abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51718353
Ik woon sinds een half jaar in Rotterdam. Nu we eindelijk een huisje hebben gekocht en een goede keuken hebben, ben ik weer enthousiast aan het koken geslagen.

Ben nu aan het zoeken naar lekkere winkels. Ik woon vlak bij Blaak en ga dus sowieso elke zaterdag naar de markt voor het een en ander. Vlak daarnaast heb je Little Italy met allemaal lekkere Italiaanse specialiteiten. Op weg naar mijn werk zit de mooiste viswinkel van ons land (Schmidt) en ik heb op de Kruiskade al een winkel ontdekt waar ze alle Indiase kruiden hebben die ik vaak gebruik (ik kook veel Indiaas).

Ik ken de stad nog niet zo heel goed, maar ik ben aan het zoeken naar de bijzondere winkeltjes qua eten. Speciale kazen, vleessoorten, brood, noem het maar op. Wie heeft er tips voor me?
  zondag 22 juli 2007 @ 15:40:57 #2
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_51719762
Ga eens naar het Westelijk Handelsterrein http://www.rotterdam.info(...)amusement/103446.asp

De Wittedewithstraat ook erg leuk.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_51719861
quote:
Op zondag 22 juli 2007 15:40 schreef Curiosity het volgende:
Ga eens naar het Westelijk Handelsterrein http://www.rotterdam.info(...)amusement/103446.asp

De Wittedewithstraat ook erg leuk.
Westelijk Handelsterrein staat idd op mijn lijstje om binnenkort even te gaan kijken.

Ik vergat nog wildhandel Treuren bij mij om de hoek. http://www.wildhandel.nl
  zondag 22 juli 2007 @ 16:23:03 #4
101884 PeRi
Allons-y!
pi_51721126
Handelsterrein . Lekker rondneuzen op Kruiskade, chinese supermartken in, Surinaamse toko's.
Whatever I want.
pi_51721850
Ik kom wel eens bij de Wah Nam Hong op de Kruiskade. Zou daar graag eens naartoe willen met iemand die uitleg kan geven bij de producten; ze hebben echt veel dingen waarvan ik geen idee heb wat het is en wat je ermee kunt doen.
pi_51732823
http://www.slagerij-schell.nl, Kruiskade, veel verschillende soorten vlees.
http://koekela.nl op de nieuwe binnenweg voor taarten, scones en andere zoetigheden
Kazaguruma, japans/koreaanse toko, Pannekoekstraat 99/A, dicht bij de centrale bibliotheek.
http://jacavanzanten.nl voor britse producten, hier bijvoorbeeld ook clotted cream en ganzevet.
http://www.mediterranee-rotterdam.nl/ schijnt volgens mijn schoonvader een goeie te zijn. Ben er zelf nog niet geweest.

Toko's op de kruiskade: wah nam hong voor de doorsnee supplies, St anny's food voor chinese broodjes, May fung voor peking eend en geroosterd spek/varkensvlees.
pi_51732986
Oeh, clotted cream.
pi_51733009
dim summen op de kruiskuide is echt heel erg leuk!!

Maar, in rotterdam zijn ook veel goeie slagers..waar ze heerlijk lamsvlees verkopen.
  zondag 22 juli 2007 @ 23:26:40 #9
139677 Curiosity
pi_51734264
http://jacavanzanten.nl , die kon ik nog niet.
Is dit een winkel waar je zelf dingen kan pakken en bekijken, dus niet van dat counter werk, daar houd ik niet zo van ,vandaar.
  maandag 23 juli 2007 @ 00:24:57 #10
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_51735753
quote:
Op zondag 22 juli 2007 14:50 schreef Isegrim het volgende:
Op weg naar mijn werk zit de mooiste viswinkel van ons land (Schmidt) en ik heb op de Kruiskade al een winkel ontdekt waar ze alle Indiase kruiden hebben die ik vaak gebruik (ik kook veel Indiaas).
Huisnummers,namen...NU!

Ik kan ze nergens vinden en de Kruiskade is lekker dichtbij voor me.
Duivelsdrek bv..hebben ze dat?
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_51738984
quote:
Op maandag 23 juli 2007 00:24 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Huisnummers,namen...NU!

Ik kan ze nergens vinden en de Kruiskade is lekker dichtbij voor me.
Duivelsdrek bv..hebben ze dat?
Ook wel asafoetida of hing, ja, ongetwijfeld. Moet ik zelf ook nog even halen. Ik weet niet hoe die winkel heet, maar ik moet er zelf deze week toch nog naartoe, dus dan laat ik het je weten.

[ Bericht 6% gewijzigd door Isegrim op 23-07-2007 06:50:32 ]
pi_51740637
quote:
Op zondag 22 juli 2007 23:26 schreef Curiosity het volgende:
http://jacavanzanten.nl , die kon ik nog niet.
Is dit een winkel waar je zelf dingen kan pakken en bekijken, dus niet van dat counter werk, daar houd ik niet zo van ,vandaar.
Groot gedeelte van de houdbare producten is gewoon zelf te pakken. Clotted cream en bijv ganzenvet wel via de counter. Kwa spullen een okay winkel, kwa personeel vind ik het minder.

Ze hebben hier ook veel verschillende soorten jams, chutneys, sauzen (bijv hp brown sauce), koekjes en o.a. bak mixen.
pi_51744534
Weet iemand nog een goeie toko met zelf gemaakte gerechten (chinees, indisch, indiaas?)? Ik ga ze liever niet allemaal langs, t zijn er nl wel erg veel.
pi_51745031
Welkom in Rotterdam!

Ik mis in het rijtje n0a nog de beste groente- en fruitwinkel van Rotterdam: http://home.planet.nl/~vreugdenhilfruit/profiel.html
Daar nemen ze echt nog de tijd om je fruit uit te zoeken en te helpen bij je keuze.

Vlakbij zit banketbakker Specker
http://www.heerlijkenheerlijk.nl/ledenboekje?page=profile_view&user_id=1124
Lekkere appelkanjers!

Van Gimsel is een geweldige natuurvoedingssupermarkt met bijzondere broodsoorten.
http://www.degroenepassage.nl/index_gimsel.htm

Een rondleiding door Wah Nam Hong...tja, ik moet eerlijk bekennen dat ik vaak ook niet weet wat ik met sommige producten moet doen. Heel veel beschrijvingen zijn toch in het Chinees of een andere Aziatische taal. Maar ik wil het wel een keertje proberen...
  maandag 23 juli 2007 @ 13:10:19 #15
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_51745227
Welkom in Rotjeknor!
Ik mis het nog elke dag

De plekjes waar ik mijn behoeften bevredigde zijn wel genoemd; handelsterrein, little italy ( geniale mortadella, ik ben zo 5 kg aangekomen )
en natuurlijk oudenoorden.
Middelandsstraat/kruiskade allemaal tof.

Het winkeltje wat bij die suri op de bergweg zit is ook super; ik haalde er altijd veel tropische groenten/fruit en kruiden.
  maandag 23 juli 2007 @ 15:50:45 #16
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_51750385
Okay..ik snapte er al geen flikker meer van. Ik loop wekelijks, soms dagelijks over de Kruiskade en ik snapte er geen hol meer van waar jullie die toko's vinden want daar zit gewoon niks.

Jullie bedoelen zeker de WEST-Kruiskade?

[ Bericht 5% gewijzigd door Nembrionic op 23-07-2007 16:01:29 ]
  maandag 23 juli 2007 @ 16:01:43 #17
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_51750833
Nou moet ik tot morgen wachten want ze gaan zo dicht
  maandag 23 juli 2007 @ 16:17:03 #18
139677 Curiosity
pi_51751391
quote:
Op maandag 23 juli 2007 10:11 schreef n0a het volgende:

[..]

Groot gedeelte van de houdbare producten is gewoon zelf te pakken. Clotted cream en bijv ganzenvet wel via de counter. Kwa spullen een okay winkel, kwa personeel vind ik het minder.

Ze hebben hier ook veel verschillende soorten jams, chutneys, sauzen (bijv hp brown sauce), koekjes en o.a. bak mixen.
Oke, thanks

Gauw maar is langs gaan als ik in de buurt ben.
  maandag 23 juli 2007 @ 16:19:14 #19
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_51751474
Morgen gelijk eens langs bij Van Zanten want ik zie dat ze meer hebben
pi_51755719
quote:
Op maandag 23 juli 2007 15:50 schreef Nembrionic het volgende:
Okay..ik snapte er al geen flikker meer van. Ik loop wekelijks, soms dagelijks over de Kruiskade en ik snapte er geen hol meer van waar jullie die toko's vinden want daar zit gewoon niks.

Jullie bedoelen zeker de WEST-Kruiskade?
Eh ja.
pi_51755857
quote:
Op maandag 23 juli 2007 13:03 schreef Yinny het volgende:
Welkom in Rotterdam!

Ik mis in het rijtje n0a nog de beste groente- en fruitwinkel van Rotterdam: http://home.planet.nl/~vreugdenhilfruit/profiel.html
Daar nemen ze echt nog de tijd om je fruit uit te zoeken en te helpen bij je keuze.
Oh, cool.
quote:
Vlakbij zit banketbakker Specker
http://www.heerlijkenheerlijk.nl/ledenboekje?page=profile_view&user_id=1124
Lekkere appelkanjers!
Die bestellen we op het werk altijd met verjaardagen.
quote:
Van Gimsel is een geweldige natuurvoedingssupermarkt met bijzondere broodsoorten.
Daar woon ik vlak naast.
quote:
Een rondleiding door Wah Nam Hong...tja, ik moet eerlijk bekennen dat ik vaak ook niet weet wat ik met sommige producten moet doen. Heel veel beschrijvingen zijn toch in het Chinees of een andere Aziatische taal. Maar ik wil het wel een keertje proberen...
Het personeel daar is volgens mij ook niet echt genegen (of in staat) om dingen uit te leggen... Maar wie weet kunnen we een keertje samen shoppen. Ik vind vooral al die paddestoelensoorten wel boeiend.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 05:47:09 #22
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_51773314
quote:
Op maandag 23 juli 2007 18:43 schreef Isegrim het volgende:
Het personeel daar is volgens mij ook niet echt genegen (of in staat) om dingen uit te leggen...
Hmm...bij Tjin's in Amsterdam had ik hetzelfde probleem. Erg onvriendelijk/afstandelijk.
pi_51774141
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 05:47 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Hmm...bij Tjin's in Amsterdam had ik hetzelfde probleem. Erg onvriendelijk/afstandelijk.
Is bij St Anny's en May Fung wel anders kwa vriendelijkheid. Bij beiden ook wel eens wat gratis gekregen.

Bij St. Anny's heb je behalve gebak trouwens ook een enorme keus aan (bevroren) dim sum.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 17:08:33 #24
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_51788032
St. Anny's ben ik net langs gelopen. May Fung ben ik volgens mij binnen geweest.
Wah Nam Hong ook trouwens.

Ik zocht eigenlijk asafoetida maar dat hadden ze er niet. Ik heb het gevonden bij één of andere suri die me raar stond aan te kijken dat ik het ging gebruiken om te koken.

Hij zegt: "Da's nie voor te koken. Wacht even. Ey...muffrouw! Is da om te koken? Ik gebruik 't nooit om te koken" (ja, slechte poging tot accent)
pi_51791958
Vandaag even bij Van Gimsel geweest, maar er was niet zoveel brood meer zo aan het einde van de dag. Wel lekkere Celestial Seasonings theeën gekocht.
pi_51805243
Voor heerlijke koekjes en gebakjes zou ik naar Callier gaan, op de Avenue Concordia om de hoek van de Lusthof straat in Kralingen. Daar hebben z evan dat echt oude hollands gebak, en ze maken eht waar je bij staat als het op is of als je er om vraagt. Ik zou er niet naar toe gaan voor ander gebak, of speciale koekjes, want dat hebben ze er niet. Dit is echt Zandkoekjes, Bitterkoekjes, tompousen, etc. Voor de rest zou ik naar de taartarchitechten gaan, die zitten vlak naast schmidt.

In het verre Hillegersberg zit een slager, genaamd Tol, die al sinds jaar en dag bekend staat om zijn goede vlees. Ga daar naartoe, ze hebben geen vitrine of wat dan ook, vertel ze wat je lekker vind en waar je naar op zoek bent, je krijgt een kop koffie en ze komen je laten zien en proeven wat voor heerlijks ze in huis hebben. voor de echte goede hompen vlees zou ik er echter niet naartoe gaan, dan moet je echt naar Piet van den Berg in zoetermeer.

Daarnaast zou ik voor brood naar het Vlaamsch Broodhuys gaan. Geen idee waar het zit, maar op school komen ze het altijd leveren, en dat is echt heerlijk brood. En voor Italiaanse producten, er zit in Schiebroek een clandestiene Italiaan in een boerderij, die echt de heerlijkste, authentieke Italiaanse producten maakt. Maar dat adres moet ik even voor je navragen!
  woensdag 25 juli 2007 @ 01:20:28 #27
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_51805360
Steve2003:
pi_51805494
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 01:20 schreef Nembrionic het volgende:
Steve2003:
spijtig genoeg zijn alle winkels wel knetter duur
  woensdag 25 juli 2007 @ 01:29:00 #29
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_51805502
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 01:28 schreef steve2003 het volgende:

[..]

spijtig genoeg zijn alle winkels wel knetter duur
Dat is nou eenmaal een eigenschap van kwaliteit
pi_51807496
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 01:14 schreef steve2003 het volgende:
Voor heerlijke koekjes en gebakjes zou ik naar Callier gaan, op de Avenue Concordia om de hoek van de Lusthof straat in Kralingen. Daar hebben z evan dat echt oude hollands gebak, en ze maken eht waar je bij staat als het op is of als je er om vraagt. Ik zou er niet naar toe gaan voor ander gebak, of speciale koekjes, want dat hebben ze er niet. Dit is echt Zandkoekjes, Bitterkoekjes, tompousen, etc. Voor de rest zou ik naar de taartarchitechten gaan, die zitten vlak naast schmidt.
Oeh, goeie tip, is hier ook niet zo ver vandaan.
quote:
In het verre Hillegersberg zit een slager, genaamd Tol, die al sinds jaar en dag bekend staat om zijn goede vlees. Ga daar naartoe, ze hebben geen vitrine of wat dan ook, vertel ze wat je lekker vind en waar je naar op zoek bent, je krijgt een kop koffie en ze komen je laten zien en proeven wat voor heerlijks ze in huis hebben. voor de echte goede hompen vlees zou ik er echter niet naartoe gaan, dan moet je echt naar Piet van den Berg in zoetermeer.
Tol gaat de oma van mijn vriend altijd heen en die weet wel wat goed eten is.
quote:
Daarnaast zou ik voor brood naar het Vlaamsch Broodhuys gaan. Geen idee waar het zit, maar op school komen ze het altijd leveren, en dat is echt heerlijk brood.
Volgens mij ben ik er wel eens langsgefietst...
quote:
En voor Italiaanse producten, er zit in Schiebroek een clandestiene Italiaan in een boerderij, die echt de heerlijkste, authentieke Italiaanse producten maakt. Maar dat adres moet ik even voor je navragen!
Dat wil ik echt weten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Isegrim op 25-07-2007 07:26:37 ]
pi_51814999
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 17:08 schreef Nembrionic het volgende:
St. Anny's ben ik net langs gelopen. May Fung ben ik volgens mij binnen geweest.

Ik zocht eigenlijk asafoetida maar dat hadden ze er niet. Ik heb het gevonden bij één of andere suri die me raar stond aan te kijken dat ik het ging gebruiken om te koken.

Hij zegt: "Da's nie voor te koken. Wacht even. Ey...muffrouw! Is da om te koken? Ik gebruik 't nooit om te koken" (ja, slechte poging tot accent)

Het is ook wel echt walgelijk spul! Ieuw.
Dat zal die Vediërs leren. Geen ui en geen knoflook, pfff.
  woensdag 25 juli 2007 @ 13:24:57 #32
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_51815177
Ik ga het van de week ontdekken.

Overigens:

* zit aan groot Engels ontbijt
  woensdag 25 juli 2007 @ 13:25:23 #33
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_51815199
Het ruikt in ieder geval naar luizenshampoo
pi_51815713
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 13:24 schreef Nembrionic het volgende:
Ik ga het van de week ontdekken.

Overigens:

* zit aan groot Engels ontbijt
Ben benieuwd wat je ermee gaat maken. Maar dat is misschien meer iets voor een ander topic?
  woensdag 25 juli 2007 @ 13:59:01 #35
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_51816556
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 13:39 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ben benieuwd wat je ermee gaat maken. Maar dat is misschien meer iets voor een ander topic?
Wat Indiaase recepten. Daar wordt het regelmatig in gebruikt. Ik ben ook benieuwd
Als het wat is dan maak ik daar wel een apart topic over ja
  woensdag 25 juli 2007 @ 18:48:00 #36
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_51826928
Voor je kookgerei:

Aan de Meent (waar de meent de markt kruist zeg maar) zit een grote kookwinkel, ben ff de naam kwijt
  woensdag 25 juli 2007 @ 18:49:26 #37
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_51826962
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 18:48 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Voor je kookgerei:

Aan de Meent (waar de meent de markt kruist zeg maar) zit een grote kookwinkel, ben ff de naam kwijt
Zit recht tegenover Little Italy .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  woensdag 25 juli 2007 @ 19:15:01 #38
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_51827756
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 18:48 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Voor je kookgerei:

Volgens mij is dat een satellietvestiging van Kookpunt. Die zit ook aan het Noordplein.

-edit-

Inderdaad.

K O O K P U N T
S E R V I E S & B E S T E K
Binnenrotte 77
zijstraat v.d. Meent,

Die aan het Noordplein heeft een uitgebreider assortiment dus.

pi_51828592
Asafoetida ruikt smerig, maar het is lekker.
pi_51832515
Ik heb een paar indiase kookboeken, dus toen ik laatst zo'n potje tegenkwam bij de chinese obscure winkel heb ik het meegenomen.

Vooralsnog heb ik er alleen nog maar aan geroken en ik ben nog niet overtuigd

Waarin gebruik jij het dan? (of zullen we gewoon een asafoetidatopic openen?)
pi_51832653
Ik gebruik het in alle recepten waar het in hoort. Morgen gebruik ik het bijvoorbeeld voor de vulling van de samosa's.
pi_51833212
Is Little Italy die Italiaanse specialiteitenwinkel (in mijn herinnering) vlak bij Blaak ? Ik heb maar een half jaartje in Rotterdam gewoond, vandaar. Maar serieus, de mozzarella daar was echt de beste die ik ooit geproefd heb in mijn leven, no shit. .

----

Anders lees ik de OP even. . Nouja, goed, je hebt gelijk dus. Briljante winkel. .
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_51871518
De winkel waar ik mijn Indiase kruiden haal, heet Pak. Op de West-Kruiskade dus.
pi_51905513
Kazaguruma wou ik zeggen maar die heeft n0a al gezegd. Het is echt een enorme aanrader want het lieve oude Koreaanse dametje dat er nagenoeg altijd staat is altijd bereid om je tips te geven en je te helpen als je naar een bepaald product op zoek bent, als je iets specifieks nodig hebt kan ze het bestellen voor de volgende week. Zo had ze vandaag niet de gedroodge inktvis reepjes die ik nodig had maar binnenkort waarschijnlijk wel
  zaterdag 28 juli 2007 @ 02:41:30 #45
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_51906503
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 23:20 schreef Isegrim het volgende:
De winkel waar ik mijn Indiase kruiden haal, heet Pak. Op de West-Kruiskade dus.
pi_51908214
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 02:41 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Nummer weet ik niet, maar als je vanaf het Kruisplein komt, zit 'ie aan de linkerkant. Het is zo'n tropisch voedsel en haar-winkel (ik blijf de combi vreemd vinden ). Het is een vrij grote winkel, echt een soort supermarkt. Ze hebben de kruiden van TRS, dat is echt goed spul.
pi_51913199
Ik heb net 14 maanden oude parmaham bij Little Italy gekocht en hij is héérlijk. En stúkken goedkoper dan die van onze grootste grootgrutter.
  zaterdag 28 juli 2007 @ 15:12:04 #48
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_51913276
Alles van L.I. is heerlijk.
Ik verlang zo hevig naar hun mortadella
pi_51913311
Ik zag het liggen, wist niet dat dat van die enorme worsten waren. Zal ik een stukje opsturen per post?
  zaterdag 28 juli 2007 @ 15:16:51 #50
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_51913363
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 15:12 schreef SHE het volgende:
Alles van L.I. is heerlijk.
Ik verlang zo hevig naar hun mortadella
Dan pak je toch de trein? Kun je gelijk de pepers ophalen
pi_52126339
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 21:56 schreef AudreyHepburn het volgende:
Is Little Italy die Italiaanse specialiteitenwinkel (in mijn herinnering) vlak bij Blaak ? Ik heb maar een half jaartje in Rotterdam gewoond, vandaar. Maar serieus, de mozzarella daar was echt de beste die ik ooit geproefd heb in mijn leven, no shit. .

----

Anders lees ik de OP even. . Nouja, goed, je hebt gelijk dus. Briljante winkel. .
Ja Little Italy is een leuk winkeltje, maar sommige producten lopen niet zo hard. Let dus wel even op de houdbaarheidsdatum. Ik heb daar wel eens oud bier gekocht.
pi_52126477
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 21:05 schreef Knipkip het volgende:

[..]

Ja Little Italy is een leuk winkeltje, maar sommige producten lopen niet zo hard. Let dus wel even op de houdbaarheidsdatum. Ik heb daar wel eens oud bier gekocht.
Bier is ook wel zo ongeveer het laatste dat ik zou kopen in een Italiaanse delicatessenwinkel.
pi_52126771
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 21:10 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Bier is ook wel zo ongeveer het laatste dat ik zou kopen in een Italiaanse delicatessenwinkel.
Nou, ik had graag gezien dat ze Nastro Azzurro verkochten. Maar ze hadden alleen Moretti.
pi_52301309
Iemand een idee waar ik tapioca zou kunnen kopen? In België kocht ik dat vaak, maar ik zie het hier nooit.

http://en.wikipedia.org/wiki/Tapioca

Ik wil de bolletjes, niet het meel.
pi_52321763
Bij de toko, in verschillende maten volgens mij.
pi_52321887
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 15:08 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb net 14 maanden oude parmaham bij Little Italy gekocht en hij is héérlijk. En stúkken goedkoper dan die van onze grootste grootgrutter.
Wat doet een onsje parma bij hun?

* Casparovvv werkt in een kaasspeciaalzaak in Berkel en Rodenrijs. Zal verder geen reclame maken
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_52321921
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 17:08 schreef Nembrionic het volgende:

En ik maar denken dat jij een man was?

Btw, als je nog eens langskomt bij me, maak jezelf dan eens kenbaar Over minder dan 4 weken werk ik er voor 't laatst.
  maandag 13 augustus 2007 @ 12:29:35 #58
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_52326532
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 09:05 schreef Casparovvv het volgende:

[..]

En ik maar denken dat jij een man was?
Dat ben ik ook
Hij vroeg dat aan een oud vrouwtje wat ook in de winkel was.
quote:
Btw, als je nog eens langskomt bij me, maak jezelf dan eens kenbaar Over minder dan 4 weken werk ik er voor 't laatst.
De laatste 2 keer dat ik er ben geweest stonden er alleen maar vrouwen. Daar ga ik niet aan vragen of ze Casparovvv zijn
pi_52333105
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 12:29 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Dat ben ik ook
Hij vroeg dat aan een oud vrouwtje wat ook in de winkel was.
[..]

De laatste 2 keer dat ik er ben geweest stonden er alleen maar vrouwen. Daar ga ik niet aan vragen of ze Casparovvv zijn
Ik ben de enige jonge kerel daar, simpel
  maandag 13 augustus 2007 @ 16:23:29 #60
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_52333201
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 16:20 schreef Casparovvv het volgende:

[..]

Ik ben de enige jonge kerel daar, simpel
I know..maar dan moet je er wel zijn
pi_52335655
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 09:03 schreef Casparovvv het volgende:

[..]

Wat doet een onsje parma bij hun?
Die 14 maand oude was geloof ik 2,95 per ons.
pi_52338360
Iemand nog een toko gevonden met lekkere (zelfgemaakte) kant en klaar dingen? Voor chinees weet ik t wel maar niet indisch e.d..
pi_52338756
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 17:48 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Die 14 maand oude was geloof ik 2,95 per ons.
Dat is zeker netjes 'Onze' prijs is 2,98 per ons, voor een parmaham van 12 maanden. Een Serranoham van 9 maanden gaat voor dezelfde prijs over de toonbank. De slager verderop durft 3,95 te vragen. Dat is dan ook een van de redenen dat wij als delicatessenzaak meer vleeswaren verkopen dan de slager, die 40 meter verderop zit.
  maandag 13 augustus 2007 @ 19:48:29 #64
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_52338982
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 19:41 schreef Casparovvv het volgende:

[..]

Dat is zeker netjes 'Onze' prijs is 2,98 per ons, voor een parmaham van 12 maanden. Een Serranoham van 9 maanden gaat voor dezelfde prijs over de toonbank. De slager verderop durft 3,95 te vragen. Dat is dan ook een van de redenen dat wij als delicatessenzaak meer vleeswaren verkopen dan de slager, die 40 meter verderop zit.
Bij die slager loopt dan ook een absurd hoog aantal medewerkers rond. Ik kwam vorige keer binnen en zag al gauw 8-9 man aan het werk.
pi_52339294
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 19:48 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Bij die slager loopt dan ook een absurd hoog aantal medewerkers rond. Ik kwam vorige keer binnen en zag al gauw 8-9 man aan het werk.
Op wat voor dag?

Op een zaterdag loopt er bij ons 7 man rond, maar in de zomer als het minder druk is 5-6. Op maandag staan we echter maar met 3. Dat scheelt nogal. Je wordt bij ons vrijwel altijd snel geholpen. Als je geen klantvriendelijke instelling hebt overleef je niet in deze business.
  maandag 13 augustus 2007 @ 20:24:47 #66
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_52340326
ik was bij wah nam hong(?) en vond dit in een pak vers gekochte thee ( waarvan ik de verpakking niet kon lezen dus maar trouw op het zwarte bordje met de woorden kruidenthee vertrouwde )

je ziet de verpakking er nog onder dus je weet welke thee je niet moet kopen
ohja.. het lijkt verdacht veel op het exoskelet van een kakkerlak
pi_52340344
Ik heb bij Wah Nam Hong ook al eens een beestje aangetroffen in een blik ramboetan.
pi_52340849
Ik vond laatst bij een zeer goede koffiewinkel een zilvervisje tussen de koffie die ik er gekocht had. Kan gebeuren lijkt mij. Ik kreeg netjes per post een nieuw pak opgestuurd nadat ik er melding van had gemaakt.
Suiker en melk is voor mensen die geen koffie lusten
  maandag 13 augustus 2007 @ 21:08:58 #69
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_52341785
lol.. maar het was er geen 1..het waren er wel 6 of 7 en het adres kon ik niet lezen ik vond het op zich ook niet erg, dat krijg je uit landen met een wat exotischer tintje,..ik vond het alleen reuzejammer dat ik het pas ontdekt had nadat ik al een kop ophad..
pi_52342540
Misschien hoorde het wel zo.

Wat zijn het eigenlijk?
pi_52353634
Ieuw...gadver...ik weet dat er kakkerlakken en ratten e.d. bij toko's niet ongebruikelijk zijn, maar als ik ze niet zie dan bestaan ze niet. Nu ik dit zo zie...voorlopig zie je me niet bij wah nam hong....
pi_52358941
Je wil niet weten hoeveel geheimen kleine toko's en andere zaakjes hebben, die het niet zo nauw nemen met de productverzorging. Iedereen is wel bekend met de zogenaamde 3, 5 of 10 secondenregel bij de McDonalds, maar zo gaat het er in veel verswinkels ook aan toe hoor.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 16:09:49 #73
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_52361560
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 11:06 schreef Yinny het volgende:
Ieuw...gadver...ik weet dat er kakkerlakken en ratten e.d. bij toko's niet ongebruikelijk zijn, maar als ik ze niet zie dan bestaan ze niet. Nu ik dit zo zie...voorlopig zie je me niet bij wah nam hong....
noujja, het zat voorverpakt dus waarschijnlijk is het uit het land waaruit het komt en niet uit r-dam..

ennehm..seconderegels??
pi_52361638
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 14:39 schreef Casparovvv het volgende:
Iedereen is wel bekend met de zogenaamde 3, 5 of 10 secondenregel bij de McDonalds, maar zo gaat het er in veel verswinkels ook aan toe hoor.
ik niet, leg eens uit?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_52362224
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 16:12 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

ik niet, leg eens uit?
Etenswaren die op de grond gevallen zijn kunnen gewoon weer terug worden gelegd/verkocht worden, als deze niet langer dan 3, 5 of 10 seconden op de grond hebben gelegen. Dan zijn ze immers nog niet vies. Het aantal seconden is afhankelijk van het beleid van de bedrijfsleider en de glansfactor van de vloer.
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 18:44:53 #76
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_52366028
nouja..zolang er geen schoenafdruk op staat weet je er toch niets vanaf
pi_52366579
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 18:44 schreef RandomMoron het volgende:
nouja..zolang er geen schoenafdruk op staat weet je er toch niets vanaf
Klopt. Maar het zegt wel iets over de houding van het bedrijf, hoe serieus hygiène wordt genomen.
pi_52367251
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 21:08 schreef RandomMoron het volgende:
lol.. maar het was er geen 1..het waren er wel 6 of 7 en het adres kon ik niet lezen ik vond het op zich ook niet erg, dat krijg je uit landen met een wat exotischer tintje,..ik vond het alleen reuzejammer dat ik het pas ontdekt had nadat ik al een kop ophad..
Je moet maar zo denken:
Toen de thee nog een levende plant was liepen er ook beesten overheen. En die zaten ook op de blaadjes. Niets mis mee toch?
Suiker en melk is voor mensen die geen koffie lusten
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 21:52:57 #79
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_52372192
ja agh.. ik heb het gewoon niet zo op kakkerlakken..

oh en koekela is echt geweldig!!
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 22:21:30 #80
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_52373314
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 16:30 schreef Casparovvv het volgende:

[..]

Etenswaren die op de grond gevallen zijn kunnen gewoon weer terug worden gelegd/verkocht worden, als deze niet langer dan 3, 5 of 10 seconden op de grond hebben gelegen. Dan zijn ze immers nog niet vies. Het aantal seconden is afhankelijk van het beleid van de bedrijfsleider en de glansfactor van de vloer.
Dat is natuurlijk een urban myth, die secondenregel.
pi_52373493
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 22:21 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Joh. Maar er zijn genoeg bedrijven die daar niet voor terug deinzen hoor.
Als jij een biefstukje á 5/6 euro op de grond laat vallen. Spoel je 'm af of gooi je 'm weg?
pi_52433449
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 22:21 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Ja, dat is al eens op Mythbusters geweest, en het klopte niet.
pi_52815502
Vandaag heb ik gegrilde uitjes gekocht bij Little Italy, in de hoop dat ze net zo goddelijk zouden zijn als die heerlijk zoete, gecaramelliseerde uitjes die ik ooit vlakbij Rome heb gegeten in een restaurant. Helaas, ze bleken ingelegd in azijn. Wel lekker, maar niet waar ik op hoopte.

Wel lekkere buffelmozzarella en een basilicumplant gekocht voor de Insalata Caprese die ik vanavond ga eten.

Nog steeds geen goede slager op normale afstand gevonden. Misschien moet ik toch maar overwegen om naar Hillegersberg te fietsen eenmaal per week. Al heb ik de biologische slager nog niet getest, want die was op vakantie.
pi_52816258
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 17:23 schreef Isegrim het volgende:
Vandaag heb ik gegrilde uitjes gekocht bij Little Italy, in de hoop dat ze net zo goddelijk zouden zijn als die heerlijk zoete, gecaramelliseerde uitjes die ik ooit vlakbij Rome heb gegeten in een restaurant. Helaas, ze bleken ingelegd in azijn. Wel lekker, maar niet waar ik op hoopte.

Wel lekkere buffelmozzarella en een basilicumplant gekocht voor de Insalata Caprese die ik vanavond ga eten.

Nog steeds geen goede slager op normale afstand gevonden. Misschien moet ik toch maar overwegen om naar Hillegersberg te fietsen eenmaal per week. Al heb ik de biologische slager nog niet getest, want die was op vakantie.
Schell nog geprobeerd? Volgens mn schoonvader zit er op de oude binnenweg (naast de ijssalon) ook nog een goeie.
pi_52816457
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 17:59 schreef n0a het volgende:

[..]

Schell nog geprobeerd?
Nope. Maar hebben ze daar überhaupt rundvlees? Ik zie op die site vooral varken, kip, geit e.d. staan. Geit vind ik erg lekker, maar varken moet ik niet. Maar ik ga binnenkort idd wel even bij Schell kijken, ik was die alweer vergeten.
quote:
Volgens mn schoonvader zit er op de oude binnenweg (naast de ijssalon) ook nog een goeie.
Okee, gaan we die ook testen.
pi_52825924
Bij schell hebben ze zeker rund. Ooit eens 3 runder "ribjes" gehaald. We hadden ons er nogal op verkeken in de vitrine. Samen 3.5 kilo. lol
pi_52940687
Ik heb mijn goede slager gevonden hoor. De Groene Weg-slager van de Goudsesingel is terug van vakantie en die heeft erg mooi vlees, plus verstand van wat hij verkoopt. Vandaag een prachtig stuk lamsvlees gekocht waarvan ik nu een curry aan het maken ben.
pi_52942204
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 17:48 schreef Isegrim het volgende:
Ik heb mijn goede slager gevonden hoor. De Groene Weg-slager van de Goudsesingel is terug van vakantie en die heeft erg mooi vlees, plus verstand van wat hij verkoopt. Vandaag een prachtig stuk lamsvlees gekocht waarvan ik nu een curry aan het maken ben.
Lekker! Goed dat je er nog een hebt gevonden

Zet je een foto in het cul topic van je curry
pi_52942786
Te laat, hij is al op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')