijn ouders om de fiets te halen. Ik stond binnen en hoorde dat mijn vader haar net uit bed haalde en nog even meenam naar het grote bed. Ze zat heelrijk te kletsen met mijn moeder. Ik ging ff om het hoekje kijken en ze had me niet in de gaten. Toen ik in de kamer stond zei ze heel enthousiast HEEJ en toen kreeg ik een dikke kus. Maar daarna had ze veel meer aandacht voor de tv en de poes en zei ze DAHAG tegen me Ik moest gewoon weer weg..... Kreeg nog een kus en daarna een handkus...
Toen ik weer van mijn werk af kwam en ze me zag riep ze heel hard MAMMA

Oohhh wat ben ik toch gek op dat kleine grietje!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 20:57:42 #102
105850 Fuente
mamamuts
pi_51898155
Wat goed van Amber
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_51898251
oh ennuhh ik vergeet nog helemaal te vermelden dat Amber tot 10 kan tellen
ee tee tie ier ij ses eve ach neuh tien
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 21:34:46 #104
103793 kozakken
Living the life
pi_51899052
Ingrid, van wie mag het niet dan? (Dat eraf trekken)
Als het alleen niet van Kim mag, zou ik toch gaan voor de snelle optie.
Douche, natmaken (of met warm washandje) en dan:
Vasthouden, trekken en troosten.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 21:41:21 #105
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_51899185
Wat knap Vicky! Wat een heldin, die kleine van jou. Juul heeft nog NOOIT op het potje of op de wc geplast of gepoept. Ha, nou, da's het verschil tussen meiden en jongens zullen we maar zeggen.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 21:56:12 #106
105850 Fuente
mamamuts
pi_51899601
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 21:41 schreef renzell het volgende:
Wat knap Vicky! Wat een heldin, die kleine van jou. Juul heeft nog NOOIT op het potje of op de wc geplast of gepoept. Ha, nou, da's het verschil tussen meiden en jongens zullen we maar zeggen.
Da's echt een verschil, merk het ook in mijn omgeving. Sara plast en poept regelmatig op de WC (is nog lang niet zindelijk, maar sommige dagen ineens wel). Terwijl de jochies echt later zijn! Grappig eigenlijk, ik vraag me wel eens af hoe dat kan, iemand die het weet?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 27 juli 2007 @ 23:12:13 #107
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51901727
knapperd amber

Arwen kan dat allemaal nog niet joh
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 27 juli 2007 @ 23:36:33 #108
56471 pinquit
oh my lama!
pi_51902457
meisjes zijn zowiezo ondernemender enzo.
moet je maar eens opletten; jongens laten zich (meestal dan he!) nog veel langer aankleden door mama, terwijl madammekes het al heel snel zelf willen doen!

en poemojn, ik weet het, ik kan naar een ander ZH, maar ik heb geen auto, en de dichtstbijzijnde zou dan breda ofzo zijn. das niet echt handig voor mij! en wachten kan opzich geen kwaad
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 27 juli 2007 @ 23:37:05 #109
56471 pinquit
oh my lama!
pi_51902471
en amber wat goehoed!! en dat tellen ook knap hoor vicky!!
pi_51902908
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 21:34 schreef kozakken het volgende:
Ingrid, van wie mag het niet dan? (Dat eraf trekken)
Als het alleen niet van Kim mag, zou ik toch gaan voor de snelle optie.
Douche, natmaken (of met warm washandje) en dan:
Vasthouden, trekken en troosten.
De dokter zei dat het voorzichtig moet. Maar we gaan eerst proberen om het met babyolie in te smeren enzo, als het dan niet wil, goed natmaken.
In de houdgreep zal sowieso wel moeten.
pi_51902925
Wat knap van Amber!
pi_51903672
Wowwwww... Amber al op de wc gepoept!!! Das knap zeg! En voor de rest lijkt ze me BIJNA net zo leuk als Tinka!

Ingrid... Ik heb zoiets eens aan de hand gehad met Randy toen die met 3 maanden oud aan een liesbreuk geholpen werd. Toen zaten er een stuk of 3, 4 stickers op zijn buik waar de hartdraadjes (euh...? ) aan vast hadden gezeten. Die krengen zaten werkelijk muurvast en met zo'n jong teer huidje zou ik zelfs zonder waarschuwing wel voorzichtig zijn geweest. Het hielp toen om een puntje los te peuteren en in plaats van aan de pleister te trekken, juist het vel ervan af te duwen. Dus sticker niet bewegen maar met je vingers op de huid eronder duwen, steeds een stukje verder, zodat het er van los komt. Ging eigenlijk heel goed. Nou weet ik natuurlijk niet hoeveel geduld Kim heeft, want het duurt wel wat langer. De babyolie en natmaken kan natuurlijk sowieso geen kwaad, maar misschien kan het zo zonder houdgreep! Ow... en het schoot me te binnen dat ze het misschien voor een spiegel wel minder eng zou vinden omdat ze dan mee kan kijken en ziet dat het een stukje verder gaat en hoever het nog moet? Heeft ze er nog last van trouwens?
pi_51905862
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 00:17 schreef Mammietje het volgende:
Wowwwww... Amber al op de wc gepoept!!! Das knap zeg! En voor de rest lijkt ze me BIJNA net zo leuk als Tinka!

Ingrid... Ik heb zoiets eens aan de hand gehad met Randy toen die met 3 maanden oud aan een liesbreuk geholpen werd. Toen zaten er een stuk of 3, 4 stickers op zijn buik waar de hartdraadjes (euh...? ) aan vast hadden gezeten. Die krengen zaten werkelijk muurvast en met zo'n jong teer huidje zou ik zelfs zonder waarschuwing wel voorzichtig zijn geweest. Het hielp toen om een puntje los te peuteren en in plaats van aan de pleister te trekken, juist het vel ervan af te duwen. Dus sticker niet bewegen maar met je vingers op de huid eronder duwen, steeds een stukje verder, zodat het er van los komt. Ging eigenlijk heel goed. Nou weet ik natuurlijk niet hoeveel geduld Kim heeft, want het duurt wel wat langer. De babyolie en natmaken kan natuurlijk sowieso geen kwaad, maar misschien kan het zo zonder houdgreep! Ow... en het schoot me te binnen dat ze het misschien voor een spiegel wel minder eng zou vinden omdat ze dan mee kan kijken en ziet dat het een stukje verder gaat en hoever het nog moet? Heeft ze er nog last van trouwens?
Er is al een puntje los, dat scheelt! Dacht misschien als ze slaapt voorzichtig proberen. Mooi niet dus.
Kim heeft absoluut geen geduld! we gaan alle tips proberen. Niet achter elkaar hoor!
  zaterdag 28 juli 2007 @ 15:40:21 #114
108648 cattie
lieve moeder
pi_51913809
Amber, wat ben jij al een grote meid.
Ingrid, heb je de pleister al los bij Kim?

Met Ive gaat het prima. Hij heeft deze week zelf besloten geen borstvoeding meer te willen. Stiekem vind ik dat een beetje jammer, maar hij kiest er zelf voor, dus dat is wel fijn. Nu krijgt hij 's ochtends pap. Helaas drinkt Ive geen geitenmelk. Wel als ik het in de pap gebruik, maar niet "puur". Ook niet als ik het met water meng en ook niet als ik het door de kunstmelk doe. Hij heeft nu nog 1 fles op een dag en die zou ik toch graag willen inruilen voor een beker melk. Ik doe het rustig aan, misschien moet hij gewoon aan de smaak wennen. (Hij drinkt wel gewoon water en diksap gedurende de dag.)
Ive heeft al een heleboel krullen. Erg leuk, maar ze werden wel erg lang, dus ik hem heb vandaag geknipt. Hij ziet er nu heel anders uit! Dat is wel even wennen.
pi_51914073
Cattie, wat gaat dat snel he
Sara
Merel
Ukje
pi_51917525
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 15:40 schreef cattie het volgende:

Ingrid, heb je de pleister al los bij Kim?
Ja! De gouden tip is babyolie erop smeren! 10 minuten in laten trekken. En dan voorzichtig eraf trekken. Ging redeljk snel. Wel in de houdgreep. Ziet er best raar uit nu, maar volgens mij geneest het goed. Zal wel een litteken worden. Maarja.

Ze is nu weer vrolijk aan het spelen. Wil niet eten, maar daar doen we vandaag maar niet moeilijk over.
  zaterdag 28 juli 2007 @ 19:22:40 #117
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51919458
Cattie foto
wel fijn dat het op en natuurlijke manier gegaan is.
Qua melk misschien eens rijstemelk proberen anders?

mevrouw heeft een plekje bij haar lip, en ik nu ook wat verdacht veel lijkt op een koortslip maar ze laat me niet kijken uiteraard.
Heb mijn vinger ingesmeerd met nertsenolie, helpt hier nl. meestal wel en ook bij haar ( wel schone vinger uiteraard) ook gedaan.
Weet niet of iemand van jullie er ervaring mee heeft maar moet je met zon ukkie naar de huisarts daarvoor
  zaterdag 28 juli 2007 @ 20:30:03 #118
108648 cattie
lieve moeder
pi_51921223
Evenstar, geen idee of je daarmee naar de huisarts moet... Als het een klein plekje is zou ik het eerst even aankijken.
Even een voor en na foto van Ive's kapsel:
(Ik haal ze later weer weg, aangezien ik nu Ive ouder wordt minder foto's van hem op internet wil hebben)
voor: (Zie vooral de krullen aan de zijkant)
[en weg!]
De foto's zijn niet heel duidelijk, maar in het echt is het verschil best groot.

[ Bericht 17% gewijzigd door cattie op 28-07-2007 23:17:32 ]
pi_51921741
Lekker ventje, die Ive
  zaterdag 28 juli 2007 @ 20:53:14 #120
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51921816
Ive knap koppie
  zaterdag 28 juli 2007 @ 20:55:14 #121
103793 kozakken
Living the life
pi_51921866
Ive
En zo zal het strakjes dus ook bij Romme eruit gaan zien
Ik laat het nog wel heeeel even wat langer dus (vind het nog zo heerlijk baby)

Maar wat een mooi mannetje is hij toch zeg! Ook al zo vrolijk
  zaterdag 28 juli 2007 @ 21:29:10 #122
56471 pinquit
oh my lama!
pi_51922571
jaa ive!! wat een knapperd ben jij zeg

evenstar: koortslip is erg gevaarlijk bij kleintjes. dus als je echt denkt dat je blaasjes oid ziet, even langsgaan!
pi_51923099
wow Ive, mooie vent!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 28 juli 2007 @ 22:30:21 #124
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_51923783
Ive, wat ben je leuk

Iris heeft vanavond haar eerste echte pasje gezet!
In de Ikea (of all places ) Het waren wel 4 pasjes ofzo
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_51924001
Wat goed van Iris!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 28 juli 2007 @ 22:46:40 #126
24188 Belana
kloon van belana
pi_51924097
Ive lekker ventje
jammer dat ie nu echt geen BV meer wil cattie, maar het was mooi zolang het duurde toch?
Ezra drinkt trouwens nog steeds 3 glessen op een dag waarvan 2 pap (net nog gehad, hij heeft nog steeds zijn late fles nodig)
Iris wat goed en snel!
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 28 juli 2007 @ 23:23:16 #127
108648 cattie
lieve moeder
pi_51924965
Iris! Goed joh!

Dank jullie voor de complimenten! Kozakken, laat het nog maar lekker groeien bij Romme, wij vinden achteraf dat we er wat teveel vanaf hebben gehaald. Alleen achterop heeft hij nog echte krullen. Nou ja, groeit wel weer aan.

Belana, het is geweldig dat ik Ive zo lang borstvoeding heb kunnen geven! Ik kijk er met veel plezier op terug. Het is voor mij echt een overgang naar een volgende fase, mijn schatje is echt geen baby meer. Ive loopt nu trouwens achter alles dat beweegt! Zijn loopwagen, loopfietsje, stoel, stofzuiger , erg grappig.

Wat een verschil dat Ezra nog 3 flessen drinkt. Nou is het natuurlijk wel zo dat Ive asociaal veel eet voor een kindje van 12 en een halve maand.
  zaterdag 28 juli 2007 @ 23:34:59 #128
24188 Belana
kloon van belana
pi_51925221
Ezra eet ook niet slecht, maar heeft wel nog behoefte aan die flessen. 'smorgens om 6 uur een papfles, 's avonds voor het slapen gaan een fles melk en om half 11 een papfles. tussendoor gaat er ook genoeg naar binnen, verdeeld over de dag 2 boterhammen, fruit, flink avondeten met de pot mee, magoe, ze eten nu eenmaal allemaal anders

Ja, je hebt heerlijk lang kunnen genieten van de borstvoeding, zalig toch! maar het is idd wel een fase die je afsluit, dat gevoel kan ik me wel voorstellen

Ik heb toevallig Ezra gisteren ook weer geknipt, dat korte staat hem zo leuk en het groeit als een tierelier! wel lastig knippen zo'n ukkie, maar het hoeft nog geen geweldig flitsend model te hebben
stormy waters...
sailin'
pi_51925571
Ik blijf me er over verbazen en ga het nu toch eens vragen ook...!
Hoe doen jullie dat met papflessen? Wat voor pap gebruik je dan en hoeveel pap gaat er in zo'n fles? Raakt de speen dan niet verstopt of vergt het een speciale speen?
Ik heb mijn kinders altijd pap met een lepel gegeven en dan ook wel zo dik dat het niet van de lepel afdroop zeg maar, dus kan me niets bij die flessen voorstellen. Maar aangezien Tinka geen melk lust, is het misschien wel een idee om te proberen?!
  zondag 29 juli 2007 @ 07:42:00 #130
105850 Fuente
mamamuts
pi_51928892
Wij hebben het ook altijd met een lepel gedaan, dus geen idee Mammietje.
Sara
Merel
Ukje
  zondag 29 juli 2007 @ 07:55:18 #131
24188 Belana
kloon van belana
pi_51928908
ik geef pap in een aventfles met een papspeen (3 standenspeen) 220 cc melk en 4 eetlepels pap. tussendoor nog eens schudden en dat gaat best
stormy waters...
sailin'
pi_51928985
Ik geef Amber 's ochtends en 's avonds nog een fles pap. 180 cc waer, 7 schepjes, meestal 3 lepels pap erdoor en dan een Difraxfles met een L speen en dat gaat goed.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 29 juli 2007 @ 10:29:41 #133
108648 cattie
lieve moeder
pi_51929481
Belana, wat fijn dat Ezra zo goed eet. Ik zie nu trouwens dat het niet zo verschilt als ik dacht, Ive krijgt 's ochtends namelijk een bord pap als Ezra een fles pap krijgt en dat is natuurlijk gelijk.
Ik ben benieuwd hoe Ezra er met een kort koppie uit ziet. Hopelijk is het volgende week zondag wel goed weer.
  zondag 29 juli 2007 @ 11:16:17 #134
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_51929933
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 21:56 schreef Fuente het volgende:

Da's echt een verschil, merk het ook in mijn omgeving. Sara plast en poept regelmatig op de WC (is nog lang niet zindelijk, maar sommige dagen ineens wel). Terwijl de jochies echt later zijn! Grappig eigenlijk, ik vraag me wel eens af hoe dat kan, iemand die het weet?
Ik denk dat het niet zo veel met ondernemendheid te maken heeft zoals pinquit zegt, maar eerder met gemakzucht. Juul weet echt prima wanneer hij moet plassen en poepen, hij gaat er zelfs voor op de gang staan. Hij is alleen gewoon een koppige peuter die het op zijn manier wil, en bovendien vindt ie het maar gedoe, dat hele luier uit en op de wc gaan zitten principe. Wat feitelijk ook zo is natuurlijk, gegeven het feit dat ie het al ruim 2 jaar zonder wc doet.
  zondag 29 juli 2007 @ 12:26:43 #135
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_51930976
quote:
Op zondag 29 juli 2007 07:55 schreef Belana het volgende:
ik geef pap in een aventfles met een papspeen (3 standenspeen) 220 cc melk en 4 eetlepels pap. tussendoor nog eens schudden en dat gaat best
Zo doe ik het ook. Alleen gooi ik het er gewoon bij, schattend...

Tip: als je het met een lepel wilt geven en niet wilt dat het gauw koud wordt, geef het dan vanuit de fles want dan blijft het langer warm.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_51931882
Kun je zien hoe verschillend kindjes zijn. Mikael krijgt alleen smorgens pap en dan tussen door brood en fruit en koekje enzo en dan nog avond eten met toetje en meer niet. Dus die eet om half 6 voor het laatst iets en dan pas om half 8 's ochtends weer.
Mikael kan in eens weer zoveel. Hij durfd heel veel. Los stappen en dus geregeld heel hard vallen Maar hij laat zich nu eens niet uit het veld slaan als iets niet lukt. Hij blijft proberen en dan is ook wel te merken.
Nog een paar dagen en dan mag ik echt hier. Maar Mikael is geen baby meer en die hoort niet mee in dat andere topic
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  zondag 29 juli 2007 @ 20:23:08 #137
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51941652
Anna heeft nog nooit pap op.

Nu heb ik de Ive foto's mist. Mag ik ze nog zien Cattie?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_51946485
Kim krijgt allang geen pap meer. Ze heeft liever een fles melk en daarna een boterham.
pi_51946629
quote:
Op zondag 29 juli 2007 20:23 schreef YPPY het volgende:
Anna heeft nog nooit pap op.

Nu heb ik de Ive foto's mist. Mag ik ze nog zien Cattie?
onze anna heeft ook nooit pap gehad, was gewoon nooit nodig. en laatst wilde ze wel een keer pap proberen, maar ze vond het echt uitspuugmateriaal. (dat lag denk ik vooral aan de structuur, dat is ze zo niet gewend).

ive foto's? die heb ik ook gemist dan.
pi_51948782
Nou, ik wil eigenlijk graag pap (blijven) geven omdat ik het zo makkelijk vind, 2 in 1 (melk en granen). Tinka vertikt het namelijk om gewone melk (of aanverwanten) te drinken en brood doet ze ook al zo moeilijk over. Randy wilde weer een tijdje omdat Tinka het ook kreeg maar nu niet meer en 'blieft' ook alleen maar melk uit een Tinka's flesje hoewel de nieuwigheid daar ook weer afgaat. Maar ja... pap eet ze ook hooguit 80 ml. van op een hele goede dag. Maakt het nog wat uit wat voor pap je in zo'n fles doet? Ik geef tot nu toe altijd Molenaar.
  maandag 30 juli 2007 @ 06:03:43 #141
24188 Belana
kloon van belana
pi_51951597
Ezra eist een papfles 's morgens
(zou natuurlijk ook gewone melk kunnen zijn, maar het heeft bij Ezra een geschiedenis van slecht eten door ziekte en dan ben je blij als er voedzame dingen in gaan. heb altijd nog het idee dat hij het wel kan gebruiken ofzo)
we geven overigens bambix, 12 maanden pap inmiddels.

De beide Anna's krijgen/kregen borstvoeding toch? dan is pap toch ook niet eens nodig? kwa voedzaamheid zit er veel meer in borstvoeding geloof ik?
stormy waters...
sailin'
pi_51954850
Hoe leg je een bijna dreumes uit dt ie geen sultana in een cd rom laatje mag proppen
Liefde
  maandag 30 juli 2007 @ 11:46:13 #143
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_51955430
MeNicole Voordoen hoe hij er een dvdtje in moet stoppen?
Robin kan trouwens al helemaal zelf een dvdtje verwisselen en weer in het goede doosje opbergen
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  maandag 30 juli 2007 @ 12:59:01 #144
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_51957352
quote:
Op maandag 30 juli 2007 11:24 schreef MeNicole het volgende:
Hoe leg je een bijna dreumes uit dt ie geen sultana in een cd rom laatje mag proppen
voorlopig nog niet. Ik zou het cd-rom laadje onbereikbaar maken.
  maandag 30 juli 2007 @ 20:18:26 #145
108648 cattie
lieve moeder
pi_51969099
Belana, pap 's ochtends is toch prima? Mijn man ontbijt zelfs nog regelmatig met pap! Ive krijgt ook de bambix. Soms eet hij het helemaal op, en soms heeft hij toch liever een boterham.

MeNicole, ik sluit me aan bij PV. Sommige dingen kun je beter even onbereikbaar maken.
  maandag 30 juli 2007 @ 20:22:29 #146
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51969223
grijpgrage handjes

en pap, elk kindje is anders, andere behoeftes.

Arwen snapt potjes nog niet zo goed , ze riep bah, toen ik op de wc zat en ik zei wil je ook? dus luier uit op het potje ( is zon stoeltjes potje)
staat ze op, gaat ze IN het potje staan en plassen.
Intussen klappen in de handjes , om vervolgens er uit te stappen en all in der nakie rondrennend de vloer het tapijt de bank te voorzien van plasjes
  maandag 30 juli 2007 @ 20:25:25 #147
56471 pinquit
oh my lama!
pi_51969314
arwen hahaha humor hoor, dat kleine ding
  maandag 30 juli 2007 @ 20:25:46 #148
105850 Fuente
mamamuts
pi_51969325
Zo zeg, de peuterpubertijd slaat er hier ineens hard in!
Ik haalde Sara op van het kdv, waar ze meteen begon te gillen om Nijn (zit in haar rugzakje). Ik wil niet dat ze nijn overdag heeft, want bij nijn hoort speen (die wil ze dan samen).
Gillen, schoppen, op de grond liggen en keihard (nep)huilen. In de auto worstelen en schoppen, hele weg naar huis brullen. Eenmaal thuis haalde ik haar uit de auto waarna ze weer dramatisch op de grond ging liggen gillen, toen ik naar binnenliep kwam ze me toch maar (huilend) achterna.
Toen eten: uit d'r mond laten lopen, flink zeuren, keihard nee roepen als ik haar iets vroeg enz. Uiteindelijk heeft ze in de hoek gestaan, waarna ze 5 minuten normaal deed en toen weer begon te gillen. Ze roept dan heel hard nee en ' aapt me na', als ik wat zeg gaat ze gekke bekken trekken. Aan de ene kant heel vermakelijk, maar na een paar minuten heb je er wel genoeg van!
Peuterpubertijd, here i come! (of nou ja, eigen Sara).
Sara
Merel
Ukje
  maandag 30 juli 2007 @ 20:26:08 #149
105850 Fuente
mamamuts
pi_51969336
quote:
Op maandag 30 juli 2007 20:22 schreef _evenstar_ het volgende:
grijpgrage handjes

en pap, elk kindje is anders, andere behoeftes.

Arwen snapt potjes nog niet zo goed , ze riep bah, toen ik op de wc zat en ik zei wil je ook? dus luier uit op het potje ( is zon stoeltjes potje)
staat ze op, gaat ze IN het potje staan en plassen.
Intussen klappen in de handjes , om vervolgens er uit te stappen en all in der nakie rondrennend de vloer het tapijt de bank te voorzien van plasjes
Sara
Merel
Ukje
pi_51969819
quote:
Op maandag 30 juli 2007 12:59 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

voorlopig nog niet. Ik zou het cd-rom laadje onbereikbaar maken.
Hier in huis word niks onbereikbaar gemaakt voor grijpgrage handje Afblijven moet ie
Hij kreeg zijn hand ertussen en was er meteen klaar mee
Liefde
  maandag 30 juli 2007 @ 20:45:12 #151
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_51970036
quote:
Op maandag 30 juli 2007 20:38 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Hier in huis word niks onbereikbaar gemaakt voor grijpgrage handje Afblijven moet ie
Hij kreeg zijn hand ertussen en was er meteen klaar mee
Dat principe hanteerden wij ook een tijdje.... nu niet meer... Maar sommige dingen zijn nu eenmaal niet weg te stoppen. Zo zit ik hier nog regelmatig op fok midden in een zin en dan ... zoem... Kennemans heeft het knopje van de pc ontdekt. Leuk zo'n afsluitmelodietje van windows!
  maandag 30 juli 2007 @ 20:46:45 #152
108648 cattie
lieve moeder
pi_51970092
Succes MeNicole, met die tactiek! Wij leren Ive ook wel dat hij aan bepaalde dingen niet mag komen, maar alles dat of erg waardevol of gevaarlijk is, hebben we weggehaald.

Fuente, Sara is een kleine dramaqueen.

Hmmm, Arwen heeft goede intenties, maar de uitwerking is nog niet ideaal.

Het is weer mis met het slapen van Ive. Hij heeft een soort verlatingsangst ofzo. Als hij merkt dat we er niet zijn, gaat hij huilen. Zijn we bij hem dan is het oke, maar als we weggaan terwijl hij nog niet 100% slaapt, dan gaat hij weer huilen. Het is een fase, het is een fase, het is een fase...
pi_51970103
quote:
Op maandag 30 juli 2007 20:45 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Dat principe hanteerden wij ook een tijdje.... nu niet meer... Maar sommige dingen zijn nu eenmaal niet weg te stoppen. Zo zit ik hier nog regelmatig op fok midden in een zin en dan ... zoem... Kennemans heeft het knopje van de pc ontdekt. Leuk zo'n afsluitmelodietje van windows!
Ja dat gebeurd hier ook geregeld. Maar dat vind ik allemaal niet zo erg. Hij moet toch allemaal leren wat wel en wat niet mag. Maar hij heeft wel heel vaak dat als ie iets doet wat niet mag dat ie door zijn stiekeme gedoe zichzelf pijn doet en dan doet ie dat niet meer
Liefde
pi_51970765
Ja, het is een fase hoor cattie, echt! Je hebt er niks aan nu op het moment, maar het gaat over. en het komt weer terug ook

Wij hanteren ook dat principe van 'ze moet maar leren van dingen af te blijven'. Maar daar zit ook een grens aan hoor, Voor cd-spelersgleuven, dvd-spelergleuven en videorecordergleuven heb je voor maar een paar euro een hele handige afsluiter (met sleutel). Ze kan er gewoon NIKS meer in doen, geen boterhammen, geen puzzelstukken, geen duplo, geen lego, geen kaas, geen appel, geen druiven . Kost me een hoop minder gedoe geld
Variety is the spice of life
pi_51970889
Ik heb Mikael normaal als ie iets eet in de kinderstoel dus kan ie nergens iets in proppen. Maar heel soms word hij zo blij als ie een koekje op de grond mag eten
Wij hebben hier ook alles wat gevaarlijk is tijdelijk verbannen. Maar bij de meeste dingen laat ik hem zijn gang gaan. Wa met de dvds hetzelfde. Telkens naar die kast en telkens haalde ik hem erbij weg. Toen liet ik hem een keer zijn gang gaan en was ie er zo klaar mee. Nu is het niet meer leuk. Hij weet wat ie ermee kan en dan is het goed.
Liefde
  maandag 30 juli 2007 @ 21:38:04 #156
108648 cattie
lieve moeder
pi_51971717
Dank je nebelung voor de bemoedigende woorden. Behalve dat het weer terug komt, maar ik doe net alsof ik dat niet heb gelezen!

Ive slaapt nog steeds niet. Om half 8 (normale tijd voor hem) lag hij in bed, tot kwart over 8 sliep hij/ was hij stil en sindsdien huilt hij of zit ik bij hem.

Edit: het is nu stil op zijn kamertje!

[ Bericht 13% gewijzigd door cattie op 30-07-2007 21:44:36 ]
pi_51974858
quote:
Op maandag 30 juli 2007 11:24 schreef MeNicole het volgende:
Advies: geef de dreumes geen banaan in de buurt van een videorecorder...
  dinsdag 31 juli 2007 @ 06:29:00 #158
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51979827
Cattie, heb je weleens geprobeerd om een tijdje de 5-10-15-minutenmethode te doen? Ik heb er (uiteindelijk) best goede ervaringen mee. Wie weet helpt het Ive en jullie ook om het gaan slapen wat te verbeteren. Sterkte ermee.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 31 juli 2007 @ 17:17:58 #159
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_51994050
Kendahl is lieffff
pi_51994214
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 17:17 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Kendahl is lieffff
Kim ook!
Bij de kinderarts op controle geweest. Alles is goed. Ze ziet er goed uit en doet alles goed.
Tis een echt charmeurtje. Kinderarts was helemaal weg van haar. Ze is nu 82 cm en weegt 10 kilo en geloof 50 gram.

Heeft hij nog iets leuks gedaan vandaag?
  dinsdag 31 juli 2007 @ 17:51:39 #161
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_51994891
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 17:24 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Kim ook!
Bij de kinderarts op controle geweest. Alles is goed. Ze ziet er goed uit en doet alles goed.
Tis een echt charmeurtje. Kinderarts was helemaal weg van haar. Ze is nu 82 cm en weegt 10 kilo en geloof 50 gram.

Heeft hij nog iets leuks gedaan vandaag?
Ja, Kendahl doet elke dag wat leuks
Dat charmeren komt ons bekend voor.

edit: Volgens mij komen er weer tandjes aan.... en Ken kennende hah hah duurt het nog wel zes weken na deze sypmtomen, voor er iets gebeurt in dat kwekkebekkie van hem.
We hebben zure, natte poep, verhoging, bloedrode billen.
Maar verder gewoon lekker ventje, hoor

[ Bericht 21% gewijzigd door Paradijsvogeltje op 31-07-2007 18:26:48 ]
pi_51996423
Op hoeveel slaapjes zitten jullie kindjes nu?

Merlijn is naar 1 slaapje aan het gaan. De ene dag lukt het wel de andere dag niet. Op het KDV houdt hij het stug tot de lunch vol, alleen valt hij dan meestal tijdens de lunch in slaap.
Thuis lukt het nu ook wel om aan dat ene slaapje te komen en dan meteen na de lunch. Meestal hem 's morgens in bed leggen werkt niet want het wordt dan een hazeslaapje. De keren dat hij 's ochtends nog slaapt komt het omdat hij vroeg wakker was.
Vandaag had hij thuis 's ochtends niet meer geslapen en viel hij in slaap in de auto toen ik het naar het KDV bracht om 12.25. Hij is daar vrijwel meteen in bed gelegd en ze hebben hem om 15.45 met moeite wakker gekregen.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 19:15:27 #163
105850 Fuente
mamamuts
pi_51996796
Sara zit op 1 slaapje, al sinds ze een maand of 16 is geloof ik!
Sara
Merel
Ukje
pi_51996944
Amber zit ook al een hele tijd op 1 slaapje. Ze wordt 's ochtends rond 7.30 wakker en gaat er rond 10.30 weer in om dan 3 tot 3,5 uur te slapen. Daarna redt ze het tot 20.00 uur.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 31 juli 2007 @ 19:40:07 #165
108648 cattie
lieve moeder
pi_51997514
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 06:29 schreef Sugar het volgende:
Cattie, heb je weleens geprobeerd om een tijdje de 5-10-15-minutenmethode te doen? Ik heb er (uiteindelijk) best goede ervaringen mee. Wie weet helpt het Ive en jullie ook om het gaan slapen wat te verbeteren. Sterkte ermee.
Daar zat ik ook al aan te denken. Dat is toch instoppen en weg gaan. Als hij dan huilt na 5 minuten terug gaan en instoppen, dan weg gaan en 10 minuten wachten enz?

Ive slaapt nu al regelmatig maar 1x op een dag. En dan ook maar 1,5 a 2 uur. Overdag is het slapen trouwens geen probleem, hij valt dan zo in slaap.
pi_51997971
Merlijn slaapt nu al iets meer dan een maand 1 keer overdag. Hij heeft gewoon lange tijd meer nodig gehad. Leuk om te lezen dat het zo per kind kan verschillen.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 20:02:46 #167
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51998165
Ja, zo gaat dat, cattie.
Zodat hij weet dat jullie terugkomen en er zijn, maar dat hij wel zelf moet gaan slapen. Dat is het idee.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 31 juli 2007 @ 20:05:06 #168
108648 cattie
lieve moeder
pi_51998249
Fijn om te weten Sugar. Nu ligt hij heerlijk te slapen , maar als het weer mis is gaan we dat proberen!
  dinsdag 31 juli 2007 @ 21:09:01 #169
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_52000217
cattie succes

Hier vanochtend mevrouw om half zes wakker dan ga je toch om zes uur verven, en tijdens het badje de stop eruit trekken.

morgen gaan we naar toverland ben benieuwd spannend hoor
  dinsdag 31 juli 2007 @ 21:17:13 #170
56471 pinquit
oh my lama!
pi_52000478
max zit al zo'n beetje op nul slaapjes. af en toe een slaapje.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 21:43:51 #171
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_52001326
Finn slaapt nog twee keer op een dag. Af en toe is het maar 1 keer, maar dat is meestal omdat het dan raar uitkomt (als we ergens heen gaan ofzo). Dat houdt ie dan wel vol, maar dat kan geen 2 dagen achter elkaar. Hij slaapt nu trouwens meer overdag dan toen ie een half jaar was, want toen was 3 keer een half uur vaak lang zat, terwijl ie nu rustig twee keer anderhalf uur slaapt.
pi_52006450
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 21:43 schreef Jojogirl het volgende:
Finn slaapt nog twee keer op een dag. Af en toe is het maar 1 keer, maar dat is meestal omdat het dan raar uitkomt (als we ergens heen gaan ofzo). Dat houdt ie dan wel vol, maar dat kan geen 2 dagen achter elkaar. Hij slaapt nu trouwens meer overdag dan toen ie een half jaar was, want toen was 3 keer een half uur vaak lang zat, terwijl ie nu rustig twee keer anderhalf uur slaapt.
Herkenbaar. Tinka sliep als baby ook nauwelijks, 2 keer een half uurtje. Ik ben haar toen een 'rustmomentje' in de wipstoel gaan geven (lees: opdringen!) in plaats van tukkie doen en haar wakker houden tot Randy naar bed ging voor zijn middagtukkie om 13 uur. In het begin was ze na 1,5 uur weer wakker, maar ze is eigenlijk steeds langer gaan slapen. Ze slaapt tegenwoordig van 13 tot 15.30 / 16 uur. Rond 11.30 heeft ze wel altijd even een dipje, maar dan zet ik haar in de kinderwagen en ga even boodschappen doen, dan trekt ze het wel weer. (Dus eigenlijk heeft dat het wipstoeltje vervangen! )
pi_52009231
Alles is een fase cattie. Gewoon 100 x tegen jezelf zeggen. Ging het vannacht beter?
Anna heeft nu ook een fase van slecht slapen. Gemiddeld twee keer per nacht is ze wakker. Gelukkig is het maar een fase.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 1 augustus 2007 @ 07:30:53 #174
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52009311
Hihi. Storm heeft nog haast nooit een fase gehad van doorslapen. Gemiddeld twee keer per nacht wakker is hier een heel erg goede nacht! En Storm kent al helemaal niet de fase van "normale-tijd-wakker-worden".
pi_52009349
Ik denk dat straks hier de buren aan de deur staan Jemig wat kan zo´n kleintje een geluid uitbrengen als er iets gebeurd wat hem niet aan staat
Liefde
pi_52016455
Gister deed papa Mikael in bad. Papa lette even niet op en toen ik Mikael eruit gevallen Er was gelukkig niks aan de hand.
Net zag Mikael het badje in de badkamer staan. Mama die auw (wijzend op het badje), ja schat daar was je gisteren uitgevallen he? Ja papa auw Nou duidelijk lijkt me. Haha.

En snappen die kleintjes van jullie ook al waar alle kleding stukken horen. Als ie een sok vind probeert ie hem aan zijn voeten te doen, net zo met de schoenen, luier en broek (maar dan op de plekken waar ze horen). Trui snapt ie helemaal niks van. En dan pakt ie de tube gel en gaat daarmee over zijn haren Ik vind het allemaal zo knap dat ie dat allemaal weet
Liefde
  woensdag 1 augustus 2007 @ 13:43:02 #177
56471 pinquit
oh my lama!
pi_52016576
mika is gewoon een knapperd
pi_52023113
Liefde
  woensdag 1 augustus 2007 @ 19:07:52 #179
108648 cattie
lieve moeder
pi_52024450
Yppy, afgelopen nacht is het goed gegaan! Nu hopen dat het vannacht ook goed gaat.

MeNicole, Mika is er snel bij! Ive probeert ook wel eens zijn slofjes aan te doen.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 19:50:45 #180
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_52025391
Arwen kan niets van dat alles, hooguit schoenen linken aan dat ze mee (naar buiten) mag
ze heeft zo'n godsgruwelijke hekel aan alles wat maar met aankleden te maken heeft.
Ze is sowieso eentje die niet van teveel aanraking houdt.

Vandaag naar toverland geweest, wat een shitpark, zeker voor dat geld. ze adverteren mooi dat ook voor de allerkleinsten hele dag vermaak is, nou nee hoor

Wel heeft ze enorme lol gehad met de waterfonteintjes, ze was zeiknat gekke toepes
  donderdag 2 augustus 2007 @ 09:04:22 #181
4177 Jojogirl
pi_52036890
Knap hoor van Mika. Finn probeert het alleen met z'n sokken. Oja en met z'n borsteltje (of die van mij). Dan gaat ie z'n eigen haartjes kammen of die van ons. Echt lief

Finn is trouwens een beetje ziekig. 39 graden koorts, een buikje dat hele enge geluiden maakt af en toe en hij heeft amper geslapen vannacht. Hij ligt dus nu ook alweer in bed.
Eigenlijk wilde ik naar Blijdorp met hem straks, maar dat doen we nu dus maar niet.
pi_52036945
ah jeetje.. wordt maar snel beter Finn!

Wij mogen d deurkrukken omhoog gaan zetten.. Amber maakt alle deuren open....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_52042588
Hihi ik had net "ruzie" met mijn slimme zoon Kleine betweter
Ik had hem toen ie naar bed ging een schone luier aan gedaan. Toen ie weer uit bed kwam was die nog droog dus wil ik hem de broek aan doen. Boos dat ie werd en ik blond als ik ben snapte er niks van Pakt ie een luier, die da, en houdt hem bij zijn piemeltje Met mijn uitleg dat het niet hoefde nam ie geen genoegen
Liefde
pi_52046787
Is Mika er gewoon vroeg bij met communiceren of doen andere dreumesjes dit ook al?
pi_52047018
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 15:31 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Is Mika er gewoon vroeg bij met communiceren of doen andere dreumesjes dit ook al?
Volgens het cb is Mikael heel vroeg. Kinderen kunnen of het een of het ander heel goed. Mikael was qau omrollen, kruipen (schuiven op billen), staan enzo heel laat maar met praten heel vroeg. Nu ie meer begint met lopen word het praten even weer wat minder.
Liefde
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 17:49:21 #186
4177 Jojogirl
pi_52079241
Finn is nog steeds ziek Omdat hij gisteren rond een uur of 5-6 echt ontzettende maagkrampen leek te hebben en alleen maar huilde van de pijn en ook amper te troosten was zijn we maar naar de huisartsenpost gegaan. Daar konden ze niets bijzonders vinden, op opgezette amandelen na. Waarschijnlijk een griepje, dus gewoon laten uitzieken: veel laten drinken en eventueel paracetamol geven .Vannacht wel goed geslapen en vanochtend leek het beter te gaan en was z'n temperatuur al een stuk gezakt maar nu het weer tegen het einde van de dag loopt, heeft ie weer 40 graden koorts. Gelukkig drinkt ie nog wel goed. Hij is wel erg lief en knuffelig nu maar ik heb toch liever gauw m'n rondstruinende onderzoekende mannetje weer terug.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 18:39:28 #187
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52080423
Wat sneu dat hij zo ziek was/is Jojo. En naar dan dat je idd niet goed weet wat het dan is.
Hopelijk is hij snel weer beter.
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 19:53:28 #188
108648 cattie
lieve moeder
pi_52082134
Veel beterschap voor Finn!

PV, volgens mij is Mikael met praten heel vlug, ik heb dat nog nooit eerder gehoord over of gezien bij een kind van 1. Ive brabbelt met veel plezier en langzamerhand komen er meer echte woordjes bij, maar echt doelgericht dingen zeggen doet hij nog niet (behalve papa tegen papa en poes tegen poes).

Ive heeft trouwens al twee nachten achter elkaar van half 8 tot 7 aan 1 stuk door geslapen!
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 22:29:57 #189
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_52086199
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 19:53 schreef cattie het volgende:
Veel beterschap voor Finn!

PV, volgens mij is Mikael met praten heel vlug, ik heb dat nog nooit eerder gehoord over of gezien bij een kind van 1. Ive brabbelt met veel plezier en langzamerhand komen er meer echte woordjes bij, maar echt doelgericht dingen zeggen doet hij nog niet (behalve papa tegen papa en poes tegen poes).

Ive heeft trouwens al twee nachten achter elkaar van half 8 tot 7 aan 1 stuk door geslapen!
Soms ben ik ineens heel onzeker over de ontwikkelingen van Ken. 't Komt ook wel een beetje door mensen die op straat verbaasd reageren wanneer ik zeg dat hij 1 jaar is. 'Hij is zo klein..'
Mja.... ach. Hij is wel lief

En Ive ook al zo gek op poezen, hihihi! Die zijn ook rustiger dan honden, ik kan me ineens mijn eigen angst van vroeger voor honden heel goed voorstellen. Goed dat hij zo lekker slaapt, hopen dat hij dit vol blijft houden
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 22:40:12 #190
24188 Belana
kloon van belana
pi_52086501
PV, niet onzeker zijn hoor, Ezra zegt eigenlijk alleen "ja" heel duidelijk en "eh eh" (als in "nee, mag niet") Mika is echt heel snel met praten en wat MeNicole zelf al zegt, de 1 is hier snel in en de ander daar in en sommigen zijn gewoon lekker lang baby

cattie, wat lekker dat Ive zo goed slaapt! Ezra is nog steeds geen superslaper. Hij gaat om half 7/ 7 uur naar bed en ligt dan rustig nog 1,5 uur te spoken, op zich is ie dan lief aan het spelen in bed. dan wil ie een fles. en later op de avond wil ie er nog 1 en dan slaapt ie tot een uur of 5/6 (wisselt nog steeds) daarna slaapt ie dan wel verder tot 8 uur/ half 9, maar het is nog steeds niet optimaal

beterschap voor Finn
Ezra is ook ziekig. al een paar avonden koorts, vanmiddag ook ineens. enorm snotterig (gaat dus net als vorig jaar snotterig naar de meet) en vanavond zag ik ineens dat er een kies door is
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 22:54:21 #191
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_52086906
Finn beterschap ja!

Belaan, je hebt ook gelijk. Nu ik erbij nadenk... Ken zegt ook wel bepaalde dingen. Alleen is het bij hem een soort gestotter en brei aan elkaar. Je ligt zondag in een deuk: Ne-ne-ne-ne-ni-ni-ni-ni-ni = (meestal)'ben niet tevreden, ik wil ....' 'pa-pa-pa-pa-pa-pa'= (meestal) ik ben blij. 'mee-me-me-me-ma-ma-ma-ma-ma-ma..'= 'ik wil getroost worden.'
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 23:04:56 #192
24188 Belana
kloon van belana
pi_52087194
Liam ging pas echter praten rond de 1,5 jaar. en daarna ging het snel
dat "me me ma ma ma" dat herken ik! dat doet Ezra ook als ie zielig is
stormy waters...
sailin'
pi_52087230
Tinka is al 15-en-een-halve maand en die zegt ook nog niets. Alleen papa op een enthousiaste toon als ze hem smorgens in bed ziet liggen en mama op een dwingende toon als ze iets moet (meestal bv!) Maak ik me ook wel eens zorgen over. Ze is sowieso heel stil, brabbelt ook zelden, als ze al geluid maakt, is het gillen of tong- en lippengeluid. Waren we vanmiddag in de winkel en is ze eindelijk eens aan het brabbelen, loopt mama per ongeluk achter haar voorganger aan na de zelfscankassa's (zonder onze eigen bon te scannen) en klapt het deurtje vol in haar gezicht! Weg vrolijke mood en gebrabbel!

Beterschap voor Finn en Ezra.
Wat slapen betreft, herken ik veel van Tinka in Ezra! Die gaat om 19.30 naar bed en daarna hoor ik haar meestal niet weer. Tegenwoordig geef ik haar voordat ik haar in bed leg een fles ranja en zing ik liedjes en maak grapjes terwijl ze in mijn armen ligt te drinken. Dat werkt erg goed, want zo drinkt ze nog flink voor ze gaat slapen en wil ze pas rond middernacht weer bv. Dan komt ze tegenwoordig vaak pas rond 5 uur weer (soms om 2 uur nog tussendoor maar dat wordt steeds minder vaak) en ze drinkt rond 8 uur nog eens om de dag in te gaan. Heerlijk... eindelijk maar 2 onderbrekingen meer in de nacht!
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 23:11:00 #194
24188 Belana
kloon van belana
pi_52087352
Wat ezra nog wel eens heeft is gezellig een feestje bouwen nadat ie zijn late fles heeft gehad dan liggen wij nog wat te lezen en meneer vind dat leuk en gaat lekker spelen en kletsen (op zijn manier dan he ) maar wat wat minder is, is dat ie gaat piepen als we dan het licht uit doen.
nahja, nog ff, dan is Liam's kamer af (het ontbreekt weer eens aan tijd...) en dan kan ie lekker naar zijn eigen kamertje.
stormy waters...
sailin'
pi_52088069
Tinka heeft heel soms die neiging ook, maar dan rond 4 uur! Ik negeer haar dan maar en ga met de rug naar haar toe liggen (hoe grappig ze soms ook is! ). Papa heeft een contactverbod met haar snachts, want dat vindt ze veel te leuk als hij op haar reageert! Maar meestal staat ze rechtop in haar bed dramatisch 'mamaaaaah' te roepen/huilen en zodra ik haar naast me leg om te voeden, valt ze meteen weer in slaap. Ik leg haar dan ook slapend terug in haar eigen bed en de nacht kan weer doorgaan!
Dat is ook het dubbele aan haar op een eigen kamer leggen. Ik ben bang dat zij -en ik!!! - klaarwakker is als ik haar daar moet voeden. Dat belemmert me ook in het stoppen met de bv, want dit is zo makkelijk. Nahja... ze zal zelf wel aangeven wanneer ze daarmee stoppen wil en ze zal toch ooit wel hele nachten door gaan slapen? Voorlopig richt ik me op na onze vakantie, dan zijn we alweer goed een maand verder en misschien doet die verandering van situatie ook wel wat (ten gunste hoop ik! ) veranderen aan haar nachtritme en/of borstvoeding.
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 00:36:38 #196
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_52089597
Uitzonderingen zijn er altijd qua slapen..... Op een verjaardag laatst was er een meisje van 2,5 jaar... dat werd nog elke nacht standaard 3 keer wakker. Ik zei nog tegen die ouders: 'jullie zien er dan nog aardig fit uit!'
over slapen en fit gesproken... ik ga ook maar eens pitten
pi_52089670
He! PV! Is dit bemoedigend toespreken?!
pi_52092306
Pfff, slapen is hier weer/nog steeds prut. Standaard voor half 5 wakker is niet meer leuk nu En als ze niet om half 5 wakker is wordt ze midden in de nacht wel wakker, of gaat ze 's avonds voor 22:00 niet slapen.
Sara
Merel
Ukje
pi_52092410
Jeah nu mag ik hier echt
Alsof ie het wist was Mikael vandaag al om 6 uur wakker, en dat is voor hem heel vroeg moet ik er dan even bij zeggen. Toen we de kamer in kwamen wist ie niet wat ie zag, alllemaal slingers enzo. Maar de hond was toch net iets belangrijker Kado's vond ie ook niet helemaal nuttig want hij had een ballon Hij heeft een blokkenkar gekregen en dat vind ie helemaal geweldig. Helemaal te glimmen loopt ie erachter Nu ligt ie weer lekker in bed en duik ik er ook nog ff in. Om 11 uur komt de eerste visite dus vanavond horen jullie de rest
Liefde
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 07:41:50 #200
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52092421
Veel plezier vandaag, MeNicole en feestvarken Mikael!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')