Zo is alles gejat natuurlijk.quote:Op donderdag 26 juli 2007 12:39 schreef Sok41 het volgende:
Het verhaal is nog gejat ook;
[afbeelding]
Precies, ik vind de boeken gewoon leuk vermaak. Een boek hoeft voor mij niet perse hoogstaande literatuur te zijn om het mooi te vinden.quote:Op donderdag 26 juli 2007 11:04 schreef HeatWave het volgende:
Ach man, het kan altijd erger. Enig idee hoeveel mensen dagelijks en al jaren naar GTST of ATWT kijken? Nee, dat is hoogstaand vermaak.
HP is gewoon lekker leesbaar, vluchtige literatuur. Leuke verhaaltjes die lekker weglezen. Wat is daar mis mee? Ik heb ook niet altijd zin in zware kost, gewoon ff lekker wat lezen.
Dat er andere mensen (met name kinderen) gaan huilen snap ik nog wel (toen ik nog heel klein was heb ik ook gejankt toen ze Herbie in het water gingen gooien en hij daar op zijn kop zielig lag te toeterenquote:Op donderdag 26 juli 2007 12:34 schreef heijnen het volgende:
Ik ben geen fan van harry potter maar het is toch leuk dat mensen er zo veel plezier uit kunnen halen.
Dat er inderdaad mensen gaan huilen omdat er iemand in die film dood gaat vind ik dan wel een beetje ver gaan
Wel goed gevonden, maar zoals Oldbie zegt, zo kun je alles gejat over laten komen.quote:Op donderdag 26 juli 2007 12:39 schreef Sok41 het volgende:
Het verhaal is nog gejat ook;
[afbeelding]
quote:Op zondag 22 juli 2007 22:54 schreef tonks het volgende:
Verkapt "vriendin-leest-liever-over-iemands-toverstafje-dan-dat-ze-aan-de-mijne-zit"-topic
daar ben ik het wel mee eens maar ik heb zelf de films niet gezien dus kan er voor de rest niet over mee pratenquote:Op donderdag 26 juli 2007 13:00 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Dat er andere mensen (met name kinderen) gaan huilen snap ik nog wel (toen ik nog heel klein was heb ik ook gejankt toen ze Herbie in het water gingen gooien en hij daar op zijn kop zielig lag te toeteren), maar dat je gaat huilen omdat je het zelf schrijft is wel een beetje triest.
is toch lekker verdient voor een tiener vind ikquote:Op donderdag 26 juli 2007 13:50 schreef thefunny het volgende:
Weet je wat die Potter aan al die fans verdient heeft? 30 miljoen euro.
Dat is een vrij betoverende appel voor de dorst.
Ik doe het hem in elk geval niet naquote:Op donderdag 26 juli 2007 14:24 schreef heijnen het volgende:
[..]
is toch lekker verdient voor een tiener vind ik
ik ook nietquote:Op donderdag 26 juli 2007 14:37 schreef MissLeDuq het volgende:
[..]
Ik doe het hem in elk geval niet na![]()
Ahem.... ik ben begonnen met Harry Potter lezen in 1998, toen net de Nederlandse vertaling van het eerste boek uit was (ik was nog 10 toenquote:Op donderdag 26 juli 2007 11:00 schreef PDOA het volgende:
Harry Potter is een produkt geworden, waar miljoenen mee worden verdiend. Ik vraag me af of mensen die boeken werkelijk lezen omdat ze het leuk vinden, of omdat ze dan kunnen meepraten/meeliften op de hype.
Ik heb Harry Potter deel 1 t/m 7 in 2 talen (op deel 7 in NL na). Ik vind ze allemaal geweldig.quote:Op donderdag 26 juli 2007 22:46 schreef Secretus het volgende:
Mwah, redelijk plot (exclusief de epiloog dan :R ) maar literair gezien wel brol. Dan heb je altijd van die mensen die gaan roepen "Nee! Het gaat om het plot ! Maakt niets uit hoe het geschreven is, als het verhaal maar wordt verteld ! ( je bent gewoon jaloers !!1) *
De mensen die dit roepen zijn meestal degenen wiens boekenkast is gevuld met Harry Potter 1-7 en de werken van Dan Brown. Ze hebben helaas nooit het genot mogen kennen van een auteur die een analogie maakt die zo mooi is, zo pakkend, zo geweldig dat deze ene kleine vergelijking dagen in je hoofd blijft steken. Het gebruik van originele beeldspraak die je soms laat stoppen- "Hé, wow. Dat is..".
Woorden die zo goed bij elkaar passen, en samen zo'n mooie zin vormen, dat je spontaan zin hebt om ze hardop te lezen en te genieten van de welklinkendheid.
Ik kan nog nog voortgaan, maar waar het op neerkomt is dat ik in de HP series (verschillende talen) geen geweldige schrijfstijl ben tegengekomen. Het plezier van de taal niet heb mogen ervaren. Het is een redelijk leuk plot verpakt in een geurende zwerversjas.
Wanneer zei ik dat het slecht vond ?quote:Op donderdag 26 juli 2007 22:51 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Ik heb Harry Potter deel 1 t/m 7 in 2 talen (op deel 7 in NL na). Ik vind ze allemaal geweldig.
Dan Brown ken ik niet. Wel Stephen King en Robin Cook. Ook leuke boeken om te lezen.
Verder ben ik niet zo'n lezer. Ik geniet van van bovenstaande boeken en dat vind ik voldoende. Als ik maar geniet. Als een ander dat slecht vind omdat ik nooit het genot heb mogen kennen van een schitterende analogie dan moeten zij dat zelf weten. Dat vinden ze dan maar. Of heeft Stephen King of Robin Cook wel de kwaliteiten die jij beschrijft?
Ik heb er veel lol aan gehad om de Harry Potter reeks te lezen en ik wacht vol spanning op de NL vertaling van deel 7.
Niks nonsens.quote:Op maandag 23 juli 2007 17:23 schreef Salvad0R het volgende:
Harry Potter lezen is als voor de realiteit vluchten. Persoonlijk lees ik liever iets realistisch, dan heb je er iets aan in real life, in tegenstelling tot die NONSENS wat in Harry Potter staat.
quote:Op zondag 22 juli 2007 22:54 schreef tonks het volgende:
Verkapt "vriendin-leest-liever-over-iemands-toverstafje-dan-dat-ze-aan-de-mijne-zit"-topic
Dan heb ik je woordenwaterval even verkeerd begrepenquote:Op donderdag 26 juli 2007 23:11 schreef Secretus het volgende:
[..]
Wanneer zei ik dat het slecht vond ?Ik zei gewoon dat het onzin is om te beweren dat goed gebruik van stijl en stijlfiguren onzin is. Nergens heb ik gezegd dat mensen er geen lol aan kunnen beleven.
Mensen genieten toch ook van blockbuster films ?
GMTA.quote:Op donderdag 26 juli 2007 22:46 schreef Secretus het volgende:
Mwah, redelijk plot (exclusief de epiloog dan :R ) maar literair gezien wel brol. Dan heb je altijd van die mensen die gaan roepen "Nee! Het gaat om het plot ! Maakt niets uit hoe het geschreven is, als het verhaal maar wordt verteld ! ( je bent gewoon jaloers !!1) *
De mensen die dit roepen zijn meestal degenen wiens boekenkast is gevuld met Harry Potter 1-7 en de werken van Dan Brown. Ze hebben helaas nooit het genot mogen kennen van een auteur die een analogie maakt die zo mooi is, zo pakkend, zo geweldig dat deze ene kleine vergelijking dagen in je hoofd blijft steken. Het gebruik van originele beeldspraak die je soms laat stoppen- "Hé, wow. Dat is..".
Woorden die zo goed bij elkaar passen, en samen zo'n mooie zin vormen, dat je spontaan zin hebt om ze hardop te lezen en te genieten van de welklinkendheid.
Ik kan nog nog voortgaan, maar waar het op neerkomt is dat ik in de HP series (verschillende talen) geen geweldige schrijfstijl ben tegengekomen. Het plezier van de taal niet heb mogen ervaren. Het is een redelijk leuk plot verpakt in een geurende zwerversjas.
Wat een gelul, ik ken mensen die én HP én grootsche Literaire Werken in de kast hebben staan.quote:Op donderdag 26 juli 2007 22:46 schreef Secretus het volgende:
Tja, het kan wel, maar je kunt niet beweren dat HP grootse literatuur is. Dat is onzin.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 01:22 schreef HenkBenzinetank het volgende:
[..]
Wat een gelul, ik ken mensen die én HP én grootsche Literaire Werken in de kast hebben staan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |